Ik heb een klein probleempje, misschien weet iemand er iets op.
Wij hebben een hond, Friese Stabij, ik kan hem wel helemaal beschrijven maar daar gaat het niet echt om. Wat misschien wel belangrijk is is dat hij nogal gestresst is. Ook is hij weleens bang voor harde geluiden. Bijvoorbeeld een bus of een pizza-brommertje dat hard langs scheurt. Als er een politie of brandweer auto langs komt en hij is buiten, moet hij 'huilen'.
Het probleem is dus dat hij heel vaak opeens heel hard moet kriebelen, altijd op zijn hoofd. Vaak bovenop zijn neus, soms ook bij zijn ogen. Gevolg is dat zijn neus soms helemaal open ligt en nu is het bij zijn ogen een beetje kaal. Vaak moet hij kriebelen als er iets is waarover hij zich op kan winden. Bijvoorbeeld als er iemand thuis komt, als hij net wordt uitgelaten, als er een bus aan komt op straat, of als hij onze andere hond (die toevallig op hetzelfde moment door iemand anders hier uitgelaten wordt) op straat tegen komt. Maar soms moet hij gewoon zonder enige zichtbare aanleiding heel hard kriebelen.
We zijn al vaak naar de dierenarts gegaan, maar die is waardeloos hier, dus daar hebben we niet veel aan. We hebben voor de rest al veel geprobeert. Onder andere zijn eten vervangen voor een andere soort/merk (misschien had hij daar een allergie voor), hij kreeg een tijdje speciaal eten dat voor honden met jeuk bedoeld was, we kregen van de dierenarts een speciale zalf die we op zijn neus moesten smeren;
alles bij elkaar heeft niet al te veel uitgehaald..
Kent iemand dit probleem misschien? En wat zou het kunnen zijn, of weet iemand misschien een oplossing..?
Volgens mij is het een combinatie tussen echte jeuk en het gedrag van hem zelf. Dat als hij bijvoorbeeld niet weet wat hij moet doen, hij maar heel hard gaat kriebelen.
|