Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 18:22
Miss. Swann
Miss. Swann is offline
Hai allemaal!!!

Ik was benieuwd wat jullie daar van vinden...(pendelen dus hè)
Denk je er net zo over als over geesten oproepen *gevaarlijk dus NIET DOEN*, of doe je dit zelf ook? Wat zijn je ervaringen hiermee? En verder zulk soort dingen. Heb je het gevoel dat je echt contact met iets of iemand hebt of lijkt je dat onzin?
Gewoon een vraag omdat ik dit zelf ook doe en omdat ik er zelf best belangrijke gevoelens bij heb...soms ook dat nare gevoel dat je niet alleen bent.
Ken je dat ook?
Na ja genoeg gezwetst en antwoorden maar!!!
Oud 23-01-2005, 19:35
Tio3a
Tio3a is offline
euhm ik heb het wel eens gedaan met een ketting, niet met een 'echte' pendel. maar soms krijg je idd dat gevoel wel eens... ik weet niet of het echt werkt want ik heb het niet zo vaak gedaan, maar het lijkt wel te kloppen, wat ik ervan weet dan.
Oud 23-01-2005, 22:28
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik houd niet van pendelen. Ik heb altijd het idee dat je de pendel beïnvloed. Het idee dat de pendel bewogen wordt door een geest vind ik helemaal akelig. Als je je toekomst wilt weten kun je je beter bezighouden met kaartleggen of astrologie.
Oud 24-01-2005, 10:40
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik had altijd het idee dat de pendel 'bestuurd' werd door je onderbewustzijn. Dat er dus helemaal geen geesten aan te pas komen.
Oud 24-01-2005, 11:55
theepotje
theepotje is offline
ik pendel ook regelmatig, maar ik denk net als spekkie, dat een pendel gestuurd word door je onderbewustzijn.
Ik pendel niet zomaar, alleen voor dingen die ik echt belangrijk vind. Bijvoorbeeld bij een nieuw soort medicijn dat ik moet nemen, of dat wel goed is voor mij.
Ik pendel nooit om de toekomst te voorspellen ofzo. Ik vraag wel eens dingen of ik iets wel moet doen, of ik er gelukkig van kan worden ofzo.

Over de vraag of ik wel eens dat akelige gevoel heb dat je niet alleen bent. Ik heb regelmatig het gevoel dat ik niet alleen ben ergens, maar op mij komt dat gevoel juist rustgevend over. En dit gevoel heeft volgens mij niets met pendelen te maken.
Oud 24-01-2005, 15:28
VvV-Fire-VvV
VvV-Fire-VvV is offline
Mijn moeder had een praktijk (ze is er sinds kort mee opgehouden), waarbij ze de medicijnen pendelde voor mensen. Zij kreeg dus echt betaald voor pendelen. Volgens haar is het niet een geest dat de pendel stuurt, maar gewoon energie. Dit kan jou energie zijn, of van iemand anders.

Kus Fire
Oud 24-01-2005, 18:49
lady of the dark
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 24-01-2005 @ 11:40 :
Ik had altijd het idee dat de pendel 'bestuurd' werd door je onderbewustzijn. Dat er dus helemaal geen geesten aan te pas komen.
Het is één van de twee, maar het zint me niks zo'n pendel. Heb er gewoon een aversie tegen.
Oud 24-01-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij ook hoor.. Dat je via je onderbewustzijn een antwoord krijgt op je vraag..
Oud 24-01-2005, 19:16
Chimairagerth
Chimairagerth is offline
Geesten zie ik niet dus bestaan ze niet, dus is dat pendelen ook BS
Oud 24-01-2005, 19:38
nivava
nivava is offline
ik pendel wel eens..
wat wat spekkie ook zegt..naar mijn mening wordt het ook door je onderbewuste bestuurd...
ik heb zelf niet het gevoel dat bij het pendelen geesten aan de orde komen...

ik heb ook wel eens het gevoel dat ik niet alleen ben zeg maar..niet tijdens het pendelen zelf...tijdens de uitvoering..maar gewoon ..zo in het dagelijks leven...
vooral wanneer ik rust wil zoeken...
Oud 24-01-2005, 20:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 24-01-2005 @ 19:54 :
Volgens mij ook hoor.. Dat je via je onderbewustzijn een antwoord krijgt op je vraag..

Offtopic: Hey, jij ook hier Ik wist niet dat je op mystiek zat *zwaai*
Oud 24-01-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 24-01-2005 @ 21:02 :

Offtopic: Hey, jij ook hier Ik wist niet dat je op mystiek zat *zwaai*
Offtopic: Mjuh, vaak zelfs, maar k zeg nooit veel

Ontopic: Heeft er iemand eigenlijk ook echt slechte ervaringen met pendelen? Ik niet, namelijk, maar ik ben wel benieuwd..
Oud 26-01-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Idd. De pendel wordt meestal gestuurd door je onderbewustzijn. Ik vind de pendel daarom erg handig om dingen terug te vinden.
Verder kan de pendel beïnvloed worden door leylijnen, magnetische velden enz. Maar dan is de wichelroede weer een interessanter gegeven. Doordat de pendel zo beïnvloedbaar is, kun je hem namelijk ook 'dwingen' in een bepaalde richting te gaan draaien. Vragen als 'Wordt hij mijn nieuwe vriendje' zijn dus niet echt goede vragen voor een pendel, want je wil kan sterker zijn dan je verstand/bewustzijn/weten...

Ik gebruik hem dan ook bijna alleen voor richtingen en dingen die ik kwijt ben.

Slechte ervaringen: ja dat je wil de pendel beïnvloedt ^^.
Oud 26-01-2005, 21:28
Verwijderd
hoe zoek je dan iets wat je kwijt bent? kan ik wel gebruiken zoiets

edit: het is wel een serieuze vraag overigens ook al lijkt dat misschien niet zo, wat ik van pendelen weet (en dat is niet veel) kan je hem bijvoorbeeld ja of nee laten zeggen door hem van links naar rechts of naar je toe en van je af te laten bewegen

Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 21:51.
Oud 27-01-2005, 17:32
Miss. Swann
Miss. Swann is offline
Ja, dat klopt!
ik heb ''afgesproken'' met mn pendel dat linksom draaien nee is, rechtsom draaien ja is, van links naar rechts bewegen misschien is en van voor naar achter weet ik niet is. Vragen aan je pendel stel je in gedachten, als je zelf geen echte pendel hebt kan je ook een naald aan een draadje knopen en dan gaan pendelen, werkt ook goed hoor. Ik heb zelf een echte, die is heeeel mooi!
Oud 27-01-2005, 18:00
Verwijderd
maar ik vraag me dus af hoe je (net als mutant) iets kunt vinden wat je kwijt bent met behulp van een pendel, enigste wat ik kan verzinnen is dat je gaat vragen of "het" op je kamer is bijvoorbeeld en dan steeds specifieker alleen dat lijkt me net zo lang duren als gewoon zoeken
Oud 28-01-2005, 09:32
Verwijderd
Je kunt idd eerst elimineren. Is het in huis, is het buitenshuis, is het op de zaak, op school enz. Dan kun je natuurlijk specifieker worden, in die of die kamer, in die kast enz.

Maar je kunt dan ook met richtingen werken, dat de pendel aangeeft aan welke kant van de kamer zich iets bevindt. Heel handig als je ringen en kleine dingen kwijtraakt, of nogal rommelig bent ^^
Oud 29-01-2005, 06:39
Katertje
Katertje is offline
En natuurlijk alleen met ja of nee werken maar k denk dat iedereen dat al wist..
Oud 30-01-2005, 15:01
Anetj
Anetj is offline
Hoe moet je pendelen en wat is het
Oud 30-01-2005, 16:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Anetj schreef op 30-01-2005 @ 16:01 :
Hoe moet je pendelen en wat is het
Pendelen is heel simpelweg het laten beantwoorden van een vraag door middel van een pendel. Deze wordt bijvoorbeeld gebruikt voor het opsporen van dingen die je kwijt bent (zie post Mutant) of voor vragen over het leven.

Website over pendelen.
Oud 31-01-2005, 16:25
Anetj
Anetj is offline
dankje.. maar de site doet het neit bij mij
Oud 12-02-2005, 19:02
Anetj
Anetj is offline
Kan iemand mij even vertellen wat pendelen is? alsjeblieft??
Oud 12-02-2005, 20:08
lady of the dark
ik weet wat ik eerder heb gezegd, maar ik heb het toch geprobeerd. Ik maakte allemaal briefjes met letters van het alfabet, draaide ze om en husselde ze door elkaar. Ik vroeg steeds aan de pendel welke letter het was. De eerste drie waren goed, toen durfde ik niet meer zo goed verder te gaan. Even later besloot ik de pendel een paar andere vragen te stellen. Ik ging vragen of het de volgende dag mooi weer zou worden. (volgens de pendel wel, maar het werd me toch rot weer) en of een bepaald iemand me nog zou bellen. (nee zei de pendel, hij neemt voorlopig geen contact met je op. Op het moment dat ik dat uitpendelde meldde hij zich op msn) Om kort te gaan, dat met die letters klopte, ook alle andere vragen die ik ter controle aan de pendel stelde. Conclusie: ik moet hem zelf hebben bewogen. Het leek alsof hij uit zichzelf bewoog, maar anders kan ik deze uitkomst niet verklaren. Alles wat ik kon weten (behalve dat dan met die letters) klopte, maar dingen die ik niet wist klopten niet. Heel jammer, want volgens die pendel zou ik een betere baan krijgen. Dat met die briefjes blijft wel vreemd, ik moet het eigenlijk gewoon nog een keer proberen.
Oud 13-02-2005, 09:31
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Anetj schreef op 12-02-2005 @ 20:02 :
Kan iemand mij even vertellen wat pendelen is? alsjeblieft??
Er bestaat zoiets als Google

Werkt deze site wel voor je?

Een pendel is een stalen gewicht, ongeveer zo dik als een vulpen zo'n 3 cm lang,uitlopend in een punt (kogelpendel) .
Aan de pendel zit een ketting die je ook wel ziet aan een gootsteenstop.
Werken met een pendel of wichelroede is een wetenschappelijke kunst.
Het is een middel om de kloof tussen de analytische en de intuïtieve kant in onszelf te overbruggen.
Laat ik aan u uitleggen wat ik met pendelen bedoel.
Het interpreteren van de bewegingen van een zwaaiende pendel om antwoord te vinden op vragen.

Daar mee wil ik zeggen: het intuïtieve zoeken, of wichelen naar een 'antwoord' van de pendel.
Laat ik allereerst opmerken dat pendelen, afgezien van een mooi hulpmiddel om verloren voorwerpen terug te vinden, een manier is om het rationele en het intuïtieve aspect in ons met elkaar in evenwicht te brengen.
Het is een gereedschap om het onbewuste te onderzoeken, een manier om antwoord te vinden op vragen die niet door het rationele denken of met behulp van een wetenschappelijke methodiek beantwoord kunnen worden.
En toch is rationeel denken een integraal onderdeel van het pendelen!.
Oud 13-02-2005, 10:28
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe de voorstanders van het 'pendelen' kunnen beargumenteren hoe de zwaartekrachtspotentiaal wordt overbrugd.
Advertentie
Oud 13-02-2005, 12:35
Anetj
Anetj is offline
bedankt(ja die site doet het wel)
Oud 13-02-2005, 21:44
hemhemhem
hemhemhem is offline
ik ben heel blij dat ik soms kan pendelen
maar meestal laat ik me door het leven verrassen...

ik gebruik 'm alleen als ik me erg zorgen over iets / iemand maak
verder vrijwel nooit
het is inderdaad beinvloedbaar, maar je moet goed opletten dat je dat niet doet. dat is het enige wat ik moeilijk vind aan pendelen.
ik stel altijd de vraag of ik het antwoord op de vorige vraag goed begrepen heb
en als ik twijfel of het antwoord juist was

in het water leggen of afspoelen helpt goed als je merkt dat je pendel onbetrouwbaar wordt
dan zitten er teveel emoties / dingen van jezelf in, waardoor ie heel makkelijk beïnvloedbaar wordt
Oud 13-02-2005, 21:46
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-02-2005 @ 11:28 :
Ik ben benieuwd hoe de voorstanders van het 'pendelen' kunnen beargumenteren hoe de zwaartekrachtspotentiaal wordt overbrugd.
pendelen heeft niets met natuurwetten te maken, meer zou ik er niet eens over willen nadenken, gezien ik niet twijfel of het waar is.

of bedoelde je dat niet?
Oud 09-11-2005, 16:33
katja123
katja123 is offline
Hej allemaal!

ik ben een paar maanden geleden begonnen met pendelen, ik vond het erg spannend en leuk...
mijn vader pendelt ook en hij heeft een soort van "contact" gehad met zijn (overleden) vader.
ik vond dit erg spannend (positieve manier) en het is mij ook gelukt om met hem (mijn opa) te "praten".
Ik heb hem veel vragen gesteld en ben zo veel te weten gekomen.

maar mijn vraag is eigenlijk:

heeft pendelen nu iets met geesten of met je gedachten te maken?
Oud 09-11-2005, 16:44
Releric
Releric is offline
Je realiseert je dat je een topic van 9 maanden geleden naar boven hebt gehaald?

Ten eerste aan jou een vraag dan; wat is het verschil tussen gedachten en geesten?
Oud 09-11-2005, 17:11
lady of the dark
Ik sluit deze topic, want hij is idd te oud. Je mag een nieuw topic openen als je dat wil

Regels voor berichten