Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2005, 17:30
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-11-2005 @ 16:41 :
ja
Was in de kroeg, zat een of andere gozer met een pitbull.
Dat beest zat echt super irritant te doen, dus die gozer zegt met wat luide stem dat ie "af" moet. Gaf die hond hem een soort van waarschuwingsbeet in z'n hand, toen beet die vent hem terug
Typisch geval van man bijt hond
Oud 09-11-2005, 17:44
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 09-11-2005 @ 17:49 :
Over slipkettingen:
Wij hadden er eerder een voor onze hond omdat hij altijd gigantisch trekt aan de lijn en m'n moeder moet er ook wel eens mee uit en die heeft een versleten heup/rug.
Door die slipketting was na een week de helft van de haren in dat beest zn nek er uit, toen hebben we dat ding maar afgeschaft
dat vind ik eerlijk gezegd raar. Hoe hard en vaak werd er dan wel niet gebruik gemaakt van dat ding
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 17:49
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
deadlock schreef op 09-11-2005 @ 18:44 :
dat vind ik eerlijk gezegd raar. Hoe hard en vaak werd er dan wel niet gebruik gemaakt van dat ding
Idd wel een beetje ja
Oud 09-11-2005, 17:55
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
deadlock schreef op 08-11-2005 @ 18:52 :

Heb jij ooit een mens een hond in zijn nekvel zien bijten om hem te corrigeren

Hond van een ex-collega van me heeft hem een keer gebeten, hij beet terug in zijn hond z'n oor, dus zo bijzonder is dat niet
Oud 09-11-2005, 17:56
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:

minstens vreemd

Verkeerdom om gedaan?
Constant laten trekken zonder te corrigeren?
Oud 09-11-2005, 18:22
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
deadlock schreef op 09-11-2005 @ 17:42 :
Dat is nog steeds niet bewezen

ik spreek uit ervaring, ben al veel mensen tegen gekomen die dat wel hadden bij de hond door de slipketting.

Right, alsof er meer dan 1 manier is....

Mja, dat klopt wel.

Dat is volledig in tegenspraak met je eerste punt

Dat heeft er precies wat mee te maken?

misschien

niet - misschien - vaak - altijd
zie je dat misschien heeeeel dicht bij niet/nooit in de buurt zit?
moet ik hier sirieus op in gaan??
Oud 09-11-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Een voorbeeld voor de discussie op pagina 1 gevoerd; het verkeerd gebruik van de slipketting. Ole
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Consequent de pup in zijn nekvel grijpen en streng 'Nee!' of 'Foei!' zeggen, net wat je zelf als bestraffingscommando gebruikt. En zodra hij wel op de juiste plaats gaat liggen of niet bijt wanneer je hem probeert te pakken dan goed belonen.

En als er bij het gebruik van een slipketting haren uitvallen is het toch echt foute boel. Een slipketting is naar mijn mening enkel voor correctie tijdens trainig, niet om een hond daarwerkelijk mee uit te laten. Mijn hond heeft in het begin nog wel eens gelopen met een 'neusje' in combinatie met een normale halsband. Moet je ook heel voorzichtig mee zijn, maar over het algemeen durven ze dan niet eens meer te trekken. Overigens hebben mijn honden eigenlijk alles aan een normale halsband geleerd.

En @ Heavyukkie: Een volwassen hond zal een pup wel degelijk corrigeren door te bijten in het nekvel. Toen wij thuis er nog een pup bijnamen corrigeerde de oudste hem regelmatig wanneer de pup iets deed wat niet mocht. Het is een puur natuurlijke manier van bestraffing hoor.
Oud 10-11-2005, 15:54
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-11-2005 @ 23:13 :
In principe is slaan je laatste redmiddel, als het niet nodig is gebruik je dat middel gewoon niet.
Om maar even terug te komen op iets ouds: als je tot dergelijke middelen toevlucht moet nemen, ben je gewoon geen goede baas, of heb je een onhandelbare hond.

Citaat:
Toen mijn hond nog pup was heeft hij het 1 keer geflikt om z'n lip tegen me op te trekken toen ik em op z'n donder gaf omdat ie iets deed wat hij niet mocht, toen heeft hij wel alle hoeken van de kamer gezien. Was direct over. Nooit weer gedaan.
Poten afzagen werkt ook. Dat maakt het nog geen geschikt middel.
Oud 10-11-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 10-11-2005 @ 16:54 :
Om maar even terug te komen op iets ouds: als je tot dergelijke middelen toevlucht moet nemen, ben je gewoon geen goede baas, of heb je een onhandelbare hond.
Of het is een karaktertje die gewoon zijn vervelende dag heeft. Soms heeft zelfs een hond (net als een mensenkind) wel eens een dwarse dag, het is geen robot. Ben het met je eens over opvoeding, daar loop ik het hele topic al over te blaten, dit is meer een toevoeging
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:49
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:

Honden hebben nou eenmaal de neiging, net als elk dier om een machtsspelletje aan te gaan. In dat geval probeer je alles wat je kan voor je ook werkelijk een schop geeft om het te winnen, begint die hond echt gevaarlijk dichtbij het winnen te komen (en sommige honden zijn daar heus koppig genoeg voor) en je geeft em een beste schop en daarna hoeft het nooit weer omdat hij dan z'n plaats kent, dan is't klaar, doe je het ook niet weer, niemand die er last van heeft. Je hond mag nooit de baas over jou worden en als de normale correcties niet langer meer werken omdat je hond een dominantie aanleg heeft, dan moet je soms. Maar als het goed is hoeft dat dus maar 1 keer.
Oud 11-11-2005, 23:34
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
HvJ schreef op 10-11-2005 @ 16:29 :

En @ Heavyukkie: Een volwassen hond zal een pup wel degelijk corrigeren door te bijten in het nekvel. Toen wij thuis er nog een pup bijnamen corrigeerde de oudste hem regelmatig wanneer de pup iets deed wat niet mocht. Het is een puur natuurlijke manier van bestraffing hoor.
ja bijten is iets anders dan vast pakken in zn nekvel en schudden. dat word gezien als jacht gedrag
Oud 13-11-2005, 00:10
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 12-11-2005 @ 00:34 :
ja bijten is iets anders dan vast pakken in zn nekvel en schudden. dat word gezien als jacht gedrag

wie had het over schudden?
Oud 13-11-2005, 20:22
heavyukkie
heavyukkie is offline
lees terug...
Oud 13-11-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
heavyukkie schreef op 09-11-2005 @ 19:22 :
moet ik hier sirieus op in gaan??
dat was wel de bedoeling
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Mijn pa werd gebeten door onze golden retriever.
Topsy heette het beest. Ze had een speeltje gekregen en liep er enthousiast mee rond.
Gooide het geval voor mijn pa zijn voetjes en blafte, dus me pa pakt het op en zegt: Goh wat heb jij daar? das mooi zeg. Moet ik gooien? En toen ging ie door zijn hurken.
De hond sloeg ineens om en begon te grommen ook toen mijn pa het speeltje al had laten vallen en toen werd ie gebeten. En hard ook.
Nou was dat beest al niet heel goed wijs.

Mijn pa pakte deze (volwassen) golden retriever in zijn nekvel en tilde hem een meter de lucht in.
Ze heeft nooit meer gegromd of gebeten bij een speeltje.......
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 11:37
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-11-2005 @ 22:52 :
Mijn pa werd gebeten door onze golden retriever.
Topsy heette het beest. Ze had een speeltje gekregen en liep er enthousiast mee rond.
Gooide het geval voor mijn pa zijn voetjes en blafte, dus me pa pakt het op en zegt: Goh wat heb jij daar? das mooi zeg. Moet ik gooien? En toen ging ie door zijn hurken.
De hond sloeg ineens om en begon te grommen ook toen mijn pa het speeltje al had laten vallen en toen werd ie gebeten. En hard ook.

Mijn pa pakte deze (volwassen) golden retriever in zijn nekvel en tilde hem een meter de lucht in.
Ze heeft nooit meer gegromd of gebeten bij een speeltje.......
Zoals ik al zei, dat het werkt maakt het nog geen goed middel.

Citaat:
Dat is inderdaad zo, want over het algemeen moet je heel goed je best doen wil je gebeten worden door een golden retriever.
Oud 15-11-2005, 14:36
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 15-11-2005 @ 12:37 :

Dat is inderdaad zo, want over het algemeen moet je heel goed je best doen wil je gebeten worden door een golden retriever.
Niet waar, het schijnt dat de meeste bijtincidenten juist met golden retrievers zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:53
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-11-2005 @ 15:36 :
Niet waar, het schijnt dat de meeste bijtincidenten juist met golden retrievers zijn.
Inderdaad. Vooral de laatste paar jaren schijnt het zelfs zo te zijn dat GR een soort raseigen ziekte hebben ontwikkeld dat het jarenlang hele brave en lieve beesten kunnen zijn, maar dan ineens kunnen omslaan in een agressief onhandelbaar kreng. Noem het een soort MPD maar dan voor honden. Dus juist de Goldies zijn vrij link nog.
Reageren

Regels voor berichten