Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2002, 22:23
Ssanneke
Ssanneke is offline
Hallo, ik ben Sanneke
Ik ben 172cm en 59 kg. Ik vind mezelf dus echt veelste dik en wil graag (op een gezonde manier) afvallen. Ik ben nu al een tijdje bezig om alleen nog maar gezonde dingen te eten en geen snoep koek enz. Maar het helpt gewoon helemaal niks. Het probleem is dat ik niet kan sporten, omdat ik al ruim 1,5 jaar een knieblessure heb en al 12 maanden op krukken loop. Waarschijnlijk zal ik nog wel enkele maanden op krukken moeten lopen en zal ik niet echt aan sport kunnen gaan doen. Wie heeft een betere manier om tóch gezond te blijven én gewicht kwijt te raken. Ik wil ongeveer tussen de 50 en 55 kg gaan wegen.

[Dit bericht is aangepast door Ssanneke (26-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 22:34
Verwijderd
De Nederlandse Hartstichting en de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) hanteren de Quetelet Index (QI) voor het meten van overgewicht. Het gaat daarbij om de verhoudingsmaat tussen lengte en gewicht. Het gewicht (in kg) wordt gedeeld door het kwadraat van de lengte (in m). Bij een QI van 25 of meer is sprake van overgewicht.

Jij zit op een QI van 20, je bent dus niet te dik (Bron: http://www.cijfers.net/dik.html)

Verder kan je hier kijken voor gezond eten: http://www.voedingscentrum.nl/ dat is natuurlijk altijd goed, maar je bent dus niet te dik!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 22:41
PV
PV is offline
Idd, je gewicht is gezond zoals het nu is.
Betere manieren om af te vallen zijn er niet, gewoon gezond blijven eten is ok. En een keer snoepen kan echt geen kwaad
Als je weer gaat sporten is het waarschijnlijk verstandig om wat meer te eten dan je nu doet, omdat je het dan harder nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 09:55
KazzZ
KazzZ is offline
kzou zeggen,lees het verhaal van Snow White eerst maar eens goed, voor je aan zoiets begint... je bent niet te dik als je het mij vraagt.
Oud 27-01-2002, 13:57
Verwijderd
je bent even groot als ik, en je weegt zes kilo minder. ik zie er best wel goed uit, dus neem ik aan dat jij heus niks aan je lijn hoeft te doen.
als je je schuldig voelt als je een koekje of een chocolaatje eet, doe dat dan gewoon niet, maar neem een appel of zo.
op dieet gaan is echt nergens voor nodig hoor meid.

*blue*
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 10:02
Snow White
Snow White is offline
http://forum.scholieren.com/Forum3/HTML/001465.html
Oud 30-01-2002, 14:57
moedergans
moedergans is offline
Ik ben ook bezig met afvallen. Nog maar net hoor, maar het gaat de goede kant op. Het beste is inderdaad om goed gezond te eten en niet te snoepen. En dit helpt echt wel maar niet binnen twee weken!! Ik heb dit een keer een half jaar gedaan, alleen maar niet snoepen en ik ben toch bijna 7 kilo afgevallen! het werkt vast wel, maar je moet wel geduld hebben!
Oud 30-01-2002, 16:38
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Ssanneke schreef:
Hallo, ik ben Sanneke
Ik ben 172cm en 59 kg. Ik vind mezelf dus echt veelste dik en wil graag (op een gezonde manier) afvallen.
Veelste dik ????? Shit
Oud 02-02-2002, 12:59
Ssanneke
Ssanneke is offline
Heel erg bedankt voor jullie berichten. Ik ben inmiddels 1,5 kg. afgevallen en blijf gezond eten. Ik eet wel minder dan ik normaal deed, maar heb het langzaam afgebouwd en daar is mijn lichaam nu aan gewend geraakt. Ik eet NIET te weinig. Ik hoop binnenkort in een revalidatiecentrum weer iets aan sport te kunnen gaan doen en dan zal het afvallen waarschijnlijk ook wel sneller gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:41
PV
PV is offline
Citaat:
Ssanneke schreef:
Heel erg bedankt voor jullie berichten. Ik ben inmiddels 1,5 kg. afgevallen en blijf gezond eten. Ik eet wel minder dan ik normaal deed, maar heb het langzaam afgebouwd en daar is mijn lichaam nu aan gewend geraakt. Ik eet NIET te weinig. Ik hoop binnenkort in een revalidatiecentrum weer iets aan sport te kunnen gaan doen en dan zal het afvallen waarschijnlijk ook wel sneller gaan.
Ik vind dit nu niet echt gezond klinken, vooral die laatste zin niet. Je gewicht is gezond zoals het nu is...

Waarom wil je zo graag minder wegen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 17:03
sanne60
sanne60 is offline
Ow neeej...de volgende ....please stop r nou mee meis, strax kun je niet meer terug.
J-E--B-E-N-T--A-B-SL-U-U-T--N-I-E-T--T-E--D-I-K en lekker bezig om anorexia te kweken. Ik waarschuw je maar ff......!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 17:12
miep
miep is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
Ow neeej...de volgende ....please stop r nou mee meis, strax kun je niet meer terug.
J-E--B-E-N-T--A-B-SL-U-U-T--N-I-E-T--T-E--D-I-K en lekker bezig om anorexia te kweken. Ik waarschuw je maar ff......!!!!!!!!!!!!!!!!!!
? als ze nou zegt dat ze het gezond doet? dan kan ze echt geen anorexia krijgen hoor!
ja als ze stiekem niet gezond eet en ook gezonde porties die ze nodig heeft laat staan dan kweekt ze anorexia maar dat doet ze niet zegt ze

Oud 02-02-2002, 17:17
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
miep schreef:
? als ze nou zegt dat ze het gezond doet? dan kan ze echt geen anorexia krijgen hoor!
ja als ze stiekem niet gezond eet en ook gezonde porties die ze nodig heeft laat staan dan kweekt ze anorexia maar dat doet ze niet zegt ze

idd....ZEGT ze...let me tell you..iemand die 172 is en maar 59kg weegt, en als doel heeft 50-55 kg te gaan wegen en zichzelf VEEL te dik vindt...die heeft een héle dikke kans om de verkeerde richting in te GAAN....maar nu zou er nog mee kunnen stoppen...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 18:21
misscattie
misscattie is offline
ff een tip...

Als je iets gegeten hebt, dus bijvoorbeeld ochtend eten, dan gaat na 2 uur ongeveer de glucoseverbranding over in vetverbranding. Dus als je nou steeds pas als je iets gegeten hebt na 3 of 4 uur weer iets te eten. Dat betekent dus dat je 1 of 2 uur aan het afvallen bent zonder iets te doen!!!
Oud 03-02-2002, 10:56
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
je hebt een ideaal gewicht. Sorry, ik weet dat je dat niet wil horen, maar doe gewoon niet moeilijk. Ik weeg zeker 5 kilo meer dan jij en ik ben 5 centimeter korter. En ik ben niet dik.
Oud 05-02-2002, 15:14
misscattie
misscattie is offline
gewicht zegt niet altijd iets over het vet-percentage

vergelijken is dus niet mogelijk...

Regels voor berichten