Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2005, 23:26
Tom Violence
Tom Violence is offline
Ben jij een perfectionist en hoe uit zich dat in jouw lifestyle?

Ben jij altijd stipt op tijd op afspraken? Ben je een taalpurist? Neem jij genoegen met je creatieve misbaksels of ploeter je net zo lang tot je het aan de wereld durft te laten zien? Moet jouw make up altijd perfect zitten? Ga je met studieopdrachten over the top?
Oud 07-12-2005, 23:29
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik ben overal stipt op tijd (mits de ns niet bitcht) en ik zie elk spelfoutje. That's about it, perfectionisten zijn hardlopers, en hardlopers zijn doodlopers.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 23:37
K-pax
K-pax is offline
Alleen als het gaat om op tijd zijn voor afspraken, voor de rest vind ik perfectionist zijn veels te vermoeiend .
Een vriend van mij is echt een perfectionist, op elk klein shitdetail maakt hij zich zorgen, het is net een tweede baan voor hem
Oud 07-12-2005, 23:38
Tom Violence
Tom Violence is offline
De taalpurist in mij is aan het opbloeien, ik post zelfs puntjes achter emoticons. Verder kan ik perfectionistisch qua uiterlijk zijn, maar zeker niet overdreven. Ik ben nooit helemaal tevreden over mijn studieopdrachten, maar het is vaak ruim voldoende en daar neem ik wel genoegen mee tenzij ik het zelf echt helemaal niks vind. Het is ook een kwestie van hoeveel tijd je hebt om iets over te doen, en soms heb je de zelfkennis dat je weet dat er bij een nieuwe poging nauwelijks verbetering op zal treden.

Een manier van perfectionisme kan soms redelijk wat zeggen over iemand's intelligentie of creativiteit.
Oud 07-12-2005, 23:43
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 08-12-2005 @ 00:38 :
ik post zelfs puntjes achter emoticons.
Voor jou misschien mooi, maar ik vind het ontzettend lelijk als iemand een punt achter een smiley zet, zo'n post is dan zeker niet meer perfect in mijn ogen.

Verder ben ik in veel dingen een perfectionist, maar aangezien het onmogelijk waar te maken is om altijd alles perfect te doen, botst ik vaak met mezelf.
Oud 08-12-2005, 02:31
botulismf
botulismf is offline
Ik ben belachelijk perfectionistisch, eigenlijk. Maar aan de andere kant heb ik het inzicht dat ik niet alles zo 'perfect' kan doen als ik graag zou willen. Met als resultaat dat ik aan veel dingen (lees: schoolopdrachten) überhaupt niet begin, omdat ik toch weet dat ik ze nooit naar mijn voldoening af zou kunnen ronden.

Ik ben al een tijd geleden tot de conclusie gekomen dat ik juist heel veel dingen laat omdat ik bang ben dat ik ze nooit zo perfect zou kunnen als ik zou willen. Maar dat ben ik gelukkig langzaamaan overboord aan het zetten, ik dwing mezelf om die dingen toch te doen. Met wisselend succes.

Maar mijn kamer blijft een grote teringzooi. En pas als ik het gevoel heb dat ik alles utopisch netjes opgeruimd krijg, begin ik aan opruimen.
Oud 08-12-2005, 04:00
Verwijderd
Ik ben met veel dingen perfectionistisch. Ieder miniscuul typ- of spelfoutje valt me op. Het jeukt me op zo'n moment overal.

Tegelijkertijd met veel dingen een gigantische chaoot. Bijvoorbeeld een regelmatig leef- slaap- eet- sport- of drinkpatroon heb ik niet. (kijkt eens op de klok...)

Qua uiterlijk zit ik er een beetje tussen in denk ik. Ik sta geen uren voor de spiegel, maar zorg wel dat ik er verzorgd uit zie.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 04:15
Frostbite
Frostbite is offline
Ik ben nooit ergens op tijd maar ik ben wel altijd verzorgd. Maar ik heb dan ook die extra tijd daarvoor waarin anderen al gehaast onderweg zijn. Ik ben niet zo'n taalpurist als het gaat over wat andere mensen zeggen of schrijven, wel over wat ik zelf schrijf, en dan niet alleen de woorden, ik wil ook dat het verhaal in z'n geheel perfect is. Fucking irritant.

Verder ben ik vrij van dit soort onzin.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 08:29
Broeder
Broeder is offline
Nou, perfectionisme is wel een HOT ITEM in mijn leven hoor . Ik ben zo'n nare taalpurist en voor de verandering beheers ik de taal zelf ook nog eens. Dyslectische mensen neem ik meestal dan ook minder serieus . Ook wil ik altijd alles zelf doen, want anderen vertrouw ik niet . Ik wil er ook wel perfect uitzien, maar aangezien dat een kansloze missie is blijf ik meestal maar thuis met een fles alcohol. Ook gezellig .
Oud 08-12-2005, 10:13
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 08-12-2005 @ 00:38 :
De taalpurist in mij is aan het opbloeien, ik post zelfs puntjes achter emoticons.
<###.

Ik ben slechts op het gebied van taal een perfectionist.
Oud 08-12-2005, 10:23
ZerO
ZerO is offline
ik ben geen perfectionist. Ik doe wel mijn best voor school, werk, uiterlijk en dingen die ik doe en maak maar het is niet dat het tot in details perfect moet zijn.
Als het ruim voldoende is en ik heb er vrede mee dan vind ik het goed genoeg !

soms heb ik buien dat ik hard mijn best doe zodat het "perfect" uit komt te zien maar daar ben ik te ongeduldig voor achteraf gezien
Oud 08-12-2005, 10:26
Broeder
Broeder is offline
Ik raak ook altijd in de stress als m'n cd's en lp's niet op alfabet geordend staan .
Oud 08-12-2005, 10:37
*amélie*
*amélie* is offline
Ik ben helemaal geen perfectionist. Ben altijd overal te laat, alleen als ik echt op tijd móet zijn (bijv. halen van vliegtuig), ik raffel schoolopdracht vaak af, behalve als ik ze heel interessant vind. Ik leer altijd genoeg, maar niet genoeg voor een 8. M'n kamer is nog chaotischer dan ik (al ruim ik ong elke 2 weken op...). Wel verbeter ik iedereen als ze onjuist Nederlands spreken (bijv. als/dan, hun/hen/zij).
Oud 08-12-2005, 10:46
grandmommy
grandmommy is offline
hmm, de sectorvakken van mijn opleiding vragen een bepaalde perfectie. Ikzelf ben redelijk perfectionistisch maar helaas gaat dit maar in minimale mate hand in hand met mijn over het algemeen chaotische karakter. als ik teken teken ik absoluut perfectionistisch, wat meestal desastreus is voor het eindresultaat aangezien ik veel weggum en dingen zo aanpas dat ze niet meer zo mooi zijn als voor mijn besluit het te veranderen. ik ben altijd op tijd, tenzij ik het niet haal door een wekker die niet werkt enzo.
Ik verbeter mensen altijd als ze een taalfout maken en dat is belachelijk want mijn klasgenoten vinden me een onwijze nerd die met veel te moeilijke woorden praat maar ze lullen uit hun nek.
Oud 08-12-2005, 10:48
grandmommy
grandmommy is offline
oja schoolopdrachten raffel ik altijd af maar toch krijg ik altijd als commentaar dat ze zeer zorgvuldig en uitgebreid en netjes zijn. dus als ik nou mijn best er eens voor doe wordt dat misschien wel nog beter
Oud 08-12-2005, 10:50
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik ben helemaal niet perfectionistisch.
Mijn appartement is een grote mesthoop omdat ik niet graag opruim. Mijn gasfornuis moet ik nog steeds eens aansluiten, en het afvoerwater van de wasmachine komt in een bak die ik telkens in het toilet moet omgooien, omdat ik nog geen tijd heb gehad om een langere buis te halen.

Als ik me scheer ben ik ook niet perfectionistisch (en meestal nog moe) waardoor ik soms wel eens een centimetertje vergeet.

In mijn werk ga ik wel een pak verder. Daar streef ik veel meer perfectie na, maar op een gegeven moment houdt dat ook weer op. Anders kost het me drie keer zoveel tijd om het resultaat 3% beter te krijgen.

Ook in taal ben ik niet perfectionistisch. Een zin moet goed, verzorgd en krachtig zijn. Dus liefst zonder fouten. Als dat allemaal in orde is, hoeft het voor mij niet nog beter.
Oud 08-12-2005, 11:37
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ben heel perfectionistisch. De Nederlandse spelling beheers ik zo goed als perfect. Ik kan zelfs beter Nederlands dan mijn leraar Nederlands, want die roept heel vaak heel hard door de klas 'ten alle tijde' De Nederlandse taal goed beheersen is iets wat iedereen moet kunnen die enige vorm van intelligentie heeft. Ik erger me dan ook vreselijk aan mensen uit mijn klas die niet weten hoe ze 'gebeuren' oid moeten vervoegen. Ga lekker VMBO doen ja

Wat uiterlijk betreft ben ik ook behoorlijk perfectionistisch, als ik ook maar 1 kilo aankom ga ik onmiddellijk lijnen. Let trouwens altijd wel op wat ik eet, want ik moet per se slank zijn. (misschien iets té perfectionistisch op dat punt, maar goed)

O en ik heb tekenen maar laten vallen omdat het me heel veel tijd kostte, m'n tekeningen moesten altijd perfect zijn.
Oud 08-12-2005, 12:35
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ben op werkgebied erg perfectionistisch. Iets te misschien wel. Ik vind altijd dat als ik iets doe, ik het ook goed moet doen en ik neem absoluut geen genoegen met half werk of de wetenschap dat het beter kan. Ik drijf mezelf daarin wel tot het uiterste. Ik kan me ergens ook totaal in vastbijten, als ik iets gedaan wil krijgen wat eigenlijk niet lijkt te kunnen, blijf ik net zo lang naar opties zoeken tot ik 1 gevonden heb. Ben daar enorm koppig in en collega's en vrienden moeten me daar soms wel iets in afremmen.
Met afspraken net zo. Ik vergeet ze nooit, ik zorg altijd dat ik op tijd ben tenzij de arriva/connexion/ns tegenzit. Ben liever 10 minuten te vroeg dan 5 minuten te laat en kan me enorm ergeren aan mensen die structureel te laat komen. En dan heb ik het niet over 5 minuutjes, maar ik heb ook mensen in mijn omgeving zitten die standaard een half uur tot een uur te laat komen. Daar kan ik eens in de zoveel tijd goed pissig op worden.

Qua uiterlijk ed valt het wel wat mee. Wil er wel altijd verzorgd uitzien, maar make up oid doe ik nauwelijks aan.
Oud 08-12-2005, 12:37
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Het is dat je het van jezelf weet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 12:41
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 08-12-2005 @ 13:37 :
Het is dat je het van jezelf weet
Ben me er zeer goed van bewust Heb er ook gesprekken over gehad met m'n mentor, teamleidster en supervisor. Weet je wat ze zeiden "Je moet maar voor een groot deel accepteren dat je zo bent en zorgen dat je mensen in je omgeving en op je werkplek hebt die je af kunnen remmen."
Oud 08-12-2005, 13:07
Verwijderd
Ik ben beperkt perfectionistisch. Taalpurist, redelijk. Met schoolwerk, zeker als ik het niet interessant vind, helemaal niet. Ik hoef ook zeker niet altijd het beste van het beste te hebben. Op tijd komen vind ik wel belangrijk, ook al verschilt dat ook weer met wie je afspreekt, maar toch. En ook niet later komen dan tien minuten. Ik ben liever gewoon altijd eerder aanwezig.
Voor mijn uiterlijk ben ik ook maar met vlagen perfectionistisch. Ik kan een dag woedend naar mijn schoenen kijken omdat ik niks heb wat bij mijn perfecte outift past, maar op andere dagen gooi ik gewoon iets aan.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 14:10
Verwijderd
ik ben helemaal niet perfectionistisch. van de nederlandse taal snap ik niets, als anderen me maar snappen. met engels wil ik trouwens wel dat het er perfect staat. met school raffel ik alles af, omdat ik het niet leuk vind, alleen opdrachten die zwaarder meetellen (deelkwalificaties, stageverslagen enz.) doe ik héél netjes, omdat ik die niet onvoldoende wil. met creatieve dingen wil ik altijd dat het er leuk uitziet, maar als het er niet leuk uitzie, interesseert het me eigenlijk niet zoveel make-up draag ik bijna niet, omdat ik dat teveel moeite vind

wat erg als ik dit teruglees
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 08-12-2005 @ 13:41 :
Ben me er zeer goed van bewust Heb er ook gesprekken over gehad met m'n mentor, teamleidster en supervisor. Weet je wat ze zeiden "Je moet maar voor een groot deel accepteren dat je zo bent en zorgen dat je mensen in je omgeving en op je werkplek hebt die je af kunnen remmen."
Leuk dat ik dat net weer lees
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 14:52
Gary X
Gary X is offline
Ik ben geen perfectionist, ik irriteer me gewoon aan fouten.
Oud 08-12-2005, 15:58
one.
one. is offline
Ik probeer altijd op tijd te zijn en ik ben wel een taalpurist, voor de rest heb ik het niet zo op perfectionistisch geblaat.
Oud 08-12-2005, 16:12
Quay
Quay is offline
Citaat:
uuuf schreef op 08-12-2005 @ 15:10 :
ik ben redelijk perfectionistisch. van de nederlandse taal snap ik niets, als anderen me maar snappen. met engels wil ik trouwens wel dat het er perfect staat. met school raffel ik alles af, omdat ik het niet leuk vind, alleen opdrachten die zwaarder meetellen doe ik héél netjes, omdat ik die niet onvoldoende wil. met creatieve dingen wil ik altijd dat het er leuk uitziet, maar als het er niet leuk uitziet, interesseert het me eigenlijk niet zoveel
wat erg als ik dit teruglees
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 16:19
merels
merels is offline
niet altijd, met taal niet echt, zeker niet op dit forum.
wel wat broeder zegt > mensen met dyslectie komen vrij dom op mij over.
verder kan ik qua opmaak van dingen erg precies zijn, ik erger mij echt heel erg aan times new roman, vooral als het uit de printer rolt.
mbt school ben ik niet heel perfectionistisch moet ik bekennen dat komt mede door mijn soms chaotische manier van doen plus het feit dat veel stof die ik behandeld krijg niet heel interessant is.
met dingen als kleding kan ik heel erg perfectionistisch zijn maar make-up vind ik minder belangrijk dus dat gebruik ik of niet, of een beetje, maar perfect zit het nooit.
helaas neem ik het met afspraken nooit zo nauw en ben ik mij altijd aan het haasten. de trein mis ik overigens amper.
oh met vreemde talen spreken ben ik vrij perfectionistisch maar dat uit zich negatief
Oud 08-12-2005, 16:26
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
K-pax schreef op 08-12-2005 @ 00:37 :
Alleen als het gaat om op tijd zijn voor afspraken, voor de rest vind ik perfectionist zijn veels te vermoeiend .
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 16:32
Glory
Glory is offline
ik ben nooit op tijd voor afspraken ect, maar als het om studiewerk gaat draai ik weleens een beetje door kwa perfectionisme, want dat is mijn leven en ik vind het eigenlijk wel leuk om eh doorgedraaide ijverigheid te ervaren.

Laatst gewijzigd op 08-12-2005 om 16:36.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 16:32
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 08-12-2005 @ 15:51 :
Leuk dat ik dat net weer lees
Hahaha hey girl Mwa, dit gesprek was al van iets meer dan een week terug, dat Christel er vandaag weer over begon over ons alledrie had ik nog niet eens meegerekend
Oud 08-12-2005, 16:34
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-12-2005 @ 17:32 :
Hahaha hey girl
.
Oud 08-12-2005, 16:36
Back Door Man
Back Door Man is offline
Hey boy !

ik ben niet zo heel erg perfectionistisch.. wel als ik bijvoorbeeld teken en ik weet dat ik het beter kan gooi ik het gewoon weg en begin ik opnieuw.. spel/typ fouten ben ik ook niet zo erg.. ik probeer er wel wat op te letten maar niet bijzonder veel
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 16:41
Metal
Metal is offline
Ik ben heeel erg perfectionistisch.
Ik verbeter mensen altijd, als ze zich verkeerd uitdrukken.etc
Hier heb je wel veel mensen die nog weleens dingen zeggen als 'als jou' ipv 'dan jij' of de meest vreemde pleonasmes gebruiken. Ik ga dat dan altijd verbeteren, tot ieders irritatie.
Verder irriteer ik me als bijv. tags verkeerd gebruikt worden door haakjes te vergeten (jaja) en dat is best irritant.

Op school was het hetzelfde, mocht ik die dag niet lui zijn, dan deed ik ook echt mijn best om alles PERFECT in orde te hebben, wat weer resulteerde in dat mijn werktempo er soms nog wel eens onder leed.:')

Mijn kamer is trouwens echt een TYFUSZOOI, maar wanneer ik hem opruim moet hij ook perfect zijn. (meestal duurt dat 2 dagenen dan is het weer een rotzooi:') )

En verder, kwa op tijd bij afspraken, loopt dit ook niet altijd even soepel, omdat mij altijd dingen te binnen SCHIETEN DIE IK DAN NOG FF MOET DOEN.
Oud 08-12-2005, 16:41
kuik
kuik is offline
ik ben totaal niet perfectionistisch, mijn instelling op school is altijd geweest een 6 is genoeg. en dat was kut, want ik had een veel te laag gemiddelde en dan wordt je eerder uitgeloot voor geneeskunde voor de rest maakt spelling en interpunctie mij op een leuk scholierenforum mij geen reet uit maar pas moest ik een cv maken en daarmee ben ik dan wel perfectionistisch, maar dat is wel logisch. voor de rest erger ik me DOOD aan mensen die perfectionistisch zijn wat betreft werkstukken. mensen die 634875 keer gaan nadenken over hoe ze één enkele zin formuleren, welk woord ze het béste kunnen gebruiken en welk lettertype.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:35
Verwijderd
ja, ik ben een perfectionist.

ik raak opgefokt van mensen die niets kunnen of niks weten
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:40
monolo
monolo is offline
alleen als het op makeup aankomt. ohja en koken. verder kan het me niet echt boeien. en ik haat mensen die anderen continu verbeteren
Oud 08-12-2005, 17:45
655321
655321 is offline
Ik ben geen perfectionist. Ik haat het als mensen een typfout maken op msn en dan dat woord gaan verbeteren.. of willen verbeteren, nog een typfout maken en dan zeggen: "oeps, ik bedoel natuurlijk stofzuigen, haaahahaha, "
Ik kom altijd te laat, heb nooit iets op tijd af, ken net alles goed genoeg om een voldoende te halen en vergeet altijd alles.
Ik verbeter wel mensen. Hij is slimmer als jou = nekschot.
Oud 08-12-2005, 17:48
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
Ik ben perfectionistisch wat betreft het besmeren van mijn brood.
Verder valt t mee.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Gary X schreef op 08-12-2005 @ 15:52 :
Ik ben geen perfectionist, ik irriteer me gewoon aan fouten.
Nee, je ergert je aan fouten. Omdat ze je irriteren.

Ik ben een taalpurist en een betweter, maar de taalpurist in mij is de laatste tijd een beetje nonactief, heb ik zo het idee, aangezien ik opeens soms moet nadenken over of ik wel een goed lopende zin heb of niet. Het breekt me op.

Wat betreft werk en school ben ik niet echt perfectionistisch als ik dingen zelf moet doen, ben vaak te laat met het inleveren van dingen enzo. Maar vooralsnog weiger ik samen te werken met lui, aangezien ze er meestal niks van bakken. Vaak genoeg maak ik dan ook dat hele fokking werkstuk omdat ik graag hoger dan een vier wil halen. Dat werkt nogal tegen mij, want iedereen wil dan graag bij me in het groepje. Brr.

Wat tekenen betreft ben ik wél een perfectionist, en ik heb er een godvergeten hékel aan als lui me gaan wijzen op mijn fouten, want doorgaans heb ik die al lang gezien. Dus dan zeg ik "Ja, dat weet ik" en dat vinden ze weer arrogant en willen ze ruzie. Ik laat liever geen tekeningen zien aan mensen, tenzij ik er echt tevreden over ben.

Uiterlijk kan me gestolen worden in de zin van, ik ga echt niet elke dag moeite doen met make-up en troep. Sterker nog, ik was ooit een maandlang m'n haarborstel kwijt en toen heb ik die maand m'n haar niet gekamd. Niks mis met gewoon elke dag je haar wassen met een shitload aan cremespoeling. Beats het lopen naar een winkelcentrum om een nieuwe haarborstel te kopen. Maar ik wil wel kleren die ik tof vind en er gewoon verzorgd uitzien, want onverzorgde lui vind ik smerig.

Verder wilde ik nog iets zeggen, maar ik ben vergeten was, dus euh, laat maar.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:58
Verwijderd
Oh, ik weet het weer. Ik kom altijd en overal te laat want mij overkomen altijd dubieuze dingen op 't laatste moment.

Zo ben ik meer dan eens te laat op school gekomen omdat de bus stuk was. Maar ook ooit omdat het busstation stuk was, de brug stuk was, de buschauffeur z'n lunch vergeten was - en daarom ineens een woonwijk insloeg om die even op te halen, ik een nest jonge eendjes in een gat (van werkzaamheden aan buizen onder de grond ofzo) zag en die er uit ging redden, er ineens een dement huilend omaatje voor m'n deur stond die de weg naar huis wilde weten, en, mja, ik houd al op.

Het nare is, 't is allemaal écht gebeurd, maar niemand gelooft me aangezien het te ongeloofwaardig klinkt. :/
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:00
Verwijderd
Ik had ook een keer dat mijn kat over me heen kotste en ik nieuwe kleren aan moest doen.

En er is daadwérkelijk ooit een hond geweest die mijn huiswerk op at. Geen grap.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:02
Stevill
Stevill is offline
Ja, voer training en gamen.
Oud 08-12-2005, 18:05
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
merels schreef op 08-12-2005 @ 17:19 :
niet altijd, met taal niet echt, zeker niet op dit forum.
wel wat broeder zegt > mensen met dyslectie komen vrij dom op mij over.
verder kan ik qua opmaak van dingen erg precies zijn, ik erger mij echt heel erg aan times new roman, vooral als het uit de printer rolt.
Wat is er mis met Times New Roman?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:06
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik ben half perfectionist en half niet. Zo ben ik erg rommelig en kom overal te laat en vergeet echt vanalles. Maar als het op make-up en haar aankomt, moet alles echt perfect zitten. En daarom mis ik ook vaak mijn bus.
Oud 08-12-2005, 18:07
nps
nps is offline
qua uiterlijk ben ik helemaal niet perfectionistisch. Als ik iets wil doen, doe ik het wel goed, als ik me opmaak zit het bijvoorbeeld ook altijd netjes.
Qua school is het zo dat wat ik maak ik ook meteen echt goed maak, of ik doe het helemaal niet. als ik ergens aan begin perfectioneer ik het ook.
Net als mijn creatieve dingen, daar ben ik over het algemeen lang mee bezig. Als ze eidnelijk klaar zijn toon ik ze ook meteen wildenthousiast aan de wereld.
Mensen die niet kunnen schrijven irriteer ik me gigantisch aan.
Oud 08-12-2005, 18:21
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 08-12-2005 @ 19:06 :
Maar als het op make-up en haar aankomt, moet alles echt perfect zitten. En daarom mis ik ook vaak mijn bus.
Het is maar waar je prioriteiten liggen...
Oud 08-12-2005, 18:49
Roos
Roos is offline
Ik hou niet van perfectionisten en ik zie het nut er ook niet van in. Wat geeft het als je haar niet perfect is of als je een 5,5 hebt voor een essay (vind ik juist perfect: minimale inzet, maximaal resultaat) of als je kamer een rommel is.

Alleen op mijn werk ben ik tamelijk perfectionistisch, wil alles netjes doen maar ja, ik werk ook met zieke mensen, die verdienen (vaak) goede hulp en behandeling. Kan me ook niet veroorloven om fouten te maken.
Oud 08-12-2005, 18:58
Verwijderd
Ik ben wel redelijk perfectionistisch en qua taal is dat zeker het geval. Ik wil geen fouten maken en kan me ook ergeren aan fouten bij anderen. Bij presentaties op school verbeter ik ook en dat wordt me meestal niet in dank afgenomen.
Ik ben wel altijd te laat, maar ik probeer het echt om op tijd te komen. Soms werkt mijn perfectionisme ook tegen me, want ik wil dingen zó graag zó goed doen, dat ik, wanneer het me niet lukt op tijd, maar besluit het helemaal niet af te maken omdat ik iets niet half in wil leveren. Hierdoor herkans ik nu nog steeds dingen uit het eerste jaar. Ik ben overigens wel extra perfectionistisch bij dingen die me interesseren, soms raffel ik ook dingen af omdat het me niet boeit. Qua uiterlijk verschilt het per dag.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:58
Ramble On
Ramble On is offline
Eigenlijk ben ik alleen op het gebied van taal perfectionistisch. Ik verbeter iedereen en ik ben ook een ontzettende betweter op elk gebied.
Voor de rest 'maak ik me nergens druk om' (zegt m'n moeder). Dat is ook wel zo. Ik kom eigenlijk bijna nooit op tijd, meestal tien minuutjes te laat ofzo, dus niet heel erg. Het is meestal zo doordat ik denk: oh, dat stukje van daar naar daar doe ik 5 minuten over, terwijl het in mijn tempo 15 minuten duurt.
Met schoolopdrachten enzo ben ik al heel gauw tevreden, wat nogal eens irritaties opleverde bij degene waarmee ik moest samenwerken bij een werkstuk.
Qua uiterlijk ben ik ook gauw tevreden, als ik uitga bijv. doe ik voordat ik wegga make-up op en kijk er dan de rest van de avond niet meer naar.
Oud 08-12-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Scarlett schreef op 08-12-2005 @ 19:58 :
Ik ben wel redelijk perfectionistisch en qua taal is dat zeker het geval. Ik wil geen fouten maken en kan me ook ergeren aan fouten bij anderen. Bij presentaties op school verbeter ik ook en dat wordt me meestal niet in dank afgenomen.
Ik ben wel altijd te laat, maar ik probeer het echt om op tijd te komen. Soms werkt mijn perfectionisme ook tegen me, want ik wil dingen zó graag zó goed doen, dat ik, wanneer het me niet lukt op tijd, maar besluit het helemaal niet af te maken omdat ik iets niet half in wil leveren. Hierdoor herkans ik nu nog steeds dingen uit het eerste jaar. Ik ben overigens wel extra perfectionistisch bij dingen die me interesseren, soms raffel ik ook dingen af omdat het me niet boeit. Qua uiterlijk verschilt het per dag.
Omg ik kan me hier helemaal in vinden. <4
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten