Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2005, 15:37
Trinity
Trinity is offline
...dat die persoon een SOA heeft, en jij die dus ook wel zou kunnen hebben.

Ik doe dit even bij liefde en relatie omdat ik me afvraag in hoeverre jullie die persoon het kwalijk nemen etc. Als je een SOA hebt moet je meteen al je ex'en op gaan bellen om ze te informeren en ze aan te sporen zich ook te laten testen. Nu weet ik wel: waar twee onveilig vrijen hebben twee schuld, maar hoe zou jullie reactie zijn?

- boos
- verdrietig
- verontwaardigd
- of heb je juist een schuldgevoel omdat jij die persoon weleens besmet zou kunnen hebben
- ontdaan

en hoe zou je tegen de persoon aankijken die je gebeld hebt? Heb je dan meteen het beeld dat hij/zij een slet is, of stel je je iets genuanceerder op? Wil je nog 'contact' met deze persoon of vertrouw je 'm niet meer?
Oud 12-11-2005, 15:44
Estar
Estar is offline
Ligt aan de SOA die die persoon zou hebben.

Ik zou natuurlijk flink balen maar wel blij zijn dat die jongen ermee komt, en niet dat ik na een paar jaar erachter zou komen omdat ik niet eerder die klachten zou hebben en er nu misschien nog wat aan gedaan kan worden bijvoorbeeld.
En de rest van de tijd een beetje geshockeerd zijn.

Ik zou me eigelijk de eerste de beste dag op alles laten testen en dan verder kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 15:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik zou me iig kut voelen, verder zou ik het niet weten.
Oud 12-11-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 12-11-2005 @ 16:44 :
Ik zou natuurlijk flink balen maar wel blij zijn dat die jongen ermee komt, en niet dat ik na een paar jaar erachter zou komen omdat ik niet eerder die klachten zou hebben en er nu misschien nog wat aan gedaan kan worden bijvoorbeeld.

Ik zou me eigelijk de eerste de beste dag op alles laten testen en dan verder kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 15:50
Verwijderd
Ligt eraan of diegene het al van te voren wist. Als hij/zij erachter komt door een soatest en je meteen informeerd zal ik wel schrikken maar niet boos worden, maar als diegene het bewust heeft stilgehouden wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 15:51
Estar
Estar is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 12-11-2005 @ 16:50 :
Ligt eraan of diegene het al van te voren wist. Als hij/zij erachter komt door een soatest en je meteen informeerd zal ik wel schrikken maar niet boos worden, maar als diegene het bewust heeft stilgehouden wel.
Denk jij dat iemand die het van te voren al wist je zou bellen om te vertellen dat diegene een SOA heeft? Mij lijkt dat persoonlijk vrij onwaarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 15:52
Dutch-Boost
Dutch-Boost is offline
<-- gebeurt, schrok me dood, nooit meer zonder dat rubbertje

dat somt het wel op
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:04
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Estar schreef op 12-11-2005 @ 16:44 :
Ligt aan de SOA die die persoon zou hebben.

Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:11
Roos
Roos is offline
Ik zou t waarderen dat die persoon mij heeft gebeld. Hem veel succes/beterschap wensen. En geen actie ondernemen want ik ben SOA-vrij
Oud 12-11-2005, 16:16
Estar
Estar is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-11-2005 @ 17:11 :
Ik zou t waarderen dat die persoon mij heeft gebeld. Hem veel succes/beterschap wensen. En geen actie ondernemen want ik ben SOA-vrij
En hoe zou je reageren als je die informatie niet had?

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:29
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Heel erg kut voelen, maar wel dankbaar zijn dat die heeft gebeld.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:48
Verwijderd
Als ze me destijds op het hart drukte dat ze 'clean' was en dat blijkt achteraf niet zo te zijn dan loog ze dus en dat neem ik haar kwalijk. Als van het één het ander kwam en we stonden allebei niet zo goed stil bij de gevolgen, eigen stomme schuld.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:03
Verwijderd
Ik zou zeker bewondering hebben voor hem dat hij me even belt, want het is toch niet een standaard telefoontje die hij dan plegen moet. Fijn ook dat hij het verantwoordelijkheidsgevoel heeft, hij had het namelijk ook niet kunnen doen.

Daarna mezelf voor mijn kop slaan dat ik het onveilig heb gedaan en niet even geïnformeerd heb naar zijn seksverleden (altijd doen dus!!!)

Ik zou niet meteen boos of pissig op hem zijn, het kan de beste overkomen. Maar dat ligt er ook maar net aan hoe hij eraan gekomen is. Stel dat hij het bijvoorbeeld heeft gekregen van een ander, terwijl hij ook iets met mij had dan heeft hij uiteraard heel wat uit te leggen. Hetzelfde als hij al wist of het idee had dat hij een soa kon hebben... dan heeft hij ook een probleem.

Vervolgens een gezellig bezoekje brengen aan de GGD om me te laten testen...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:06
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zal eerst flink verdrietig zijn, maar hem later wel dankbaar zijn dat ie het eerlijk tegen me heeft verteld.
Oud 12-11-2005, 17:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
Estar schreef op 12-11-2005 @ 17:16 :
En hoe zou je reageren als je die informatie niet had?
Dan zou ik alsnog blij zijn, dat hij me heeft gebeld. En daarna gewoon een SOA test doen.
Ik zou niet boos of verongelijkt zijn eigenlijk De meeste SOA's zijn goed en gemakkelijk te behandelen. zo'n ramp is het (meestal!) niet.
Oud 12-11-2005, 17:40
juno
juno is offline
Ik zou me rot schrikken, flink balen, een test laten doen en dan zelf ook maar wat telefoontjes plegen als de uitslag niet goed is.

Ik bedoel: als ik het onveilig heb gedaan met iemand is het mijn eigen stomme schuld, toch?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:50
Verwijderd
Ik zou het hem niet in het minst kwalijk nemen, en dus geen bepaald gevoel tegenover hém hebben (behalve dan dat ik het op prijs zou stellen dat-ie er over belt). Het was immers mijn eigen keus om onveilige seks te hebben. Verder zou ik zelf een soa-test gaan doen en dus zenuwachtig zijn over de uitslag van die test.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 18:29
Spiteful
Spiteful is offline
Kheb zelf nog niet zo lang geleden heel even iets onveilig gedaan, en kben van plan om me heel binnenkort eens te laten testen, je weet nooit. Ondertussen kijk ik wel uit dat ik niet met een ander meisje onveilig vrij. Stel dat ik nu een of andere SOA zou hebben, ben ik vrij zeker dat het van haar komt, maar kan er moeilijk kwaad om zijn, eigen schuld.
Oud 12-11-2005, 21:27
crook
crook is offline
tja, die dingen gebeuren nou eenmaal, daar kun je weinig tegen doen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 22:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-11-2005 @ 17:11 :
Oud 12-11-2005, 22:42
Verwijderd
Dat zou onmogelijk kunnen gebeuren. En anders zou ik kwaad worden - op hem, dat hij blijkbaar tegen me gelogen heeft, anders zou ik het niet zonder condoom met hem hebben gedaan; en op mijzelf, dat ik 'm vertrouwd heb.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 02:05
VeGs
VeGs is offline
Mezelf heel hard voor mijn kop slaan. En het hem ook kwalijk nemen. En daarna... Hopen dat het niet zo bij mij is waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 06:06
infamous
infamous is offline
goed dat diegene je ff belt

maarja lijkt me best kut eigenlijk
Oud 13-11-2005, 11:19
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zou me er even behoorlijk kut door voelen, maar tegelijkertijd blij zijn dat hij de moeite en tevens verantwoordelijkheid heeft genomen om mij het ook eventjes te laten weten.
Reageren

Regels voor berichten