Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2005, 17:25
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Is er weleens wat van of een voertuig gestolen? Heb je het toen nog terug gevonden? Of de daders betrapt? Vertel het ons!
Oud 01-12-2005, 17:36
Verwijderd
nope nog nooit,.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 17:45
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
ja, m'n fiets. uit m'n schuur. tot twee keer aan toe!

en verder weleens vernieling (bier in m'n tank)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 17:56
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, gelukkig niet. Ik ben echt zo'n persoon waarbij zoiets mee zit. Ik heb al zeker 100 keer mijn fiets bij een station (vaste fietsensteelplaats ) gezet, nog nooit gestolen.

Ik ken ook mensen die gewoon altijd pech hebben. Ze zetten 1 keer hun fiets neer ergens en dan wordt-ie vervolgens gestolen.
Oud 01-12-2005, 18:02
nps
nps is offline
mn fiets, 3x!
Oud 01-12-2005, 18:09
Ivo
Ivo is offline
In Salou is de autoradio uit m'n auto gejat en een die middag nieuw gekochte beugel met 4 rallylampen die nog op de achterbank lag (voor op de mini, wilde ik al een tijdje hebben en was daar flink goedkoper als in Nederland). Slot aan de bijrijderskant was geforceerd.

Het frontje van de radio hadden we onder de achterbank verstopt, naast de digitale videocamera en fotocamera's. Gek genoeg hebben ze het frontje wel gevonden maar de camera's laten liggen, terwijl die toch echt veel meer waard zijn.
Ik was er ff goed zuur van, vooral omdat we 1700 km naar huis moesten rijden zonder radio. 't is gewoon stom, maar als je in een tentje kampeert is je auto het enige wat nog op slot kan. Dus hadden we daar maar de waardevolle spullen bewaard.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 19:08
Lilium
Lilium is offline
Ja, mijn fiets is wel eens gestolen. Aangifte gedaan, vervolgens nooit meer wat van gehoord.
Oud 01-12-2005, 19:17
MTpower
MTpower is offline
Mijn fiets is geregeld gestolen vroeger, toen heb ik maar besloten niet meer op nieuwe fietsen te rijden, maar gewoon op rot ogende wrakken... en dan doen ze dit

Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 19:38
Tiño
Tiño is offline
ja, veel fietsen.

En de inhoud van mn auto, de auto zelf stond er nog,maar was minder waard als wat er in lag

-bt gps ontvanger
-40cd's
-radio
-alles overhoop

deel1 en deel2 kentekenbewijs lag er ook nog in, die mocht k houden van ze, lag op de stoel nog,gelukkig.
Oud 01-12-2005, 19:56
Roosje
Roosje is offline
Mijn fiets vanachter het huis, en hij was gloednieuw. Niet tof.
Oud 01-12-2005, 20:12
Verwijderd
Ik had een jaar of vier geleden een kilometertellertje, best nieuw nog. Het is hier in het dorp gestolen toen ik even door het centrum aan het wandelen was.

Uiteraard was ik diep bedroefd en heb ik direct aangifte gedaan. Ruim een jaar later kreeg ik telefoon van de politie; m'n kilometerteller was gevonden bij een notoire fietscomputerdief. Er zijn daar honderden kilometertellers gevonden, lol.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 21:18
M@rco
M@rco is offline
Ja, een fiets. En wat schetste mijn verbazing toen ik een zijstraat inliep? Daar stond de dief rustig mijn slot door te knippen Achteraf gezien was het een slecht idee om "Hé, klootzak!" te roepen en erop af te rennen, want toen was hij juist klaar met het doorknippen en fietste hij keihard weg
Oud 02-12-2005, 18:41
coopergirl
coopergirl is offline
3 fietsen, ja
Oud 02-12-2005, 19:27
MB
MB is offline
Ook 3 fietsen

De laatste 2 in de afgelopen 2 maanden in Maastricht (en ze stonden goed ergens aan vast ja)
Oud 02-12-2005, 19:51
Verwijderd
Fietsen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 20:07
langejongen
langejongen is offline
Nee.
Oud 02-12-2005, 22:21
JCG
JCG is offline
tomosje maar dei was na 8 dagen weer terug
Oud 03-12-2005, 01:37
Verwijderd
Ik las; Is er wel eens een vliegtuig van jou gestolen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 14:30
Balance
Balance is offline
Ik wil wel eens weten of de mensen van wie fietsen gestolen zijn goede sloten hadden?

Bij mij is er gelukkig nog nooit wat gestolen. Mijn stationsfiets leeft ook nog Maar ik heb dan ook een slot dat duurder is dan m'n fiets zelf
(zegt uiteraard nog niets; ik zal voor een deel ook gewoon mazzel hebben)
Oud 03-12-2005, 15:35
one.
one. is offline
Nooit. Ik gebruik altijd twee sloten, eentje die gewoon op je achterwiel zit, waar je het sleuteltje altijd uit moet halen, en een hangslot.
Oud 03-12-2005, 17:52
PV
PV is offline
Nog niet gelukkig
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 20:12
MB
MB is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-12-2005 @ 15:30 :
Ik wil wel eens weten of de mensen van wie fietsen gestolen zijn goede sloten hadden?

Bij mij is er gelukkig nog nooit wat gestolen. Mijn stationsfiets leeft ook nog Maar ik heb dan ook een slot dat duurder is dan m'n fiets zelf
(zegt uiteraard nog niets; ik zal voor een deel ook gewoon mazzel hebben)
Zeker, op 1 keer na. De andere 2 keren zat er een slot om dat er altijd op zit (op elke fiets) en een goed axa slot ergens aan vast.
Oud 03-12-2005, 21:30
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Mijn fiets werd gejat, en het stond op band. De dader op de band werd herkend, en omdat ie gesignaleerd stond voor nog 1001 dingen, aangehouden op Schiphol. Toen kreeg ik 200 euro schadevergoeding
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 21:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nog nooit, maar ik zet mijn fiets dan meestal ook wel goed op slot. Niet dat dat nou alles zegt maar als mijn fiets hier op het station met twee sloten vast staat dan nemen ze er denk ik eerder een mee met een slot.
Oud 04-12-2005, 09:44
Dexter_M
Dexter_M is offline
Meerdere fietsen.
Een scooter en een brommer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2005, 09:53
theQueen
theQueen is offline
2 x mijn fiets
maar dat was een beetje dommig want beide keren zat mijn sleuteltje nog in mijn fiets
Oud 04-12-2005, 17:53
Iduna
Iduna is offline
Je bedoelt dus 'Is er wel eens een voertuig van jou gestolen of een onderdeel daarvan?'

Tot nu toe nog niet, maar ik heb momenteel ook geen eigen vervoersmiddel.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 18:32
LostInLimbo
LostInLimbo is offline
Citaat:

Mn fiets is 4 x gestolen, waarvan 3 x bij de bushalte.
Ik heb goede sloten, mijn eerste fiets die gestolen was was nog geen jaar oud, goed stevig axe slot.
Daarna ben ik er een hangslot bij gaan gebruiken, maar dat heeft weinig effect.

En nu fiets ik op een fiets die de moeite niet eens waard is om te jatten, het verbaast me elke keer weer dat ik de bushalte veilig heb bereikt met dat ding.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 18:38
lill girl
lill girl is offline
mijn fiets, bij de sporthal maar dat was mij eigen schuld, hij stond niet op slot
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 19:01
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Op de fiets die een trap heeft gekregen niet.. maar die hebben ze alleen gesloopt en niet gejat

Op de fietsen die gejat zijn zaten goedgekeurde axa sloten + kabelslot
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 23:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
LostInLimbo schreef op 04-12-2005 @ 19:32 :
Mn fiets is 4 x gestolen, waarvan 3 x bij de bushalte.
Ik heb goede sloten, mijn eerste fiets die gestolen was was nog geen jaar oud, goed stevig axe slot.
dat zijn juist geen goede sloten.
Tenminste, onder de hoefijzersloten kan het een goede zijn (er zijn natuurlijk veel soorten Axa sloten; ook slechte), maar het is een slot dat elke dief kent.

Misschien hier een handige link:
http://www.fietsersbond.nl/
'De vraagbaak' > 'sloten' > 'wat is een goed fietsslot?'

Maar helaas garandeerd nog geen enkel slot dat je fiets niet gestolen wordt
Oud 04-12-2005, 23:52
reno
reno is offline
Heel veel fietsen.
Oud 05-12-2005, 00:09
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Een aantal fietsen en een skelter. De fietsen heb ik nooit terug gezien, de skelter wel.
Oud 05-12-2005, 08:53
snoopy
snoopy is offline
een stuk of 1000 fietsen (en ja, die stonden goed op slot, maar ja... een week je fiets ergens laten staan is misschien niet slim)
m'n voorwiel (en die had ik idd niet erbij op slot gezet. Sindsdien altijd wel.)
Oud 05-12-2005, 13:20
eXilim
eXilim is offline
Mijn fiets is nog nooit gejat gelukkig
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 13:35
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
eXilim schreef op 05-12-2005 @ 14:20 :
Mijn fiets is nog nooit gejat gelukkig
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nee, daar ben ik ook weer elke dag blij om. Telkens als ik van het station naar buiten loop, ben ik er zeker van dat hij vandaag toch wel gestolen zal zijn
Oud 05-12-2005, 18:10
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Ik had een spiraalslot, want volgens mijn vader was dat goed. Nou, niet dus: knip, weg fiets.
Oud 05-12-2005, 18:13
Gimme more beer
Citaat:
Cyclops ketting en Abus hoefijzer, prima sloten dus
Oud 05-12-2005, 20:36
Verwijderd
Mijn fiets. 30 december 2003. Ik kwam terug van de bioscoop (daarvoor moeten we met de trein, zodoende) en toen was mijn mooie fiets weg. Ik heb alles bij elkaar staan schelden
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:37
Verwijderd
3 fietsen, en ja, allemaal met dikke sloten...
nooit meer iets van gehoord natuurlijk.
en 1x een kilometerteller, maar die was toch goedkoop dus dat maakte niet uit
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-12-2005 @ 19:13 :
Cyclops ketting en Abus hoefijzer, prima sloten dus
Cyclops is heel goed.
Flink kut zeg

En ik had m'n grote mond moeten houden, want m'n fiets is zojuist vernield . Gelukkig niet gestolen, dan zou 't nog erger zijn, maar goed.
Oud 05-12-2005, 22:47
Gimme more beer
Citaat:
Balance schreef op 05-12-2005 @ 22:55 :
Cyclops is heel goed.
Flink kut zeg
De eerste keer was m'n eigen schuld, toen had ik het slot te laag gehangen en was hij kapotgeslagen op de stoep. De tweede keer hebben ze m'n frame losgezaagd
Oud 06-12-2005, 16:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-12-2005 @ 23:47 :
De eerste keer was m'n eigen schuld, toen had ik het slot te laag gehangen en was hij kapotgeslagen op de stoep. De tweede keer hebben ze m'n frame losgezaagd
Maar ook al hangt ie vrij laag, dan nog hoort Cyclops een merk te zijn dat de meeste dieven liever links laten liggen.
Een je frame doorzagen, damn, dat is wel heel rigoreus!
Oud 06-12-2005, 16:45
Gimme more beer
Citaat:
Balance schreef op 06-12-2005 @ 17:15 :
Maar ook al hangt ie vrij laag, dan nog hoort Cyclops een merk te zijn dat de meeste dieven liever links laten liggen.
De schakels van Cyclops zijn erg gevoelig voor een moker op beton Tenminste, ik vermoed dat dat gebeurd is...
Oud 06-12-2005, 17:27
Supreme Dutch
Fiets 5x.. 2 keer uit de tuin, 1x op de Uni en 2x in de stad..
Gelukkig hadden we destijds een Junk aan huis.. die kwam altijd langs om fietsen aan te bieden.. dus die werd er ook regelmatig weer op uitgestuurd om onze gestolen fietsen terug te jatten.. en 2 maal met succes.. en die sloten die hij altijd meenam van de Hema waren ook echt topkwaliteit
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 17:41
almighty
almighty is offline
nja gestolen..

fiets was meegenomen door de gemeente, fout geparkeerd..alleen klopte t niet helemaal, dus ik vind t gestolen

(heb m wel terug gekregen..voor een leuk prijsje )
Oud 06-12-2005, 17:44
ViperDax
ViperDax is offline
Citaat:
almighty schreef op 06-12-2005 @ 18:41 :
nja gestolen..

fiets was meegenomen door de gemeente, fout geparkeerd..alleen klopte t niet helemaal, dus ik vind t gestolen

(heb m wel terug gekregen..voor een leuk prijsje )
fijn hé je eigen fiets terug moeten kopen
Oud 07-12-2005, 12:46
SaisPas
SaisPas is offline
Gelukkig nog nooit. Mijn fiets was de eerste 3 jaar verzekerd, en nu gebruik ik hem haast nooit meer, omdat er een scooter naast staat en ik een OV-studentenkaart heb en alles te ver is om te fietsen.

De fiets van m'n zusje wel, die fiets was nog geen jaar oud en niet verzekerd omdat ze er toch niet mee naar Amsterdam ging, en ik wel.
Oud 07-12-2005, 14:24
Supreme Dutch
Mijn Jetski is een keer gestolen, stond in ene sortement van trailer in Duitsland.. en toen hebben ze die hele trailer losgekoppeld..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten