'Macbeth' van Noord Nederlands Toneel.
Erg creatieve uitvoering van een tragedie van Shakespeare. Zeker zeer vermakelijk, maar toch niet echt mijn ding.
Ik ergerde me (net als de vorige keer dat ik een stuk van deze groep zag) nogal aan het 'grappig willen zijn' en de strijd tussen de acteurs over 'wie dan wel de grappigste was'. Daardoor was het af en toe echt tevéél over de top. (en het was al zo over de top, wat natuurlijk ook heel tof was enzo en erbij hoorde etc., maar toch..)
Er werden wel ontzettend mooie beelden gemaakt. De keuze om het zo in een poppenkastvorm te spelen, vond ik erg leuk. En alle vormen en dingetjes uit het 'poppenkast' waren erin te herkennen, erg leuk.
Het verschil tussen de acteurs vond ik wel erg groot. Lady Macbeth vond ik subliem. Macbeth zelf was zeker ook niet slecht, maar de acteur die Koning Duncan en Macduff speelde.. die vond ik echt stukken minder. Beetje jammer.
Er werd meteen trots door de schouwburg omgeroepen dat de voorstelling was genomineerd voor de Toneelpublieksprijs, maar in mijn ogen hoeft dat nog niet zoveel te betekenen. Het was inderdaad een typische voorstelling voor zo'n prijs; vermakelijk en vooral niet te moeilijk. En als het maar grappig is.
Maar ik heb me dus ook wel vermaakt.
Mijn god, wat een verhaal