Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2005, 02:31
dan1985
dan1985 is offline
bah deze week baal ik van de ah
eerste week dat ik eens mijn uren kan werken omdat ik maar 2 dagen school heb, word ik eerst maar 2 avonden en en zaterdag ingepland, en kom ik vandaag daar voor de kassaavond blijkt dat ik opeens nog maar 1 avond en zaterdag moet werken

en ook niet ff aan mij doorgegeven ofzo, als ik nou niet op de planning had gekeken was ik gewoon weer voor niks gekomen

heb een contract van 24 uur per week en hoef er nu maar 10 te werken
Oud 25-10-2005, 09:23
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 23-10-2005 @ 15:24 :
Dat is logische he daarvoor heet het een worp
joh.. maargoed.. wij lopen nogal achter met dat soort dingen (ivm uitgestelde opening..) wij hebben daardoor nog vaak de worpen van de voorgaande keer erin zitten
Oud 25-10-2005, 09:28
JCL
JCL is offline
Citaat:
dan1985 schreef op 25-10-2005 @ 03:31 :
bah deze week baal ik van de ah
eerste week dat ik eens mijn uren kan werken omdat ik maar 2 dagen school heb, word ik eerst maar 2 avonden en en zaterdag ingepland, en kom ik vandaag daar voor de kassaavond blijkt dat ik opeens nog maar 1 avond en zaterdag moet werken

en ook niet ff aan mij doorgegeven ofzo, als ik nou niet op de planning had gekeken was ik gewoon weer voor niks gekomen

heb een contract van 24 uur per week en hoef er nu maar 10 te werken
Ze moeten je toch echt 24 uur uitbetalen dus ik zou me nergens druk om maken
Oud 25-10-2005, 09:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
JCL schreef op 25-10-2005 @ 10:28 :
Ze moeten je toch echt 24 uur uitbetalen dus ik zou me nergens druk om maken
Dat gebeurd nooit dat moet je toch weten :$

En bij hem is het geloof ik ook zo altans zo lees ik het dat hij zelf normaal nooit 24 uur kan werken, dus als hij het van zijn kant niet kan dan hoeven zij niiet te betalen hoor.
Het is van de kant van de AH een logische veronderstelling dat als jij nooit 24 uur kan werken je nu ook niet 24 uur kan werken
Waarom heb je eigelijk een 24 uurscontract
Oud 25-10-2005, 22:06
dan1985
dan1985 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-10-2005 @ 10:52 :

En bij hem is het geloof ik ook zo altans zo lees ik het dat hij zelf normaal nooit 24 uur kan werken, dus als hij het van zijn kant niet kan dan hoeven zij niiet te betalen hoor.
Het is van de kant van de AH een logische veronderstelling dat als jij nooit 24 uur kan werken je nu ook niet 24 uur kan werken
nou het kwam een beetje verkeerd over lees ik nu net, maar ik werk dus wel 24 uur per week,vaker nog wel meer. maar ik bedoel meer dat het voor mijzelf dan moeilijker is, qua drukte, maar ik werk het dus wel, maar deze week heb ik het dus niet druk, veel vrij, en had ik het dus makkelijker 24 uur kunnen werken, echter nu word ik dus juist niet mijn uren ingepland.

Toen ik mijn contract kreeg is toen zon beetje afgesproken dat als ik niet kon of zij niet genoeg uren konden inplannen dat dat dan van mijn vakantie afgaat, echter het zou wel in overleg gaan en maar om een paar uur gaan, dus daarom baalde ik een beetje omdat het niet overlegt is en omdat het om de helft van de uren zeg maar gaat

hopelijk is het nu wat duidelijker, sorry
Oud 26-10-2005, 17:34
paradiso
paradiso is offline
het klinkt als een heel bekend probleem. bij mij komt het ook bijna nooit goed uit. net op het moment dat ik een drukke week heb sta ik full-time op de planning

de komende 3 weken sta ik zelfs 6 dagen per week op de planning. echt ellende. en dan zegt dat manager dat het ook een beetje mijn eigen schuld is omdat ik op 4 planningen sta. volgensmij bedoelde hij het sarcastisch..... ze hebben me er deze week nog geen dag vanaf gehaald dus ik zal zaterdag wel gebeld worden waar ik blijf. maar ik ga echt geen zesde dag werken.

met het uitbetalen van mijn uren heb ik ook veel problemen gehad. veel te weinig uren uitbetaald krijgen omdat ze hele dagen vergeten in R&R te zetten. nu draaid de MAS aan het einde van de periode mijn uren uit zodat ik kan kijken of het klopt.
Oud 27-10-2005, 09:51
JCL
JCL is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-10-2005 @ 10:52 :

24 uur contract = 24 uur uitbetaald zo simpel is dat, als ze dat niet doen zou ik HEEL snel rechtsbijstand bellen!
Oud 27-10-2005, 21:39
ikbenschipper1
Citaat:
JCL schreef op 27-10-2005 @ 10:51 :
24 uur contract = 24 uur uitbetaald zo simpel is dat, als ze dat niet doen zou ik HEEL snel rechtsbijstand bellen!
in die 24 uur zitten ook je toeslag uren he. Nou geld het voor mij niet maar neem van me aan het gebeurd bij alle supermarkten.
Puur omdat de ouderen niet boven hun contract mogen werken
Oud 31-10-2005, 22:33
Chat_NoiR
Chat_NoiR is offline
weet iemand hier misschien hoe het zit met die toeslaguren? wat zijn het eigenlijk? Ik krijg ze namelijk af en toe uitbetaald, maar ik heb geen idee waarvoor... Ben wel benieuwd eigenlijk.
Oud 31-10-2005, 22:58
ikbenschipper1
Ik zou geen AHer zijn als ik dat niet zou weten
Het belangrijkste om er recht op te hebben is dat je MÉÉR als 12 uur werkt per week of een contract hebt van MÉÉR dan 12 uur per week.
Verder dien je de volgende uren te werken
Doordeweeks NA 20:00 uur
Zaterdags NA 18:00 uur
Zondags de hele dag

Maandag t/m Vrijdag
tussen 20:00 en 21:00 33% extra
tussen 21:00 en 06:00 50% extra
Zaterdags
tussen 18:00 en 24:00 50% extra
Zondags
De hele dag 100% extra

Hopelijk is het dus duidelijk maar je moet dus wel minimaal 12 uur en 1 kwartier per week werken.

Groetjes
Ivo Jan
Oud 31-10-2005, 23:05
Chat_NoiR
Chat_NoiR is offline
aha! Het wordt ineens helemaal helder voor me! haha! bedankt voor deze uitleg! Ik zal er nu eens opletten of ik alles uitbetaald krijg. Twee maanden geleden kreeg ik trouwens maar 4 uur uitbetaald in plaats van 40!! Gelukkig was de SM zo aardig om een voorschot te regelen! Erg fijn!
Oud 31-10-2005, 23:58
Verwijderd
Geachte heer *****,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Het spijt ons u te moeten teleurstellen. Het
is niet mogelijk een hamsterpak te huren of te kopen. Wij hopen u een
volgende keer beter van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

Chantal Boekelaar

godverdegodver. Ik koop er nooit meer!
Oud 02-11-2005, 20:25
Verwijderd
ik werk sinds april bij de appie bij ons int dorp.
ik heb echt een kutbaas die totaal niet om zn personeel geeft en das ook algemeen bekend, maar het boeid hem niks. Hij kan alleen slijmen bij de 'vaste' klanten...

maarja we zijn wel al 4 jaar achter elkaar de beste AH van nederland
Oud 07-11-2005, 12:12
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
heey!
ik werk sinds 2 weekjes bij de AH.. (franchise AH)
nou krijgen we vanaf december een bedrijfsleider (onze AH is overgekocht door AH zelf, wordt nu een zogenaamde WWM)

nou schijnt het dus dat we meer money krijgen (yeahh!!)
nou is mijn vraag natuurlijk:

wat ga ik nu meer verdienen??
(weet btw ook niet hoeveel ik nu verdien, maar minder dus dan dat ik ga krijgen vanaf december, want hebben dan een andere CAO)

iemand die mij hier meer over kan vertellen??

tnxx xxxjes!
Oud 07-11-2005, 12:28
JCL
JCL is offline
3.53 standaard loon voor een 17 jarige bij de AH en dat is neto (je betaald geen belasting alleen premie).
Oud 07-11-2005, 17:00
Melig-Meissiej
Citaat:
JCL schreef op 07-11-2005 @ 13:28 :
3.53 standaard loon voor een 17 jarige bij de AH en dat is neto (je betaald geen belasting alleen premie).
ik schiet er dus eigenlijk geen r**t mee op?!
is maar paar cent meer?
hmm

toch maar weer de horeca in vrees ik.. pfff...
Oud 07-11-2005, 17:48
mjk
mjk is offline
Citaat:
paar 17-jarige collega's krijgen 3.63 geloof ik inmiddels
Oud 07-11-2005, 19:20
ikbenschipper1
Citaat:
oud CAO loon is dat het is nu 3,56 of 3,57.
Maar het zal nmiet veel schelen nee
Oud 08-11-2005, 08:53
JCL
JCL is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 07-11-2005 @ 18:00 :
ik schiet er dus eigenlijk geen r**t mee op?!
is maar paar cent meer?
hmm

toch maar weer de horeca in vrees ik.. pfff...
moet je, je opwerken tot verkoper 2 krijg je er 70 cent per uur bij
Oud 08-11-2005, 08:55
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
JCL schreef op 08-11-2005 @ 09:53 :
moet je, je opwerken tot verkoper 2 krijg je er 70 cent per uur bij
klein detail dat er nu niet meer gewone medewerkers verkoper 2 mogen worden alleen mensen die wat "extra" kunnen.
Oud 08-11-2005, 09:49
JCL
JCL is offline
dat was toch al een tijdje zo? Als je bij houdbaar verkoper 2 wilt worden moet je: 1 jaar of langer vulploegleider zijn, kunnen bestellen, invoeren en codeboek kunnen lopen.
Oud 08-11-2005, 11:24
Melig-Meissiej
dan nog verdiend de horeca beter...
mja, geld is geld moeten we maar denken..
Oud 08-11-2005, 11:25
JCL
JCL is offline
Horica verdient niet beter, horica verdient zwart maar dat komt op hetzelfde neer, hoewel...
Oud 08-11-2005, 12:23
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
JCL schreef op 08-11-2005 @ 10:49 :
dat was toch al een tijdje zo? Als je bij houdbaar verkoper 2 wilt worden moet je: 1 jaar of langer vulploegleider zijn, kunnen bestellen, invoeren en codeboek kunnen lopen.
ja klopt ik ben nog net van voor die tijd ookal kan/ kon ik toen al meer dat de eisen waren (andere afdelingen ect. )
Oud 08-11-2005, 16:33
ikbenschipper1
Citaat:
rossi46 schreef op 08-11-2005 @ 13:23 :
ja klopt ik ben nog net van voor die tijd ookal kan/ kon ik toen al meer dat de eisen waren (andere afdelingen ect. )
Vertel ze dat bij ons ook even snik snik ik heb helaas de raarste mensen verkoper B zien worden
Maar goed je moet bij ons wat extra's kunnen jah, maar dat was zo geregeld. Gelukkig hebben we nu een BL die wil dat iedere verkoper B vulploegleider zou kunnen zijn. (gelukkig) Maar we hebben een tekort aan vulploegleiders, en we hebben eigelijk niet echt geschikte mensen ervoor die ook willen. Dat je al 1 jaar vu;lploegleider zou moeten zijn voordat je verkoper B word ken ik niet.

grtz
ivo
Oud 08-11-2005, 17:06
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
dat van 1 jaar vulploegleider kende ik idd ook niet, in mn vorige post vergeten te zetten bij ons was het toen zo dat als je vulploegleider wilde/zou kunnen worden. maargoed.. ik ben het nu zo af en toe, er is weer een ander iemand bij ons aangenomen die het beter zou kunnen. maar ik heb mn oude manager weer terug en hij wil mij weer echt op die functie hebben *blaat*. ik zie het wel
Oud 08-11-2005, 17:13
JCL
JCL is offline
Vulploegleider zijn is cool werk vanaf maart bij AH maar wil het zeker tegen het eind van het jaar worden, beetje jammer dat ze er geen eentje meer zoeken. Ben het nu wel op zuivel, maarja dat zijn maar 3 of 4 mensen tegelijk. Wel grappig detail dat ik laatst daar ook mijn eigen VPL van de vrijdag had, die kenden zuivel niet dus hield ik de leiding maar was wel eens grappig
Oud 08-11-2005, 20:33
ikbenschipper1
Citaat:
rossi46 schreef op 08-11-2005 @ 18:06 :
dat van 1 jaar vulploegleider kende ik idd ook niet, in mn vorige post vergeten te zetten bij ons was het toen zo dat als je vulploegleider wilde/zou kunnen worden. maargoed.. ik ben het nu zo af en toe, er is weer een ander iemand bij ons aangenomen die het beter zou kunnen. maar ik heb mn oude manager weer terug en hij wil mij weer echt op die functie hebben *blaat*. ik zie het wel
Bij ons werd altijd gekeken naar inzet, systeem kennis en ervaring. Maar daardoor werden soms de verkeerde mensne ook wel eens verkoper B
Woensdag ben ik er, me collega en onze VS, de VS is dan meestal Winkelmanager en dan ik (of me collega) vulploegleider
Donderdag is me eigen avond ben ik alleen en op zaterdag ben i ker met me collega en om de week de VS (ook weer winkelmanager) Maar dan vult degene die vulploegleider is van ons 2en zelf wel mee want de werkdruk is enorm hoog op zaterdag.

grtz
ivo
Oud 13-11-2005, 13:49
paradiso
paradiso is offline
bij ons gelden weer andere normen om verkoper 2 te worden. ik moest 1 jaar op twee verschillende afdelingen staan om verkoper 2 te worden (deli/kaas en hb). over systeemkennis hebben ze nooit gepraat. als vulploegmedewerker liep ik maandag avond altijd al de extremen lijst, f,jes en s,jes. dus dat zegt bij ons weinig.

op zaterdag avond vul ik als vulploegleider ook gewoon mee. meestal help ik met het bouwen van de actie koppen. ook de vs/kader helpt vaak even vullen en rijdt het magazijn in.
Oud 13-11-2005, 13:58
JCL
JCL is offline
Dan hebben jullie waarschijnlijk een hele kleine AH, bij ons kan de Vulploegleider echt niet meer meevullen, daar is geen tijd voor, hooguit wat aktie vullen.
Oud 14-11-2005, 17:23
paradiso
paradiso is offline
zo klein is onze appie niet. bijna 3 ton omzet per week en op zaterdag een vul/actie ploeg van 15 man.
we zijn op zaterdag wel met 4 mensen die veel dingen weten. dus meestal verdelen we dat een beetje. 1 iemand is de vulploegleider en daarmee aanspreekpunt voor de vulploeg.
Oud 14-11-2005, 18:25
JaJ
JaJ is offline
bij ons (AH XL Eindhoven) doen ze niemand meer verkoper twee maken. ik heb geen idee waarom eigenlijk.
Oud 14-11-2005, 19:52
ikbenschipper1
Citaat:
JaJ schreef op 14-11-2005 @ 19:25 :
bij ons (AH XL Eindhoven) doen ze niemand meer verkoper twee maken. ik heb geen idee waarom eigenlijk.
vraag het eens
Misschien omdat er genoeg verkopers B zijn?
Oud 15-11-2005, 09:03
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik geloof dat je bij ons na een jaar automatisch verkoper B werd..
Oud 15-11-2005, 09:43
ikbenschipper1
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 15-11-2005 @ 10:03 :
Ik geloof dat je bij ons na een jaar automatisch verkoper B werd..
Kan ik geloof zelfs dat het in princiepe zelfs ook moet tenzij er gegronde redenen zijn om dit niet te doen.
Echter gebeurd het bij ons niet omdat het voor vulploegleiders (ook verkopersB) dan onmogelijk word hun werk te doen. Tenzij ze een schaal omhoog gaan
Oud 21-11-2005, 12:37
JaJ
JaJ is offline
Is het iets algemeens dat de AH vanaf volgende week geen overwerk meer betaald? hoe praten ze dat eigenlijk goed, weet iemand dat?
Oud 21-11-2005, 13:55
JCL
JCL is offline
Overwerk wordt altijd betaald! Als ze dat niet doen dan zou ik gewoon op de minuut kappen dat je op de planing staat, mag abosluut niet!
Oud 21-11-2005, 14:48
ikbenschipper1
overwerk moet altijd betaald worden, al kan ik er nog enigzins inkomen en daar blijf ik bij, als het komt omdat je zelf je vulnorm keer op keer niet haalt.
Maar "gewoon" overwerk diend gewoon betaald te worden. En het heeft zie ik niks met je leeftijd te maken. want je bent pas 18. boven de 20 geld Tijd voor Tijd

Groetjes
Ivo Jan
Oud 21-11-2005, 22:36
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 21-11-2005 @ 15:48 :
overwerk moet altijd betaald worden, al kan ik er nog enigzins inkomen en daar blijf ik bij, als het komt omdat je zelf je vulnorm keer op keer niet haalt.
Maar "gewoon" overwerk diend gewoon betaald te worden. En het heeft zie ik niks met je leeftijd te maken. want je bent pas 18. boven de 20 geld Tijd voor Tijd

Groetjes
Ivo Jan
met die norm ben ik het eens, maar daar zit ik met gemak boven, en toch blijf ik geregeld langer dan gepland. Nouwja, ik zal wel eens zien hoe het loopt.
(ow, relaxt, eindelijkw eer eens "pas" 18 ^^)
Oud 23-11-2005, 19:18
Mingster
Mingster is offline
Vandaag werd mij verteld dat de nieuwe kassavideo bekeken was op de kassavond (waar mij niets over was verteld) waar 'nieuwe gedragsregels' voor cassières op stonden.

Kan iemand misschien vertellen wat hier ongeveer op stond? Ben niet de enige die hem niet gezien heeft, maar wil graag mijn werkje houden..
Ik kan hem namelijk niet nog eens zien, of ik moet het in mijn eigen tijd doen
Oud 23-11-2005, 21:53
ikbenschipper1
Citaat:
mingster schreef op 23-11-2005 @ 20:18 :
Vandaag werd mij verteld dat de nieuwe kassavideo bekeken was op de kassavond (waar mij niets over was verteld) waar 'nieuwe gedragsregels' voor cassières op stonden.

Kan iemand misschien vertellen wat hier ongeveer op stond? Ben niet de enige die hem niet gezien heeft, maar wil graag mijn werkje houden..
Ik kan hem namelijk niet nog eens zien, of ik moet het in mijn eigen tijd doen
waarom was je dan niet bij die kassaavond? en hadden ze niet een tweede avond ingeplanned?
Oud 16-12-2005, 09:08
mjk
mjk is offline
Even omhooghalen deze topic. Winkelkampioenschap uitslag bekend. En AH 1036 (A'doorn) iig winnaar op de Veluwe Meer winnaars??
Oud 16-12-2005, 09:59
JCL
JCL is offline
Wij hebben een mooi pooltje opgezet over de week 51 omzet. Ik sta op 450.000 euro, ofwel 1 miljoen ouderwetse guldens. Gaat helemaal goed komen, als het lukt krijg ik een beertander. 2e prijs is een gourmetstel en de 3e prijs is een radio- cd speler, ben benieuwd wie m gaat winnen
Oud 16-12-2005, 10:02
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
JCL schreef op 08-11-2005 @ 12:25 :
Horica verdient niet beter, horica verdient zwart maar dat komt op hetzelfde neer, hoewel...
uhm..
Ik ben 15 en verdien 4,25 in een restaurant. Begon toen ik 14 was > 3,75.
Is niet zwart, dus als ik straks echt belasting erover moet betalen blijft er niet zoveel meer over. (Nu alleen 1,75 aan ziekefondsverzekering)
Oud 16-12-2005, 10:04
JCL
JCL is offline
belasting? Waarom zou jij belasting moeten betalen?
Oud 16-12-2005, 16:00
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
JCL schreef op 16-12-2005 @ 11:04 :
belasting? Waarom zou jij belasting moeten betalen?
-_- jah je hebt gelijk, zat te denken aan 18, maar dan moet ik ook gelijk meer werken om belasting te betalen
Oud 16-12-2005, 16:14
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
mjk schreef op 16-12-2005 @ 10:08 :
Even omhooghalen deze topic. Winkelkampioenschap uitslag bekend. En AH 1036 (A'doorn) iig winnaar op de Veluwe Meer winnaars??
we stonden bovenaan maar de klantenwaardering van Waddinxveen (ofzo) was hoger en nu zijn we 2e geworden dacht ik. Btje jammer
kan je het ergens opzoeken?
Oud 16-12-2005, 16:18
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 01-11-2005 @ 00:58 :
Geachte heer *****,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Het spijt ons u te moeten teleurstellen. Het
is niet mogelijk een hamsterpak te huren of te kopen. Wij hopen u een
volgende keer beter van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

Chantal Boekelaar

Oud 17-12-2005, 13:16
Marloeske
Marloeske is offline
We STONDEN eerste, voordat de klantenbeoordeling kwam... toen zijn we gedaald tot de 7e plaats van de 20 geloof ik..

Hoe was jullie kerstpakket trouwens?
Bij ons is er voor het eerst dit jaar rekening gehouden met het grote aantal jonge parttimers.

Een zeer vrouwonvriendelijk pakket met 4 repen chocola, koekjes, thee, koffie, suiker etcetc..
Oud 17-12-2005, 17:35
JCL
JCL is offline
we hebben allemaal hetzelfde kerstpaket gekregen. Was prima, jammer dat ik geen koffie of thee drink en dat er geen drank ik zat :wink:

Regels voor berichten