Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2005, 10:11
PV
PV is offline
Willem II ontslaat trainer Maaskant

TILBURG - Willem II heeft trainer Robert Maaskant ontslagen. Dat maakte de Tilburgse voetbalclub maandag bekend. De positie van Maaskant was onhoudbaar geworden na de slechte resultaten van Willem II dit seizoen.

De Tilburgse ploeg verloor afgelopen vrijdag thuis van Vitesse (3-4) met als resulaat de voorlaatste plaats in de eredivisie. En die positie is gezien de kwaliteit in de ploeg zeer teleurstellend.

Maaskant was aan zijn tweede seizoen in Tilburg bezig. Het eerste jaar haalde hij met Willem II een tiende plek in de competitie en dat viel tegen. De finaleplaats in de Amstel Cup, met als beloning UEFA-bekervoetbal, maakte toen het seizoen alsnog goed. Maar met slechts twee competitiezeges tot nu toe seizoen kon Maaskant wachten op ontslag.

Bovendien was er vorig week binnen de spelersgroep muiterij ontstaan. Zo hoopte verdediger Jos van Nieuwstadt, naar de tribune verbannen tegen Vitesse, dat Willem II zou verliezen van de Arnhemmers. Hij stelde in de media dat hij dan van Maaskant zou worden verlost. Van Nieuwstadt kreeg maandag gelijk. Maaskant vloog eruit.
Advertentie
Oud 21-11-2005, 11:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat is kut, zeker gezien de wedstrijd van komend weekend

Wordt dus ons eerste verlies in weken, lijkt me zo.

In ieder geval vind ik het wel terecht, maar toch jammer. Maaskant is iemand die je graag bij je club hebt.
Oud 21-11-2005, 11:18
baas
baas is offline
Eindelijk Maaskant buitengeflikkerd. De man heeft een goede uitstraling en gladde praatjes, maar heeft de ploeg geen moment echt aan het voetballen gekregen.

Ik hoop op Sef Vergoossen als opvolger. Niet zo'n opvallend figuur, maar is zeker een harde werker en laat de ploeg ook werken. Bovendien overal goede resultaten geboekt.

O ja, van Nieuwstadt moet niet zeuren, hij speelt al 2-3 jaar als een krant. Als ie eens fatsoenlijk ging voetballen, mag ie weer wat zeggen.

Laatst gewijzigd op 21-11-2005 om 11:22.
Oud 21-11-2005, 12:44
Supreme Dutch
Citaat:
RBC zit met Fortes in de maag

Gepubliceerd op maandag 21 november 2005

De kwetsende uitspraken van José Fortes Rodriguez hebben RBC in ernstige verlegenheid gebracht.
"Ik ben me rot geschrokken. Als club distantiëren we ons hiervan. We gaan hier zeker met José over praten", liet interim-directeur Mascha Simons weten. Ze wilde niet ingaan op een mogelijk ontslag van de verdediger.

Fortes kwam zondag in het duel met Heracles in de 57ste minuut in het veld, twee minuten later moest hij achter alweer naar de kant. Na twee vliegende tackles en een scheldkanonnade aan het adres van scheidrechter Temmink kreeg hij een rode kaart.

Down-syndroom
De 32-jarige Fortes liet zich na de wedstrijd in kwetsende bewoordingen uit over de scheidsrechter. "Hij heeft lichtjes iets van Down-syndroom, dat zie je als je naar hem kijkt. Voor zo iemand heeft hij het ver geschopt ", aldus de verdediger voor de camera van Talpa.

In het NOS-radioprogramma 't Hek van de dam reageerde Temmink zondagavond verontwaardigd en vol onbegrip.
"Miljoenen mensen zaten te kijken, onder wie veel kinderen en families die misschien iemand hebben met dit ziektebeeld. Daar ben ik nog het meest kwaad over", zei de scheidsrechter.

"Je hebt een voorbeeldfunctie en moet je realiseren wat voor een schade je kunt aanrichten met dergelijke uitlatingen. Dit is niet te tolereren. Ik zal er melding van maken bij het bureau scheidsrechterzaken van de KNVB en de aanklager."

Emotionele bui
Het ergerde Temmink vooral dat Fortes Rodriquez zijn gewraakte vergelijking niet maakte in een zeer emotionele bui vlak nadat hij uit het veld was gestuurd, maar in alle rust zittend op een bankje. "Dat was minuten later. Buiten mij heeft hij heel veel mensen geraakt, beschadigd. Hij zou eens een dag mee moeten lopen in een tehuis waar mensen met dit ziektebeeld worden verzorgd."

Het is niet de eerste keer dat Fortes zijn club gedupeerd heeft. In mei van dit jaar werd hij voor zes duels geschorst na een elleboogstoot. De aanklager betaald voetbal buigt zich vandaag over de zaak.
tsjah.. en nu?

Mag ik hier een poll van maken? Met 3 opties.. 1, ontslaan. 2. waarschuwen. 3. niets

Volgens mij zit die gast zwaar onder de dope.. dat je zoiets voor een tv-camera gaat zeggen.. je mag best gefrustreerd zijn.. en een beetje kritiek op een scheidsrechter moet ook kunnen.. Vind het trouwens ook achterlijk van Talpa als dit uitgezonden is (is het uitgezonden?), want zij kunnen het er ook gewoon uitknippen om geen mensen voor het hoofd te stoten.. Dus ik vind Talpa medeschuldige
Oud 21-11-2005, 12:46
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ontslag Fortes Rodriques na zware beledigingen

21/11/2005 13:41

José Fortes Rodriques betaalt een dure prijs voor zijn uitlatingen na zijn rode kaart tegen Heracles Almelo. RBC Roosendaal heeft de verdediger op staande voet ontslagen.
Twee minuten nadat hij het veld betreedde in het Polman Stadion kon Rodriques al weer inrukken. Zijn eerste actie werd door scheidsrechter Temmink direct bestraft met een gele kaart. Wegens aanmerkingen kreeg de RBC'er daar meteen een tweede gele kaart overheen.

In de catacomben van het stadion deed Rodriques nog tijdens de wedstrijd zijn verhaal voor de camera's van Talpa. Hij uitte zware beledigingen aan het adres van scheidsrechter Temmink.

Een dag na zijn uitspraken hoeft Rodriques niet meer terug te keren in Roosendaal. Het bestuur ontsloeg hem op staande voet.

Naast het ontslag hangt Rodriques ook een schorsing van de KNVB boven het hoofd. De aanklager betaald voetbal heeft een vooronderzoek in gesteld naar het gedrag van de speler.

PWNED.
Oud 21-11-2005, 13:01
Gimme more beer
Terecht natuurlijk
Oud 21-11-2005, 13:17
Ketjing
Ketjing is offline
Amoah was te veel voor Maaskant

Verder het gaat (nog) goed met Vitesse en dat doet mij deugt.
Oud 21-11-2005, 15:12
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 21-11-2005 @ 14:17 :
Amoah was te veel voor Maaskant

Verder het gaat (nog) goed met Vitesse en dat doet mij deugt.
Mij anders ook!
Oud 21-11-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 21-11-2005 @ 11:11 :
Willem II ontslaat trainer Maaskant

TILBURG - Willem II heeft trainer Robert Maaskant ontslagen. Dat maakte de Tilburgse voetbalclub maandag bekend. De positie van Maaskant was onhoudbaar geworden na de slechte resultaten van Willem II dit seizoen.

De Tilburgse ploeg verloor afgelopen vrijdag thuis van Vitesse (3-4) met als resulaat de voorlaatste plaats in de eredivisie. En die positie is gezien de kwaliteit in de ploeg zeer teleurstellend.

Maaskant was aan zijn tweede seizoen in Tilburg bezig. Het eerste jaar haalde hij met Willem II een tiende plek in de competitie en dat viel tegen. De finaleplaats in de Amstel Cup, met als beloning UEFA-bekervoetbal, maakte toen het seizoen alsnog goed. Maar met slechts twee competitiezeges tot nu toe seizoen kon Maaskant wachten op ontslag.

Bovendien was er vorig week binnen de spelersgroep muiterij ontstaan. Zo hoopte verdediger Jos van Nieuwstadt, naar de tribune verbannen tegen Vitesse, dat Willem II zou verliezen van de Arnhemmers. Hij stelde in de media dat hij dan van Maaskant zou worden verlost. Van Nieuwstadt kreeg maandag gelijk. Maaskant vloog eruit.
Maaskant naar NAC
Oud 21-11-2005, 16:24
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Hij is overigens niet ontslagen maar op non-actief gezet

Ze kunnen hem echt beter ontslaan, behoud in de eredivisie is toch geen optie meer en het is nog een dure jongen ook.
Oud 21-11-2005, 17:14
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 21-11-2005 @ 13:44 :
tsjah.. en nu?

Mag ik hier een poll van maken? Met 3 opties.. 1, ontslaan. 2. waarschuwen. 3. niets

Volgens mij zit die gast zwaar onder de dope.. dat je zoiets voor een tv-camera gaat zeggen.. je mag best gefrustreerd zijn.. en een beetje kritiek op een scheidsrechter moet ook kunnen.. Vind het trouwens ook achterlijk van Talpa als dit uitgezonden is (is het uitgezonden?), want zij kunnen het er ook gewoon uitknippen om geen mensen voor het hoofd te stoten.. Dus ik vind Talpa medeschuldige
da's onzin natuurlijk, hoezo zou talpa omwille van wat dan oko censuur moeten toepassen?
Verder vind ik het wel een beetje hypocriet dat iedreen er over valt, hoevaak noem je niet iemand mongool of iets dergelijks
Oud 21-11-2005, 17:32
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 21-11-2005 @ 13:44 :
tsjah.. en nu?

waarom zou je het Talpa kwalijk nemen? Er was geen sprake van uitlokking van Talpa af, Fortes deed zijn verhaal en daar kwamen die uitspraken uit.

Het zou pas verkeerd zijn als Talpa dat soort zaken niet liet zien
Oud 21-11-2005, 18:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zag Maaskant liever een maandje later vertrekken, namelijk de dag nadat wij ze hebben uitgeschakeld in de Gatorade Cup.

Ben benieuwd wie zijn vervanger wordt!
Oud 21-11-2005, 19:10
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 21-11-2005 @ 17:24 :
Hij is overigens niet ontslagen maar op non-actief gezet

Ze kunnen hem echt beter ontslaan, behoud in de eredivisie is toch geen optie meer en het is nog een dure jongen ook.
Ehhm, best konijn, ontslaan betekent contract afkopen. Dat is een duur geintje. Als je hem op non-actief zet tot hij zelf opstapt (heel binnenkort dus), ben je veel beter af. Op deze manier wordt de coach de laan uit gestuurd, maar gaat de club niet financieel op z'n bek.
Oud 21-11-2005, 19:28
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-11-2005 @ 20:10 :
Ehhm, best konijn, ontslaan betekent contract afkopen. Dat is een duur geintje. Als je hem op non-actief zet tot hij zelf opstapt (heel binnenkort dus), ben je veel beter af. Op deze manier wordt de coach de laan uit gestuurd, maar gaat de club niet financieel op z'n bek.
Daar heb ik ook wel over nagedacht

Maar het zou geen probleem moeten zijn om hem te ontslaan. Op juridische gronden moet RBC hem kunnen ontslaan vanwege het in diskrediet brengen van de club.

Maargoed, op non-actief zetten is misschien makkelijker als ze denken dat hij daar zijn conclusies dan uit trekt
Oud 21-11-2005, 19:30
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 21-11-2005 @ 18:32 :
waarom zou je het Talpa kwalijk nemen? Er was geen sprake van uitlokking van Talpa af, Fortes deed zijn verhaal en daar kwamen die uitspraken uit.

idd, ik was zelfs verbaasd over de lichtzinnigheid waarmee ze het in de studio behandelden

'Misschien niet slim' en 'onprofessioneel' waren de enige kritieken, maar dat heeft natuurlijk te maken met de positieve benadering die Talpa het voetbal wil geven
Oud 21-11-2005, 20:27
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 21-11-2005 @ 20:28 :
Daar heb ik ook wel over nagedacht

Maar het zou geen probleem moeten zijn om hem te ontslaan. Op juridische gronden moet RBC hem kunnen ontslaan vanwege het in diskrediet brengen van de club.

Maargoed, op non-actief zetten is misschien makkelijker als ze denken dat hij daar zijn conclusies dan uit trekt
Ik haalde even twee dingen door elkaar. Ik dacht dat je doelde op het op non-actief zetten van Maaskant.

Voor Fortes werkt dat net iets anders. Ze willen zijn contract waarschijnlijk ontbinden zonder afkopen. Dit op grond van het niet voldoen aan de eisen die in het contract gesteld zijn. Daar moet echter een volledige rapportage aan vooraf gaan en zoiets duurt even. Die periode staat hij op non-actief en kan zijn contract zelfs met terugwerkende kracht ontbonden worden.
Oud 21-11-2005, 20:34
Supreme Dutch
Citaat:
Ketjing schreef op 21-11-2005 @ 18:32 :

Als nou V.d. Vaart, Sylvie even af ligt te werken in kleedkamer 2 na een overwinning met Oranje.. hadden ze even zin in.. dan gaat Talpa dat toch ook niet uitzenden?
Oud 21-11-2005, 20:35
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 21-11-2005 @ 21:34 :
Als nou V.d. Vaart, Sylvie even af ligt te werken in kleedkamer 2 na een overwinning met Oranje.. hadden ze even zin in.. dan gaat Talpa dat toch ook niet uitzenden?
Dat is een vergelijking zonder enige logica.
Oud 21-11-2005, 20:36
Supreme Dutch
Ze hebben het zelf over "geschokte familie-leden, die zelf ook een kind met het down-syndroom in de familie hebben" en voor die mensen word die gozer nu ontslagen.. omdat hij het tegenover hen niet kan maken.. Nou, dan had Talpa er dus ook voor kunnen kiezen om het NIET uit te zenden.. Ze zijn handig zat met stukken knippen dus waarom dit dan niet? Als Erwin Koeman nou morgen begint over Ajax-Joden en een heel antisemitsch verhaal begint over Cohen, Holocaust, whatever.. Dan hoeven ze dat toch niet uit te zenden?
Oud 21-11-2005, 20:36
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Nee daar brengen ze een DVD van uit
Oud 21-11-2005, 20:39
Supreme Dutch
Citaat:
Stom Konijn schreef op 21-11-2005 @ 21:36 :
Nee daar brengen ze een DVD van uit
Ik ben bang dat ze daarmee de jeugdige kijkers schokken.. Normen en Waarden
Oud 21-11-2005, 20:40
Gimme more beer
Citaat:
Dat is echt de slechtste vergelijking in jaren.
Oud 21-11-2005, 20:40
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 21-11-2005 @ 21:36 :
Ze hebben het zelf over "geschokte familie-leden, die zelf ook een kind met het down-syndroom in de familie hebben" en voor die mensen word die gozer nu ontslagen.. omdat hij het tegenover hen niet kan maken.. Nou, dan had Talpa er dus ook voor kunnen kiezen om het NIET uit te zenden.. Ze zijn handig zat met stukken knippen dus waarom dit dan niet? Als Erwin Koeman nou morgen begint over Ajax-Joden en een heel antisemitsch verhaal begint over Cohen, Holocaust, whatever.. Dan hoeven ze dat toch niet uit te zenden?
Wat kan jij dom lullen zeg
Oud 21-11-2005, 20:41
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 21-11-2005 @ 21:40 :
Wat kan jij dom lullen zeg
Oud 21-11-2005, 20:44
Supreme Dutch
Eindelijk weer een leuke discussie op Sport..
Oud 21-11-2005, 20:50
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Oh dit is een discussie?
Oud 21-11-2005, 20:55
Supreme Dutch
Citaat:
Stom Konijn schreef op 21-11-2005 @ 21:50 :
Oh dit is een discussie?
Ja, hersenspinsels van mij + jullie reactie daarop..
Oud 21-11-2005, 21:24
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-11-2005 @ 21:40 :
Dat is echt de slechtste vergelijking in jaren.
ik ben het amper met je eens, maar dit keer

AMEN
Oud 22-11-2005, 13:06
baas
baas is offline
Citaat:
vijf schreef op 21-11-2005 @ 16:31 :
Maaskant naar NAC
Jullie mogen hem hebben. Waarom is iedereen in Breda eigenlijk zo klaar met Lokhoff, dat is toch een "echte" naccer?
Oud 22-11-2005, 15:28
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
baas schreef op 22-11-2005 @ 14:06 :
Jullie mogen hem hebben. Waarom is iedereen in Breda eigenlijk zo klaar met Lokhoff, dat is toch een "echte" naccer?

Bekijk de cijfers van het jaar 2005 eens, lijkt me duidelijk.

Iedereen heeft respect voor de man Lokhoff en voor zijn diensten voor NAC, maar hij is niet geschikt als hoofdtrainer, dan gaat het simpelweg niet meer en dat moet ook hij zelf inzien, als hij een echte clubman is trekt hij zijn conclusies en kijkt hij naar wat het beste voor NAC is.
Oud 22-11-2005, 16:40
one.
one. is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 21-11-2005 @ 21:55 :
Ja, hersenspinsels van mij + jullie reactie daarop..
Dat is geen discussie, dat is proberen jou enigzins verstand bij te brengen.
Oud 22-11-2005, 16:43
Verwijderd
dat talpa dat heeft uitgezonden dat zegt wel iets over het niveau
Oud 22-11-2005, 16:55
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 22-11-2005 @ 17:43 :
dat talpa dat heeft uitgezonden dat zegt wel iets over het niveau
Dat zegt inderdaad veel over het niveau van Fortes.
Oud 22-11-2005, 17:43
Verwijderd
Nee, talpa zou de beelden moeten afstaan en niet moeten uitzenden
Oud 22-11-2005, 18:36
Gimme more beer
Citaat:
Pibbo schreef op 22-11-2005 @ 18:43 :
Nee, talpa zou de beelden moeten afstaan en niet moeten uitzenden
Onzin, het is gewoon commentaar na de wedstrijd en dat hij te ver gaat is natuurlijk belachelijk, maar geen reden om het niet uit te zenden.
Oud 22-11-2005, 18:37
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Wawl schreef op 22-11-2005 @ 17:55 :
Dat zegt inderdaad veel over het niveau van Fortes.
ach, et was niet zo netjes om het te zeggen....Maar afgaande op wat ik vandaag in sportwereld lees, krijg ik toch een goed ander beeld van de beste man
Oud 22-11-2005, 19:03
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2005 @ 19:36 :
Onzin, het is gewoon commentaar na de wedstrijd en dat hij te ver gaat is natuurlijk belachelijk, maar geen reden om het niet uit te zenden.
Precies, dit is ook wat de mensen willen zien; sensatie-tv. Het is hierdoor ook wel een beetje het 'onderwerp van de dag' geworden. Goed voor talpa.
Oud 22-11-2005, 19:09
Gimme more beer
Citaat:
kalinho schreef op 22-11-2005 @ 19:37 :
ach, et was niet zo netjes om het te zeggen....Maar afgaande op wat ik vandaag in sportwereld lees, krijg ik toch een goed ander beeld van de beste man
Wil je dat met ons delen?
Oud 22-11-2005, 19:10
Gimme more beer
Citaat:
Guissie schreef op 22-11-2005 @ 20:03 :
Precies, dit is ook wat de mensen willen zien; sensatie-tv. Het is hierdoor ook wel een beetje het 'onderwerp van de dag' geworden. Goed voor talpa.
Of het goed voor talpa is weet ik niet, ik denk dat het weinig uitmaakt.
Oud 22-11-2005, 19:16
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2005 @ 19:36 :
Groot gelijk.

Trouwens:
- Willem II zit nu zonder trainer
- Hans Westerhof (oud-trainer van Willem II) is ontslagen bij zijn club in Amerika

1 + 1 = ...
Oud 23-11-2005, 12:43
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ebbinge is weer uit zijn coma ontwaakt
Oud 23-11-2005, 12:50
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 23-11-2005 @ 13:43 :
Ebbinge is weer uit zijn coma ontwaakt
Klopt, las ik gisteren ook. Het schijnt dat hij z'n carrière zal moeten beëindigen. Ik las ook dat hij nog onder contract staat bij NEC, dat heb ik niet helemaal begrepen?
Oud 23-11-2005, 12:55
Verwijderd
Oud 23-11-2005, 13:22
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-11-2005 @ 20:09 :
Wil je dat met ons delen?
grote vriend van Klaas en Louis bij Az, ook altijd veel betrokken op van die g-voetbaldagen. En dan valt heel politiek correctnederland over hem heen omdattie van iemand vindt dat hij lijkt op de UITERLIJKE kenmerken van iemand met het syndroom van down. nou dat kan.
Oud 23-11-2005, 14:38
squat
squat is offline
Poeh hé, hij zegt dat Temmink op een mongooltje lijkt. Gelijk heeft hij. Sterker nog, volgens mij zit het psychisch ook niet zo goed met Temmink, maar dat heeft hier niet zo veel mee te maken. Persoonlijk zou ik hem een boete geven voor het in "diskrediet" brengen van de club maar verder gaat dit toch helemaal nergens over. Hij heeft zijn excuses aangeboden, uitgelegd dat hij probeerde Temmink te kwetsen en niet de mensen of de familie van de mensen waar Fortes van beweerd dat Temmink op hun lijkt. Hier zou het toch mee afgelopen mee moeten zijn..

Dat wil niet zeggen dat ik niet kan begrijpen dat mensen beledigd zijn door te zeggen dat Temmink lijkt op iemand met het syndroom van Down.

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 14:40.
Oud 23-11-2005, 14:45
b.beetje
b.beetje is offline
zo ff vullen
Oud 23-11-2005, 14:46
b.beetje
b.beetje is offline
want verveeel me

en kworf
Oud 23-11-2005, 14:46
b.beetje
b.beetje is offline