Dit is als ik me goed herinner, je eerst gedicht op DoP. Is dit ook je eerste gedicht wat je ooit geschreven hebt, of ooit voor het eerst 'openbaar' hebt gemaakt?
Ik ben onder de indruk, en er zitten interessante stukken in. De rijm voelt natuurlijk en ik vind je beeldspraak en woordgebruik mooi. Ook ik ben verliefd op die bijzondere ijdelheid die meisjes zo aantrekkelijk lijkt te maken

(want ik neem aan dat het over een meisje gaat).
Hoe kan ik schilderen wat jij uitstraalt?
de werkelijkheid die pijnlijke krast
op het eeuwig zachte huidkleurig doek.
Een werkelijkheid die jou niet past.
Omdat je beeldschoon bent.
Is mijn favoriete strofe. Beeld <---> doek. Heel leuk gevonden.
En ook al zou het verstandiger zijn, om te slijmen en te vertellen hoe goed ik het wel niet vind - de kans dat je dan zou blijven zou groter zijn - wil ik het toch liever hebben over wat in mijn ogen beter kan.
In de eerste plaats de vorm. Zoals ik al zei vind ik je gebruik van klanken en rijm goed, maar de vorm niet. Ik zou er toch voor kiezen om die wat regelmatiger te maken, wat strakker, om er wat meer tijd aan te besteden.
Daaraan verbonden natuurlijk ook het metrum (aantal lettergrepen, natuurlijke klemtonen etc.) waar wat aan geschaafd kan worden.
Ik vind de 4e strofe het zwakst. Het is wat te makkelijk om daar alleen de kernwoorden te gebruiken. Het voelt een beetje als een anti-climax.
Over het algemeen vind ik het zeker niet slecht, maar er kan nog wel wat aan verbeterd worden. Ik vond het in ieder geval zo goed, dat ik er op heb gereageerd

. Ik ben benieuwd wat je ons nog meer gaat brengen.