Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2005, 01:15
D@mien
D@mien is offline
Ik fik die laatste 2 eps die nooit op een DVD passen altijd op een CD, en prop die vol me de OSTs enzo...
Oud 06-12-2005, 09:33
Verwijderd
Meh, ik gebruik als het kan zoveel mb's mogelijk om een dvd helemaal mvol te goiien. Eigelijk zou ik ook eens de oudere series die ik nog op cd heb (trigun, NGE en nog wat spul) op dvd moeten wegfikken. Dat scheelt echt zo veel ruimte.

Anyhoe, nu bezig Mai Otome (wou bijna HiME schrijven ) ep 8 te kijken. Alyssa-chan is hier zoooo cute

Toc moet er nu toch echt eens wat gaan gebeuren (ben pas halverwege de ep). Ik vind dat er te weinig gebeurd in de serie, veel is ook niet eens echt boeiend ofzo.
Oud 06-12-2005, 10:17
D@mien
D@mien is offline
Ik zit ook maar te wachten tot er íets gebeurt...
Oud 06-12-2005, 15:18
Verwijderd
Ik kijk nog niet
Oud 07-12-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-12-2005 @ 16:43 :
Als je nou gewoon even wacht tot het einde van 59 dan zie je daar staan dat 60 pas zes december geaired gaat worden.
Dat wist ik dus niet omdat Lunar blijkbaar nog geen 59 in de aanbieding heeft.
Oud 07-12-2005, 13:22
Verwijderd
dattebayo heeft Bleach 60 al vertaald.
Oud 07-12-2005, 16:35
Verwijderd
mai HiME ep 8 net afgekeken. Op het eind, wtf? Midori

Oh en de volgende ep wordt weer volop fanservice denk ik. Tis een swimsuit edition als ik de preview zo zie.
Oud 07-12-2005, 17:55
Verwijderd
Hehe, Sugiura-sensei ftw zij heeft ook een toffe seiyuu trouwens. Die meid heeft echt een ongelooflijk relaxed stemgeluid als ze wat zachter en dieper praat (lees: zoals Ichigo Morino in Onegai Teacher/Twins).
Oud 07-12-2005, 19:44
Verwijderd
Wie is dat ook alweer? Die oude vrouw?
Oud 07-12-2005, 20:07
Verwijderd
Oude vrouw?

Ik bedoel dat kleine meisje met rode ogen die ook altijd last heeft van 'standstills' (omg spoiler).
Oud 07-12-2005, 22:08
D@mien
D@mien is offline
OMG...Bleach 59...Lunar...amazing....
Oud 08-12-2005, 09:21
Verwijderd
Oh, ik dacht dat sensei meestal een ouder iemand, dan wel leraar was.
Oud 08-12-2005, 11:26
Verwijderd
Sensei is echt een functioneel erend suffix. Je gebruikt het voor leraren, maar ook artsen, advocaten en auteurs (R.O.D. TV, Sumiregawa Nenene-sensei ).

Voor mensen ouder dan jezelf kun je meestal gewoon -san gebruiken wat de meest neutrale suffix is, en gaat het echt om veel oudere mensen dan kun je termen als obaa-san gebruiken (meestal gebruikt men baa-chan als het om de eigen grootmoeder gaat, dat is echt informeel, wat je terugziet in zowel het gebruik van het minder erend suffix -chan als het weglaten van het erend prefix o-).
Oud 08-12-2005, 16:54
Verwijderd
En hoppa, weer drie series gelicensed: Solty Rei, Tsubasa Chronicle en Black Cat. Nu was Tsubasa al afgelopen (staat hier al mooi op DVD van dattebayo ) maar Solty en Black Cat zijn echt jammer. FUNimation weer, die gore hoeren. Het eerste wat ze doen is meteen een cease & desist-order naar Shinsen-Subs sturen. Leuk, mensen hun hobby verneuken, dat die commerciële k*nkerhoeren mogen branden in de hel voor eeuwig
Oud 08-12-2005, 18:46
K-pax
K-pax is offline
wtf, jammer
Gelukkig Tsubasa al gekeken en ook op DVD

omfg bleach 60
Spoiler
Oud 08-12-2005, 18:48
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-12-2005 @ 17:54 :
En hoppa, weer drie series gelicensed: Solty Rei, Tsubasa Chronicle en Black Cat. Nu was Tsubasa al afgelopen (staat hier al mooi op DVD van dattebayo ) maar Solty en Black Cat zijn echt jammer. FUNimation weer, die gore hoeren. Het eerste wat ze doen is meteen een cease & desist-order naar Shinsen-Subs sturen. Leuk, mensen hun hobby verneuken, dat die commerciële k*nkerhoeren mogen branden in de hel voor eeuwig
Dan maar ff snel erges vandaan downen...had A-Kraze em al af?
Voor Black Cat maar ff kijken wie er nog mee doorgaat...

Laatst gewijzigd op 08-12-2005 om 18:53.
Oud 08-12-2005, 20:23
Verwijderd
Solty en Black Cat waren pas bij 7 of 8 ofzo, dus dat schiet niet op. Op zich heb ik niet eens zo'n probleem met licensing, als er dan maar op tijd een DVD wordt uitgebracht.

Maar die hufters bij FUNimation wachten er altijd zo lang mee. Ook al toen ze Basilisk licenseten, krijg je zo'n melding dat DVD 1 over anderhalf jaar uitkomt en daarna met tussenpozen van drie maanden ofzo.

En dat noemt zichzelf dan anime-liefhebbers. die goorlappen zouden ook wel geld verdienen met kinderhandel als de gelegenheid zich voordeed.
Oud 09-12-2005, 19:25
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Jammer dat Black Cat gelicensed is. Maar ach, er zal vast wel een fansub-groep doorgaan met subs.
Oud 10-12-2005, 18:46
Tomoyo
Tomoyo is offline
Heel irritant van Tsubasa, ik was net bij ep 23 >_<
Maarja, dan maar ff slijmen bij vriendinnetjes die wel alles hebben kunnen downloaden...
Oud 10-12-2005, 20:39
D@mien
D@mien is offline
ik heb ze een dag of wat geleden gewoon nog bij a-kraze gedowned...alle 26..
Oud 10-12-2005, 21:45
Rob
Rob is offline
Citaat:
K-pax schreef op 08-12-2005 @ 19:46 :
wtf, jammer
Gelukkig Tsubasa al gekeken en ook op DVD

omfg bleach 60
Spoiler
Zoveel langer gaat deze arc, helaas, niet meer duren.
Oud 10-12-2005, 21:51
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Rob schreef op 10-12-2005 @ 22:45 :
Zoveel langer gaat deze arc, helaas, niet meer duren.
mja ik had al gehoord over dat bleach ook een filler-arc zou krijgen, ik weet alleen niet waneer
Oud 11-12-2005, 01:46
Verwijderd
Wie doet er mee een Aizen-haat-club oprichten
Oud 11-12-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-12-2005 @ 02:46 :
Ik join wel.
Spoiler
Oud 11-12-2005, 17:08
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Robo schreef op 11-12-2005 @ 17:58 :
Ik join wel.
Spoiler
cker
Spoiler
Oud 11-12-2005, 17:11
D@mien
D@mien is offline
ligt et aan mij op doen sommige spoilertags et neit?
Oud 11-12-2005, 18:12
Rob
Rob is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-12-2005 @ 02:46 :
Wel ironisch, aangezien "Aizen" liefde betekent. (als ik het goed heb).
Oud 11-12-2005, 18:13
Verwijderd
Citaat:
K-pax schreef op 11-12-2005 @ 18:08 :
cker
Spoiler
Spoiler

Citaat:
D@mien schreef op 11-12-2005 @ 18:11 :
ligt et aan mij op doen sommige spoilertags et neit?
Ligt aan jou denk ik.....
Oud 11-12-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Rob schreef op 11-12-2005 @ 19:12 :
Wel ironisch, aangezien "Aizen" liefde betekent. (als ik het goed heb).
Dat weet ik zo niet. Je zou moeten weten hoe je zijn naam in kanji schrijft, omdat er natuurlijk veel meer karakters zijn die AI en SEN of ZEN als lezing hebben. Maar ai in de zin van liefde en zen als 'alles, geheel, volledig' zijn wel gangbaar, ja.
Oud 11-12-2005, 21:48
K-pax
K-pax is offline
Ik kan nu niet bij mijn anime, maar als je de naruto-episode zou opzoeken waarin Gaara uitlegd wat zijn verleden is en waarom hij LIEFDE op zijn voorhoofd heeft staan zal het juiste woord wel gezegd worden als je oplet wanneer hij liefde zegt. Je zou iig Aizen moeten herkennen.
Ok, je moet wel ff zoeken, mja ik dacht er zo aan, en moest het posten
Kvraag me af of wat op zijn voorhoofd geschreven kanji is of een andere schrijftaal.
Oud 11-12-2005, 22:00
Verwijderd
Hmm, volgens mij had je in Grenadier ook een kerel die Aizen Teppa heette. Was nogal vaak in love met mooie vrouwen.
Oud 11-12-2005, 22:05
Verwijderd
Da's kanji, inderdaad ai (liefde, maar dan meer in het algemeen; liefde in relationele/seksuele zin is ren/koi). Als het kana was had je het wel herkend denk ik, die karakters zijn veel minder complex dan kanji, helemaal katakana herken je makkelijk, deze zijn nl. meestal niet meer dan vier strepen en zeer hoekig.

Er zijn meerdere karakters voor zen, zo is bijv. ZEN een Chinese lezing van het karakter dat 'voorkant' betekent (Japanse lezing is mae), is er een karakter waarvan ZEN een Chinese lezing is dat 'alles, volledig' betekent (Japanse lezing matta(ku)), en zo zijn er nog een stel. De 'zen' in een woord als zenzen is een ander karakter dan in 'zenbu'. Toch spreek je dat hetzelfde uit.

En dat is het grote probleem met Japans: met alleen het horen van een uitspraak kom je er niet, en aan een omzetting in Westers schrift (wat hebon-shiki wordt genoemd, Hepburn-transcriptie, naar haar bedenker) heb je ook niet zoveel. Omdat er zoveel woorden zijn die je hetzelfde uitspreekt, maar die iets anders beteken, kun je heel vaak niet zonder het schrift. Je móet soms de tekens erbij hebben om te weten wat een woord betekent; in gesproken teksten kun je dan alleen uit de context opmaken welk van de verschillende betekenissen er bedoeld wordt.
Oud 11-12-2005, 23:31
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
*ff naar een Raw manga kijken*
Nop, Aizen wordt nie geschreven met de ai van liefde.
Letterlijk betekent zijn naam indigo kleur/verf/vlek.

Laatst gewijzigd op 11-12-2005 om 23:35.
Oud 12-12-2005, 00:34
D@mien
D@mien is offline
en Bleach 60 van Lunar is er...en lopen ze EINDELIJK weer bij...
en Mai-Otome 9....Bleach 40 van Keep...gaat lekker nu
Oud 12-12-2005, 00:44
Verwijderd
Voor zover ik kan achterhalen, maar ik kan er naast zitten, schrijf je zijn naam als 藍染惣右介 (ai, SEN, SOO, U, suke; on-yomi (Chinese lezingen) in hoofdletters, kun-yomi (Japanse lezingen) in kleine letters).

Het is, zoals je wel vaker bij namen ziet, een mengeling van zgn. jouyou-kanji (de 1.945 officiëel erkende karakters, o.a. gebruikt in overheidspublicaties, kranten en het onderwijs; dat is het minimum dat je moet kennen wil je 'geletterd' genoemd kunnen worden) en zgn. jinmeiyou-kanji, een set van 284 karakters die gebruikt worden voor namen. Die jinmeiyou-kanji hebben niet echt een betekenis, oorspronkelijk uiteraard wel omdat ze zijn afgeleid van wat nu de jouyou-kanji zijn, maar omdat ze alleen officiëel als naamkarakter gelden kun je die betekenis er niet zonder meer aan geven.

Enfin, wat zijn naam 'betekent' is ook niet zo gigantisch belangrijk eigenlijk, hoewel je natuurlijk op die manier wel leuke gein kunt uithalen met tekens. Maar dan had hij beter met 哀 geschreven kunnen worden (AI, aware, oftewel zielig, meelijwekkend, grievend ).
Oud 12-12-2005, 01:04
D@mien
D@mien is offline
In het einde van Shakugan no Shana ep 10 staat als translator note dat Aizen betekent: Love with deep devotion and affection.

Net Bleach 60 gezien...al wist ik door bovenstaande, niet werkende, spoilertags al dat
Spoiler
Had ik niet verwacht dat et zó zou lopen...
Maar volgende ep krijgen we dus Urahara te zien in Captain kleding...
Spoiler

Laatst gewijzigd op 12-12-2005 om 02:09.
Oud 12-12-2005, 02:17
D@mien
D@mien is offline
Dit zie ik in sommige spoilers op deze pagina:

Dit blijft ook nadat ik de cache heb geleegd enzo..
Oud 12-12-2005, 03:12
Rob
Rob is offline
Citaat:
Spoiler
[/B]
wtf? Uruhara? oO Die kan ik me toch echt niet herinneren in de manga. En als je de anime gezien hebt, zag je dat hij die portaal naar Soul Society niet eens in kon.
Lijkt mij dus sterk, maar we zien 't volgende week wel.
Oud 12-12-2005, 09:49
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 12-12-2005 @ 03:17 :
Dit zie ik in sommige spoilers op deze pagina:
[afbeelding]
Dit blijft ook nadat ik de cache heb geleegd enzo..
Vaag.....
Ligt het niet aan dat je beeldscherm te licht staat ofzo?? (ik zeg ook maar wat )
Oud 12-12-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Rob schreef op 12-12-2005 @ 04:12 :
wtf? Uruhara? oO Die kan ik me toch echt niet herinneren in de manga. En als je de anime gezien hebt, zag je dat hij die portaal naar Soul Society niet eens in kon.
Lijkt mij dus sterk, maar we zien 't volgende week wel.
Helemaal in het begin, bij ep ~25 ofzo tijdens die training kwam al eens aan de orde dat 'sandal-hat' gewoon een soulslayer heeft (hoe komt hij daaraan?). En toen (~ep 40 ofzo, voor of tijdens dat gevecht met Ishida geloof ik) is ook al eens gezegd dat hij de oorspronkelijke oprichter was van dat bureau of technology (oid, waar nu Kurotsuchi Mayuri hoofd van is, die 12th squad captain met zijn sicke masker). Dus hij heeft wel degelijk (diepgaande) banden gehad met soul society, hij zal er wel niet in kunnen omdat hij geëxcommuniceerd is ofzo.
Oud 12-12-2005, 15:55
D@mien
D@mien is offline
De Shinigami illustrated guide aan et eind van ep 49 geeft aan dat Urahara Kisuke voormalig 12th squad captain is.
na de preview voor ep 61 nog es gekeken te hebben zal et om een flashback gaan...

Laatst gewijzigd op 12-12-2005 om 15:58.
Oud 12-12-2005, 16:20
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2005 @ 01:44 :
Voor zover ik kan achterhalen, maar ik kan er naast zitten, schrijf je zijn naam als 藍染惣右介 (ai, SEN, SOO, U, suke; on-yomi (Chinese lezingen) in hoofdletters, kun-yomi (Japanse lezingen) in kleine letters).
Ik zie niet echt wat de verschillende yomi van de kanji hiermee te maken heeft...
Ik krijg vaak te horen dat je nie al te veel yomi moet leren, dat er nie echt een logische wijze is van wanneer je welke moet gebruiken...
Citaat:
D@mien schreef op 12-12-2005 @ 02:04 :
In het einde van Shakugan no Shana ep 10 staat als translator note dat Aizen betekent: Love with deep devotion and affection.
In het Japans zijn wel meerdere dingen die hetzelfde worden uitgesproken, maar anders betekenen:
kami:
1. god
2. haar
3. papier

shin
1. god
2. nieuw

Kijk maar eens naar "weer" in de volgende woorden/contexten:
het weer, afweer, alweer

Het lijkt erop dat nie iedereen ook de manga volgt... Tot nu toe, op 1 tot 5 filler eps na, heeft de anime de manga goed gevolgd...
Oud 12-12-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Cha schreef op 12-12-2005 @ 17:20 :
Ik zie niet echt wat de verschillende yomi van de kanji hiermee te maken heeft...
Ik krijg vaak te horen dat je nie al te veel yomi moet leren, dat er nie echt een logische wijze is van wanneer je welke moet gebruiken...
Nee, die is er ook niet, het is vooral idiomatisch bepaald. Maar je weet dat kanji even vaak als zelfstandige woorden worden gebruikt als samengestelde woorden, in 'compounds'. En in die compounds zitten inderdaad min of meer willekeurig on- en kun-lezingen door elkaar heen. Als je dan de verkeerde lezing pakt slaat het woord nergens meer op, dus het is wel handig dat je weet in welke situaties welk teken welke lezing heeft.
Oud 12-12-2005, 20:44
K-pax
K-pax is offline
Oke jullie kennen het vast wel allemaal maar:
Densha Otoko, echt wtf wat vet, ongelofelijk nog nooit zoiets gezien, en te flauw maar wel genieten

Wat vonden jullie ervan ???

voor mensen die het niet kennen:
Densha Otoko
Oud 12-12-2005, 21:01
Verwijderd
Ja echt heel gaaf schijnt het, maar wie vertaalt hem nu? Ik had hem als een van de eersten gedownload toen hij nog vertaald werd door een regular op het D-Addicts forum, maar die kapte er toen mee ofzo...iig ik had alleen de raws vanaf ep 8 en uiteindelijk heb ik alles weggehaald, is hij nu door iemand volledig vertaald dan?
Oud 12-12-2005, 21:49
Copycat
Copycat is offline
Ik moet ze nog kijken. Is wel grappig, al die otaku's .

De subs:
http://rapidshare.de/files/9064800/D...Otoko.rar.html

Ik zit nu allemaal Koreaanse dingen te kijken/lezen. Serie's zijn leuk. Manwha's zijn leuk. Jammer dat er nergens animatie serie's te vinden zijn.

Full House <3
Oud 13-12-2005, 00:20
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2005 @ 22:01 :
Ja echt heel gaaf schijnt het, maar wie vertaalt hem nu? Ik had hem als een van de eersten gedownload toen hij nog vertaald werd door een regular op het D-Addicts forum, maar die kapte er toen mee ofzo...iig ik had alleen de raws vanaf ep 8 en uiteindelijk heb ik alles weggehaald, is hij nu door iemand volledig vertaald dan?
Ik heb van een vriend van mij de torrents gekregen tot en met episode 10, en de eind episode torrent (het zijn er twee, verschillende eindes hehe)

Ik ben er net pas mee begonnen, ik zou niet weten wie ze heeft gesubbed, kan het wel achterhalen. Kan je ook de torrents geven als je wil.
Echt net episode 3 gezien, omfg
Oud 13-12-2005, 01:00
D@mien
D@mien is offline
Is et live action, of anime? ik kan et nl niet vinden op ANN...
Oud 13-12-2005, 06:06
Rob
Rob is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2005 @ 12:40 :
Helemaal in het begin, bij ep ~25 ofzo tijdens die training kwam al eens aan de orde dat 'sandal-hat' gewoon een soulslayer heeft (hoe komt hij daaraan?). En toen (~ep 40 ofzo, voor of tijdens dat gevecht met Ishida geloof ik) is ook al eens gezegd dat hij de oorspronkelijke oprichter was van dat bureau of technology (oid, waar nu Kurotsuchi Mayuri hoofd van is, die 12th squad captain met zijn sicke masker). Dus hij heeft wel degelijk (diepgaande) banden gehad met soul society, hij zal er wel niet in kunnen omdat hij geëxcommuniceerd is ofzo.
Ja, dat weet ik.
Maar ik bedoel dat ie volgens mij niet gaat vechten. Ben niet echt wakker...
Oud 13-12-2005, 09:41
D@mien
D@mien is offline
EINDELIJK is Gundam Seed Destiny van HaroTori helemaal gereleased...took them long enough..

Regels voor berichten