Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 20:06
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
NihalAtsiz schreef op 06-11-2005 @ 20:59 :
fascist noem je een Italiaanse racist
Een Koerd met het historisch verstand van een lekke voetbal? Wie had dát kunnen denken!!
Oud 06-11-2005, 20:08
NihalAtsiz
NihalAtsiz is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-11-2005 @ 21:06 :
Een Koerd met het historisch verstand van een lekke voetbal? Wie had dát kunnen denken!!
die gast komt niet meer terug
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:12
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
NihalAtsiz schreef op 06-11-2005 @ 21:08 :
die gast komt niet meer terug
----de opmerking---->

jouw hoofd
Oud 06-11-2005, 20:14
NihalAtsiz
NihalAtsiz is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-11-2005 @ 21:12 :
----de opmerking---->

jouw hoofd
olm wat zeg jij???
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:14
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-11-2005 @ 21:06 :
Hij is denk ik geen Koerd hoor
Oud 06-11-2005, 20:15
NihalAtsiz
NihalAtsiz is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 06-11-2005 @ 21:14 :
100% Turks
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:15
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 06-11-2005 @ 21:14 :
Nee ik hoopte ook dat hij de werkelijke point dus niet merken zou
Oud 06-11-2005, 20:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
NihalAtsiz schreef op 06-11-2005 @ 20:59 :
fascistisch?volgens mij weet je niet wat dat betekend
fascist noem je een Italiaanse racist
Ga maar eens geschiedenisles volgen, of lees de Van Dale er eens op na.
Oud 06-11-2005, 20:20
NihalAtsiz
NihalAtsiz is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-11-2005 @ 21:16 :
Ga maar eens geschiedenisles volgen, of lees de Van Dale er eens op na.
zoals je bij de Duitsers de nazi's hebt
heb je bij de Italianen de fascisten owya
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:20
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
NihalAtsiz schreef op 06-11-2005 @ 21:20 :
Weer zo'n subliem inzicht! Als we jou toch niet hadden...
Oud 06-11-2005, 20:22
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
NihalAtsiz schreef op 06-11-2005 @ 21:20 :
Ja, en de Grijze Wolven zijn eigelijk een organisatie die streeft naar het beschermen van wolven.
Oud 06-11-2005, 20:23
NihalAtsiz
NihalAtsiz is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 06-11-2005 @ 21:22 :
Ja, en de Grijze Wolven zijn eigelijk een organisatie die streeft naar het beschermen van wolven.
nee
ze jagen op een diersoort die veel op de mens lijkt
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:32
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
NihalAtsiz schreef op 06-11-2005 @ 21:23 :
nee
homo ataturkiensis
Oud 06-11-2005, 20:37
Verwijderd
Ik denk dat ik de komende tijd geen Turkse pizza meer koop.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:58
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-11-2005 @ 21:37 :
Mooi zo, Turkse pizza's zijn enkel en alleen voor Turreke
Oud 06-11-2005, 21:00
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 21:02
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
NihalAtsiz schreef op 06-11-2005 @ 21:23 :
nee

Citaat:
Snees schreef op 06-11-2005 @ 21:37 :

Hey, dit is een beetje offtopic. Open anders een nieuw topic over deze dingen
Oud 06-11-2005, 21:15
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nog wel mijn topic

Oké: Chirac heeft publiekelijk gesproken over de rellen. De rellen breiden uit tot in de binnenstad van Parijs en diverse andere Franse steden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 23:28
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline

Lijkt me een goed moment voor een oefening voor de NAVO met scherpe munitie.
Oud 07-11-2005, 08:25
T_ID
T_ID is offline
Franse politie beschoten bij rellen

PARIJS Bij nieuwe rellen in steden in Frankrijk zijn vannacht ruim 30 agenten gewond geraakt. Zo'n 800 auto's zijn in vlammen opgegaan. Ook is brand gesticht in scholen, kerken, een kinderdagverblijf en bussen. Er zijn zo'n 190 jongeren gearresteerd.

In de Parijse voorstad Grigny raakten twee agenten gewond door een hagelschot uit een jachtgeweer. President Chirac zei gisteravond dat de relschoppers hard zullen worden aangepakt.

Een grote Franse moslimorganisatie heeft het geweld veroordeeld en er een officiële 'fatwa' tegen afgekondigd. Het was de elfde nacht met rellen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...04006083C.html

Als er per nacht dertig gewonden vallen dan moeten toch een keer zwaardere middelen in worden gezet dunkt me.

Hoewel, hoeveel arrestaties zullen er nu gedaan zijn? Toch wel een paar honderd dacht ik.

tevens pleit ik voor deportatie naar Siberië van alle turkse ultra-nationalisten die Nederland arm is
Oud 07-11-2005, 10:54
T_ID
T_ID is offline
Het vorige nieuwsbericht is afgelopen nacht door de NOS aangepast. De nieuwe versie:

Zwaarste Franse onlusten tot nu toe
PARIJS Bij nieuwe onlusten in een reeks Franse steden zijn vannacht 34 agenten gewond geraakt. Ruim 1400 auto's gingen in vlammen op en bijna 400 relschoppers zijn gearresteerd. Dat zijn de hoogste aantallen sinds de rellen elf nachten geleden begonnen.

Vooral in de Parijse voorstad Grigny was het geweld hevig. Daar is ook op de politie geschoten en raakten 29 agenten gewond. President Chirac zei zondag dat de relschoppers hard aangepakt worden.

Een grote Franse moslimorganisatie heeft een officiële 'fatwa' tegen het geweld afgekondigd. In totaal zijn tot nu toe bijna 5000 voertuigen verbrand.
Oud 07-11-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-11-2005 @ 11:54 :

Een grote Franse moslimorganisatie heeft een officiële 'fatwa' tegen het geweld afgekondigd. In totaal zijn tot nu toe bijna 5000 voertuigen verbrand.
Haha dat zal indruk maken zeg
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Makali schreef op 07-11-2005 @ 12:07 :
Haha dat zal indruk maken zeg
Ik zie die reltiepjes al tegenover de volgende journalist die hen benaderd schreeuwen 'dat dat de collaborateurs zijn'
Oud 07-11-2005, 11:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Schiet de politie ondertussen al terug?
Oud 07-11-2005, 11:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-11-2005 @ 11:54 :
Wat betekent zo'n fatwa, mogen moslims nu officieel relschoppers doden oid?
Oud 07-11-2005, 12:43
Verwijderd
En de eerste dode is ondertussen gevallen. Ben 'benieuwd' hoe dit verder gaat lopen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:53
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 07-11-2005 @ 12:20 :
Schiet de politie ondertussen al terug?
zou ondertussen wel tijd gaan worden
Oud 07-11-2005, 13:09
D@mien
D@mien is offline
De turkse premier loopt nu te zeggen dat het hoofddoekjesverbod een mede aanleiding zou zijn....hoezo de rellen gebruiken om zowiets aan te kaarten...walgelijk...
Oud 07-11-2005, 13:10
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Dan was dit alles al veel eerder gebeurt.....dus lijkt me sterk...
Oud 07-11-2005, 13:11
Verwijderd
Als hij dat gezegd heeft (bron?) dan is dat natuurlijk lulkoek. Alsof het in de buitenwijken allemaal zulke goede vrome moslims zijn die zich in hun zuivere geloofsbelijdenis beknot voelen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:17
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2005 @ 14:11 :
Als hij dat gezegd heeft (bron?) dan is dat natuurlijk lulkoek. Alsof het in de buitenwijken allemaal zulke goede vrome moslims zijn die zich in hun zuivere geloofsbelijdenis beknot voelen.
Hehe . Natuurlijk is de relatie, als die er al is, niet zo direct. Ik kan me echter wel voorstellen dat de wet, die nu eenmaal met het doel was opgesteld om meer stemmen te winnen onder rechtse kiezers, als discriminatoir wordt beschouwd, en dat hierdoor hun (waargenomen) uitsluiting alleen maar groter wordt.
Oud 07-11-2005, 13:19
Levitating Nun
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2005 @ 14:11 :
(bron?)
'Verbod hoofddoekjes oorzaak rellen Frankrijk'

ANKARA - Het Franse verbod op hoofddoekjes is één van de redenen voor het oplaaien van geweld in arme wijken. Dat heeft de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan maandag gezegd.

In een vraaggesprek met de krant Milliyet wijt Erdogan de aanhoudende rellen mede aan "het door Frankrijk op scholen ingezette proces".

Frankrijk heeft vorig jaar een wettelijk verbod op het dragen van religieuze symbolen, waaronder hoofddoekjes, op scholen ingesteld. Daardoor voelen velen zich, volgens de Turk, achtergesteld.

Auto's

In de nacht van zondag op maandag zijn ruim 1400 auto's in brand gestoken. De politie arresteerde bijna vierhonderd mensen. Daarmee blijven de cijfers rond de rellen oplopen. Door de aanhoudende rellen zijn al duizenden auto's en vrachtauto's in vlammen opgegaan. Ook bedrijfspanden en scholen zijn bestookt met molotovcocktails.
nu.nl
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:21
Verwijderd
Het zou meespelen. En hoe dan ook kan zo'n verbod zeker wel invloed hebben op het heersende gevoel dat onder sommige groepen leeft dat ze achtergesteld worden. ('zie je wel!')
Het is natuurlijk niet de directe oorzaak voor de rellen maar een van de véle factoren.

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:24
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Volgens mij heeft geloof hier niks mee te maken. Racisme lijkt een reëel probleem te zijn en veel relschoppers zien dit als een prima excuus om de boel af te breken.

Maar wel grappig dat de Telegraaf Bruno Gollnisch (Front National) citeerde. OMG ISLAM

Citaat:
Joostje schreef op 07-11-2005 @ 12:32 :
Wat betekent zo'n fatwa, mogen moslims nu officieel relschoppers doden oid?
"It is formally forbidden to any Muslim seeking divine grace and satisfaction to participate in any action that blindly hits private or public property or could constitute an attack on someone's life," the fatwa said.

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L06737107.htm
Oud 07-11-2005, 13:25
Verwijderd
Racisme en religieuze kwesties zijn natuurlijk vrij makkelijk te verwarren..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-11-2005 @ 14:24 :
blindly hits private or public property
Mogen gerichte acties, tegenover politiebureaus, MacDonalds, Burger King, etc wel dan
Oud 07-11-2005, 13:28
Verwijderd
Ik hoop idd dat het gewoon wat ongelukkig geformuleerd is..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:38
NihalAtsiz
NihalAtsiz is offline
Citaat:
D@mien schreef op 07-11-2005 @ 14:09 :
De turkse premier loopt nu te zeggen dat het hoofddoekjesverbod een mede aanleiding zou zijn....hoezo de rellen gebruiken om zowiets aan te kaarten...walgelijk...
die gast moet gewoon oprotten
geen goede minister-president
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 07-11-2005 @ 14:21 :
Het zou meespelen. En hoe dan ook kan zo'n verbod zeker wel invloed hebben op het heersende gevoel dat onder sommige groepen leeft dat ze achtergesteld worden. ('zie je wel!')
Het is natuurlijk niet de directe oorzaak voor de rellen maar een van de véle factoren.
Ze wisten voordat ze naar Frankrijk kwamen dat het een zwaar seculier land is. Dan moeten ze ook niet zeuren daarover. Ik ga toch ook niet zeuren dat ik in Saoedi Arabie geen vrouwen zonder hoofddoek zie, bij wijze van spreken?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:57
Verwijderd
Ik stel alleen dat het inwerkt op het bestaande sentiment. Of het terecht als discriminatie, legitimatie voor de rellen of wat dan ook gezien wordt is een heel ander verhaal. Lees voor je blaat.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:59
Go
Go is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 07-11-2005 @ 14:51 :
Ze wisten voordat ze naar Frankrijk kwamen dat het een zwaar seculier land is. Dan moeten ze ook niet zeuren daarover. Ik ga toch ook niet zeuren dat ik in Saoedi Arabie geen vrouwen zonder hoofddoek zie, bij wijze van spreken?
Het is in eerste instantie een sociaal-economisch probleem. Er is een zeer hoge werkloosheid onder deze groep immigranten en de toekomstperspectieven zijn vaak somber. Ik wil hier natuurlik niks goed spreken, maar als je je in een dergelijke ellende bevindt dan is de stap om in actie te komen niet zo groot.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 07-11-2005 @ 14:17 :
(...) de wet, die nu eenmaal met het doel was opgesteld om meer stemmen te winnen onder rechtse kiezers (...)
Dat zou ik niet zomaar zeggen. Vergeet niet dat geloof, in het bijzonder geloofsbelijdenis op scholen, van oudsher in Frankrijk een heel ander karakter heeft gehad dan in Nederland. Het principe van de 'laďcité' is dan ook niet te vergelijken met onze 'scheiding van kerk en staat'. Laďcité gaat veel verder; waar wij een soort negatief vrijheidsbegrip kennen (dwz. iedereen mag geloof belijden en de staat bemoeit zich er niet mee) kent de Franse republiek meer een soort positief vrijheidsbegrip: atheďsme is veel meer gedwongen en religieuze uitingen en symbolen worden veel minder getolereerd. Religie is meer een privézaak.

Zeggen dat die wet alleen maar is bedoeld om stemmen te winnen bij rechtse kiezers is dan ook iets te kort door de bocht naar mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 14:18
Odin
Odin is offline
Eerste dode bij rellen Frankrijk
De rellen in Frankrijk hebben een eerste leven geëist. Een 61-jarige man die in de nacht van vrijdag op zaterdag voor z'n deur in elkaar was geslagen, is overleden.

Coma
Hij probeerde een brandende vuilnisbak bij zijn huis in Stains te blussen. Daarop werd hij mishandeld door twee relschoppers, tot hij in een coma raakte. Ook zijn 58-jarige buurman, met wie hij had gesproken over hun auto's, kreeg klappen van een vermomde man.

Sarkozy
De man is volgens zijn vrouw in een ziekenhuis in Bondy overleden. De Franse minister van Binnenlandse Zaken Sarkozy, heeft de weduwe uitgenodigd op zijn ministerie. Zij heeft de minister daar gezegd dat zij wil dat de daders gestraft worden.

RTL Nieuws
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 14:23
Verwijderd
Tja, dit is helaas wat er gebeurt als je immigranten wegstopt in verpauperde, arme en vooral kansloze wijken.

Ik hoop maar niet dat dit naar Nederland omslaat.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:36
Boebsie
Boebsie is offline
Jeeez wat een bericht, echt te belachlijk voor woorden.....
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:42
Boebsie
Boebsie is offline
Dit soort gedrag heeft niks meer met ontevredenheid over de maatschappij te maken. Dit is pure criminaliteit.......
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:46
Go
Go is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 07-11-2005 @ 16:42 :
Dit soort gedrag heeft niks meer met ontevredenheid over de maatschappij te maken. Dit is pure criminaliteit.......
Omdat criminaliteit wijd verspreid is kunnen we dit volgens jou overal verwachten? Jij denkt niet dat er een dieperliggende oorzaak is (trouwens zo vergezocht is de oorzaak ook niet)?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-11-2005 @ 16:46 :
Omdat criminaliteit wijd verspreid is kunnen we dit volgens jou overal verwachten? Jij denkt niet dat er een dieperliggende oorzaak is (trouwens zo vergezocht is de oorzaak ook niet)?
Zoals al eerder is gezegd: als je je onderdrukt voelt dan trap je een rel, misschien zelfs langer dan een avondje.

Maar.
Je vernielt niet andermans zaken, je steekt geen gehandicapten in brand, je schiet niet met scherp op de politie, je vermoord geen willekeurige voorbijgangers.
Oud 07-11-2005, 16:02
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
D@mien schreef op 07-11-2005 @ 14:09 :
En dat zegt uitgerekend de premier van een land waar hoofdoekjes in openbare gebouwen al decennia lang verboden zijn?
Oud 07-11-2005, 16:06
Levitating Nun
Ik had allang het leger ingezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten