![]() |
||
Citaat:
Blij dat we het daarover tenminste eens kunnen zijn. ![]()
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-11-2005 om 13:13. |
![]() |
||
Citaat:
Behalve dat zijn er namelijk alleen maar dingen die worden gebruikt (of vaak misbruikt eerder) om mensen te laten twijfelen aan dingen. Clubx' panische reactie op het feit dat hij, net als zes miljard anderen op dit moment, van een aapachtige afstamd is daar een goed voorbeeld van: zelfs als die kritiek terecht is betekent die niet dat een bepaalde religie gelijk heeft. Dan moet weer het bekende 'heilige boek' tevoorschijn worden getrokken. Het heilige boek dat, uiteraard, onbewezen en uit de tijd is.
||
Citaat:
Mijn argument was de onfeilbaarheid van de Qur'aan. Dat het boek niet geschreven kan zijn door een mens omdat het gewoonweg te gecompliceerd is.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik toon alleen maar aan dat jouw bewijs "de Koran" gewoon geen geldig bewijsmateriaal is en daarmee jouw zogenoemde bewijs voor god/allah/etc er gewoon niet is. Dus blijf ik bij het standpunt. Heb jij bewijs, kom maar. Zonder bewijs heb je namelijk niks. Verder is IEDEREEN die beweerd het gelijk te hebben over het ontstaan van de mensheid dom want je KUNT het niet weten. Of er nu staat "Godheid" -> "heilig boek" -> "godheid" -> "heilig boek" of Creatie -> toeval -> creatie -> toeval In beide gevallen heb je een cirkelredenering en dus geen bewijs. Dus bij deze vraag ik je NOG maar een keer, waar is jouw bewijs?
|||
Citaat:
JIJ VIND het zo onbegrijpelijk dat JIJ VIND dat het wel door een god gemaakt moet zijn. Dat is geen bewijs, slecht een mening. Verder blijft de hele koran gewoon een cirkelredenering Citaat:
Jij zegt dat het er is, bewijs het maar voor mij dan zal ik er nog eens goed over nadenken. En alle bronnen die ik tot nu toe heb gehad over het gelijk van de islam verwezen allemaal weer naar dingen in de koran waarmee ze dus automatisch hun volledige geloofwaardigheid kwijt waren vanwege de cirkelredenering-regel.
||
Citaat:
Dat is een mening, bewijs nu eens dat het niet door een mens geschreven kan zijn. Jij zegt dat het zo is dus zul je behalve jouw eigen mening daar vast ook wel bronnen voor hebben die wetenschappelijk hebben bewezen dat het onmogelijk is voor mensen om het te schrijven. Even ter vergelijking, Tolkien heeft met zijn volledige lotr serie, the hobbit en silmarilion ik minimaal al 8 verschillende rassen volledig beschreven inclusief geschiedenis. Hij heeft zijn volledige wereld inclusief ontstaan beschreven en hij heeft enkele volledige talen (voor de rassen) geschreven tot aan de grammaticaregels toe. Dus dan moet een sprookjesboek voor volwassenen gekoppeld aan wat geschiedkundige feitjes geen probleem zijn is MIJN mening. Zeker niet aangezien er in die tijd ook al astrologen, natuurkundigen en scheikundigen bezig waren met hun ontdekkingen. (ik kan het tenslotte niet bewijzen maar ik doe ook niet alsof het een absolute waarheid is) Ik zeg het nog eens dikgedrukt. Bewijs maar eens wetenschappelijk of geef de bronnen waar staat dat die koran van jullie zo enorm complex is dat het menselijk onmogelijk is.
||
Citaat:
![]() Die gaat in quotes.txt. ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. Waarom zou materie onstaan door toeval haar bestaan willen verklaren? 2. Hoe kan toeval hebben bestaan voor de creatie? |
![]() |
||
Citaat:
1. Het heelal is uit zichzelf ontstaan 2. het heelal zelf maakt geen deel uit van dat proces 3. Het heelal is zonder begin en eind Het is dus logisch dat wij het heelal niet kunnen bevatten
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En een gedetailleerd beeld over miljarden jaren ontwikkeling verslaat daarbij een stelletje vage versjes over rare mythische wezentjes dunkt me.
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() De wetenschap helpt jou om te geloven dat het heelal niet te bevatten is, en dat het geen deel uit maakt van het creatie process, en dat het zonder begin of einde is. Je stelt de attributen voor God gelijk aan jou visie van het heelal. Dus het heelal is jou God! Hierbij komt ook nog dat het bewijs wat jij aanvoerd steeds veranderd, en het beeld van jou God veranderd dus ook mee. Je weet dus eigenlijk niets, je hebt niets concreets. Als moslim kan ik je zeggen dat de attrubuten van God bekend zijn, daar worden geen nieuwe ontdekkingen over gedaan. Alle wetenschappelijke bevindingen die Islam erkend zijn volledig en onfeilbaar. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
@ clubx: ik geloof ook in god, maar ik weerleg de evolutietheorie niet zoals jij dit doet, en ik vind overigens de bijben koran thora ect. niet meer als morele verhalenboeken waarin toch enkele waarheden in staan.
Om persoonlijke redenen geloof ik in god, maar ik heb hier nog geen definitief bewijs gezien van beide kanten, en met een de koran of de bijbel aankomen is eigenlijk onredelijk, dat is hetzelfde als het compleet voor waar nemen dat een of andere film over de 2e wereld oorlog of een spel helemaal waar is gebeurd, en precies zo is gegaan, niet echt rendabel dus.
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 17:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit is overigens niet mijn reden om te geloven dat God bestaat, echter is dit zoals vele andere zaken in de Qur'an een bevestiging van wat ik geloof. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Het idee van wittgenstein over geloof vind ik eigenlijk het beste ooit gezegd over geloof.
Hij zegt namelijk dat het geloof in een god niets te maken heeft met over water lopen, kruizigen en zeeën die opensplijten. Nee het geloof heeft te maken met gevoel, en zodra men er rationele gedachten over denkt maak je dat mooie gevoel kapot.
||
Citaat:
Zodra dat gevoel gaat beginnen over onze schepping gaat het mis. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het gaat er trouwens niet om of je andere boeken beter vindt of niet. Het gaat om de literaire perfectie in verhouding tot de rekenkundige opmaak van de Qur'an, zonder dat het klinkt als een woordenboek maar juist leest als ieder ander boek waardoor men in eerste instantie niet eens denkt aan het feit dat er meer is aan de Qur'an dan op eerste gezicht zichtbaar is. |
![]() |
||
Citaat:
Weet je waar jij last van hebt? Selffulfilling Prophecy. ALs je het maar lang genoeg roept en er maar hard genoeg in geloofd dan wordt het vanzelf wel waar... tenminste, in jouw hoofd... EDIT: Ik geloof dat ik mezelf maar uit deze discussie ga terugtrekken. Ik heb wel iets beters te doen dan discussieren met met een godsdienstwaanzinnige die niks anders kan dan subjectieve meningen uitspugen als ware het feiten.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zijn aanval bij 'EDIT' kwam na mijn post. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Flippen! Junkfood Junkie | 18 | 11-06-2002 13:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Enquete over mensbeelden DamnChill | 33 | 24-03-2002 16:58 | |
Jezus is indirect de grootste massa-moordenaar ooit... ^AmArU^ | 41 | 12-03-2002 18:47 | |
ARTistiek |
Lichtpunt in mijn leven Junkfood Junkie | 21 | 11-03-2002 11:57 | |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 | |
The Failure of Christianity. Demon of Fire | 41 | 30-01-2002 16:38 |