Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2005, 20:55
Verwijderd
Geen idee of mensen hier ervaring mee hebben, maar nooit geschoten is altijd mis. Ik ben eindelijk eens overgestapt op Zoomplayer in plaats van dat ouwe BSplayer. Nu is er alleen iets dat ik nogal vervelend vind. Het gaat om video die in 16:9 aspect ratio is met softsubs (dus OGM of MKV-ondertitels die los in beeld komen). Bij het afspelen op een gewone (4:3) monitor krijgen die video's natuurlijk twee zwarte balken boven en onderin beeld. Dat vind ik niet zo erg, maar wat ik wel irritant vind is dat ik de ondertitels niet in dat vlak daaronder kan plaatsen. Met andere woorden, ik kan met VSFilter wel ondertitels ín het 16:9 gebied plaatsen maar niet daaronder. Als ik kies voor 'override subtitle placement' dan vallen ze dus gewoon weg in dat zwarte vlak, heel irritant.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is, of überhaupt ervaring met Zoomplayer en softsubs?
Advertentie
Oud 08-11-2005, 22:43
Verwijderd
Misschien komen ze wel in het zwarte vlak als je ffdshow gebruikt? Ik meen me zoiets te herinneren.

ZoomPlayer heb ik nooit mee gewerkt.
Oud 08-11-2005, 22:51
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 08-11-2005 @ 23:43 :
Misschien komen ze wel in het zwarte vlak als je ffdshow gebruikt? Ik meen me zoiets te herinneren.

ZoomPlayer heb ik nooit mee gewerkt.
Euhm...dat is juist niet zo. Dan willen ze juist niet in het zwarte vlak.
Oud 08-11-2005, 23:02
Verwijderd
Nee, dat heb ik dus in de gaten

Het gekke is nu dat dat met BSplayer wel altijd kon, terwijl ik die met precies dezelfde ffdshow codecs gebruikte als Zoomplayer (ben overgestapt omdat BSplayer niet overweg kan met 'styled' subtitles in MKV-containers en karaoke-effecten).
Oud 08-11-2005, 23:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2005 @ 00:02 :
Nee, dat heb ik dus in de gaten

Het gekke is nu dat dat met BSplayer wel altijd kon, terwijl ik die met precies dezelfde ffdshow codecs gebruikte als Zoomplayer (ben overgestapt omdat BSplayer niet overweg kan met 'styled' subtitles in MKV-containers en karaoke-effecten).
BSPlayer gebruikt ffdshow ook niet om z'n ondertiteling te laten zien.

Lang leve BSPlayer

Ik heb net trouwens eens gekeken naar ZoomPlayer. Ik heb het via instellingen van ZoomPlayer zelf geprobeerd. En toen eens geprobeerd om ondertiteling te krijgen met ffdshow. Maar het wil allemaal niet in het zwarte vlak...

Laatst gewijzigd op 08-11-2005 om 23:47.
Oud 09-11-2005, 05:53
freyk
freyk is offline
>> [centraal] audio & video.
(alsof jij dat niet weet, nare man)
Oud 09-11-2005, 09:59
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 09-11-2005 @ 06:53 :
Je kijkt alleen eerder als iets niet in een centraal topic staat.
Oud 09-11-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 09-11-2005 @ 06:53 :
Ik ben hier mod, dus ik sta boven de regels.

12Trix, het is inderdaad zo dat BSplayer op een aantal punten fijner is maar vergeet niet dat het door een aantal codecs gewoon geen erkende player is (VSFilter is bijv. zeer sterk in samenwerking met Inmatrix, fabrikant van Zoomplayer, gemaakt en werkt daar veel beter mee).

Ik merk het vooral bij de geweldig verbeterde kwaliteit van SRT- (OGG- en MKV-)ondertitels in Zoomplayer. In BSPlayer hebben die altijd een nogal lelijk gekarteld randje, wat je alleen weg kunt krijgen met extreme smoothing, terwijl ze er in ZP gewoon haarscherp uitzien.

Maar goed, ik heb de vraag ook gesteld in het Inmatrix tech forum, dus ik ben benieuwd of ik daar antwoord krijg.
Oud 09-11-2005, 13:06
Verwijderd
Het is me nooit opgevallen dat ondertitels in BSPlayer een gekarteld randje hebben. Dus ik blijf lekker bij BSPlayer
Oud 09-11-2005, 15:37
Verwijderd
Nouja, ik weet genoeg, ik ga wel verder op het InMatrix-forum, thanks
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten