Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Offtopic: Hey, jij ook hier ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: Heeft er iemand eigenlijk ook echt slechte ervaringen met pendelen? Ik niet, namelijk, maar ik ben wel benieuwd.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kan de pendel beïnvloed worden door leylijnen, magnetische velden enz. Maar dan is de wichelroede weer een interessanter gegeven. Doordat de pendel zo beïnvloedbaar is, kun je hem namelijk ook 'dwingen' in een bepaalde richting te gaan draaien. Vragen als 'Wordt hij mijn nieuwe vriendje' zijn dus niet echt goede vragen voor een pendel, want je wil kan sterker zijn dan je verstand/bewustzijn/weten... Ik gebruik hem dan ook bijna alleen voor richtingen en dingen die ik kwijt ben. Slechte ervaringen: ja dat je wil de pendel beïnvloedt ^^. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Website over pendelen.
||
Citaat:
![]() Werkt deze site wel voor je? ![]() Een pendel is een stalen gewicht, ongeveer zo dik als een vulpen zo'n 3 cm lang,uitlopend in een punt (kogelpendel) . Aan de pendel zit een ketting die je ook wel ziet aan een gootsteenstop. Werken met een pendel of wichelroede is een wetenschappelijke kunst. Het is een middel om de kloof tussen de analytische en de intuïtieve kant in onszelf te overbruggen. Laat ik aan u uitleggen wat ik met pendelen bedoel. Het interpreteren van de bewegingen van een zwaaiende pendel om antwoord te vinden op vragen. Daar mee wil ik zeggen: het intuïtieve zoeken, of wichelen naar een 'antwoord' van de pendel. Laat ik allereerst opmerken dat pendelen, afgezien van een mooi hulpmiddel om verloren voorwerpen terug te vinden, een manier is om het rationele en het intuïtieve aspect in ons met elkaar in evenwicht te brengen. Het is een gereedschap om het onbewuste te onderzoeken, een manier om antwoord te vinden op vragen die niet door het rationele denken of met behulp van een wetenschappelijke methodiek beantwoord kunnen worden. En toch is rationeel denken een integraal onderdeel van het pendelen!.
||
Citaat:
of bedoelde je dat niet?
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7 Hawahaai | 409 | 09-02-2015 09:43 | |
De Kantine |
Hoe maak jij keuzes? Rivka | 23 | 31-05-2010 09:08 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #112 Verwijderd | 492 | 06-11-2007 19:05 | |
De Kantine |
Op kamertjes/op jezelf wonen Yamyam | 52 | 22-03-2003 13:00 | |
Lifestyle |
Verhuizen Esmée | 65 | 08-08-2002 09:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
voorspellingen babygirl | 8 | 06-01-2002 19:43 |