Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 08:19
Isa
Isa is offline
van nu.nl dit:
Bushbrandje
De Amerikaanse president Bush heeft een 'oplossing' gevonden tegen bosbranden; kap bomen. Hij wil dat in de nationale parken meer bomen omgekapt worden, zodat het vuur minder snel om zich heen kan grijpen. Een aantal grote houtbedrijven staat te springen om het contract binnen te halen. Amerikaanse natuurorganisaties zijn erg bezorgd om het plan van de president. (NU.nl)

en ziehier

http://www.cnn.com/2002/ALLPOLITICS/....ap/index.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2002, 08:24
Gatara
Gatara is offline
Haha....... typisch.....

nou, dan maar hopen dat het flink gaat regenen.....

misschien dat Bush nog meer van zulke leuke ideeen heeft om overstromingen en aardverschuivingen (als gevolg van de bomenkap) te voorkomen.....
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 08:26
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Hee, miisschien is zijn volgende idee: - als ik de hele wereldbevolking uitroei dan zijn alle terroristen ook dood

maar ik moet nog zien hoe ernstig dit zou zijn... - wij hebben ook in elk bos brandgangen; waarom zij niet? - zo slecht is dat ook weer niet voor die dieren.
Oud 24-08-2002, 09:31
Tio
Tio is offline
Als ze nou gewoon geen boswachters meer inhuren die midden in zo'n bos op een onveilig aangelegd vuur een hotdog gaan roosteren. Zou misschien ook kunnen helpen.
Oud 24-08-2002, 09:56
Stff
Stff is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Hee, miisschien is zijn volgende idee: - als ik de hele wereldbevolking uitroei dan zijn alle terroristen ook dood

of dit idee, knal de familie Bush neer, blijft de wereld wat langer bestaan
Oud 24-08-2002, 10:44
Joostje
Joostje is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=191156

ziehier
Oud 24-08-2002, 13:34
CraigDavid
CraigDavid is offline
that man is pure evil, im telling you
soldaatje spelen begon hem zeker te vervelen en nu gaat hij boompjes kappe
volgens mij ziet bush weer dollars
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 13:36
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Stff schreef:

of dit idee, knal de familie Bush neer, blijft de wereld wat langer bestaan
neeeee joh!! ben je gek
als de familie bush wordt vermoord ontstaat er mischien totale wereldvrede
dat willen we niet
er moet natuurlijk wel oorlog zijn zodat de wapenfabrikanten (en bush) steeds rijker worden
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 13:48
Gatara
Gatara is offline
Ben ik het niet geheel mee eens, aangezien hier toch wel meer schuil achter gaat dan slechts een grappig artikeltje...

bomen kappen
--> minder zuurstof/CO2opname
--> meer kans op aardverschuivingen en overstromingen
--> meer geld in het laatje voor toekomstige bedrijven die
vast en zeker de Republikeinen dan willen steunen (rare
democratie daaro), dankzij dit.
--> nog een trap na na het wegwuiven van het Kyoto protocol (hoera, gelukkig dat China toch mee doet!)
--> zeker zo aan de vooravond van de conferentie in Johannesburg (Zuid-Afrika)......
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 13:51
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef:
neeeee joh!! ben je gek
dat willen we niet
er moet natuurlijk wel oorlog zijn zodat de wapenfabrikanten (en bush) steeds rijker worden
de VS geeft ook toe dat ze alleen maar aan VN-missies ed meedoen om landen in Europa en Azië kort te houden, ze dulden geen conurrentie.
bron: het tijdschrift "amerika"
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 14:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
wouszer schreef:
de VS geeft ook toe dat ze alleen maar aan VN-missies ed meedoen om landen in Europa en Azië kort te houden, ze dulden geen conurrentie.
bron: het tijdschrift "amerika"
Wanneer stond dat erin?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Wanneer stond dat erin?
je hebt daar ook zo'n bijlage bij, die heet "dakota" dacht ik. in de laatste uitgave van dakota staat dat artikel. maar ik weet niet of je dat ook in de winkel kunt kopen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 20:42
schuldige omstander
schuldige omstander is offline
zo zie je maar, je hoeft geen hersenen te hebben om president van de VS te kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 20:56
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Tio schreef:
Als ze nou gewoon geen boswachters meer inhuren die midden in zo'n bos op een onveilig aangelegd vuur een hotdog gaan roosteren. Zou misschien ook kunnen helpen.
Oud 24-08-2002, 23:20
Stff
Stff is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

neeeee joh!! ben je gek
dat willen we niet
godver, dat ik daar niet aan gedacht had, stff is wel dom maar iet slim
Oud 24-08-2002, 23:28
Maboq
Maboq is offline
damnz, hier heb ik dus gewoon nix nuttigs over te zeggen......die bush is echt een lul....
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ben ik het niet geheel mee eens, aangezien hier toch wel meer schuil achter gaat dan slechts een grappig artikeltje...

bomen kappen
--> minder zuurstof/CO2opname
--> meer kans op aardverschuivingen en overstromingen
--> meer geld in het laatje voor toekomstige bedrijven die
vast en zeker de Republikeinen dan willen steunen (rare
democratie daaro), dankzij dit.
--> nog een trap na na het wegwuiven van het Kyoto protocol (hoera, gelukkig dat China toch mee doet!)
--> zeker zo aan de vooravond van de conferentie in Johannesburg (Zuid-Afrika)......
en daarom kun je deze maatregel toch totaal niet serieus nemen?
Oud 25-08-2002, 11:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:

en daarom kun je deze maatregel toch totaal niet serieus nemen?

Maar het is nog geen reden om dit niet onder actualiteit en nieuws te plaatsen
Mi. genoeg discussie mogelijkheden... zeker in het oog van Johannesburg
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 17:12
REIE
REIE is offline

Slimme vent, die Bush, straks is elk woud een woestijn, kan-ie tegen zandstormen bomen gaan planten...

REIE
Oud 26-08-2002, 19:35
arrebar
arrebar is offline
dit is achterhaalt, bush heeft hetzelfde met zijn hersens laten doen om te voorkomen dat hij dement word
Oud 26-08-2002, 21:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
arrebar schreef:
dit is achterhaalt, bush heeft hetzelfde met zijn hersens laten doen om te voorkomen dat hij dement word
LOL !

Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 00:34
CraigDavid
CraigDavid is offline
citaten van onze briljante george W. bush

"I think we agree, the past is over."

"The most important job is not to be governor, or first lady in my case."

"I know how hard it is for you to put food on your family."

"Keep good relations with the Grecians."

"I would have said yes to abortion if only it was right. I mean, yeah it's right. Well no it's not right that's why I said no to it."

"Down in Washington they're playing with Social Security like it's some kind of government program!"

"It's your money. You paid for it."

"They misunderestimated me. (Do NOT underestimate the power of George W Bush!!)"

"You teach a child to read and he or her will be able to pass a literacy test."

"There's a huge trust. I see it all the time when people come up to me and say, 'I don't want you to let me down again.'"

"If we don't succeed, we run the risk of failure."

"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child."

"One word sums up probably the responsibility of any Governor, and that one word is 'to be prepared.'"

"Verbosity leads to unclear, inarticulate things."

"I have made good judgments in the past. I have made good judgments in the future."

"The legislature's job is to write law. It's the executive branch's job to interpret law."

"The only things that I can tell you is that every case I have reviewed I have been comfortable with the innocence or guilt of the person that I've looked at. I do not believe we've put a guilty... I mean innocent person to death in the state of Texas."

"People make suggestions on what to say all the time. I'll give you an example; I don't read what's handed to me. People say, 'Here, here's your speech, or here's an idea for a speech.' They're changed. Trust me."

"Rarely is the question asked: Is our children learning?"

ik lach me kapot om die vent
zelfs MIJN engels is beter en ik woon hiero

Laatst gewijzigd op 27-08-2002 om 14:07.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 20:15
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Ik wist al dat ie nie sow intelligent was

Thnx REIE

Laatst gewijzigd op 28-08-2002 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 01:14
dystopia
dystopia is offline
Jullie lachen er nou wel om maar zijnjullie ook niet bezorgd? Wat deze gast allemaal voor idiote plannen heeft.. en dan wil ik 't nog niet eens over de Nederlandse regering hebben..
Oud 30-08-2002, 13:11
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Jullie lachen er nou wel om maar zijnjullie ook niet bezorgd? Wat deze gast allemaal voor idiote plannen heeft.. en dan wil ik 't nog niet eens over de Nederlandse regering hebben..
Het is toch een president, gekozen door de amerikaanse bevolking? Als america opeens vindt dat hij het zo slecht doet, dan kunnen ze hem toch wegschoppen (als hij dus echt te ver gaat).
Oud 30-08-2002, 13:22
Verwijderd
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe je dat interpreteert. Je kunt ook steeds dunne strookjes kappen tussen vierkante blokken, zodat als blok A in brand vliegt, blok B, C, en D gespaard blijven. Maja, misschien kapt hij ze allemaal wel...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 14:13
Boogie
Boogie is offline
HAHAHAHA, nog even en hij gaat werklozen afschieten.
Oud 30-08-2002, 14:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
perseus schreef:
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe je dat interpreteert. Je kunt ook steeds dunne strookjes kappen tussen vierkante blokken, zodat als blok A in brand vliegt, blok B, C, en D gespaard blijven.
Inderdaad, brandgangen. Welke ook in nederland gebruikt worden om grote bosbranden tegen te houden. Ik zie dus ook niet helemaal waar alle ophef om is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:43
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Boogie schreef:
HAHAHAHA, nog even en hij gaat werklozen afschieten.
Nee joh, dat laat'ie aan de marktwerking over
Oud 30-08-2002, 17:03
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Inderdaad, brandgangen. Welke ook in nederland gebruikt worden om grote bosbranden tegen te houden. Ik zie dus ook niet helemaal waar alle ophef om is.
maar we praten nu alleen over BUSH
een normale mannetje zou brandgangen maken maar volgens mij ruikt bush gewoon dollars
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 21:03
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef:

een normale mannetje zou brandgangen maken maar volgens mij ruikt bush gewoon dollars
Denk je echt dat Bush nog meer geld nodig heeft? Die man heeft mijns inziens in 1 jaar al meer verdient dan hij in zijn hele leven op kan maken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 12:57
CraigDavid
CraigDavid is offline
citaat van mandela:

"Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. ...Your playing small doesn't serve the world. There's nothing enlightening about shrinking, so that other people won't feel insecure around you... As we let our light shine, we unconsciously give others permission to do the same. As we are liberated from our fear, our presence automatically liberates others."

hij licht zichzelf toe
(dit moet iemand tegen bush zeggen)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 13:18
stella
stella is offline
ik denk dat het een beetje overdreven gemaakt wordt.
volgends mij moet je niet denken dat er hele bossen gekapt worden maar gewoon brandgangen gemaakt worden zodat als er een brand onstaat dat die zich niet zo makkelijk kan verspreiden door het hele bos.
ik snap niet wat daar mis mee is, het is beter dan dat het hele bos verbrandt is toch?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 18:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

Ja, je zal ook eens NIET tegen de VS zijn he, nee, dat is absoluut niet stoer.

"Volgens mij". Gewoon geblaat dus. Het kappen van brandgangen is een grote klus, natuurlijk willen bedrijven een dergelijk contract graag binnen slepen. Zie ook niet helemaal wat daar nu zo bijzonder aan is. Oh ja, de naam Bush komt voor in het verhaal
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 19:43
REIE
REIE is offline
Hoe is het toch mogelijk? Preventief bosdelen kappen is wat anders dan brandgangen aanleggen. Dat noem ik geeneens kappen meer!

REIE
Oud 31-08-2002, 22:53
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
[B]van nu.nl dit:
Bushbrandje
De Amerikaanse president Bush heeft een 'oplossing' gevonden tegen bosbranden; kap bomen. Hij wil dat in de nationale parken meer bomen omgekapt worden, zodat het vuur minder snel om zich heen kan grijpen. Een aantal grote houtbedrijven staat te springen om het contract binnen te halen. Amerikaanse natuurorganisaties zijn erg bezorgd om het plan van de president. (NU.nl)
En ? Een paniekzaaierig berichtje van niks.
Al eeuwenlang is het gebruikelijk om in een bos z.g. brandgangen te kappen om eventueel vuur te beperken. Niks nieuws onder de zon dus en al helemaal geen nieuws om z.g. aan te tonen dat deze meneer een gek is of dat de natuur geweld wordt aangedaan.
Als je eens door de Duitse wouden wandelt zie je deze gangen regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 00:21
Hippielove
Hippielove is offline
Bush is echt achterlijk met zijn ideeen. Wil hij de wereld om zeep helpen? Of zal er onder die bomen olie in de grond zitten waarvoor hij eerst die bomen weg moet hebben om er te kunnen boren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten