Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2005, 18:52
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Gaan jullie met jullie Gymnasium klas nog op excursie-studiereis, speciaal omdat jullie gymnasium zijn? Ik doel een beetje op Rome bijvoorbeeld, of Trier, of Athene e.d.

Volgens mij zijn wij een van de weinig scholen die absoluut niks van dat soort gedoe hebben..helaas.
Oud 02-11-2005, 19:06
welle
welle is offline
Wij gaan dit jaar (vijfde klas) naar Rome. Dat is natuurlijk het belangrijkste. Verder hebben we in de vierde kunstreis, naar Berlijn, Parijs of Londen. Ik was naar Londen en daar gingen we dan wel naar het British Museum, omdat daar allemaal Griekse en Latijnse beelden en overblijfselen zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:07
Nyawa
Wij zijn in de tweede naar Trier geweest en in de vijfde naar Rome. Allebei de reizen waren echt geweldig, beide keren gezellig met een klein groepje (want ja, onze gymnasiumafdeling is nu niet bepaald groot) en op beide reizen ook ontzettend veel gezien.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:20
I C U
I C U is offline
Wij gaan ook in de vijfde naar Rome. Tenminste, ik ben dan vorig jaar geweest. Was echt supergaaf! Heel leerzaam ook, heb een hoop gezien en gedaan. Sinds vorig jaar mogen ook atheneum leerlingen mee, mits ze KCV volgen.
Volgens mij gaan ze sinds kort ook tijdens de kerstmarkt in Keulen naar het museum van die klassieke oudheid. Die twee combineren ze dan gewoon. Dit is overigens niet verplicht.
Oud 02-11-2005, 20:26
Morri
Morri is offline
Bij ons gaat de tweede klas een dagje naar Maastricht en Tongeren of Heerlen, de derde klas een dagje naar Xanten, de vijfde klas naar Leiden en de zesde klas naar Brussel (geloof ik hoor ). In de vierde klas zijn er reizen, maar deze zijn ook voor atheneum en havo. Gymnasium-leerlingen krijgen wel de zekerheid dat ze meemogen naar Rome of Griekenland, mits ze een presentatie houden (en dat is vrij vanzelfsprekend). Die reizen duren één week.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:46
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Wij gingen in de 2e een dag naar Xanten, in de 4e of 5e voor kcv een dag naar Amsterdam en in de 6e een week naar Athene (wordt komende jaren Rome). En verder gingen we in de 4e en 5e naar een klassiek toneelstuk.
Oud 02-11-2005, 22:11
Belgarath
Belgarath is offline
Ook nooit in het buitenland geweest omdat ik gymnasiast was. Wel natuurlijk een normale excursie maar dat was met havo en vwo.
Oud 02-11-2005, 22:38
Keith
Keith is offline
Alleen een keer met KCV naar A'dam om naar 2 musea te gaan, verder nooit gymn. excursie gehad. Er was bij ons op school wel een jaarlijkse griekenlandreis, maar dat was voor iedereen in niet examenjaren van de bovenbouw. Wij gingen ook naar Xanten, in de 1e al geloof ik, maar dat was met heel de school. Maar ter compensatie ben i ksamen met 5 vrienden waarvan 3 gymnasiasten na 6Gymn naar Rome gegaan en hebben we bij het bepalen wat te doen onze Italiaanse KCV lerares geraadpleegd.
Oud 03-11-2005, 06:49
Caligo
Caligo is offline
Op mijn oude school kon je kiezen tussen: Rome/Campanië, Rome/Florence en Griekenland (Peloponnessus (incl. Delfi en Athene)).
Echt super!

Oja en dan ook nog inderdaad bijvoorbeeld naar het Paleis op de Dam, Allard Pierson museum en dat soort dingen. Maar we zaten dan ook al in Amsterdam, dus heel bijzondere excursies qua reizen enzo waren dat niet..
Oud 03-11-2005, 16:42
Sanctus
Sanctus is offline
Net terug uit Rome; het was super-gaaf Veel, echt ontzettend veel gelopen, maar het was de moeite waard. Zoveel mooie dingen gezien. Ohja, vorige jaar (4e) zijn we naar Amsterdam geweest: naar het Allard Pierson museum (schrijf ik dat correct zo?) en naar het Paleis op de Dam. Dat was ook wel gaaf.
Oud 03-11-2005, 16:45
gezweetwel
gezweetwel is offline
Wij zijn in het tweede jaar naar Xanten geweest... en dit jaar, in het zesde, gaan we een weekje naar Noord-Italië: Milaan, Venetië, Firenze,... Rome doen we wel niet aan. Maar we bezoeken ontzettend veel musea en pleinen enzo.
Oud 03-11-2005, 17:02
Verwijderd
Tweede klas: Het Archeon
Derde klas: De Sint-Pieter van Oudenbosch & de catacomben en thermen in Zuid-Limburg
Vierde klas: In het kader van KCV naar Paleis op de Dam. Joepie.
Vijfde klas: Rome! (dat was ook voor de Havo, maar het gymnasium kreeg voorrang)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 18:13
tigertje
tigertje is offline
ik wil ook naar Rome
maar goed, deze exursies doen wij aan:
3e klas:Xanten
4e klas: Keulen
5e klas:Trier
met kunstklas 5e klas: Bologna(Venetie, padua)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 20:45
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 03-11-2005 @ 18:02 :

Vijfde klas: Rome! (dat was ook voor de Havo, maar het gymnasium kreeg voorrang)
Voorrang? Wat moet ik me daar bij voorstellen??
Oud 04-11-2005, 10:08
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 03-11-2005 @ 21:45 :
Voorrang? Wat moet ik me daar bij voorstellen??
Gokje: er zijn vijftig plaatsen in de bus. Er willen 30 havisten mee en 30 gymnasiasten. De verdeling wordt dan 20 havisten en 30 gymnasiasten, omdat de laatsten voorrang hebben.
Oud 04-11-2005, 21:15
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Mmm..maar als ik het zo zie, gaan vele gymnasiasten wél op excursie of iets dergelijks. Ik vind het echt poep dat wij niet gaan, dat staat tenminste voor 80% zeker. Of er moet ergens een potje vrij zijn maar dat zal wel niet

Envy envy..
Oud 05-11-2005, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Henk Biertank schreef op 04-11-2005 @ 22:15 :
Mmm..maar als ik het zo zie, gaan vele gymnasiasten wél op excursie of iets dergelijks. Ik vind het echt poep dat wij niet gaan, dat staat tenminste voor 80% zeker. Of er moet ergens een potje vrij zijn maar dat zal wel niet

Envy envy..
Zo'n excursie betaalt iedereen zelf. Kun je niet met een paar mensen iets organiseren? Dan worden de docenten vanzelf wel enthousiast en willen ze misschien wel meehelpen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 12:11
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Ik geloof dat het punt was, dat er géén potje was voor juist die mensen die zo'n excursie niet konden betalen. En we hebben het er al heel veel met desbetreffende docenten over gehad,achja.. wie weet
Oud 05-11-2005, 19:02
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 04-11-2005 @ 11:08 :
Gokje: er zijn vijftig plaatsen in de bus. Er willen 30 havisten mee en 30 gymnasiasten. De verdeling wordt dan 20 havisten en 30 gymnasiasten, omdat de laatsten voorrang hebben.
Oooh op zo'n manier; klinkt wel logisch ja.
Oud 05-11-2005, 23:10
patrik594
patrik594 is offline
Citaat:
Morri schreef op 02-11-2005 @ 21:26 :
Bij ons gaat de tweede klas een dagje naar Maastricht en Tongeren of Heerlen, de derde klas een dagje naar Xanten, de vijfde klas naar Leiden en de zesde klas naar Brussel (geloof ik hoor ). In de vierde klas zijn er reizen, maar deze zijn ook voor atheneum en havo. Gymnasium-leerlingen krijgen wel de zekerheid dat ze meemogen naar Rome of Griekenland, mits ze een presentatie houden (en dat is vrij vanzelfsprekend). Die reizen duren één week.
Offtopic: Heerlen, waarom in godsnaam Heerlen?! Zit er zelf op school en het enige wat je er vindt is volgens mij het Thermenmuseum, en zo speciaal is dat nou ook weer niet.

Was in de eerste naar Xanten, in de tweede naar Valkenburg ( in lb ) om de katacomben te zien, echt gaaf! En in de derde naar Trier, dat was ook leuk! Waar we dit jaar heen gaan? Geen idee, volgend jaar in ieder geval naar Rome.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:27
Hartje
Hartje is offline
Wij gingen in de 2e of 3e (weet niet meer precies) naar Xanten. Verder gingen 5 en 6 gymnasium altijd of naar Rome of naar Athene. Vaak was het het ene jaar naar Rome en het andere jaar naar Athene. Ik zou dit jaar (ik zit in de 5e) naar Athene gaan samen met 6 gymnasium.. Maar de school heeft iets geweldigs bedacht (NOT ).. 6 gym mocht dit jaar nog wel naar Athene, alleen wij mochten niet mee.. wij gaan samen met atheneum volgend jaar naar Rome.. daar gaan we dan wel een apart programma volgen. Normaal was het zo dat 6 atheneum naar Parijs ging, maar die leraren waren jaloers op ons en nu mogen wij niet meer naar Athene.. Is ons dus mooi een reisje Athene door de neus geboord.. mja Rome is natuurlijk nog niet slecht ( ), maar het gaat om het principe! Atheneum weet toch helemaal niks van die bouwwerken af.. Nu worden ze daarom in 1 dag bijgespijkerd.. iets waar wij 6 jaar over doen op het gymnasium. De belachelijkheid straalt ervan af.. tss
Oud 13-11-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Henk Biertank schreef op 05-11-2005 @ 13:11 :
Ik geloof dat het punt was, dat er géén potje was voor juist die mensen die zo'n excursie niet konden betalen. En we hebben het er al heel veel met desbetreffende docenten over gehad,achja.. wie weet
Tja ik heb nog nooit gehoord dat er ergens wel een soorgelijke pot bestond. Het idee is meer dat je een paar de tijd hebt om voor een buitenlandse reis te sparen. Maar je kunt het wel organiseren omdat er altijd wel genoeg mensen zijn die het wel kunnen betalen. Voor 500 euro gingen wij een week naar Rome en dat was alleen excl lunch.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:57
Mindfields
Mindfields is offline
Dit jaar naar Rome..
Vorig jaar naar Paleis 't Loo, in de tweede klas naar Xanten.

Oja en ook naar Keulen, naar een heel saai museum over de oudheid.
Oud 14-11-2005, 14:47
*meizz*
*meizz* is offline
In de 1e zijn we naar Nijmegen (het Valkhof museum geloof ik??) geweest.
In de 2e naar Xanten.
In de 3e gaan we naar Trier (Das voor mij dit schooljaar ik heb er echt zin in )
En in de 4e/5e/6e (ik weet niet in welk jaar dat is) gaan we naar Rome
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:10
Mindfields
Mindfields is offline
Oja, Valkhof ben ik ook geweest.

Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiii...
Oud 14-11-2005, 15:13
*meizz*
*meizz* is offline
Ja idd
Nou wilden mijn ouders laatst ook nog is een dagje weg met z'n allen, en toen stelde mijn vader voor om naar Nijmegen te gaan, en dan misschien ook nog wel naar het Valkhofmuseum
Maar gelukkig werd het Utrecht
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 18:22
JaJ
JaJ is offline
wij zijn vroeger met de gymnasiumklas naar xanten geweest, en later naar rome, en ook nog ooit naar het paleis op de dam. dat was hetw el zo'n beetje geloof ik?
Oud 15-11-2005, 17:53
Goede Fee
Goede Fee is offline
3de naar Xanten
4de naar Nijmegen (Valkhofmuseum)
5de rondreis door Italië

Italië was heel tof! Wij hebben twee behoorlijk grote gymklassen, iedereen kent elkaar, dus dat was echt heel gaaf.
We gingen eerst een aantal dagen naar Florence toen naar Sienna. In Rome bleven we het langst en op de terugweg gingen we ook nog een dagje naar Venetië!
Oud 20-01-2006, 23:28
Srn
Srn is offline
In de 3e of 4e ga je bij ons op school dan naar Rome volgens mij..
Oud 21-01-2006, 17:42
ecrivaine
ecrivaine is offline
5e klas: Rome (verplicht)
bovenbouw: Griekenland (facultatief, maximaal 40 mensen ofzo)

Met KCV moet je ook verplicht aan één excursie in Nederland meedoen; ik ging naar The Bassarids in de Stopera. Was echt fantastisch! Eerst achter de schermen geweest, workshops gedaan. 's Avonds voorste rij bij de opera. Was echt machtig mooi.

Wel opvallend: ik heb mijn hele schooltijd niets gedaan aan excursies of reizen. Nu zit ik in de 5e en ga ik naar zowel Rome als Griekenland en ben ik dus naar die opera geweest. Al geloof ik dat ze nu in de 2e klassen ook naar Xanten gaan.
Oud 04-02-2006, 15:34
Renske
Renske is offline
Wij zijn een keer met kcv naar Amsterdam geweest, hetzelfde verhaal: Paleis op de dam, Allard Pierson museum.

Maar dit jaar gaan we in de zomervakantie, met gymnasiasten uit 4, 5, en 6 naar Griekenland. Twintig dagen : )
Oud 02-03-2006, 16:05
r2703
r2703 is offline
Wij, een school uit S., gaan:
- in de eerste klas naar het Archeon en/of naar een streekmuseum op het gebied van de archeologie
- in de tweede klas naar Tongeren (Be) naar een museum
- in de derde klas naar Amsterdam: Allard Pierson Museum, Hermitage en nog iets anders
- in de vierde of vijfde klas naar Trier: bezoek aan allerlei dingen daar (3 of 4 dagen in totaal)
- en pas voor in de vierde of vijfde klas erbij gekomen (onder voorbehoud) een uitwisselingsproject naar: Rome, Brugge, Trier, Cambridge, onze school.

Voor de rest natuurlijk nog de andere dingen die zo ook op het atheneum doen.

Oud 06-03-2006, 20:25
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Een keer naar het Alland Pierson museum (Saai) en paleis op de dam (leuk!) geweest in Amsterdam en een paar weken terug naar de valkhof in nijmegen (behoorlijk saai!) en een stadswandeling (lees shoppen) moeten doen

En in de 4e naar Rome geweest.. dat was erg gaaf! We mochten gewoon in groepjes door Rome enzo!
Oud 21-03-2006, 23:29
jansepansekever
jansepansekever is offline
Citaat:
Caligo schreef op 03-11-2005 @ 07:49 :
Op mijn oude school kon je kiezen tussen: Rome/Campanië, Rome/Florence en Griekenland (Peloponnessus (incl. Delfi en Athene)).
Echt super!
Ignatius? yeah wat was dat toch een vette school
Oud 24-03-2006, 20:33
Jannekus
Jannekus is offline
Wij hebben Rome in 4 en 5 gymnasium (dus om de twee jaar) en ik ga dit jaar en heb er wel zin in. Al is het vrij prijzig.

Verder zijn we in de 2e naar Xanten geweest (zoals velen hier) en hebben we ook nog ooit een bezoekje gebracht aan een museum in Den Haag geloof ik, al weet ik niet meer wat voor museum en waarover het ging
Oud 03-04-2006, 22:00
kever
kever is offline
Ja we gingen naar Rome in september in de 5e klas, 8 mooie dagen
Oud 04-04-2006, 11:12
Muspel
Muspel is offline
Onze school gaat met de tweede klas(sen) van het gymnasium naar Xanten, met de eerste klas naar het Valkhof Museum in Nijmegen en met de vijfde/zesde klassen één week naar Rome.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten