Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 16:44
Hayden
Hayden is offline
Wie betaalt de drankjes, of betalen jullie apart?
Hoe zit het met kleren kopen?
Verdienen jullie evenveel, of betaalt de een weleens voor de ander? Hoe ga je hiermee om?

Wil dus graag weten of jullie bepaalde afspraken hebben op financieel gebied, of jullie geld aan elkaar uitgeven en hoeveel ongeveer?
Oud 10-11-2005, 17:02
KiMZz
KiMZz is offline
Haha het gaat nu om jij en je partner neem ik aan?

Als we gaan stappen gaan we met nog twee mensen en halen we om de beurt voor iedereen drinken (muntjes). Soms gaan we samen wat drinken in een cafeetje en meestal betaalt hij dan (hij verdient meer) en soms ik. Maar krijgen vaak wat gratis omdat vrienden van ons in dat cafe werken..

Kleren en dat soort dingen betalen we zelf, soms kopen we voor elkaar sigaretten als de ander net ff geen geld heeft of niet contant kan betalen. Verder blowen we weleens en dat betalen we om de beurt meestal, de fles drinken die er standaard bij hoort betaalt de ander dan, plus soms iets lekkers voor de vreetkick.

Gemiddeld komt het trakteren van een drankje uit op 3 euro per persoon, een pakje sigaretten 4 euro, een jointje tussen de 3 en 4 euro, drinken en iets lekkers ook rond de 3 euro dus het valt best mee.

En het is natuurlijk een kwestie van geven en nemen. Soms moeten we een kadootje kopen voor iemand en dan schiet de een het voor en de ander betaalt dan weer terug of geeft een pakje sigaretten ofzo..

Over het algemeen staan we redelijk quitte.

Oh ja en wij wonen niet samen ofzo! En inderdaad ook soms bij hem eten of hier eten maar dat betalen onze moeders meestal dan als ze zelf weggaan, soms neemt ie me mee uit eten

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:03
Mindfields
Mindfields is offline
Tja, ik woon niet samen heh? Hij betaalt als we bij hem eten het eten, en als mijn ouders weg zijn hier, betaal ik. Hij betaalt ook vaak als we naar de mac gaan.
Hij betaalt wel vaker dingen dan ik, maar scheelt weinig.
Oud 10-11-2005, 17:05
biep
biep is offline
mijn vriend (24) werkt full time, krijgt goed maandloon etc.
Dus meestal betaalt hij het eten/drinken/uit eten etc. (we wonen nu ook tijdelijk samen in zijn appartement in A'dam, tot ik mijn kamer in A'dam in kan)
Ik betaal meestal de treinkaartjes als ik in het weekend naar hem toe ga (heb alleen week OV) en af en toe kook en betaal ik het avond eten.

Later betaal ik wel weer meer nu ben ik nog even de arme student.
Oud 10-11-2005, 17:05
Verwijderd
we betalen om beurten dingen en dan letten we niet op de euro precies maar gewoon op gevoel. Wanneer ik meer geld over heb betaal ik meer en vice versa. Ik geef net zo lief geld uit aan hem als aan mezelf dus het kan me echt niet schelen. Zolang het maar in balans blijft zz
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn vriend is er heel erg op dat ik mijn dingen zelf betaal. En dat gebeurt dan dus ook. Behalve als we uitgaan, dan betaalt hij mijn drankjes voornamelijk. Maar dat is omdat ik bijna niet drink Als ik een keer wel veel drink, geef ik hem na afloop wat geld.

Hij neemt me wel wel eens uit eten omdat ik dat niet kan betalen en we het anders nooit zouden doen En dat vindt hij nogal leuk. Ook koopt hij wel eens lingerie voor me, maar dat is ook meer voor hemzelf
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:20
Lente
Lente is offline
We betalen zelf onze eigen dingen, als we samen iets gaan doen betaalt hij de ene keer en ik de andere keer. Dat is wel ongeveer gelijk.
We zijn een weekje naar Rome geweest, toen hebben we wel een soort pot gemaakt waar we allebei geld in stopten en waar we alles van betaalden. Dat was niet omdat we bang waren dat anders de een veel meer uit zou geven dan de ander, het was vooral heel makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:25
Verwijderd
't Loopt een beetje door elkaar heen. Ik heb veel minder geld dan hij heeft, dus hij betaalt zeker meer aan huishoudelijke dingen (bv. huur; we betalen allebei een gelijk deel van ons inkomen, ik betaal dus minder dan hij). Ik betaal m'n eigen kleren, hij de zijne. Ik doe meestal alle boodschappen. Uitgaan gaat meestal vanzelf wat om en om. We drinken nooit veel, dus dat zijn geen achterlijke bedragen. Dingen die van zijn werk zijn en waar ik mee naartoe 'moet' (bv. diners met collega's of belangrijke mensen), betaalt hij ook (maar meestal betaalt zijn werk dat).
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:38
Gothic
Gothic is offline
We hebben het er eigenlijk nooit over. Het gaat gewoon vanzelf. Ene keer betaalt hij en koopt hij kaartjes voor wat we gaan doen, andere keer ik. Ik ben van mening dat hij best wat meer mag betalen, aangezien hij fulltime werkt en in 2 dagen verdient wat ik de hele maand te besteden heeft, dus ik betaal hem niet altijd alles terug. Maar meestal compenseer ik het dan door het eten en drinken te betalen en de andere keren geef ik hem wel geld. Hij vraagt er zelf iig nooit om. Dus dan doe ik het omdat ik het anders niet eerlijk vind dat hij alles betaalt .
Oud 10-11-2005, 17:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Met uitgaan leggen we al het geld bij elkaar en kopen daar muntjes van. Kleren kopen doet ieders voor zich eigen, maar we wonen dan ook niet samen. Als we ergens eten betalen soms de een en soms de ander, maar dat gaat automatisch. Daar hebben we nooit gezeik om.
Oud 10-11-2005, 17:54
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik ben heel ouderwets

Op stap met een meisje? Ik betaal

maar kleren enz. Gaat me iets te ver hoor!!!

Maar mee naar de bios / mee uit eten / mee naar weet-ik-veel , dat gebeurd allemaal op mijn kosten
Oud 10-11-2005, 18:02
Lente
Lente is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 10-11-2005 @ 18:54 :
Ik ben heel ouderwets

Op stap met een meisje? Ik betaal

maar kleren enz. Gaat me iets te ver hoor!!!

Maar mee naar de bios / mee uit eten / mee naar weet-ik-veel , dat gebeurd allemaal op mijn kosten
ook als ze je vriendin is? Ik kan me voorstellen dat het bij een eertse date ofzo zo gaat, maar ook als jullie echt een relatie hebben?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:10
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik zit een beetje met het 'probleem' dat m'n vriend heel snel z'n portemonnee trekt. Dan zit ik nog te dubben of ik eens zal betalen en dan heeft hij de kaartjes al. Feit is dat hij een normale baan heeft en ik nog studeer en maandelijks €230 stufi te besteden heb. Dus ik vind dat hij ook wel meer mag betalen dan ik, maar ik voel me er soms toch wel schuldig over dat ik zo weinig betaal.
Als ik bij hem ben, betalen z'n ouders het eten (hij woont nog thuis), maar als we bij mij zijn betaal ik het meestal (afgelopen weekend samsam gedaan) Uiteten betaalt hij altijd (anders kunnen we niet), ergens koffie drinken betaalt hij (dan denk ik wel, moet ik dat niet eens betalen, maar aan de andere kant, ik zou dat als ik moest betalen niet gedaan hebben)
Ik heb in de zomer ons uitstapje naar Madurodam betaald (via Airmiles, maar toch) Kleren kopen we uiteraard gewoon zelf.

Hij is best wel makkelijk met geld, ik zou zo van hem kunnen lenen, maar daar ga ik niet aan beginnen. Ik wil geen schulden bij m'n vriend. Dan sta ik nog liever rood.

Later als ik een goede baan heb blablabla, trek ik de boel wel recht

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:12
Experiment
Experiment is offline
We wonen niet samen, dus veel gemeenschappelijke uitgaven zijn er niet. Grote dingen zoals vakanties gaan wel fifty-fifty, de een betaalt dan alles, da's makkelijker, en dan stoort de ander zijn deel later terug. Kleine dingetjes zoals wat te drinken enzo betaalt hij redelijk vaak voor mij, omdat hij wat meer te besteden heeft (hij koopt bijna nooit kleren ofzo )
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:23
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 10-11-2005 @ 19:12 :
We wonen niet samen, dus veel gemeenschappelijke uitgaven zijn er niet. Grote dingen zoals vakanties gaan wel fifty-fifty, de een betaalt dan alles, da's makkelijker, en dan stoort de ander zijn deel later terug. Kleine dingetjes zoals wat te drinken enzo betaalt hij redelijk vaak voor mij, omdat hij wat meer te besteden heeft (hij koopt bijna nooit kleren ofzo )
Naja ligt dat aan het kleren kopen? Nee he? Meer aan zijn experimentjes niet waar?

Maarja betalen ligt meestal aan wie het meeste geld heeft he..

Biep, ik ben jaloers!!!!!
Oud 10-11-2005, 18:30
Verwijderd
De ene keer betaald hij, de andere keer ik en we gaan absoluut niet bijhouden wie nou wat betaald om terug te betalen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:31
Thee Muts
Thee Muts is offline
Wij wonen samen, hij heeft een vast inkomen en ik moet het doen met mijn uitwonende beurs en stagevergoeding. Omdat hij dus een veel groter inkomen heeft, betaald hij het grootste deel aan hypotheek en verzekeringen. Het huishoudgeld delen we netjes, en verder hebben we vooral onze eigen uitgaven. De uitgaven van etentjes en leuke dingen gaan wel redelijk gelijk op (de ene keer betaald hij, de andere keer ik), maar aan drankjes e.d. betaald hij het meest. Simpelweg omdat hij meer/sneller drinkt dan mij en dus vaker wat gaat halen

Verder hebben we het liefste zoveel mogelijk onze eigen uitgaven waar we zelf verantwoordelijk voor zijn, ik zou het ook niet prettig vinden als hij opeens heel veel dingen voor mij zou gaan betalen terwijl ik dat zelf ook best kan. Tuurlijk kopen we af en toe wel eens iets voor elkaar, maar verder regelen we dat gewoon lekker zelf
Oud 10-11-2005, 18:41
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Lente schreef op 10-11-2005 @ 19:02 :
ook als ze je vriendin is? Ik kan me voorstellen dat het bij een eertse date ofzo zo gaat, maar ook als jullie echt een relatie hebben?
Jawel

Maar mijn relaties hebben nooit langer dan 6 weken geduurd
Oud 10-11-2005, 18:56
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 10-11-2005 @ 19:23 :
Naja ligt dat aan het kleren kopen? Nee he? Meer aan zijn experimentjes niet waar?

Nouja door die medische experimenten heeft hij wel een stuk meer geld. Toch voel ik me er soms wel schuldig over dat hij zoveel betaalt, want hij is ook maar student die huur, boeken, collegegeld e.d. moet betalen van een beperkt budget. En het is ook niet zo dat ik zo ontzettend krap zit. Ben ook wat zuiniger dan hij (maar eigenlijk mag het daardoor natuurlijk niet zo zijn dat hij dingen voor mij betaalt )
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:06
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 10-11-2005 @ 19:56 :
Nouja door die medische experimenten heeft hij wel een stuk meer geld. Toch voel ik me er soms wel schuldig over dat hij zoveel betaalt, want hij is ook maar student die huur, boeken, collegegeld e.d. moet betalen van een beperkt budget. En het is ook niet zo dat ik zo ontzettend krap zit. Ben ook wat zuiniger dan hij (maar eigenlijk mag het daardoor natuurlijk niet zo zijn dat hij dingen voor mij betaalt )
Tja, nu jij werk hebt hoeft dat allemaal niet meer heh?
Oud 10-11-2005, 19:18
Verwijderd
Hmm volgens mij wel redelijk om en om. Misschien hij iets meer.. maar goed, emancipatie gaat maar tot zo ver
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:28
Verwijderd
Als ik op het idee kom om naar de bioscoop te gaan, betaal ik. Als hij op het idee komt om te gaan poolen, betaalt hij. Als we samen besluiten dat het leuk zou zijn om uit eten te gaan, betalen we allebei min-of-meer de helft. Bios, poolen en eten zijn uiteraard slechts voorbeelden. Ik heb meer geld dan hij, maar ik kom dan ook vaker op het idee om samen iets te gaan doen dat geld kost.
Als we in de stad een broodje ofzo kopen, betaalt degene die op het idee kwam of degene die voldoende contant geld heeft of de een betaalt al het contante geld dat hij/zij bij zich heeft en de ander betaalt de rest, of andere constructies.

Kleren kopen we allebei voor onszelf uiteraard. Soms geven we elkaar een kledingstuk cadeau, maar dat is niet standaard ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:43
Lorelei
Lorelei is offline
Hij heeft in principe meer geld en betaalt ook vaker. Kleding e.d. betaal ik zelf, natuurlijk zou ik haast zeggen. Maar als het gaat om eten en drinken en zo betaalt hij meestal. We hebben geen speciale regels of afspraken erover. Ik ben wel meer geld aan ov kwijt dan hij, maar dat is gedeeltelijk ook m'n eigen keuze.
Oud 10-11-2005, 19:54
Verwijderd
Hmm, we betalen elk de helft van de huur en de helft van het huishoudgeld. Verder gaat het zo'n beetje op gevoel, hoewel ik wel in de gaten houd dat hij me terugbetaalt als het om wat grotere bedragen gaat, en andersom. Verder, achja... het houdt elkaar wel in balans geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:04
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
uhm.. we verdienen wel ongeveer hetzelfde..
uitgaan doen we sowieso apart
als we biosje doen betaald hij meestal de kaartjes, ik de drankjes/popcorn en dan ben ik dus net iets goedkoper uit dan hem..
verder.. hij shopt altijd nogal veel boodschappen, chippies drinken enz.. ik heb alleen maar 2 pakken sap in de week dus dat betaald hij
dan shop ik soms voordat ik naar hem ga nog wel es iets lekkers voor hem

dus uiteindelijk zijn we btje hetzelfde aan elkaar kwijt
hoewel hij wel meer uitgeeft tijdens uitgaan, maar hij gaat met grote groep en ik maar met 1 vriendin en we drinken niet zoveel haha

kleding allebei voor eigen rekening
Oud 10-11-2005, 20:19
Verwijderd
Als ik bij haar ben, is alles voor haar rekening, de meeste overige dingen als uitgaan, zijn voor die van mij. Ik heb overigens een veel groter inkomen dan zij, omdat ik naast stufi ook veel werk.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:30
Verwijderd
We gaan weinig uit, maar als we dat doen betaal ik meestal. Kleren koopt ze zelf. Ik denk dat ons 'inkomen' ongeveer gelijk is (alleen thuiswonende stufi bij mij, zij heeft zakgeld en past op). Ik heb echter veel meer geld omdat ik geen vrouw ben en dus geen shoppest heb.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2005 @ 21:30 :
Ik heb echter veel meer geld omdat ik geen vrouw ben en dus geen shoppest heb.
Oud 10-11-2005, 20:43
Roos
Roos is offline
Mijn laatste vriendje had een stuk meer geld dan ik. Ik wilde alles 50-50 doen maar hij vond 't vanzelfsprekend dat hij meer betaalde, omdat hij meer heeft. Dus soms betaalde ik en soms hij.

Een vriend van me is heel ouderwets en wil altijd per se betalen. Als ik hem dan wat geld wil toestoppen, stopt hij het stiekem weer in mijn jas ofzo Heel schattig
Oud 10-11-2005, 20:53
gurl19
gurl19 is offline
Mijn vriend betaalt echt veel voor mij. Als ik eens wat wil betalen begint hij beetje te zeuren. Ik ben wel een arme student maar ik heb wel een bijbaanloontje wat ik kan uitgeven.
Dus geef ik hem soms een vest of parfum als kado.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 21:00
Multilot
Multilot is offline
Eigenlijk gaat dat allemaal vanzelf. Soms betaal ik het uiteten gaan, soms hij, soms samen. De ene keer betaal ik de boodschappen, dan weer hij. Het is een beetje geven en nemen. Hij heeft meer geld dan ik, dus ik ga ook wel eens uitgebreid voor hem koken en doe de boodschappen dan, dat is net zo lekker dan als uit eten gaan.
Kleding betaal ik uiteraard zelf. Theaterkaartjes betaal ik vaak, omdat ik die ook bestel En ik daar met alle geweld altijd naar toe wil en hem dan meesleep
Oud 10-11-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2005 @ 21:30 :
alleen thuiswonende stufi bij mij
Jij? Thuiswonend?

Citaat:
Ik heb echter veel meer geld omdat ik geen vrouw ben en dus geen shoppest heb.
Ik voldoe niet aan je ideaalbeeld. Ik shop heel weinig, want ik vind kleding zonde van mn geld.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 21:40
Verwijderd
Kleding sowieso zelf.
Met dingen als uitgaan, naar museum, of weet ik veel proberen we het wel gelijk te betalen. Dat vind ik wel zo prettig.
Mijn vriend heeft meer geld te besteden, dus hij betaalt zo nu en dan ook wat meer.
Nou ja ik heb meer geld, maar ook meer kosten (ik woon op kamers en hij thuis, en nog zo wat dingen)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 21:43
Verwijderd
Even topic iets duidelijker gemaakt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 22:08
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 10-11-2005 @ 22:10 :
Jij? Thuiswonend?

Ik voldoe niet aan je ideaalbeeld. Ik shop heel weinig, want ik vind kleding zonde van mn geld.
Daar probeer ik zoveel mogelijk op te bezuinigen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 22:09
biep
biep is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 10-11-2005 @ 19:23 :

haha dat hoeft niet hoor, geloof me, soms voel je je heel opgelaten als meneer alles betaalt!

ik probeer ook echt zoveel mogelijk voor ons/mezelf te betalen, maarja, hij verdient nou eenmaal 15x meer dan ik, dus dat lukt niet altijd (we gaan iedere week uit eten, dat kan ik never niet van mijn stufi en 80E pm loon betalen). Maar ik doe mijn best
Oud 10-11-2005, 22:22
vixen
vixen is offline
We betalen alles apart. Heel nederlands. Maar soms, dan betaal ik zijn drinken en daarna betaalt hij dan de film.
Oud 10-11-2005, 23:27
Floris_22
Floris_22 is offline
Spullen die we zelf willen hebben kopen we ook zelf. Alleen met eten, uitgaan en bios betaald soms de een en dan weer de ander. Daar wordt bij ons niet zo moeilijk over gedaan.
Maar ik ga echt geen kleren of wat dan ook kopen voor haar, of het moet voor iets speciaals zijn, maar dan ook bij hoge uitzondering.
Oud 11-11-2005, 09:30
JJ13
JJ13 is offline
mijn vriend werkt en woont nog thuis, ik ben student. als we samen eten (bij mij, nu bijna elke dag) betalen we altijd ieder de helft. hij trakteert me vaak op iets te drinken ofzo of hij koopt een cd voor mij. kleding kopen we zelf. tijdens het uitgaan betalen we om de beurt drinken. als ik bij hem thuis eet, eet ik gewoon met zijn ouders en broertjes mee.
Oud 11-11-2005, 09:34
mcflem
mcflem is offline
Het wasa verschillend.. Meestal dan was het gewoon een beetje door elkaar.
Gingen we eten, naar de film, café. Betaalde ik de eerste en hij de laatste twee. Of iets dergelijks..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 10:39
Iduna
Iduna is offline
Hij vindt het vervelend als ik dingen betaal, maar dat weerhoudt mij er niet van niet te betalen. Toch denk ik dat hij meer geld uitgeeft aan ons dan ik.
Ik zou het wel erg triest vinden wanneer ieder voor zich een drankje gaat betalen, dan betaal je toch gewoon om en om of zo.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 11:49
Optima
Optima is offline
in mijn vroegere relatie ging het altijd wie er op dat moment het meeste geld had, en het het makkelijkst uit kon geven. Zo heeft hij weleens een vakantie betaalt (de reis) terwijl ik dan het eten, de uitstapjes het drinken, het uitgaan etc betaalde. En dat balanceerde toch goed uit.

In vriendschappen.....heb ik dat vertrouwen niet. Ik heb een vriendin die meerdere keren van mijn geprofiteerd heeft in de zin van bioscoopjes pakken, avondjes uitgaan etc etc. Ik ben met haar op vakantie geweest maar heb duidelijke regels gesteld dat ik niks voor haar ging betalen en dat ook het eten apart werd afgerekend. Het klinkt streng, maar zo is die vakantie wel geslaagd.
Oud 11-11-2005, 12:03
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zit hele dagen op school en voor mij is er momenteel geen mogelijkheid om te gaan werken. Hij werkt en studeert en verdiend momenteel dus veruit het meeste. Ik heb maar een klein bedrag in de maand te besteden en verdien alleen bij als ik tussendoor les heb kunnen geven op de manege of mijn tekeningen heb weten te verkopen. Deze week had ik o.a. 60 euro extra waardoor ik alsnog een cadeautje voor hem kon gaan kopen.

Hij betaald vrijwel alles, maar als het aan mij zou liggen zou dat 100% anders zijn. Ik vind het een rotgevoel geven als anderen voor me betalen, net of je afhankelijk van ze bent ofzo. Net zo'n huisvrouw die een dagje mee mag gaan stadten.
Ik kan vrij zelden voor ons beide betalen, maar áls het mogelijk is dan doe ik dat graag. Kleding kopen we beide gewoon zelf, en tijdens het uitgaan wisselt het nog wel eens. Meestal leeft hij in de waan dat hij alles betaald heeft, maar meestal stop ik aan het einde van de avond gewoon weer geld terug in zijn portemonnee. Al denk ik niet dat hij dat weet te waarderen.
Oud 11-11-2005, 12:40
masterdj
masterdj is offline
Citaat:
HvJ schreef op 11-11-2005 @ 13:03 :
tijdens het uitgaan wisselt het nog wel eens. Meestal leeft hij in de waan dat hij alles betaald heeft, maar meestal stop ik aan het einde van de avond gewoon weer geld terug in zijn portemonnee. Al denk ik niet dat hij dat weet te waarderen.
Oud 11-11-2005, 12:51
Schranktür
Schranktür is offline
Degene die het meeste geld heeft (op dat moment), betaalt het meeste.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 14:03
Sprinkle
Sprinkle is offline
Mijn kleding en sigaretten bijv. betaal ik uiteraard zelf en hij ook die van hem, mocht een van ons geen geld hebben of is het op die manier makkelijker om voor de ander te betalen is dat ook geen probleem natuurlijk. Voor huishoudelijke dingen hebben we samen een pot waaruit we eten, drinken e.d. betalen. We wonen samen, dus dan is het best logisch lijkt me. Als we uitgaan oid dan wil hij dat altijd betalen, soms lukt het me om hem voor te zijn. Met stappen nemen we allebei geld mee en zien wel hoe het loopt. Als het die avond niet opgaat, dan is het wel een andere avond. Hij verdient wel meer dan ik, maar opzich gaat het wel gelijk op wat dat betreft. We hebben het er eigelijk nooit over, maar mocht het niet goed zijn dan horen we het wel van elkaar.
Oud 11-11-2005, 14:31
Freestyler*
Freestyler* is offline
Als we iets gaan doen betalen we ieder ongeveer de helft
met eten enzo is het meer om en om. Net wie het eerst bij de kassa staat
Ik zou het wel eens leuk vinden als hij zou aanbieden iets te betalen, wat ik dan daarna wel zou weigeren
Oud 11-11-2005, 15:41
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
biep schreef op 10-11-2005 @ 23:09 :
haha dat hoeft niet hoor, geloof me, soms voel je je heel opgelaten als meneer alles betaalt!

ik probeer ook echt zoveel mogelijk voor ons/mezelf te betalen, maarja, hij verdient nou eenmaal 15x meer dan ik, dus dat lukt niet altijd (we gaan iedere week uit eten, dat kan ik never niet van mijn stufi en 80E pm loon betalen). Maar ik doe mijn best
Ohh nee maar sowieso.. je vriend is a. aantrekkelijk b. heeft een appartement in Amsterdam c. neemt je mee op romantische reisjes...
en mijne is alleen a...
Oud 11-11-2005, 16:03
Yolcu
Yolcu is offline
Mijn vriend betaalt alles als we samen zijn en wil daar ook geen commentaar op horen. Ik bel hem altijd en vlieg iedere 6 weken naar hem toe, daar betaal ik voor. In totaal is het denk ik zo'n 40/60, met als kanttekening dat ik stufi krijg en hij niet. We hebben allebei geen werk.
Oud 11-11-2005, 18:31
Verwijderd
Gaat redelijk gelijk op, denk ik. De ene week betaalt de een wat meer, de andere keer de ander. Als we samen dingen gaan doen, betalen we meestal allebei ons deel (kaartje/maaltijd/etc). Het gebeurt meestal dat de een betaalt en de ander het later aan de een teruggeeft, dus echt heel precies gaat het nooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten