Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2005, 08:46
Joostje
Joostje is offline
SYDNEY, Australia (AP) --
Violence spilled into a second night Monday as scores of youths drove through predominantly white suburbs of Sydney, smashing windows of cars, homes and stores and raising fears of spreading racial unrest.
Australian youths attacked a man of Arab descent on Sunday on a train at the Cronulla station.Thousands of white youths attacked people they believed were of Arab descent at a Sydney beach. Later, Arabs retaliated in the suburbs.
In response, the region's premier said Tuesday police would be given increased power to crack down on rioters.
''New South Wales parliament will be recalled for a special emergency sitting on Thursday morning to provide police with extra powers to deal with criminals and thugs who are causing disturbances across our city,'' New South Wales state leader Morris Iemma said.
Prime Minister John Howard called the violence ''sickening,'' but denied it was rooted in racism. Arab community leaders said the unrest would heighten racial tensions as cell phone text messages warned of retribution by the Arab community and attacks by neo-Nazi groups.
About 5,000 white men, many of them drunk, targeted people believed to be of Arab or Middle Eastern descent on Cronulla Beach on Sunday after rumors spread that Lebanese youths assaults two lifeguards earlier this month.

Police, who had stepped up patrols on the beach after learning of cell phone text messages urging people to retaliate for the attack on the lifeguards, fought back with batons and pepper spray.
Young men of Arab descent struck back in several Sydney suburbs Sunday, fighting with police for hours and smashing dozens of cars with sticks and bats, police said. They said 31 people were injured, including a white man who was allegedly stabbed in the back, and 16 arrested.
Carloads of youths also tore through the suburbs Monday night, attacking vehicles and throwing bottles through windows. Police said they arrested 11 people in the latest flare-up, which also left seven people, including one police officer, injured.
Television images of Sunday's riot shocked Australians, who pride themselves on tolerance and credit an influx of immigrants with helping build up the country after World War II.
Tensions between youths of Arabic and Middle Eastern descent and white Australians have been rising in recent years, fueled by the Sept. 11, 2001, attacks in the United States and deadly bombings on Bali that killed 202 people, including 88 Australians.
Many Muslims also were angered over Howard's decision to contribute troops to the U.S.-led invasion of Iraq in 2003.
The president of the Islamic Friendship Association of Australia, Keysar Trad, said the violence was ''bound to happen'' following angry calls to radio talk shows after the attack on the lifeguards. Police have denied the assault on the lifeguards was racially motivated.
The unrest recalled three weeks of rioting in France that began in the suburbs of Paris on Oct. 27 and spread nationwide, baring frustration in communities with high immigrant and Muslim populations.
Police spokesman Paul Bugden said he did not have descriptions of those involved in Monday night's rampage, but said it was linked to Sunday's rioting.
Witnesses told an Associated Press photographer that some youths involved in the attacks were Middle Eastern or Arabic in appearance and others wore ski masks. Australian Broadcasting Corp. reported that police said men of Middle Eastern appearance were involved.
New text messages calling for more violence reportedly were being circulated. ''We'll show them!'' one message said.
Another warned of retaliation from the Middle Eastern groups.
''The Aussies will feel the full force of the Arabs as one -- 'brothers in arms' unite now,'' the message said.
Howard defended Australia's policy of tolerance, noting that the nation has successfully absorbed millions of foreigners. ''I do not accept that there is underlying racism in this country,'' he said.
His comments were clearly aimed at immigrants and their families. Howard repeatedly has come under criticism for refusing to apologize for past government abuses of Aborigines, Australia's poorest and least educated minority group.

Howard said Tuesday he did not believe the rioting would affect Australia's overseas reputation in the long-term.
''You have outbreaks of domestic discord that happens to every country and when it occurs there's publicity, but people make a judgment about this country over a longer term,'' he said.
Iemma said earlier police would find those behind the violence. ''Let's be very clear, the police will be unrelenting in their fight against these thugs and hooligans,'' he said.
About 300 people of Arab descent demonstrated against Sunday's attack outside one of Sydney's largest mosques, amid tight security.''Arab Australians have had to cope with vilification, racism, abuse and fear of a racial backlash for a number of years, but these riots will take that fear to a new level,'' said Roland Jabbour, chairman of the Australian Arabic Council.
In the 2001 census, nearly a quarter of Australia's 20 million people said they were born overseas. The country has about 300,000 Muslims, most in lower income suburbs of large cities.
A resident of the predominantly white suburb of Brighton-Le-Sands, Steven Dawson, said a bottle thrown through his apartment window Monday showered his 5-month-old son with glass, but did not hurt the boy.
Horst Dreizner said a car was rammed through the front doors of his denture store. ''Personally, I think it is only the beginning,'' he said by telephone.
The violence distressed residents of Sydney.
''What we have seen yesterday is something I thought I would never see in Australia,'' Community Relations Commission chairman Stepan Kerkyasharian told Sky News.
Religious leaders urged calm, with Roman Catholic Archbishop Cardinal George Pell urging people to ''reject the extremists in both camps and work together so that this is the end of major disturbances, not the beginning of something worse.''
Oud 13-12-2005, 08:48
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik had wat op TV gezien en ik begreep er eerlijk gezegd niks van. Ze zaten op hun strand?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 08:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-12-2005 @ 09:48 :
Ik had wat op TV gezien en ik begreep er eerlijk gezegd niks van. Ze zaten op hun strand?
Er waren geruchten dat er twee strandwachten waren aangevallen door moslims, en daarvoor zouden ze wraak nemen, ofzo.
Oud 13-12-2005, 08:51
T_ID
T_ID is offline
Libanezen meppen twee strandwachten in elkaar -> Australiers meppen Libanezen in elkaar -> rellen
Oud 13-12-2005, 08:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2005 @ 09:51 :
Libanezen meppen twee strandwachten in elkaar -> Australiers meppen Libanezen in elkaar -> rellen
after rumors spread that Lebanese youths assaults two lifeguards earlier this month.
Oud 13-12-2005, 08:55
Levitating Nun
Citaat:
Joostje schreef op 13-12-2005 @ 09:50 :
Er waren geruchten dat er twee strandwachten waren aangevallen door moslims, en daarvoor zouden ze wraak nemen, ofzo.
Wraak?
Primitief...en dan met z'n vijfduizenden? lol
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 08:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-12-2005 @ 09:54 :
after rumors spread that Lebanese youths assaults two lifeguards earlier this month.
Rare geruchten als de politie vorige week nog tien arrestaties pleegde bij die niet-bestaande vechtpartij...

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...06006073D.html

Maar wat is die bron eigenlijk? Ze hebben iets simpels als werkwoordsvormen al fout? Weet je zeker dat ze wel goed ingelicht zijn?
Oud 13-12-2005, 09:02
lawallan
lawallan is offline
Als ik lees over die arrestaties, dan lijkt het toch dat ze beter ingrijpen dan in parijs gebeurde, maar als je beweerd dat racisme er niks mee te doen heeft lijk je me toch wat naief.
Oud 13-12-2005, 09:13
T_ID
T_ID is offline
Bij de aanval op die strandwachten niet, daarna is het natuurlijk rassenrellen all the way. Nu zijn dus jongeren afkomstig uit het Midden-Oosten rellen aan het trappen nadat 'autochtone' (bestaat dat in Australie? Anyway) een vechtpartij op het strand veroorzaakten.

Afijn, racisme de gekste, beide groepen oprollen en achter de tralies dunkt me.
Oud 13-12-2005, 09:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2005 @ 09:59 :
Rare geruchten als de politie vorige week nog tien arrestaties pleegde bij die niet-bestaande vechtpartij...

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...06006073D.html

Maar wat is die bron eigenlijk? Ze hebben iets simpels als werkwoordsvormen al fout? Weet je zeker dat ze wel goed ingelicht zijn?
http://nytimes.com/aponline/internat...al-Unrest.html

New York Times
Oud 13-12-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 13-12-2005 @ 10:02 :
Als ik lees over die arrestaties, dan lijkt het toch dat ze beter ingrijpen dan in parijs gebeurde, maar als je beweerd dat racisme er niks mee te doen heeft lijk je me toch wat naief.
De meeste Engels-sprekende vakantiegangers zijn asociaal tuig, in elk geval als ze dronken zijn
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 11:25
Verwijderd
Ik heb altijd al een hekel aan Australie als land euhh werelddeel gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 11:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Tuig.
Oud 13-12-2005, 14:02
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-12-2005 @ 12:27 :
Tuig.
Wie?

Die Aussies zeker? Zijn toch allemaal crimineel.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:32
T_ID
T_ID is offline
Da's niet de bron van de TS tekst, waar ik op doelde.
Oud 13-12-2005, 14:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Die dikke Australier was wel grappig, die op tv zoiets als "this is what our grandfathers fought for!!!" schreeuwde. Het uitroeien van een groepje weerloze aboroginals is volgens mij niet iets om trots op te zijn. Maar misschien dat ook in Australie, netzoals in Frankrijk het verleden van het land wordt verbloemd.

Die Libanezen hebben het trouwens wel zwaar te verduren. Gisteren is er in het land zelf weer een politicus vermoord. Laatst was ook ene Hariri vermoord, waarna de VN een onderzoek eistte. Nu wacht het land ook nog eens politieke maatregelen van de EU en Amerika, omdat het land niet genoeg zou meewerken aan het onderzoek. Over terreur/tirannie/machtsmisbreuk gesproken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-12-2005 @ 15:37 :
Nu wacht het land ook nog eens politieke maatregelen van de EU en Amerika, omdat het land niet genoeg zou meewerken aan het onderzoek. Over terreur/tirannie/machtsmisbreuk gesproken.
Afijn, dat was dus tegen Syrië.
Oud 13-12-2005, 14:43
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2005 @ 15:42 :
Afijn, dat was dus tegen Syrië.
...

Ik haal die landen steeds door mekaar.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-12-2005 @ 15:43 :
Ik haal die landen steeds door mekaar.
Libanon was dan ook tot voor kort praktisch een kolonie van Syrië.

Er is trouwens nog een moord gepleegd daar, weer een bomaanslag door een *kuche* door Syrië aangestuurde *kuch* terreurgroep, op een minister als ik me goed herinner.
Oud 13-12-2005, 14:48
Verwijderd
Stiekem spelen er gewoon onderhuidse emoties mee, namelijk dat als je aan strandwachten zit, je fuckt met Baywatch en dat is onvergeeflijk. Dat is zo ongeveer nog erger dan de Australische vlag verbranden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Tsja, als men ziet dat je eigen land naar de kloten gaat door een achtergestelde cultuur die zowat op elk facet van het dagelijks leven wel een beperking heeft ( geen varkensvlees, 5 keer per dag pauze nemen voor een gebed etc. ) wil men wel eens ingrijpen en het recht in eigen handen nemen. Ook al is dat niet goed, maar ja, dat is nou eenmaal een vervelende eigenschap van de mens en daar kun je niets tegen doen helaas....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 16:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 13-12-2005 @ 15:02 :
Wie?

Die Aussies zeker? Zijn toch allemaal crimineel.
Aussies, Lebs, Bra boys, iedereen die daar nu anderen lastig valt of de boel sloopt.
Oud 13-12-2005, 16:51
Verwijderd
beetje vertiefd en t is net zo min t land van die "australiers" als van die libanezen dus ik snap niet wat ze liggen te zeiken...

zulke dingen zijn echt
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 17:15
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
koekjes schreef op 13-12-2005 @ 17:51 :
beetje vertiefd en t is net zo min t land van die "australiers" als van die libanezen dus ik snap niet wat ze liggen te zeiken...

zulke dingen zijn echt
Dat is nog steeds het gevolg van Brits imperialisme. Kijk maar na Amerika.

Maar het is inderdaad belachelijk rassenrellen te houden als je allebij niet in het land hoort. Sowieso zijn rassenrellen triest en nutteloos. Het wordt heus niet duidelijk na de rellen welk ras het beste was, of wel?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 19:01
Escapism
Escapism is offline
'no worries' zeggen die aussies altijd toch
Oud 13-12-2005, 20:14
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Escapism schreef op 13-12-2005 @ 20:01 :
'no worries' zeggen die aussies altijd toch
ik geloof dat dat de jamaicanen zijn.

Heb net een stukje op het nieuws gezien over australie, echt erg al die rasicsten met hun cowboy hoeden op. Natuurlijk is het ook erg dat de Libanezen erop reageren maar ik kan ze opzich geen ongelijk geven.

Beste oplossing hier lijkt me toch zoveel mogelijk van beide partijen oppakken en in de gevangenis gooien en dan niet zeuren over 1 crimineel per cel, maar gewoon volproppen (wel libanezen en aussies uit elkaar houden)
Oud 13-12-2005, 21:37
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
lawallan schreef op 13-12-2005 @ 21:14 :
Nee, dat zijn wel de Australiërs, is ontstaan in een of andere economische dip en groeide toen uit tot nationale groet ofzo
Oud 13-12-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Beste oplossing hier lijkt me toch zoveel mogelijk van beide partijen oppakken en in de gevangenis gooien en dan niet zeuren over 1 crimineel per cel, maar gewoon volproppen (wel libanezen en aussies uit elkaar houden)
Ja, dat werkt echt deëscalerend. Als die gasten na drie dagen vrijkomen zijn ze zo opgefokt dat ze een hele stad in elkaar trappen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 22:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2005 @ 15:32 :
Da's niet de bron van de TS tekst, waar ik op doelde.
jawel.
Oud 13-12-2005, 23:16
Foresight
Foresight is offline
heethoofden daaro, dat krijg je nou van dat gat in de ozonlaag.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 00:28
Supreme Dutch
Het is gewoon een teken dat de blanke bevolking het zat is dat er stromen met asielzoekers het land binnenkomen. Dan kun je die mensen wel weer gaan bekritiseren.. Misschien moet je 2 totaal verschillende bevolkingsgroepen gewoon niet met elkaar laten mixen en iedereen gewoon fijn op zijn eigen grondgebied laten zitten.. Dit voorval + dat in Parijs toont gewoon aan dat een Multiculturele Samenleving een sprookje is.. vroeg of laat gaat het toch weer fout.. Nee hoor jongens! Wij blijven stug proberen!

We moeten de oorzaak aanpakken, en niet alleen de gevolgen proberen te bestrijden..

Dweilen met de kraan dicht
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 00:30
Supreme Dutch
Citaat:

Heb net een stukje op het nieuws gezien over australie, echt erg al die rasicsten met hun cowboy hoeden op. Natuurlijk is het ook erg dat de Libanezen erop reageren maar ik kan ze opzich geen ongelijk geven
Waar 2 vechten hebben er 2 schuld.. Er komen al 100en jaren buitenlanders in Australie.. Waarom slaat bij deze groep ineens de vlam in de pan?

1 woord.. 5 letters

ISLAM
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 01:15
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-12-2005 @ 22:37 :
Nee, dat zijn wel de Australiërs, is ontstaan in een of andere economische dip en groeide toen uit tot nationale groet ofzo
idd.
nationale stopwoordje (zinnetje).
Oud 14-12-2005, 06:31
Levitating Nun
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 14-12-2005 @ 01:30 :
ISLAM
The answer to all your questions.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 06:38
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 14-12-2005 @ 01:28 :
We moeten de oorzaak aanpakken, en niet alleen de gevolgen proberen te bestrijden..

Daar kan ik het dus alleen maar volkomen mee eens zijn. Laat ze dus de sociaal-economische achterstand van minderheden eens aanpakken, door te zorgen voor gelijke toegang tot de arbeidsmarkt, gelijke kansen op onderwijs voor sociaal-economisch zwakkeren etc. Dat werkt een stuk beter tegen radicalisering, criminaliteit etc. dan allerlei vrijheid- en privacybeperkende maatregelen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 09:41
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 14-12-2005 @ 01:30 :
Waar 2 vechten hebben er 2 schuld.. Er komen al 100en jaren buitenlanders in Australie.. Waarom slaat bij deze groep ineens de vlam in de pan?

1 woord.. 5 letters

ISLAM
eerst zeg je dat er 2 schuld hebben en iets later komt het allemaal door de Islam, je bent weer lekker duidelijk.

Ik weet niet of je de aussies op tv hebt gezien, maar het grootste deel was dik, dronken, dom (3 m's ) en kwam niet echt met goede argumenten waarom de arabieren nou zo slecht waren. Alleen dat ze hadden gevochten voor dit stuk land en het dus van hun was, maar zoals al eerder genoemd was dat meer een slachtpartij dan een oorlog.
Oud 14-12-2005, 10:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-12-2005 @ 23:07 :
jawel.
De eerste en laatste aline kwamen niet overeen met wat er in de TS post staat, nu moet er trouwens ingelogd worden om de pagina te kunnen bekijken.

In Austalië is de rust nu trouwens hersteld na een forse politie inzet de afgelopen nacht.
Oud 14-12-2005, 10:28
Verwijderd
De rassenrellen in Australie,hebben ervoor gezorgd dat verschillende groepen zijn gaan samenwerken tegen de Australische rascisten. Libanezen, Turken, Italianen, Grieken en jongeren uit het Midden-oosten en Middenlandse-zee.

Een positieve ontwikkeling dat er wordt samengewerkt. Maar goed, eigenlijk moeten ze wel, daar de Australische politie hun veiligheid niet kan garanderen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 10:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 11:28 :
Een positieve ontwikkeling dat er wordt samengewerkt. Maar goed, eigenlijk moeten ze wel, daar de Australische politie hun veiligheid niet kan garanderen.
http://www.nu.nl/news/641776/20/Politie_herstelt_rust_in_Sydney_%28video%29.html

Yay voor omgefundeerde uitroepen.
Oud 14-12-2005, 10:37
Verwijderd
Achteraf ja. En ik neem die politieagenten ook niets kwalijk, maar dat de minderheden samen zijn gaan werken zal zeker ook ervoor gezorgd hebben dat de rust deels teruggekeerd is.

En reageer eens niet meer op mijn posts, wil je.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 10:53
T_ID
T_ID is offline
Zolang je geen onzin uitkraamd zal ik dat niet doen, maar als je beweerd dat het schoppen van rellen en het plunderen van woonwijken iets positiefs is en bijdraagt aan de veiligheid dan moet mijn realiteitsbesef toch even wat kwijt.
Oud 14-12-2005, 11:07
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 11:53 :
Zolang je geen onzin uitkraamd zal ik dat niet doen, maar als je beweerd dat het schoppen van rellen en het plunderen van woonwijken iets positiefs is en bijdraagt aan de veiligheid dan moet mijn realiteitsbesef toch even wat kwijt.
Uit iets slechts kan iets goeds voorkomen.
Ze beweerd nergens dat de rellen zelf een goeie ontwikkeling waren.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 11:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 14-12-2005 @ 12:07 :
Uit iets slechts kan iets goeds voorkomen.
Ze beweerd nergens dat de rellen zelf een goeie ontwikkeling waren.
Ze schrijft dat het samenkomen van minderheden iets goeds is, los van dat dat niet gebeurd is op noemenswaardige schaal is het resultaat van dat samenkomen de rellen van de afgelopen dagen.
Oud 14-12-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 14-12-2005 @ 01:28 :
Het is gewoon een teken dat de blanke bevolking het zat is dat er stromen met asielzoekers het land binnenkomen. Dan kun je die mensen wel weer gaan bekritiseren.. Misschien moet je 2 totaal verschillende bevolkingsgroepen gewoon niet met elkaar laten mixen en iedereen gewoon fijn op zijn eigen grondgebied laten zitten.. Dit voorval + dat in Parijs toont gewoon aan dat een Multiculturele Samenleving een sprookje is.. vroeg of laat gaat het toch weer fout.. Nee hoor jongens! Wij blijven stug proberen!

DIE BLANKEN HOREN DAAR OOK NIET dus die heben helemaal NIKS te zeiken...

en jij bent gewoon een domme idioot met jouw beredenering, verdiep je eerst in een situatie voordat je blaat
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 11:30
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-12-2005 @ 12:20 :

en jij bent gewoon een domme idioot met jouw beredenering, verdiep je eerst in een situatie voordat je blaat
Nou nou... kolonosatie heeft zich wel erg lang terug plaatsgevonden om te concluderen dat blanken daar niet horen.
Maar je boodschap klopt wel, Australie is juist ontstaan door immigratie.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 11:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lol @ 300 jaar oude koeien uit de sloot halen.

Het lijkt stichting Slavernijverleden Suriname wel.
Oud 14-12-2005, 12:39
Supreme Dutch
Citaat:
DarkSide schreef op 14-12-2005 @ 07:38 :
Daar kan ik het dus alleen maar volkomen mee eens zijn. Laat ze dus de sociaal-economische achterstand van minderheden eens aanpakken, door te zorgen voor gelijke toegang tot de arbeidsmarkt, gelijke kansen op onderwijs voor sociaal-economisch zwakkeren etc. Dat werkt een stuk beter tegen radicalisering, criminaliteit etc. dan allerlei vrijheid- en privacybeperkende maatregelen.
Ja, maar zorg er dan ook eerst voor dat er niet meer binnenkomen.. Als je de huidige groep geholpen hebt zijn er al weer 30.000 nieuwe migranten binnen komen lopen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 12:43
Supreme Dutch
[QUOTE]koekjes schreef op 14-12-2005 @ 12:20 :

[/QUOTE
*blaat* mijn neefje woont in Sydney en die is zelfs een kijkje gaan nemen bij het hele gebeuren.. Ik denk dat die baas toch wat meer heeft meegekregen over het voorval dan jij.. Vervolgens heb ik er met hem een vrij lang gesprek over gehad met wat er allemaal gebeurt is, hoe het komt en hoe de situatie zich aan het ontwikkelen is..

Dus zeg nou niet dat ik niet op de hoogte ben..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 12:45
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 14-12-2005 @ 13:39 :
Ja, maar zorg er dan ook eerst voor dat er niet meer binnenkomen.. Als je de huidige groep geholpen hebt zijn er al weer 30.000 nieuwe migranten binnen komen lopen.
Achja, je moet de (overigens best reele) economische en sociale kosten wel meewegen in de discussie, maar zeker niet de baten vergeten, zoals het recht op politiek asiel, gezinsvorming, etcetera.
Oud 14-12-2005, 14:12
Verwijderd
[QUOTE]Supreme Dutch schreef op 14-12-2005 @ 13:43 :
Citaat:

[/QUOTE
*blaat* mijn neefje woont in Sydney en die is zelfs een kijkje gaan nemen bij het hele gebeuren.. Ik denk dat die baas toch wat meer heeft meegekregen over het voorval dan jij.. Vervolgens heb ik er met hem een vrij lang gesprek over gehad met wat er allemaal gebeurt is, hoe het komt en hoe de situatie zich aan het ontwikkelen is..

Dus zeg nou niet dat ik niet op de hoogte ben..
nee met je dat alles door de islam komt, beetje dom om zo te beredeneren...

maar om ouwe koeien uit de sloot te halen: de blanken hebben australie gejat dus geen recht om te janken dat er mensen zijn die er niet horen dus ik zie hun fucking punt niet... das hetzelfde als de blanken/zwarten die vinden dat amerika van hun is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten