![]() |
||
Citaat:
Dus dát er iets aan de hand, LMD. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rechter kan met toepassing van deze strafwet niet tot een bewezenverklaring komen, vanwege die leer van het absoluut ondeugdelijk middel. Maar dat wil niet zeggen dat hij dus onschuldig is. 'Onschuldig' is sowieso geen goed hanteerbaar juridisch begrip: een rechter zegt ook nooit 'u bent schuldig' of 'u bent onschuldig', maar zal altijd zeggen 'ik acht het feit bewezen' of 'ik acht het niet bewezen'. Een subtiel verschil met grote implicaties. Willen we Samir A. dus pakken, dan moeten we de wet veranderen. De rechter spreekt Samir A. ook niet vrij omdat hij dat leuk vindt ofzoiets, hij kan niet anders bij de huidige stand van wetgeving. Daarom is het ook zo achterlijk dat Maxime Verhagen ging mekkeren dat het vonnis 'onacceptabel' is - wat een droplul. Wie is er nou volksvertegenwoordiger, wie maakt nu onderdeel uit van de wetgevende macht? Niet de rechter, maar Maxime Verhagen zelf. Stiekem verdenk ik hem ervan best wel te weten hoe het zit, maar is het gewoon makkelijk om de rechters de zwarte piet toe te schuiven. Eigenlijk zou hij zelf actie moeten ondernemen, een goed wetsvoorstel maken, maar dat is voor zo'n onwetende droplul natuurlijk weer te moeilijk. Kankeren op anderen werkt veel beter. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Samir A. moet gewoon de bak in, voelt hij zichzelf een martelaar en is iedereen weer blij. De beste oplossing.
||
Citaat:
En nee, ik vind niet dat hij de bak in moet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder had je als je goed had gelezen gezien dat ik schreef dat Samir zichzelf dan een martelaar zou vinden. Het is verder natuurlijk debiel om te stellen dat iemand met zo'n gedragsstoornis vrij rond moet blijven lopen als hij al druk bezig is met zich schuldig maken aan allerlei strafbare feiten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ga als je blieft een beetje nadenken voordat je dingen zegt. De hele politiek is op het moment zo links als wat! In ieder geval de media, dus die heb je altijd nog mee! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het voorbereiden van dergelijke aanslagen een ondermeining van de Nederlandse Vrijheid. Als mensen hier geen zin in hebben, kunnen ze toch gewoon emigreren. ( misschien een land waar ze wel van aanslagen houden ^o) ) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(dat is immers een proces dat met vierjarige vertraging werkt, wie het hardste schreeuwt heeft geen gelijk, wie het hardste schreeuwt heeft de volgende verkiezingen gelijk. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is waar dat vijf jaar geleden, vlak voor de Fortuinrevolte, het woord 'crimineel' en het woord 'allochtoon' gewoon niet in één zin mochten voorkomen. Maar om jaren na dato nog te beweren dat 'links' de media beheerst, dat kun je niet serieus volhouden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Natuurlijk beheerst niet een kant de media, maar ik kan de krant niet openslaan of protestactie dit, demonstratie dat, over het algemeen georganiseerd door organisaties die als links bekent staan, en wat iets nieuws lijkt te zijn; linkse partijen die zich daar actief in mengen, ondanks dat hun werkterrein toch eerder ligt in de politiek beďnvloeden dan er tegenaan schoppen. Hoewel ik me af vraag in hoeverre we onderwerpen als terrorisme tot 'links' of 'rechts' moeten rekenen, welke stroming zich er ook mee bezig houdt, de problemen zijn en blijven er. Het zit eerder in de aanpak waar linkse of rechtse ideeën een rol spelen.
Laatst gewijzigd op 21-11-2005 om 17:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb me kapot geërgerd aan (onder andere?) Verhagen, precies om de redenen die nare man hier noemt. Ik las vandaag dat Donner erop gereageerd heeft, met dat politici zich niet dienen te mengen in de rechtspraak en ook dat is natuurlijk wel waar. Maar het meest ergerlijke is dat de rechter gewoon doen, waarvoor ze aangesteld zijn en in plaats van schuld bij zichzelf te zoeken, schuift die kwallebak 't op een ander af.
||
Citaat:
Ik vind het hele terrorisme-beleid in Nederland sowieso overtrokken. Het is bangmakerijk, vind je het gek dat mensen bang zijn voor een aanslag? Dat werk je wel in de hand door bijv. 2 onschuldige moslims uit een trein te pikken, ze vervolgens te bestempelen als terrorist vanwege hun uiterlijk en daarmee paniek zaaien in heel Nederland. niet zo gek volgens mij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik zal je niet vermoeien met strafrechtelijke redenaties. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik wil daar mee zeggen dat dat Samir A mannetje best wel gevaarlijk kan zijn. Dus er moet wel degelijk zorgen gemaakt worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben alleen bang voor Allah.
||
![]() |
Citaat: