Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2002, 20:57
Krastain
Krastain is offline
Mijn grote hobby is psycho analyse.
Ik kijk,praat en luister naar iemand, vorm theorieen en conclusies, en denk daar dan thuis overna.
Hiers mijn probleem.

De meeste mensen vinden het geen leuk idee dat iemand anders veel over hun diepe gevoelens en gedachten weet. Sterker nog, soms weet ik meer over hun dan dat ze van zichzelf weten.

Als iemand psychische problemen heeft, en ik denk dat ik die kan oplossen met wat ik van diegene weet (maar hij niet weet dat ik dat weet), moet ik dan zeggen wat ik weet, ookal kan die persoon dat als een uiterst groffe schending van zijn privacy opvatten en misschien zelfs boos worden?
Met andere woorden, moet ik dan kiezen voor vriendschap, dus niets zeggen, of kiezen voor de anders bestwil en het wel zeggen, en dus de vriendschap verbroken laten worden.

Ik hoop dat jullie het begrijpen, want zelfs ik vind dit moeilijk te snappen.

alvast bedankt.

PTTP
Oud 19-08-2002, 22:32
Verwijderd
hm, is wel lastige keuze. ik denk dat je dat per geval moet bekijken. als het niet een al te groot probleem is zou ik het gewoon laten doen, daar kunnen ze zelf wel uit komen denk ik, maar als ze nou ergens heel erg mee zitten dan zou ik het maar zeggen en ze helpen, als het werkt is er een grote kans dat ze je dr dankbaar voor zijn.
je kan het natuurlijk ook proberen ze op een subtielere manier te helpen, door niet direct iets te zeggen maar gewoon ehm, hints geven ofzo hoe je denkt dat je ze kan helpe...
kweet het verder ook niet, succes ermee
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 08:17
Drizzt
Drizzt is offline
Als je het antwoord op die vraag zelf niet weet, ben je geen echte psychoanalyst! (Sowieso onwaarschijnlijk, want de meeste mensen hebben op hun 18e nog geen universitaire studie achter de rug.)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 11:10
Verwijderd
duh, hij zegt toch ook dat het z'n hobby is, niet z'n study
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:58
Krastain
Krastain is offline
Citaat:
Drizzt schreef:
Als je het antwoord op die vraag zelf niet weet, ben je geen echte psychoanalyst! (Sowieso onwaarschijnlijk, want de meeste mensen hebben op hun 18e nog geen universitaire studie achter de rug.)
Gutteguttegut. Al ouder dan ik en het kan nog steeds niet lezen, laat staan nadenken over wat hij leest.

Denk toch eens na voordat je er wat doms uitflapt! Flapdrol.
Oud 20-08-2002, 16:39
Screenager
Screenager is offline
Het ligt er aan hoe goed je met die mensen omgaat... ik denk niet dat een goede vriendschap in gevaar zou komen alleen maar doordat je de waarheid verteld en ze probeert te helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:54
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Krastain schreef:

Gutteguttegut. Al ouder dan ik en het kan nog steeds niet lezen, laat staan nadenken over wat hij leest.

Denk toch eens na voordat je er wat doms uitflapt! Flapdrol.
Waarom meteen zo fel? Misschien is het je niet opgevallen dat mijn opmerking als grap bedoeld was? (notice the smiley?)
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 08:43
Krastain
Krastain is offline
Citaat:
Drizzt schreef:

Waarom meteen zo fel? Misschien is het je niet opgevallen dat mijn opmerking als grap bedoeld was? (notice the smiley?)
He, waarom nou zo oppe teentjes getrapt? Je denkt toch niet dat ik het woord FLAPDROL in een serieuze zin zou zetten?
Oud 22-08-2002, 10:19
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Rustig jongens

Euhm ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoeld, maar ik snap niet dat er door vertellen van jou ideeën over iemand er meteen een einde aan de vriendschap komt? Als je dingen een beetje tactisch brengt dan worden mensen denk ik ook niet snel boos. Zolang je maar laat merken aan diegene dat het jouw waarheid is en niet de waarheid.

Kusjes, Kronkel.
Oud 22-08-2002, 10:56
Marcade
Marcade is offline
Heu, ik las ergens zo'n spreekwoord dat ongeveer ging als: The difference between a foe and a friend is, that a friend stabs you in the front.

ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 09:50
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Nu is zo lees wat er allemaal staat, begin ik je een beetje een arrogant ventje te vinden die zeker ook op anderen neerkijkt. Als je niet kan zien dat wat Drizzt zegt niet serieus was, en als je daar zo'n groot probleem van maakt zou ik zeggen, kies maar beter voor die vriendschap dan die ander zijn bestwil, want wie weet hoe jij dat naar die ander toe gaat vertellen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 09:51
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Heu, ik las ergens zo'n spreekwoord dat ongeveer ging als: The difference between a foe and a friend is, that a friend stabs you in the front.

ofzoiets
Goeie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten