Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 16:24
Verwijderd
en dan bedoel ik dus echt heel licht in mijn hoofd en heel veel moeite met het evenwicht. Kan dan met moeite een trap aflopen.

Dit overkomt mij de laatste tijd vaak in de sportschool, maar wat kan hier de oorzaak van zijn.

Want ik heb als ik sport nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:39
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik moet toegeven dat ik slechts zeg wat als eerste in me opkomt, maar;
drink je genoeg water tijdens het en voor het sporten?
rust je wel even uit na zo'n sportieve inspanning?
Oud 03-11-2005, 16:44
Lente
Lente is offline
ik heb dat ook wel eens. dan heb ik, heel dom, niks gegeten.

eet je wel genoeg pibbo?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:49
Antinoniem
Antinoniem is offline
ik heb het een keer gehad na een heel zware (waterpolo) training. Misschien dat het komt omdat je je net iets te hard inspant zonder genoeg rust/water/eten. Als het vaak voorkomt moet je gewoon proberen iets rustiger aan te doen zodat het wel goed gaat denk ik.
Oud 03-11-2005, 17:07
Verwijderd
Ik vind dat ik in een kwartiertje vol gaan op bijvoorbeeld een fiets ik totaal geen dorst of vermoeidheid heb. Ik heb er eerder nooit last van gehad.

Het is niet zo dat ik een uur lang vol ga. Dat is iets anders.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 03-11-2005 @ 18:07 :
Ik vind dat ik in een kwartiertje vol gaan op bijvoorbeeld een fiets ik totaal geen dorst of vermoeidheid heb.
Jij vindt misschien van niet, maar je lichaam misschien wel? In ieder geval wat betreft de dorst. Je moet genoeg vocht binnen krijgen bij zo'n inspanning; of je je nu dorstig voelt of niet.
Oud 03-11-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 03-11-2005 @ 18:30 :
Jij vindt misschien van niet, maar je lichaam misschien wel? In ieder geval wat betreft de dorst. Je moet genoeg vocht binnen krijgen bij zo'n inspanning; of je je nu dorstig voelt of niet.
Jamaar ik ben er zo opgetrained. Ik ben iemand die nooit water heeft gebruikt tijdens het sporten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 03-11-2005 @ 18:46 :
Jamaar ik ben er zo opgetrained. Ik ben iemand die nooit water heeft gebruikt tijdens het sporten.
Maar je zweet tijdens het sporten, dus er gaat vocht uit je lichaam. Dat moet je aanvullen met nieuw vocht; water dus.
En je lichaam is er misschien wel niet zo goed opgetrained als jij denkt, want je hebt wel klachten na het sporten..
Oud 03-11-2005, 18:07
Marcade
Marcade is offline
Ze zeggen niet voor niets: als je dorst krijgt tijdens het sporten ben je eigenlijk al veel te laat met drinken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:13
Joey22
Joey22 is offline
Het lijken me eerder tekenen van lage bloedsuikerspiegel... (laag vochtgehalte zou ook kunnen, maar dan moet je al een hele tijd niet gedronken hebben, een uur of 5, en daarbij gesport)

Probeer water te drinken voor/tijdens training, en als dat niet helpt =>
neem wat dextrose (grammetje of 20-30, hoe meer je weegt hoe meer) vlak na de training. Als je aan het ijzer zit zal het ook nog eens je spiergroei gunstig beinvloeden.
Oud 04-11-2005, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Joey22 schreef op 03-11-2005 @ 22:13 :
Het lijken me eerder tekenen van lage bloedsuikerspiegel... (laag vochtgehalte zou ook kunnen, maar dan moet je al een hele tijd niet gedronken hebben, een uur of 5, en daarbij gesport)

Probeer water te drinken voor/tijdens training, en als dat niet helpt =>
neem wat dextrose (grammetje of 20-30, hoe meer je weegt hoe meer) vlak na de training. Als je aan het ijzer zit zal het ook nog eens je spiergroei gunstig beinvloeden.
Dat kwam idd ook in me op. Maar eet je ook wel goed voor je gaat sporten? Even een boterhammetje eten voor je gaat sporten wil mss ook wel werken.
En ja toch echt wel drinken tijdens je sporten. Probeer desnoods zo'n 1/3 flesje water te drinken tijdens je hele sporttijd. Het is niet super veel maar kan wel het verschil geven.
Dorst is een teken dat je gaat uitdrogen. En al heb je geen dorst je lichaam misschien wel.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 08:19
Roos
Roos is offline
Misschien is je glucoselevel in je bloed te laag (eet dus iets met snelle suikers). Of het kan ook komen door een laag Hb-level (bloedarmoede). Of je bloeddruk dondert in elkaar (bouw de oefening af zodat je bloeddruk ook kan afbouwen).

Anders weet ik het niet.
Oud 04-11-2005, 08:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb het ook. Al heel lang eigenlijk. Geen idee waar het aan ligt...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:17
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik heb het ook gehad en bij mij kwam dat door te weinig eten
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:38
.:zonnetje:.
.:zonnetje:. is offline
dat heb ik ook maar ik val ook flauw enzo daar na de dokter zegt dat het een te hoge spannings boog is enne een te lage bloed druk ik heb het bijna iedere week en ben er ook zo weer boven op duss heb er weinig last van als het gebeurt veder tis wel heel erg eng voor mijn omgeving veder maar miss is dat het niet te veel zorgen over dingen gaan maken en gewoon stoppen wanneer je denkt dat er iets gaat gebeuren su6 der mee
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:41
Verwijderd
Kan zowel door tekort aan vocht en zout komen als door een lage bloedsuikerspiegel. Iets kleins eten voor het sporten, iets groters eten na het sporten, en toch maar wel wat drinken. Je kunt je lichaam niet trainen op 'geen drinken nodig hebben tijdens het sporten', zo werkt dat niet. Als je eerdere keren geen last van het vochttekort had, had je toen geluk, of misschien eerder op de dag al veel gedronken, of je zweette minder; dat neemt niet weg dat als je nu wel last van een vochttekort hebt, je wat zult moeten drinken. Zout kun je aanvullen met zout eten of soep.

Als je suiker, vocht en zout tegelijk binnen wilt krijgen kun je ook sportdrank drinken natuurlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten