Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2005, 15:30
notorius
notorius is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-10-2005 @ 08:21 :
[...]
Zelf heb ik zachte en harde lenzen gehad en beiden bevielen niet (door dat de lenzen niet bij mijn ogen pasten en doordat mijn ogen niet echt geschikt zijn voor lenzen (oa te droog)). Op dit moment heb ik nachtlenzen, die draag je 's nachts en dan slaap je toch, overdag doe je ze uit en zie je goed. Ideaal.
Als je dan toch slaapt waarom moet je dan lenzen in?
Oud 14-11-2005, 16:54
Knots
Knots is offline
Ik heb ook al ruim 2 jaar zachte contactlenzen, omdat ik het gewoon veel makkelijker en prettiger dan een bril vindt. Ik ben ooit aan zachte lenzen begonnen omdat je die na een maand moet vervangen en mn ogen nog veel van sterkte veranderden, dus was dit ideaal.

Ik heb alleen wel eens gehoord dat zachte lenzen slechter voor je ogen zijn dan harde, weet iemand daar meer van?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 19:10
David
David is offline
Citaat:
notorius schreef op 14-11-2005 @ 16:30 :
Zodat je je dromen ook scherp ziet

Citaat:
Knots schreef op 14-11-2005 @ 17:54 :

Ik heb alleen wel eens gehoord dat zachte lenzen slechter voor je ogen zijn dan harde, weet iemand daar meer van?
Ja ik

Als je er een goede contactlens voor jou oog is aangemeten en jij deze op de juiste manier bijhoud is hij beter dan een harde contactlens in de zin van comform.

Hij is 'slechter' in de zin dat juist het comform ook een bedreiging kan zijn omdat er aandoeningen zijn ( door bijv. slechte hygiene , verkeerde omgang , ect. ) die je simpelweg niet direct voelt maar wel degelijk aanwezig zijn.

Een harde lens is minder comfortabel en daarom voel je gelijk wanneer er iets mis zit.

In die zin is een harde lens beter.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 22:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
notorius schreef op 14-11-2005 @ 16:30 :
Lees het topic Die heb je 's nachts in omdat deze dan je ogen corrigeren zodat je overdags zonder lenzen in goed kan zien.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:55
Verwijderd
Ik heb al 5 jaar zachte lenzen en dat bevalt me uitstekend
ik heb maand lenzen, zodat ik geen kans heb dat ze beschadigd zijn en ik er nog een half jaar mee rond loop
ik heb er bijna nooit last van, alleen in de zomer wanneer er weinig vocht in de lucht zit, worden mijn ogen heel erg droog en dat is wel vet irritant. verder is het supe relx, je doet ze smorgens in, merkt er de hele dag niets van en je ziet goed.. savonds doe je ze weer uit
no big deal
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:50
Releric
Releric is offline
Ik had eerst een bril, juk.

Toen kreeg ik zachte lenzen, probleem was dat als ik moe werd of het werd later, ik m'n ogen amper open kon houden en dat is vrij irritant. Ik hou er niet van, het voelt... onnatuurlijk.

Dus nu ben ik weer terug aan de bril, nice
Oud 17-11-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
David schreef op 14-11-2005 @ 07:53 :
nogmaals, is geen onzin.
Ik heb het hier niet over mensen van 20.

Maar naarmate je ouder word en ook je ogen ouder worden, kunnen deze simpelweg niet meer blijven werken icm een contactlens.
Ja maar, allergisch? En iedereen?

Ongeschiktheid, oke, maar allergie is wel erg vergezocht.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 14:07
mcflem
mcflem is offline
Ik heb denk ik 2 jaar lang een bril gedragen en toen ik een nieuwe sterkte nodig had heb ik besloten om lenzen te proberen. Dit was een paar weken geleden.
Sindsdien heb ik dus zachte lenzen en het bevalt me heel goed. In het begin voel je ze wel een beetje zitten en is het in- en uitdoen erg lastig maar vanmorgen heb ik allebei mijn lenzen er in één keer ingekregen, nul problemen.

Ik vind lenzen fijner omdat je ze niet voelt zitten en je hebt er geen last van, het is net als toen ik nog gewoon goed kon kijken. Als ik nu mijn bril opzet erger ik me aan het randje van de bril dat ik elke keer zie en dat ik niet gewoon even opzij kan kijken zonder dat mijn hoofd moet meedraaien. Of dat hij nat wordt in de regen, nog erger: beslaat. Oh en ik vind opeens mijn bril gewoon irritant zitten.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 16:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-11-2005 @ 14:51 :
Ja maar, allergisch? En iedereen?

Ongeschiktheid, oke, maar allergie is wel erg vergezocht.
Ik denk dat allergisch niet goed gekozen is. Intolerantie is misschien een betere benaming hiervoor, zoals ik al eerder zei.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-11-2005 @ 17:08 :
Ik denk dat allergisch niet goed gekozen is. Intolerantie is misschien een betere benaming hiervoor, zoals ik al eerder zei.
Dat klinkt beter, idd
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 02:48
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
mrboot schreef op 30-10-2005 @ 17:45 :
Er zitten ook nadelen aan hoor, bijvoorbeeld dat je oog te weinig zuurstof krijgt door de lenzen en daardoor uitdroogt. Dan zul je op een gegeven moment toch weer een bril moeten, omdat je anders je ogen helemaal verpest.

En, zoals Guenevery al zegt, als je lang naar hetzelfde kijkt zoals een beeldscherm, een tv of in de bioscoop worden je ogen ook droog, en dan zitten ze niet zo fijn.

Tenminste, zo zei mijn lenzenmannetje het
Mwah, is volgens mij allemaal een beetje onzin.
Ik heb al zo lang lenzen, al jaren. Ken genoeg mensen die iets van 15 jaar lenzen dragen, en nergens last van hebben.
En volgens mij laten zachte lenzen voldoende zuurstof door.
En je ogen worden droog als je naar een beeldscherm kijkt? Natuurlijk niet, je knippert toch met je ogen? Lijkt me.
Dat is precies hetzelfde als met een bril.

Zijn volgens mij allemaal fabeltjes. Dat leert de ervaring mij iig.

Bovendien, met een bril gaan je ogen op een één of andere manier sneller achteruit. Mijn ogen zijn in de paar jaar dat ik een bril droeg echt enorm slechter geworden. Ik heb wel drie keer 'n andere sterkte moeten hebben. Ik begon met -1 en -1-5 oid, en op een gegeven moment had ik al -4 en -4.5.
Sinds ik lenzen heb, is het al jaren hetzelfde gebleven. Ik ken meer mensen die dit verschijnsel hebben meegemaakt.

Laatst gewijzigd op 20-11-2005 om 02:51.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 03:33
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 20-11-2005 @ 03:48 :
Bovendien, met een bril gaan je ogen op een één of andere manier sneller achteruit. Mijn ogen zijn in de paar jaar dat ik een bril droeg echt enorm slechter geworden. Ik heb wel drie keer 'n andere sterkte moeten hebben. Ik begon met -1 en -1-5 oid, en op een gegeven moment had ik al -4 en -4.5.
Sinds ik lenzen heb, is het al jaren hetzelfde gebleven. Ik ken meer mensen die dit verschijnsel hebben meegemaakt.
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Met bril ging ik in een paar jaar van -1.25 en -1.50 naar -3.25 en -3.50.

Dat dat aan de bril ligt, lijkt me stug. Maar sinds ik mn lenzen heb (4 jaar lang al, denk ik) heb ik geen (of amper) sterkteverschil gehad.

Laatst gewijzigd op 20-11-2005 om 03:35.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 11:32
Verwijderd
Eh, jongens, denken jullie niet dat jullie lenzen hebben genomen toen jullie ogen nauwelijks nog groeiden?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 20-11-2005 @ 12:32 :
Eh, jongens, denken jullie niet dat jullie lenzen hebben genomen toen jullie ogen nauwelijks nog groeiden?
Ik schrijf het ook niet toe aan de bril. Maar dan nog is het apart dat ogen achteruit gaan tijdens het groeien.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten