Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 14:36
Nona
Nona is offline
Ouders weten het geloof van hun kindertjes in Sinterklaas goed naar hun hand te zetten. Zorgen dat ze even lief zijn als 5 december nadert. Dreigen met een enkeltje naar Spanje in de zak, zeggen dat je wel geen cadeautjes zult krijgen... Hoe is dat tegen jou gebruikt?

Mijn moeder vond altijd dat ik mijn bord leeg moest eten. Als ik er dan weer tegen aan zat te hikken begon ze over zwarte piet, die toch zeker weten net naar binnen keek. Maar ja, die was zo snel, tegen de tijd dat ik naar het raam was gelopen was hij alweer weg. En ik riep wel dat ze loog, maar ik at toch maar door.
Oud 17-11-2005, 14:42
mcflem
mcflem is offline
Eigenlijk was ik altijd wel braaf en mijn ouders hebben nooit gedreigd met Sinterklaas of iets dergelijks.
Oud 17-11-2005, 14:50
Lilium
Lilium is offline
Niet. Mijn ouders vinden dreigen altijd nogal flauw. Ze zeggen dat een kind vanzelf doorkrijgt dat dreigementen niet uitkomen en dan helemaal niet meer luistert. Daar hebben ze een goed punt, vind ik.
Oud 17-11-2005, 15:09
Verwijderd
Niet.
Mijn ouders maakten me zelfs enorm duidelijk dat de roe niet bestond en dat het verhaal van de zak van Sinterklaas (waar je dan in moest mee naar Spanje als je héél stout geweest was) was verzonnen door mensen die gewoon gek waren.
Oud 17-11-2005, 15:17
Nona
Nona is offline
OMG, waren mijn ouders dan zo gemeen en gemakszuchtig?
Oud 17-11-2005, 15:18
Verwijderd
Niet. Ik onderhandelde alls uit.
Oud 17-11-2005, 15:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Wij zetten vroeger iedere avond onze schoen en kregen er dan eigenlijk iedere keer ook iets in (een mandarijntje, een gedichtje van zwarte piet, een paar chocolademuntjes). Mijn ouders zeiden wel ooit dat als zwarte piet zag of hoorde dat je niet lief was geweest (je zusje geslagen, blijven zeuren tegen je moeder, etc), hij je schoen wel eens over zou kunnen slaan. En dat gebeurde dus ook als ik of mijn zusje het te bont hadden gemaakt. Er werd niet gedreigd met de roe of dat je mee naar Spanje moet, en dat vind ik ook best zielig voor kinderen als dat wel gebeurt. Zo vertelde een collega-piet van mij dat bij de intocht een kindje van een jaar of 3 aan haar vroeg "zul je mij niet slaan?"... Die was hartstikke bang. Dat vind ik veel te ver gaan.
Oud 17-11-2005, 16:37
Uice
Uice is offline
Sinterklaas is nooit tegen mij gebruikt. Dat vonden mijn ouders gelukkig onzin; kinderen moet niet bang zijn voor zulke mensen.
Oud 17-11-2005, 17:21
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik ging vroeger stiekem 's nachts naar beneden om te kijken wat er in mijn schoen zat. Maar mijn moeder zei dat Sinterklaas dat niet lief vond als ik dat deed en nu doe ik dat niet meer!
Oud 17-11-2005, 18:57
Verwijderd
Mijn broer zei eens dat ik mee moest voetballen, omdat ik anders geen cadeautjes van sinterklaas zou krijgen.
Met enorme tegenzin toen dus toch wezen voetballen.
Oud 17-11-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 17-11-2005 @ 17:37 :
Sinterklaas is nooit tegen mij gebruikt. Dat vonden mijn ouders gelukkig onzin; kinderen moet niet bang zijn voor zulke mensen.
Oud 17-11-2005, 19:03
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mijn ouders zeiden hooguit dat zwarte piet en sinterklaas alles zagen en lieten mij daaruit m'n eigen conclusies trekken. Iedereen weet immers dat alleen zoete kinderen kadootjes krijgen
Oud 17-11-2005, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-11-2005 @ 20:03 :
Iedereen weet immers dat alleen zoete kinderen kadootjes krijgen
Heb ik anders nooit wat van gemerkt. Dat vervelende verwende rotkind bij mij in de klas kreeg altijd bergen cadeaus

Oud 17-11-2005, 23:08
MTpower
MTpower is offline
Ik heb altijd geweten dat sinterklaas nep was, mijn ouders hebben dat nooit tegen mij kunnen gebruiken
Oud 18-11-2005, 11:12
Skilly
Skilly is offline
Als je zo door blijft koop ik niks voor je
Oud 18-11-2005, 11:18
Vice
Vice is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-11-2005 @ 17:37 :
Oud 18-11-2005, 11:51
Nona
Nona is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 17-11-2005 @ 18:21 :
en nu doe ik dat niet meer!
Sinds dit jaar?
Oud 18-11-2005, 12:44
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Mijn ouders zeiden hooguit dat zwarte piet en sinterklaas alles zagen en lieten mij daaruit m'n eigen conclusies trekken. Iedereen weet immers dat alleen zoete kinderen kadootjes krijgen
Oud 18-11-2005, 16:56
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Mijn ouders dreigden altijd dat ik met de zak mee naar Spanje moest als ik niet luisterde, maar dat vond ik niet erg.. Ik hield niet van de kou in de winter en dacht dat het altijd minstens 30 graden was in Spanje. Dusja, dan wou ik wel mee met de zak van zwarte piet.
Oud 18-11-2005, 17:37
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-11-2005 @ 15:36 :
Ouders weten het geloof van hun kindertjes in Sinterklaas goed naar hun hand te zetten. Zorgen dat ze even lief zijn als 5 december nadert. Dreigen met een enkeltje naar Spanje in de zak, zeggen dat je wel geen cadeautjes zult krijgen... Hoe is dat tegen jou gebruikt?

Mijn moeder vond altijd dat ik mijn bord leeg moest eten. Als ik er dan weer tegen aan zat te hikken begon ze over zwarte piet, die toch zeker weten net naar binnen keek. Maar ja, die was zo snel, tegen de tijd dat ik naar het raam was gelopen was hij alweer weg. En ik riep wel dat ze loog, maar ik at toch maar door.
sinterklaas werd VOOR jou gebruikt

stel je voor dat je je bordje niet leeg had gegeten dan was er nu gewoon minder kruimel geweest
Oud 18-11-2005, 17:59
PV
PV is offline
"Als je stout bent moet je in de zak met zwarte piet mee naar Spanje."
Ach, dan kwam je nog eens ergens
Oud 18-11-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 17-11-2005 @ 15:36 :

haha zoiets ken ik ook, ik moest altijd mijn bord leegeten rond sinterklaastijd, en dan naar het raam lopen en laten zien aan de denkbeeldige zwarte Piet dat ie leeg was.
Daarnaast wel eens ruzie maken ofzo, dan hadden ze zogenaamd zwarte Piet aan de telefoon gehad en mocht ik geen schoen zetten die avond omdat ik stout geweest was.
Oud 18-11-2005, 22:26
idontcare
idontcare is offline
ik heb een klein zusje van 3.5, en ik vind dat ik haar wel mag plagen
dus als ik weer eens op d'r moet passen en ze doet vervelend dan zeg ik 'luisterpiet hoort alles!!' en dan merk je wel dat het haar wel wat doet
Oud 19-11-2005, 10:05
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Sinterklaas werd nooit echt tegen mij gebruikt, maar ik wist in groep 2 al dat ie niet helemaal echt was.

Maar tegen mijn oppaskindje zeiden zijn ouders vorig jaar steeds dat Zwarte Piet hem zou komen slaan met de roe als hij niet goed luisterde. Dat jongetje lag dan 's avonds te huilen in bed omdat hij zo bang was voor Piet.

Gemeen vind ik dat van die ouders!
Oud 19-11-2005, 12:16
Missy
Missy is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 19-11-2005 @ 11:05 :
Sinterklaas werd nooit echt tegen mij gebruikt, maar ik wist in groep 2 al dat ie niet helemaal echt was.

Maar tegen mijn oppaskindje zeiden zijn ouders vorig jaar steeds dat Zwarte Piet hem zou komen slaan met de roe als hij niet goed luisterde. Dat jongetje lag dan 's avonds te huilen in bed omdat hij zo bang was voor Piet.

Gemeen vind ik dat van die ouders!
Ja, ik ook!

Mijn ouders gebruikte et niet echt tegen me. Alleen als ik heel stout was, dan zeiden ze dat zwartepiet het kon zien.
Oud 20-11-2005, 19:31
Pr0xy
Pr0xy is offline
Bij mij werkte het sowieso niet, ik vond het namelijk raar dat Sinterklaas het ene jaar een korte dikke man was en het jaar erna een lange dunne.
Oud 20-11-2005, 21:06
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Oud 21-11-2005, 08:48
alpha
alpha is offline
Citaat:
En dat zeg ik ook tegen mijn oppaskinderen. En soms zeg ik 'nou, hij komt niet altijd hoor', zo ben ik ook opgevoed. ik mocht elke avond de schoen zetten, en niet altijd zat er iets in. Logisch, want hij kon niet altijd komen, als hij nou net in Maastricht was ofzo?!
Oud 24-11-2005, 10:49
saartjeh
saartjeh is offline
als ik al in sinterklaas had geloofd had het een heel averechts effect gehad want ik wou altijd maar wat graag in de zak want dan mocht ik naar spanje en in spanje was het warm en ik deed alles voor een zomer in december

en mijn broertje kreeg heel vaak een zakje zout, want hij was nogal gek op zout

beetje rare familie
Oud 24-11-2005, 17:43
rare
rare is offline
niet, toen was ik braaf...
Oud 24-11-2005, 19:55
Anno2007
Anno2007 is offline
hij ziet en hoort alles, en dan idd zelf conclusies laten trekken...
Oud 24-11-2005, 21:10
Verwijderd
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik in Sinterklaas heb geloofd, dus dat weet ik ookn iet.
Oud 24-11-2005, 23:07
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Ertur schreef op 17-11-2005 @ 16:18 :
Niet. Ik onderhandelde alls uit.
;x wijs

ontopic
Niet ik handelde altijd met mijn broertjes en zusjes
Oud 25-11-2005, 14:52
nietzijweer
nietzijweer is offline
Als mijn ouders weggingen en er een oppas in huis kwam 's avonds..
"Denk erom he! Sint en Piet zien alles! Dus als jij niet luistert naar Sigrid (we hadden een vaste oppas) of uit je bed komt.. dat zou hij wel eens geen kado's kunnen brengen!"

Maar goed, ik was toch dol op de oppas dus ik luisterde wel en zij was totaal niet streng voor ons..
Oud 29-11-2005, 15:52
amor
amor is offline
[QUOTE]Kruimel schreef op 17-11-2005 @ 16:17 :
OMG, waren mijn ouders dan zo gemeen en gemakszuchtig? [/QUOTE ]

Nee hoor de mijne deden altijd precies hetzelfde. Zeiden altijd dat ik mn bord moest leeg eten enzo want zwarte piet zag alles. Alleen had het bij mij eigenlijk geen effect..
Oud 30-11-2005, 12:29
.Pure
.Pure is offline
bij mn nichtje; als je vervelend blijft doen bel ik zwarte piet hoor. blijft werken
Oud 01-12-2005, 09:10
los luukos
los luukos is offline
lief zijn anders geen cadeautjes... lief zijn voor mn zus... goed doen op school
Oud 01-12-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
saartjeh schreef op 24-11-2005 @ 11:49 :
en mijn broertje kreeg heel vaak een zakje zout, want hij was nogal gek op zout

Hoe gaat het met z'n bloeddruk?

Zwarte Piet keek altijd........nou ja, eigenlijk alleen tussen begin nov. en 5-12
Oud 02-12-2005, 16:39
history_freak
history_freak is offline
Mijn ouders zeiden vroeger dat als ik slechte punten had op school had dat de sint mij zou overslaan. ik moest naast mijn schoenen ook mijn rapport klaarlegen en mijn tafels opzeggen,want de Sint hoort zogezegd alles.
Dat was de goede oude tijd.
Oud 02-12-2005, 16:41
Verwijderd
Ouders zijn behoorlijk achterlijk als ze een niet-bestaand persoon als chantagemiddel gebruiken.
Advertentie

Regels voor berichten