Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 17:41
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 20-11-2005 @ 18:25 :
joehoe er zijn 10000 topics en posts hoor
bij vraag en aanbod
Oud 20-11-2005, 17:54
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 20-11-2005 @ 17:35 :
dat stinkt altijd. ontzettend.
gaat ook wel weer weg
gelukkig

verfrissingsspray zou ook wel handig zijn, waar kun je die kopen?
Oud 20-11-2005, 18:17
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 20-11-2005 @ 15:20 :
Ok, heel erg leuk om te zien dat ik stiekem word afgezeken op dutchdreads!

Heel erg dapper om die dingen achter mn rug om te zeggen!
Ook door bekenden van hier? Anders vind ik het nou niet écht achter je rug om, of is dat gewoon mijn perceptie?

Maar ik ga het NU voor je opnemen hoor! Moeilijk gedoe
Oud 20-11-2005, 18:21
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 20-11-2005 @ 18:54 :

Er zijn mensen die Febreeze gebruiken, maar ik ben een beetje angstig om iets op mijn lijf te spuiten wat dus niet voor mijn lijf bedoelt is.

Ik heb nog een fles straighting-spul van Lee Stafford staan, dat is enorm zoet ruikend spul en blijft altijd lekker in je haar hangen. Handig na een-rokerige-avond-maar-geen-tijd-om-mijn-haar-te-wassen-en-ik-moet-NU-weg.

Verder verfris ik mijn haar niet zo vaak, ik was het gewoon als ik erg naar een oude zolder ga ruiken.
Oud 20-11-2005, 18:47
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-11-2005 @ 19:17 :
Ook door bekenden van hier? Anders vind ik het nou niet écht achter je rug om, of is dat gewoon mijn perceptie?

Maar ik ga het NU voor je opnemen hoor! Moeilijk gedoe
als in stiekem bedoel ik: Ik kijk nooooit op dat forum dus ik kan mezelf niet verdedigen en men mag best klagen over de kwaliteit van mn dreads maar ze zeiken me daar af dat ik dus niet mn best doe als ik geen zin heb ofzo en dat is gewoon kant en klare onzin.
Oud 20-11-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
gelukkig

je kunt ook berkenwater, klitwortel, citroensap, of een water-azijn mengsel (moet je wel even opzoeken hoe je moet mengen) gebruiken. Die eerste twee zijn te koop bij oa kruidvat
Oud 20-11-2005, 19:48
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
gelukkig

Nijmegen huh?
ik heb spray van lets dread, die is best fijn en volgens mij kun je die gewoon bij de pak kopen (naast de hema dus).
Oud 20-11-2005, 19:49
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 20-11-2005 @ 18:54 :
je kunt ook berkenwater, klitwortel, citroensap, of een water-azijn mengsel (moet je wel even opzoeken hoe je moet mengen) gebruiken. Die eerste twee zijn te koop bij oa kruidvat
oke, dankjewel

@Qamra, febreze lijkt me idd niet echt een goed plan.. ik zal eens kijken voor dat spul waar jij het over hebt, of een soortgelijk iets
Oud 20-11-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
muckymouse schreef op 20-11-2005 @ 18:41 :
bij vraag en aanbod
haha omg wat een irritant ventje is dat toch

oh ja het is niet zo tof om (slechte) dingen achter iemands rug te zeggen
Oud 20-11-2005, 21:40
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 20-11-2005 @ 22:06 :
haha omg wat een irritant ventje is dat toch

oh ja het is niet zo tof om (slechte) dingen achter iemands rug te zeggen
Hij heeft dat niet achter haar rug om gedaan hoor
Ik kan me namelijk nog herinneren toen hij zijn dreads ging uitkammen dat ie hier hetzelfde verhaal heeft verteld
Oud 20-11-2005, 22:47
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 20-11-2005 @ 22:40 :
Hij heeft dat niet achter haar rug om gedaan hoor
Ik kan me namelijk nog herinneren toen hij zijn dreads ging uitkammen dat ie hier hetzelfde verhaal heeft verteld
het verhaal op scholieren was wel iets genuanceerder. Hier vertelde hij tenminste nog dat hij zelf een hoop dreads bijelkaar had gevoegd.
op dutchdreads kan ie gewoon flink schelden op mij omdat ik daar toch niet lees.
Oud 20-11-2005, 22:56
lievelieze
lievelieze is offline
hmmm t is weg nu? ik vind/vond je dreads wel mooi
Oud 20-11-2005, 23:36
Ramble On
Ramble On is offline
Ik raad iedereen die ooit z'n dreads nog eens uit gaat kammen aan om geen wax meer in je dreads te stoppen!! Verschrikkelijk dat spul, het is helemaal vies wit en hard geworden van binnen en die plekken krijg je echt nauwelijks uitgekamd. Meestal breken die stukken dan ook helemaal af. Ik heb het laatste half jaar ofzo geen wax gebruikt maar daarvoor heel vaak en ik heb er nu wel spijt van
Pff, vandaag 11 uitgekamd, ontzettende pijn geleden Morgen nog 17 en dan naar de kapper om de dode onderkant af te laten knippen.
Oud 20-11-2005, 23:44
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 20-11-2005 @ 23:36 :
Ik raad iedereen die ooit z'n dreads nog eens uit gaat kammen aan om geen wax meer in je dreads te stoppen!! Verschrikkelijk dat spul, het is helemaal vies wit en hard geworden van binnen en die plekken krijg je echt nauwelijks uitgekamd. Meestal breken die stukken dan ook helemaal af. Ik heb het laatste half jaar ofzo geen wax gebruikt maar daarvoor heel vaak en ik heb er nu wel spijt van
Pff, vandaag 11 uitgekamd, ontzettende pijn geleden Morgen nog 17 en dan naar de kapper om de dode onderkant af te laten knippen.
maar dat deel dat je wel uitgekamd krijgt, ziet dat er nog een beetje redelijk uit dan? en heb je ze helemaal uitgekamd, of ze eerst kort geknipt?
Oud 20-11-2005, 23:44
Libertine
Libertine is offline
Er waren eergisteren een jongen en meisje in de winkel op m'n werk en het meisje had echt heele mooie dreads. Ze waren heel lichtblond en dun, ik geloof ook een beetje "gehaakt" (ik ben wat dreads betreft ook maar een leek).

Nu was mijn vraag.. wordt dat gelijk zo "mooi" gezet, of duurt dat een tijd? En hoeveel zou het ongeveer kosten?
Oud 20-11-2005, 23:59
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 21-11-2005 @ 00:44 :
maar dat deel dat je wel uitgekamd krijgt, ziet dat er nog een beetje redelijk uit dan? en heb je ze helemaal uitgekamd, of ze eerst kort geknipt?
Nou, de onderkant ziet er dood uit omdat daar permanentvloeistof in heeft gezeten. Maar wat is 'aangegroeid' zegmaar ziet er wel redelijk uit. Er is alleen superveel haar uitgevallen dus het is wel dunner geworden naar mijn idee, maarja misschien lijkt het zo omdat ik gewoon haar niet meer gewend ben. Er is natuurlijk wel 2 jaar lang geen haar uitgevallen terwijl je met normaal haar zo'n 100 haren per dag verliest.

Ik ben ze helemaal aan het uitkammen, durf niet zo goed te knippen. Als sommige delen echt niet lukken ga ik er wel eerst een stuk afknippen, ik ga hierna toch naar de kapper om het dode deel eraf te laten knippen.
Oud 21-11-2005, 05:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Heeft iemand hier een handleiding hoe je woldreads moet verzorgen als ze aan je hoofd vastzitten?
Oud 21-11-2005, 07:24
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 20-11-2005 @ 20:49 :

@Qamra, febreze lijkt me idd niet echt een goed plan.. ik zal eens kijken voor dat spul waar jij het over hebt, of een soortgelijk iets
Het ging meer om het idee. Ik gebruik gewoon iets wat voor mijn lichaam/haar bedoelt is en wat ik lekker vind ruiken.
Oud 21-11-2005, 09:37
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-11-2005 @ 06:10 :
Heeft iemand hier een handleiding hoe je woldreads moet verzorgen als ze aan je hoofd vastzitten?
Als je gaat wassen (als), niet enorm gaan zitten raggen met shampoo en heet water, dan zou het nog wel eens aan je haar kunnen gaan vilten.
ook goed fohnen, want anders ruik je zo naar schaap.
eigenlijk is wassen enzo niet nodig.
gewoon wel opletten dat t niet met je eigen haar gaat vilten.
succes.
Oud 21-11-2005, 12:38
Verwijderd
zijn er mensen hier die nog wax of shampoo nodig hebben van dreadlocks.nl? Ik wil binnenkort weer dreads in mn haar dus moet t toch gaan kopen, dan kan t beter collectief, want iemand kon tog via de kappersshop bestellen?! (of heeft iemand nog iets over )

Laatst gewijzigd op 21-11-2005 om 12:44.
Oud 21-11-2005, 12:53
Qamra
Qamra is offline
Ik heb nog KB gel over. Vies spul..
Oud 21-11-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 21-11-2005 @ 13:53 :
Ik heb nog KB gel over. Vies spul..
gel? wat bedoel je precies?

enne vies spul... tsjah... volgens mij maakt alles t vies, vandaar mijn quest for shampoo
Oud 21-11-2005, 13:06
Qamra
Qamra is offline
Die lock accelarating gel...
Oud 21-11-2005, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 21-11-2005 @ 14:06 :
ow... nee dank je... vinnik overbodig... ik hou van losse puntjes die krullen zo leuk
Oud 21-11-2005, 13:23
Qamra
Qamra is offline
Niet gum, maar gel he...

Maar goed, never mind.
Oud 21-11-2005, 16:18
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb nog een kleine pot kb wax voor donker haar over. Ik heb hem heel weinig gebruikt, dus zit nog bijna vol. Heb hem in een winkel gekocht voor 14.50. Verder heb ik nog die locksteady, grote pot, maar die wil je dus niet.

Nog 9 dreads te gaan
Ik word er gefrustreerd van.
Oud 21-11-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 21-11-2005 @ 17:18 :

Nog 9 dreads te gaan
Ik word er gefrustreerd van.
Ik ben echt benieuwd! Post je een foto als het klaar is?
Oud 21-11-2005, 19:00
baboon
baboon is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-11-2005 @ 14:06 :
mm als je 'm kwijt wilt heb ik wel interesse...
Oud 21-11-2005, 19:39
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
baboon schreef op 21-11-2005 @ 20:00 :
mm als je 'm kwijt wilt heb ik wel interesse...
Ik heb nog een grote pot die nog bijna vol zit.

@ Urm: ik heb geen digicam ofzo. Ik moet er nog 8 en hoop morgen iig 's avonds klaar te zijn en dan meteen woensdag naar de kapper om het een heel stuk korter te laten knippen.
Oud 21-11-2005, 21:48
baboon
baboon is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 21-11-2005 @ 20:39 :
Ik heb nog een grote pot die nog bijna vol zit.

@ Urm: ik heb geen digicam ofzo. Ik moet er nog 8 en hoop morgen iig 's avonds klaar te zijn en dan meteen woensdag naar de kapper om het een heel stuk korter te laten knippen.
hoeveel wil je ervoor hebben? (incl verzendkosten)
Oud 21-11-2005, 22:04
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
baboon schreef op 21-11-2005 @ 22:48 :
hoeveel wil je ervoor hebben? (incl verzendkosten)
Hoeveel zijn de verzendkosten, weet je dat toevallig?
Heb er destijds 18 euro voor betaald. Zeg maar wat.
Oud 22-11-2005, 07:13
Qamra
Qamra is offline
Ik heb die wat kleinere pot. Ook nog helemaal vol, ik heb er geloof ik 1 dread mee gedaan en toen heb ik al besloten dat het drie keer niets is voor mij.

Ik heb een haak ontdekt Jaaaaaaaaaaaaaaah, WOEI! Hij is klein en je kunt er nog niet doorheen kijken, maar een haak is een haak!! Dat betekend dat er toch nog wat gebeurd met mijn haar

hoe hysterisch kun je zijn over een haak?
Oud 22-11-2005, 08:18
RANCID1404
RANCID1404 is offline
In de plaatstelijke toko in HEERLEN kosten de potsjes wax van lets dread (uistekend spul) 5,96 niet te duur en ut werkt goed
Dus mocht je in de buurt zijn, Dan zou ik toch maar ff gaan checken voor die potjes. Is de moeite waard
Oud 22-11-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 22-11-2005 @ 08:13 :
Ik heb die wat kleinere pot. Ook nog helemaal vol, ik heb er geloof ik 1 dread mee gedaan en toen heb ik al besloten dat het drie keer niets is voor mij.

is t zo ranzig dan... of gaat t nu al niet meer over de wax?
ik zit op school dus moet ff aandacht verdelen

trouwens, heel domme vraag hoor, maar kan iemand ff een foto posten van een haaknaald zoals jullie die gebruiken want ik snap er nog steeds geen kut van...
Oud 22-11-2005, 11:46
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 22-11-2005 @ 12:34 :
is t zo ranzig dan... of gaat t nu al niet meer over de wax?
ik zit op school dus moet ff aandacht verdelen
Nee het gaat nu over de locksteady gel

Weet iemand hier hoeveel de verzendkosten zijn voor zo'n potje?
Oud 22-11-2005, 11:48
Ramble On
Ramble On is offline
Btw: ik vond die locksteady juist goed, werden je dreads lekker stug van. Gewoon niet teveel ervan gebruiken tegelijk.

OK, ik ga zo verder met 6 dreads uitkammen (waaronder de allerdiksten ), moet vanavond met m'n band oefenen dus ik doe wel een muts op
Morgenmiddag naar de kapper.
Oud 22-11-2005, 12:16
baboon
baboon is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 21-11-2005 @ 23:04 :
Hoeveel zijn de verzendkosten, weet je dat toevallig?
Heb er destijds 18 euro voor betaald. Zeg maar wat.

De verzendkosten hangen, geloof ik, af van het gewicht.. Weet niet hoe zwaar zo'n potje is? Ik kan er eventueel wel even naar informeren bij het postkantoor. Maar ik weet het zo dus ook niet. Woon je niet toevallig in de buurt van Utrecht of Gorinchem?

Hoeveel wil je ervoor hebben excl. verzendkosten? Jij weet een beetje hoeveel er nog in dat potje zit etc.
Oud 22-11-2005, 14:29
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
baboon schreef op 22-11-2005 @ 13:16 :
De verzendkosten hangen, geloof ik, af van het gewicht.. Weet niet hoe zwaar zo'n potje is? Ik kan er eventueel wel even naar informeren bij het postkantoor. Maar ik weet het zo dus ook niet. Woon je niet toevallig in de buurt van Utrecht of Gorinchem?

Hoeveel wil je ervoor hebben excl. verzendkosten? Jij weet een beetje hoeveel er nog in dat potje zit etc.
Ik schat iets van 400 gram.
Ik woon vlakbij Amsterdam, heb geen OV dus kan het alleen eventueel in Amsterdam brengen

Hij zit dus echt nog bijna vol. Ehm ik heb geen idee..iets van 12 euro ofzo?
Oud 22-11-2005, 15:59
Ramble On
Ramble On is offline
Hm op de site van tpgpost staat 5,50 voor een pakket met gewicht tussen 0 en 5 kilo. Belachelijk veel zeg.
Oud 22-11-2005, 16:22
lievelieze
lievelieze is offline
5,50 omdat t niet door de brievenbus past. moet ie automaties als pakketje wat dus duur is.
Oud 22-11-2005, 18:28
baboon
baboon is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 22-11-2005 @ 15:29 :
Ik schat iets van 400 gram.
Ik woon vlakbij Amsterdam, heb geen OV dus kan het alleen eventueel in Amsterdam brengen

Hij zit dus echt nog bijna vol. Ehm ik heb geen idee..iets van 12 euro ofzo?
ja 5,50 verzendkosten zal het dan wel zijn.

ehm.. ja ik kom zelf niet vaak in Amsterdam, kost me net iets teveel tijd om even heen en weer te reizen. Dus dan toch maar via de post Wat vind je van 15 incl? Dan delen we de verzendkosten toch nog een beetje zeg maar... Laat maar even weten
Oud 22-11-2005, 18:36
Verwijderd
Lalala pm?
Oud 22-11-2005, 18:53
Ramble On
Ramble On is offline
Lalala zeur niet?
Oud 22-11-2005, 18:55
baboon
baboon is offline
wat maakt dat nou uit? Geheel offtopic is het niet, want het gaat nog wel over dreads. Daarbij is dit topic tegenwoordig toch zo dood dat die paar wat minder-ter-zake-doende dingetjes ook niet uitmaken.

(ja dit was wel offtopic ja)
Oud 22-11-2005, 18:59
Ramble On
Ramble On is offline
Dat vond ik dus ook. Maar om die snotaap tevreden te stellen heb ik je toch maar een pm gestuurd
Oud 22-11-2005, 19:09
baboon
baboon is offline
beetje flauw om nu te reageren met de mededeling dat ik gereageerd heb he
Oud 23-11-2005, 00:49
Libertine
Libertine is offline
Citaat:
Libertine schreef op 21-11-2005 @ 00:44 :
Er waren eergisteren een jongen en meisje in de winkel op m'n werk en het meisje had echt heele mooie dreads. Ze waren heel lichtblond en dun, ik geloof ook een beetje "gehaakt" (ik ben wat dreads betreft ook maar een leek).

Nu was mijn vraag.. wordt dat gelijk zo "mooi" gezet, of duurt dat een tijd? En hoeveel zou het ongeveer kosten?
Ik word genegeerd
Oud 23-11-2005, 07:12
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Libertine schreef op 23-11-2005 @ 01:49 :
Ik word genegeerd
Omdat we dat ook niet weten

Ik heb geen flauw idee hoe ze eruit zien zoals jij ze beschrijft en of ze meteen zo mooi waren

En die locksteady stinkt. En mijn haar is al droog van zichzelf, dus nóg droger zou funest zijn voor mijn dreads. En het voelt vies
Oud 23-11-2005, 08:00
baboon
baboon is offline
Citaat:
Libertine schreef op 23-11-2005 @ 01:49 :
Ik word genegeerd
die omschrijving die jij van die dreads gaf is een beetje vaag, kunnen net zo goed net gezette zijn als dreads die al 10 jaar oud zijn zeg maar

Toen mijn dreads net gezet waren vond ik ze zeker minder mooi dan ze nu zijn. Ok, nu zijn ze nog niet mooi, maar al stukken beter.

Citaat:
Qamra schreef op 23-11-2005 @ 08:12 :

En die locksteady stinkt. En mijn haar is al droog van zichzelf, dus nóg droger zou funest zijn voor mijn dreads. En het voelt vies
Dus je haar wordt er droger van of zo? Hehe, dan kunnen mijn dreads het wel gebruiken Dat het vies voelt dacht ik al, gel...

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 08:02.
Oud 23-11-2005, 10:57
Ramble On
Ramble On is offline
Die locksteady trekt juist binnen een paar seconden in als je er tenminste niet teveel van gebruikt.

Regels voor berichten