Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2005, 21:52
phlexx
phlexx is offline
Heeft er iemand ervaring in het eigenhandig geluids-isoleren van muren? zo ja hoe heb je dat dan gedaan?

mijn toekomstige kamer (de kamer beneden mn huidige kamer... dus wordt een verhuizing van 1 trap naar beneden) heeft een muurtje tussen een andere kamer van ongeveer 1 cm dikte... erg geluidsdoorlatend dus... vandaar
Verwijderd
eigen muziek
Met citaat reageren
Kkowboy
Kkowboy is offline
Lifestyle, plz
Oud 04-12-2005, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Kkowboy schreef op 04-12-2005 @ 22:52 :
Lifestyle, plz
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 21:53
nps
nps is offline
contact gezocht?
Oud 04-12-2005, 21:54
phlexx
phlexx is offline
Citaat:
Kkowboy schreef op 04-12-2005 @ 22:52 :
Lifestyle, plz
http://forum.scholieren.com/showthre...1#post19670721

had ik ook gedaan... maar volgens goed geïnformeerde bronnen zou t beter staan bij muziek
Oud 04-12-2005, 21:54
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 13:55
niamen
niamen is offline
de welbekende eiermatjes. En anders werkt vilt ook erg goed
Oud 05-12-2005, 14:02
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Of als je geld over hebt van die speciale dempingsmatten. Accorub heet die zut geloofik. (ooit een schietbaan onder in voormalig huis gehad geisoleerd met dat spul, en daar hoorde je niks van als de deur dicht zat).
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 14:15
DeadNation
DeadNation is offline
Hoe dan ook, het gaat je knaken kosten als je het goed wilt doen.
Oud 05-12-2005, 14:18
Verwijderd
isoleren is voor hetero's
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 14:27
Verwijderd
De eiermatjes zijn eigenlijk niet eens zo geweldig. Als je een beetje doe-het-zelver bent heeft de Praxis/Gamma/betere bouwmarkt genoeg materiaal, maar dat is vaak spul om tussen twee muren in te plaatsen. Niet erg handig, tenzij je zin hebt om een nieuw wandje tegen de oude muur aan te zetten. Belangrijk is in ieder geval de vloer - contactgeluid is het allerergste.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 14:31
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 04-12-2005 @ 22:52 :
eigen muziek
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 23:49
phlexx
phlexx is offline
nee geen eigen muziek... maar k hou er meer van mn volume van mn stereo wat optimaal te benutten (zie hier )... als je t zachtjes luisterd gaat dr zo'n hoop kwaliteit verloren!!
Oud 06-12-2005, 00:26
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
phlexx schreef op 06-12-2005 @ 00:49 :
nee geen eigen muziek... maar k hou er meer van mn volume van mn stereo wat optimaal te benutten (zie hier )... als je t zachtjes luisterd gaat dr zo'n hoop kwaliteit verloren!!
maar het gaat wel over je eigen spullen en geknutsel daar is het sub-forum voor bedoeld, check de mededeling!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 00:31
phlexx
phlexx is offline
Citaat:
Rieno schreef op 06-12-2005 @ 01:26 :
maar het gaat wel over je eigen spullen en geknutsel daar is het sub-forum voor bedoeld, check de mededeling!
Oud 07-12-2005, 13:03
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
phlexx schreef op 06-12-2005 @ 00:49 :
Hoezo verlies je kwaliteit als je zachtjes luisterd? En wat Snees al zei, contactgeluid is ergste zorg dus dat je dat voorkomt.
Oud 07-12-2005, 13:10
phlexx
phlexx is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 07-12-2005 @ 14:03 :
Hoezo verlies je kwaliteit als je zachtjes luisterd? En wat Snees al zei, contactgeluid is ergste zorg dus dat je dat voorkomt.
ja technisch gezien natuurlijk niet... maar k hou er gewoon niet zo van dat mn muziek zo zachtjes staat...

Ik dacht eraan om mn buur richting de kamer van mn huisgenoot met van die zwarte isolatie noppen te beplakken (als je begrijpt wat ik bedoel)... is dat een optie?
Oud 07-12-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
phlexx schreef op 07-12-2005 @ 14:10 :
ja technisch gezien natuurlijk niet... maar k hou er gewoon niet zo van dat mn muziek zo zachtjes staat...

Ik dacht eraan om mn buur richting de kamer van mn huisgenoot met van die zwarte isolatie noppen te beplakken (als je begrijpt wat ik bedoel)... is dat een optie?
Het helpt, maar het is geen volledige oplossing. Ten eerste heb je nog het geluid dat door muren en vloeren reist, daar doe je vrij weinig aan (behalve door een kamer binnen een kamer te bouwen). Een grote subwoofer die fijn op je parket staat te ronken of aan een muur vastgemaakt is is dodelijk. Daarnaast is er misschien een directe verbinding (door de lucht) met de kamer van je huisgenoot. Als je op die laatste twee factoren let en het wandje (of alle wanden) zo 'isoleert' heb je je best gedaan. Probeer je speakers ook niet richting die ene wand te richten.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 13:56
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Die zwarte noppen matten kan je gebuiken, maar t is niet perfect.

10cm dik golf karton onder je speakers zorgt hier overigens ervoor dat mn beneden buren niet meer miepen. Een magnetron onder je speaker werkt overigens ook.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 14:02
phlexx
phlexx is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 07-12-2005 @ 14:56 :
Die zwarte noppen matten kan je gebuiken, maar t is niet perfect.

10cm dik golf karton onder je speakers zorgt hier overigens ervoor dat mn beneden buren niet meer miepen. Een magnetron onder je speaker werkt overigens ook.
ooh ok chill...

even tussendoor: bedankt voor alle reacties zeg!

Golfkarton onder de speakers...dus gewoon n flinke doos aan stukken knippen? en een laag of wat aan elkaar bevestigen? Ik heb ook eens gehoord dat piepschuim schijnt te werken? Klopt dat?

haha @ magnetron... ik heb n combi die ook aan de buitenkant flink opwarmt, dus daar ga ik mn speakers maar niet aan wagen
Oud 07-12-2005, 14:16
Carn
Carn is offline
ik heb thuis een oefenhok gebouwd ivm drummen en bandrepetities.

De ruimte is een zolder, waarin in een houten frame is gebouwd. Dit frame zit niet vast aan de "zoldermuur", zodat er een paar cm lucht tussen zit.

Tussen de spanten van het frame zit een vorm van isolatiewol, de specifieke naam weet ik zo niet meer. Aan de binnenkant van dit frame zitten gipsplaten; en daartegen zitten weer de bekende "eierbakjes". Die bakjes helpen overigens meer de interne acoustiek (rondkaatsen van geluid) ipv het buitenhouden van het geluid.

Verder liggen er iets van 4 oude tapijten over elkaar heen. Eigenlijk zou ik mijn drumstel op een soort pallet constructie moeten zetten die met rubber weer de grond raakt; dit voor de lage tonen/trillingen.

Je kan bij de gemeente hier geloof ik folders voor halen / aanvragen waarin haarfijn staat hoe je in een ideale situatie zoiets kan uitvoeren. Je krijgt hier overigens ook subsidie voor
Oud 07-12-2005, 15:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
phlexx schreef op 07-12-2005 @ 15:02 :
ooh ok chill...

even tussendoor: bedankt voor alle reacties zeg!

Golfkarton onder de speakers...dus gewoon n flinke doos aan stukken knippen? en een laag of wat aan elkaar bevestigen? Ik heb ook eens gehoord dat piepschuim schijnt te werken? Klopt dat?

haha @ magnetron... ik heb n combi die ook aan de buitenkant flink opwarmt, dus daar ga ik mn speakers maar niet aan wagen
Piepschuim is te hard volgens mij, schuimrubber werkt wel goed. En zowiezo, des te dikker de laag des te beter, een centimeter of 10 onder je boxen helpt al een boel contact geluid weg te krijgen (en dat scheelt erg veel).

Wat je ook kan doen is je boxen ophangen in touw. Schijnt ook perfect te werken.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 10:15
Pierreke
Pierreke is offline
Voor als je heel veel centjes hebt bestaan er een soort geluidsdichte ruimtes/hokken. Deze zijn dan totaal zwevend en je schijnt niets te horen....
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 12:08
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 16-12-2005 @ 11:15 :
Voor als je heel veel centjes hebt bestaan er een soort geluidsdichte ruimtes/hokken. Deze zijn dan totaal zwevend en je schijnt niets te horen....
In t kema complex in arnhem hebben ze zo'n kamer, een keer ingestaan en je hoort zowat echt geen fuck. Maar met een volledig 'droge' kamer kan je maar weinig, je kan het beter gedeeltelijk isoleren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2005, 14:54
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
wardt schreef op 16-12-2005 @ 13:08 :
In t kema complex in arnhem hebben ze zo'n kamer, een keer ingestaan en je hoort zowat echt geen fuck. Maar met een volledig 'droge' kamer kan je maar weinig, je kan het beter gedeeltelijk isoleren.
Ik vond het hoogspanningslab daar interessanter
Oud 16-12-2005, 17:54
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 16-12-2005 @ 15:54 :
Ik vond het hoogspanningslab daar interessanter
Niets van gezien waarschijnlijk in een ander gebouw.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 20:28
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
wardt schreef op 16-12-2005 @ 18:54 :
Niets van gezien waarschijnlijk in een ander gebouw.
k Heb zelf bij KRQ gezeten, maar we gingen nogal eens over het terrein

maar dit is best offtopic
Oud 17-12-2005, 10:59
Verwijderd
Citaat:
wardt schreef op 16-12-2005 @ 13:08 :
Maar met een volledig 'droge' kamer kan je maar weinig, je kan het beter gedeeltelijk isoleren.
Juist, isolatie is leuk maar het moet ook geen akoestische-put worden. Je kunt denk ik beter een "hard" materiaal gebruiken om de wanden te isoleren zodat je niet al te veel van je reflecties verliest.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 15:33
Verwijderd
ISOVER

http://www.isover.nl/
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 09:32
Verwijderd
wat werkt is, zeker voor de vloer, een hele bende tennisballen kopen, doormidden snijden, en daarop een planken vloer maken.

Werkt uitstekend.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:02
Jimte
Jimte is offline
Als je een student bent kan je het simpelweg niet goed isoleren, omdat dat veel te veel kost. De beroemde 'zwarte puntige matjes' matjes van de doe-het-zelf zaken werken alleen tegen reflectie en isoleren bijna niets ( iig niet de sub die je weg wilt hebben) de isofix en glaswol enz, is ook niet fijn, ten eerste moet je dan een muur bouwen waar dit in moet, en echt veel doet het ook weer niet , die platen zijn overigens wel perfect voor een absorber die wel weer goede subs wegeet. Gewoon van latjes een frame maken en 2 platen erin leggen, ophangen aan het het plafond en blij ben je. Maargoed, voor echte isolatie moet je toch echt gewoon duizenden eurie's neerleggen.
Have fun :http://forum.ecoustics.com/bbs/messa...79/128699.html
Oud 06-01-2006, 13:02
Jimte
Jimte is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 03-01-2006 @ 10:32 :
wat werkt is, zeker voor de vloer, een hele bende tennisballen kopen, doormidden snijden, en daarop een planken vloer maken.

Werkt uitstekend.
en dat moet wat precies doen? een klankkast vormen of?
Oud 06-01-2006, 15:23
Verwijderd
de kamer acoustisch ontkoppelen, dat is wat het doet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 15:29
Jimte
Jimte is offline
Citaat:
Fake schreef op 06-01-2006 @ 16:23 :
de kamer acoustisch ontkoppelen, dat is wat het doet.
Ik zie niet echt in hoe het dat zou kunnen doen, kan je het wat beter uitleggen of?
Oud 07-01-2006, 15:42
Verwijderd
Tuurlijk.

Instrumenten die contact maken met de vloer, zoals bv drumstellen en gitaaramps kunnen gaan doordreunen in de vloer en dus ook in de muren enz wat voor allerhande resonantie kan zorgen. Dit gedreun kan ook vervelend zijn voor ouders/buren/ander zeurvolk, als je de vloer ontkoppeld kan hij alleen nog maar opzichzelfstaand dreunen; het rubber en de elastischiteit (?) van de tennisballen vangt de trillingen/dreunen op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten