Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-11-2005 @ 15:45 :
ja, goed he

Ik sta in deA Valvastrouwens
Serieus? Wat heb je uitgespookt?

Ik ga zo kijken!
Advertentie
Oud 17-11-2005, 14:48
Joostje
Joostje is offline
ik sta op pagina 3 onderaan

(achter de volkskrant)
Oud 17-11-2005, 14:56
Verwijderd
Amnesty-Vu-leden!
Hahaha, als geheime agenten, jij zit naast die man met masker? Ik zie voor de rest alleen maar meisjes. Heb je niet eens gepimpt?
Oud 17-11-2005, 14:58
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 17-11-2005 @ 15:56 :
Amnesty-Vu-leden!
Hahaha, als geheime agenten, jij zit naast die man met masker? Ik zie voor de rest alleen maar meisjes. Heb je niet eens gepimpt?
ik had ok een masker op hoor (alleen zie je dat niet door de krant heen).

En nee, ik pimp niet : saint:
Oud 17-11-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-11-2005 @ 15:58 :
ik had ok een masker op hoor (alleen zie je dat niet door de krant heen).

En nee, ik pimp niet : saint:
Wat voor een masker? Waarom dook je dan weg?
Btw, was die actie een beetje geslaagd (aandacht vragen voor Wit-Rusland)?

Whaha, zegt mister 50 cent himself!
Oud 17-11-2005, 15:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 17-11-2005 @ 16:01 :
Wat voor een masker? Waarom dook je dan weg?
Btw, was die actie een beetje geslaagd (aandacht vragen voor Wit-Rusland)?
Je ziet et masker nit omdat de krant ervor zit

en ik dok niet weg, ik probeerde door me achter de krant te verschuilen (met kijkgten erin) stiekem de studenten in de gaten te houden (zdat ze geen negateve uitsprakenzouden doen over Loekasjenko). Tenminste, dat was ht idee van de actie

Actie was wel geslaagd ja
Oud 17-11-2005, 15:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Eh, voor dit soort gesprekken hebben we andere threads.
Oud 17-11-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-11-2005 @ 16:03 :
Je ziet et masker nit omdat de krant ervor zit

en ik dok niet weg, ik probeerde door me achter de krant te verschuilen (met kijkgten erin) stiekem de studenten in de gaten te houden (zdat ze geen negateve uitsprakenzouden doen over Loekasjenko). Tenminste, dat was ht idee van de actie

Actie was wel geslaagd ja
Echt iets voor jou he? Maar wel goed van je hoor, dat je je voor anderen inzet.

Respect!
Oud 17-11-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 17-11-2005 @ 16:06 :
Eh, voor dit soort gesprekken hebben we andere threads.
Het is toch eigenlijk wel nieuws dat ONZE joostje de krant heeft gehaald!

Maar oke, here we go again.

Vaders ontduiken vaak betaling alimentatie
Uitgegeven: 17 november 2005 12:20
Laatst gewijzigd: 17 november 2005 13:00

GOUDA - Gescheiden vaders proberen op grote schaal onder het betalen van hun alimentatie uit te komen. Bijna 70 procent van hen wil of kan niet aan deze verplichting voldoen. Het gaat in totaal om 12.000 zaken. Bij 20 procent van de kwesties lukt de betaling na bemiddeling nog steeds niet.

Dit concludeert het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen (LBIO). Het bureau neemt in opdracht van de overheid de inning van kinderalimentatie op zich, als daar op een normale manier niet aan wordt voldaan. Directeur L. de Bakker van het LBIO zei donderdag dat de wanbetaling is toegenomen door de economische terugval in Nederland.

"Op het moment waarop een inningsverzoek bij het LBIO wordt ingediend, is er al sprake van minimaal een maand achterstand in de betalingen, maar vaak al van enkele maanden. De situatie in een gezin is dan vaak al schrijnend te noemen", benadrukt De Bakker. "Iedere dag wachten is er dan al een te veel."

Hij vindt dat het zou helpen als de vorderingen voor kinderalimentatie, voorrang zouden krijgen op andere schuldeisers van gescheiden vaders. "Dit zou in belang van zowel moeder als kind zijn", meent de directeur.
http://www.nu.nl/news/627355/10/Vade...imentatie.html
------------------------------------
Foei!
Oud 17-11-2005, 15:14
T_ID
T_ID is offline
Tja, het gebeurd ook vaak genoeg dat er ten onrechte een alimentatie wordt opgelegd of dat de vader zwaar benadeeld wordt in de zeggenschap over de kinderen, dus dat ze dan uit protest weigeren te betalen is niet vreemd. De LBIO dient uiteraard ook op te fukken als iemand zojuist ontslagen is en daarom niet meer kan betalen, iets niet kunnen is anders dan iets niet willen.
Oud 17-11-2005, 16:20
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 17-11-2005 @ 12:05 :
Ze doet btw aangifte vanwege onderstaande column.
Hoho, "weggeblazen worden door de winden van verandering" of whatever is wel hoogst bedreigend hoor! Straks komen er fanatici met een windmolen achter haar aan!
Oud 17-11-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 17-11-2005 @ 17:20 :
Hoho, "weggeblazen worden door de winden van verandering" of whatever is wel hoogst bedreigend hoor! Straks komen er fanatici met een windmolen achter haar aan!
Pff.
Oud 17-11-2005, 17:53
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 16-11-2005 @ 12:20 :
Politiek activist doodgeschoten in Nijmegen

Uitgegeven: 15 november 2005 23:51
Laatst gewijzigd: 16 november 2005 07:13
NIJMEGEN - In Nijmegen is dinsdagavond de plaatselijk bekende politieke activist Louis Seveke doodgeschoten. Dat hebben bekenden van het slachtoffer en de politie in de nacht van dinsdag op woensdag bevestigd.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=626538&c=12
Waarom worden over Theo van Gogh zes topics volgeluld en mag dit bij 'tiswah'?
Oud 17-11-2005, 18:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 17-11-2005 @ 18:53 :
There are hypocrite bitches everywhere.
Oud 17-11-2005, 18:08
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Omdat ik een nazi ben.

Anders maak je er een topic over toch
Oud 17-11-2005, 18:32
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Omdat het een rooie rakker was natuurlijk.
Oud 17-11-2005, 19:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Omdat hij geen prominent publiek figuur was? Als het bij een eventuele moord op, say, Femke ook zo stil was zou je reden tot klagen hebben.

Laatst gewijzigd op 17-11-2005 om 19:05.
Oud 17-11-2005, 19:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Het lijkt mij heel sterk dat veel mensen die zich buiten de kringen van de Grote broek begaven weten wie hij is. Daarnaast is het motief lang niet zo duidelijk als het bij Theo van Gogh was. Hij was namelijk helemaal geen haatzaaier of iets dergelijks.
Oud 17-11-2005, 19:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-11-2005 @ 19:32 :
Omdat het een rooie rakker was natuurlijk.
Yep, hoe meer van dat linkse tuig het hoekje om gaat hoe beter.

Afijn, alle gekheid op een stokje, weet iemand al of er nog vorderingen zijn behalve wat er in het nieuws stond?

Tientallen getuigen moord Nijmegen

NIJMEGEN De Nijmeegse politie heeft al zo'n 45 getuigen gehoord over de moord op de politiek activist Louis Sévèke. Verder hebben tientallen mensen het speciale telefoonnummer gebeld.

De politie verwacht de komende dagen nog veel meer getuigen te horen. Het rechercheteam zoekt vooral mensen die met hun mobieltje foto's hebben gemaakt van de schietpartij.

De 41-jarige Sévèke werd dinsdagavond op straat doodgeschoten. Het OM spreekt van een heel ernstige strafzaak die tot ver buiten de stad zijn weerslag heeft. Volgens de politie is tot nu toe niet bekend of de moord een afrekening was.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0B006022F.html
Oud 17-11-2005, 19:46
Gimme more beer
Ik sprak mijn ex-vriendin vandaag, die woont daar en had het ook gezien. Had ze best shockerend gevonden.
Oud 17-11-2005, 21:50
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Van mij mag hier best een aparte thread over.
Oud 18-11-2005, 11:02
Rohit
Rohit is offline
Orthodoxe imam lacht om aangifte van Hirsi Ali

Door ANNEMIEKE HARTMAN

DEN HAAG - Opnieuw raakte de Haagse imam Fawaz Jneid van de orthodoxe As Soennah-moskee deze week in opspraak. Eerder haalde hij NOVA met zijn preken tegen Bush en Amerika en teksten dat mannen vrouwen mogen slaan, als het maar niet te hard gebeurt.

Deze week deed Ayaan Hirsi Ali aangifte van bedreiging, nadat de imam een brief tegen de politica naar de media had gestuurd.

Fawaz Jneid moet lachen als hij hoort van de aangifte. ,,Dat Hirsi Ali zich zo bedreigd voelt door mijn brief en naar de politie stapt, geeft alleen maar aan dat zij rijp is voor een inrichting en hulp moet zoeken. Lees maar na. Er klinkt wel dreiging in de brief door, maar er staat echt geen letterlijke bedreiging in.’’

Imam Fawaz Jneid.
FOTO ROBERT VAN STUYVENBERG

Maar wat als iemand uit zijn achterban de tekst toch zo opvat en een wapen ter hand neemt, zoals gebeurde bij de cineast/schrijver Theo van Gogh? ,,Ik heb nooit de weg van het geweld bewandeld maar er altijd afstand van genomen. Het woord is het enige wapen dat ik heb,’’ antwoordt Jneid. ,,Maar kritiek van moslimkant wordt tegenwoordig vaak verward met dreigementen. En het vervelende is dat de extremisten het voor iedereen verpesten. Want wij worden erop aangesproken.’’

Op vrijdag zit zijn moskee steevast stampvol. Tegen de landelijke trend in, groeit de moslimgemeenschap rond de As Soennah-moskee. ,,Tijdens mijn preek praat ik op dezelfde toon tegen de bezoekers als in die brief tegen Hirsi Ali,’’ vertelt hij. ,,Altijd op grond van het geloof, want dat is de enige waarheid. Dat ik soms fel uithaal naar Bush of Sharon heeft te maken met mijn publiek,’’ legt hij uit. ,,Moslims in Nederland voelen zich vaak in een hoek gedreven, aangevallen van alle kanten. Ze willen reageren. Door zelf van leer te trekken in preken en teksten voelt mijn publiek zich gesust en gesterkt. We behoeden ze voor extremisme. Want in elke preek zit een element van opvoeding. Ik zie het als de missie van mijn moskee om jongeren die afdwalen en ontsporen weer op het rechte pad te krijgen. Via het geloof.’’

Jneid vindt het prima dat hij zijn werk uitvoert zonder samen te werken met de gemeente of andere overheden. ,,Daardoor kan iedereen ons vertrouwen en worden we niet als handlanger van de regering gezien.’’

Zelf krijgt hij geregeld felle kritiek van moslims die vinden dat hij te soft is. Hij legt een print van een e-mail op tafel die hij woensdag ontving van stealth@mac.com. ’Get ready as I have a bullet ready for Sheich Fawaz’ is de tekst. ,,Het is voor het eerst dat ik zo’n letterlijke bedreiging ontvang. Maar ik zit er niet mee, ik ben ook niet van plan om aangifte te doen,” zegt hij schouderophalend. ,,Ik beschouw de personen die dit soort berichten sturen lager dan mensen. Bovendien, ik denk dat deze e-mail ook wel is binnengekomen bij de AIVD.’’

Jneid voelt zich thuis in Nederland. ,,Juist omdat de godsdienstvrijheid het mij mogelijk maakt om te leven zoals ik wil,’’ antwoordt hij na enig nadenken. ,,Hoe hij de toekomst ziet, weet hij niet. ,,Dat heeft ook allemaal te maken met internationale ontwikkelingen. Maar van mij hoeft Nederland geen islamitische wetgeving te krijgen.’’
Wel pleit hij voor meer tolerantie van Nederlandse kant.

Algemeen Dagblad, 18 november 2005
Oud 18-11-2005, 11:26
Gimme more beer
Citaat:
Flitskast
Een Zwitserse automobilst is deze week compleet uit zijn slof geschoten toen hij werd geflitst in het Zwitserse dorp La Punt Chamues. Nadat de man was geflitst reed hij in z'n achteruit over de flitskast, sloeg daarna de camera kapot met een hakbijl en gooide de restanten over de rand van een klif. Helaas voor de man werd hij gezien door de politie. Hij moet 20.000 euro boete betalen.
Lijkt "the Simpsons" wel
Oud 18-11-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-11-2005 @ 12:02 :
Orthodoxe imam lacht om aangifte van Hirsi Ali
Die knul ziet er gelukkig uit als iemand die je heel serieus neemt
Oud 18-11-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2005 @ 15:31 :
Oud 18-11-2005, 14:34
Verwijderd
Ik ga ervan uit dat het niet zijn meest charmante foto is.
Oud 18-11-2005, 14:35
Verwijderd
Scholier steekt medeleerling met mes

Uitgegeven: 17 november 2005 17:16

DOETINCHEM - Op een school aan de Holterhoek in Doetinchem heeft een 17-jarige jongen uit die plaats een 16-jarige medeleerling uit Zeddam met een mes in zijn been gestoken. Het slachtoffer liep een bloedende wond op. De dader meldde zich kort daarna bij de politie, nadat die hem op zijn mobiel had gebeld. Dat heeft een woordvoerder van de politie Noord- en Oost-Gelderland donderdag bekendgemaakt.

De steekpartij had plaats rond 10.15 uur, vlak na de pauze. Wat de aanleiding voor het incident was, is volgens de politie niet duidelijk. Ook waren er voorzover bekend geen getuigen. De dader zit vast op het politiebureau.

------

Echt zo'n typisch tiswah-bericht
Oud 18-11-2005, 14:35
Verwijderd
Nouja, ik hoop niet dat intelligentie, of het al dan niet serieus nemen van iemand, enkel en alleen op uiterlijk gebaseerd moet zijn.
Oud 18-11-2005, 14:38
Verwijderd
Nouja, of het zo moet zijn of niet, het is natuurlijk wel zo. Een welbespraakte, keurige heer in pak zoals die Marcouch gisteravond in NOVA maakt natuurlijk meer indruk als hij iets zegt dan een kabouter Plop-imitatie (om die flauwe vergelijking maar weer even van stal te halen).

Zie de grappen over Wilders' haar. Die kerel zou ook veel serieuzer worden genomen als hij niet zo'n peroxidebimbo was.
Oud 18-11-2005, 14:46
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2005 @ 15:31 :
Knul? Die man is minstens twee (of drie) keer zo oud als dat jij bent.

verder:

http://www.al-yaqeen.com/nieuwsrubriek/Warm_onthaal.htm

Het verhaal van de twee mannen die ten onrechte opgepakt zijn.
Oud 18-11-2005, 14:47
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2005 @ 15:38 :
Nouja, of het zo moet zijn of niet, het is natuurlijk wel zo. Een welbespraakte, keurige heer in pak zoals die Marcouch gisteravond in NOVA maakt natuurlijk meer indruk als hij iets zegt dan een kabouter Plop-imitatie (om die flauwe vergelijking maar weer even van stal te halen).

Zie de grappen over Wilders' haar. Die kerel zou ook veel serieuzer worden genomen als hij niet zo'n peroxidebimbo was.
Hij trapt Hirsi Ali flink op der tenen, en daar gaat het om
Oud 18-11-2005, 14:47
Rohit
Rohit is offline
Oud 18-11-2005, 14:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-11-2005 @ 15:47 :
[afbeelding]
Vragen we de mening van Osama Bin Laden als we universele leefregels vanuit de islam willen?

Vragen we dus deze pipo opperrabbijn als we een zinnige uitspraak over zoiets willen hebben?
Oud 18-11-2005, 14:50
Verwijderd
Wat is een rabbinale rechtbank?
Oud 18-11-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-11-2005 @ 15:49 :
Vragen we de mening van Osama Bin Laden als we universele leefregels vanuit de islam willen?

Vragen we dus deze pipo opperrabbijn als we een zinnige uitspraak over zoiets willen hebben?
Osama = imaam?
Oud 18-11-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-11-2005 @ 15:50 :
Wat is een rabbinale rechtbank?
Gewoon, een rechtbank die canoniek recht toepast, in dit geval dus semitisch recht, maar je hebt ook kerkelijke rechtbanken en islamitische rechtbanken.
Oud 18-11-2005, 14:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 18-11-2005 @ 15:50 :
Osama = imaam?
My point exactly. Net zoals OBL niet als een autoriteit wordt gezien hoeven we deze oerconservatie rabbijn ook niet als een representatief figuur te beschouwen dunkt me.
Oud 18-11-2005, 14:53
Rohit
Rohit is offline
Citaat:

Het is de opperrabijn van Amsterdam. Ik kan me niet herinneren dat Osama Bin Laden de opperimam was van een willekeurige plek in Nederland?
Oud 18-11-2005, 14:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-11-2005 @ 15:53 :
Het is de opperrabijn van Amsterdam. Ik kan me niet herinneren dat Osama Bin Laden de opperimam was van een willekeurige plek in Nederland?
En? Net alsof we geen priesters of imams in Nederland hebben die conservatief zijn tot op absurde hoogten.

Hoe serieus nemen we die normaal gesproken?
Oud 18-11-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-11-2005 @ 15:53 :
My point exactly. Net zoals OBL niet als een autoriteit wordt gezien hoeven we deze oerconservatie rabbijn ook niet als een representatief figuur te beschouwen dunkt me.
Feit is wel dat als een imam zou zeggen 'moslims behoren niet met ongelovigen te trouwen, want dan wordt het geloof onzuiver' zou de hel losbreken, terwijl een rabbijn prima kan zeggen dat joden die met niet-joden trouwen spirituele zelfmoord plegen, daar doet niemand moeilijk over. Dat is gewoon hypocriet.
Oud 18-11-2005, 14:55
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-11-2005 @ 15:53 :
Imams mogen dus ook alles zeggen wat ze willen?
Oud 18-11-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2005 @ 15:52 :
Gewoon, een rechtbank die canoniek recht toepast, in dit geval dus semitisch recht, maar je hebt ook kerkelijke rechtbanken en islamitische rechtbanken.
Ja, in islamitische landen of christelijke landen. Waar is zo'n joodse land dan?

Veder dan Israel kom ik niet.
Oud 18-11-2005, 14:56
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-11-2005 @ 15:54 :
En? Net alsof we geen priesters of imams in Nederland hebben die conservatief zijn tot op absurde hoogten.

Behoorlijk
Oud 18-11-2005, 14:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2005 @ 15:54 :
Feit is wel dat als een imam zou zeggen 'moslims behoren niet met ongelovigen te trouwen, want dan wordt het geloof onzuiver' zou de hel losbreken, terwijl een rabbijn prima kan zeggen dat joden die met niet-joden trouwen spirituele zelfmoord plegen, daar doet niemand moeilijk over. Dat is gewoon hypocriet.
Dan zou er praktisch wekelijks een rel moeten zijn over een conservatieve priester/imam/rabbijn. Iets dat ik (helaas) niet zie gebeuren.

Citaat:
Kshatriya schreef op 18-11-2005 @ 15:56 :
Behoorlijk
Veel te veel. Daarom is die rabbijn een achterlopende idioot, en iedereen die deze uitspraak navolgt een randdebiel.
Oud 18-11-2005, 14:57
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Aan wie vragen we eigenlijk een mening over universele leefregels?

Waarom schiet jij in de verdeding als ik ook zonder enig commentaar een artikel plaats?
Oud 18-11-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-11-2005 @ 15:56 :
Ja, in islamitische landen of christelijke landen. Waar is zo'n joodse land dan?

Veder dan Israel kom ik niet.
Zo'n rechtbank hoeft niet per se in een land met het joodse geloof als staatsgodsdienst gevestigd te zijn. Er zijn ook rabbinale rechtbanken in Nederland, waar de staatsgodsdienst toch (een stroming binnen) het christendom is. Een islamitische rechtbank zou hier ook best opgericht kunnen worden, waarom niet? Daar is helemaal geen overheidsbemoeienis voor nodig.
Oud 18-11-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2005 @ 15:54 :
NOVA of een ander politieke programma zou er bovenop gesprongen zijn!
Oud 18-11-2005, 15:00
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
S. schreef op 18-11-2005 @ 15:59 :
NOVA of een ander politieke programma zou er bovenop gesprongen zijn!
Hij wordt ook geen radicale rabbijn genoemd ofzo, is dat anti semitisme zou je denken?
Oud 18-11-2005, 15:00
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-11-2005 @ 15:54 :

Wat een onzinvergelijking, je noemt deze gast conservatief omdat hij deze uitspraak doet, wat niet wegneemt dat hij toch als een hoge gast gezien word binnen de Joodse subcultuur in Nederland. Je vergelijkenis met Osama bin Laden gaat niet op.
Oud 18-11-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-11-2005 @ 15:58 :
Zo'n rechtbank hoeft niet per se in een land met het joodse geloof als staatsgodsdienst gevestigd te zijn. Er zijn ook rabbinale rechtbanken in Nederland, waar de staatsgodsdienst toch (een stroming binnen) het christendom is. Een islamitische rechtbank zou hier ook best opgericht kunnen worden, waarom niet? Daar is helemaal geen overheidsbemoeienis voor nodig.
Oh. Zo een dat voor spek-en-bonen opgericht wordt.

Oke, ik begrijp het nu. Thanks.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten