![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Jonger dan 16 jaar In de Wet op de orgaandonatie is geregeld dat iedereen vanaf 12 jaar toestemming kan geven voor donatie na overlijden. Of daartegen bezwaar kan maken. Wel gelden onder de 16 jaar enkele uitzonderingen: Onder de 12 jaar Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen geen keuze in het Donorregister (laten) vastleggen. De arts vraagt in dat geval toestemming aan ouder(s) of voogd. Bij verschil van mening tussen de ouders of voogd is donatie niet mogelijk. Van 12 tot 16 jaar Tot 16 jaar kunnen de ouder(s) of voogd de geregistreerde donatietoestemming van de jongere herroepen. De donatie gaat dan niet door. Zijn beide ouders of de voogd afwezig of onbereikbaar, dan mag de donatie wel. Heeft de jongere 'nee' geregistreerd, dan kunnen de ouder(s) of voogd dit niet negeren en zal de jongere geen donor zijn. 18e verjaardag Staat iemand onder de 18 jaar nog niet geregistreerd, dan ontvangt hij in het jaar nadat hij 18 geworden is automatisch een donorformulier. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
geneeskunde is wetenschap daarbij, algemeen het helpen van mensen vind ik ook goed, maar ik vind deze vorm te ver gaan. het uitwissellen van organen ed vind ikzelf gewoon te onnatuurlijk en daarom wil ik niet dat er opcdie manier van mijn dode lichaam gebruik wordt gemaakt mss was ik niet duidelijk in mijn vorige post, k hoop nu wel ![]() Citaat:
![]() ![]() t gaat me meer om wanneer ik net dood ben, dat de natuur me zeg maar zo opneemt, dat ik dan verorberd wordt door , wormen schimmels en rottingsprocesen (behalve als ik me laat cremeren natuurlijk) ed zal is het punt niet |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ben het voor de rest wel met je eens maar ik denk dat het in de praktijk wel lastig is uit te voeren |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: toentertijd heb ik aangekruist dat ze alles mogen hebben. Zelf heb ik er niets meer aan; als er andere mensen mee geholpen zijn zie ik niet in waarom je geen donor zou worden. Overigens schreef iemand in dit topic eerder dat er een voorstel binnen de regering was gedaan: geen (bloed)donor zijn = geen organen/bloed ontvangen. Eigenlijk kan ik me daar wel redelijk in vinden. Ik kan me herinneren dat dat voorstel toentertijd werd afgeschoten, klopt dat? Edit: leesbaarheid wat verbeterd ![]() Laatst gewijzigd op 19-04-2006 om 21:10. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik heb zelf nooit een donorformulier gekregen.
Je kunt hem hier zelf downloaden http://www.donorregister.nl/pdf/Dono...FM%201a.02.pdf En dan op de bus doen ![]()
||
Citaat:
Wel weet ik dat het voor de nabestaanden een rotidee kan zijn, maar goed... het is waarschijnlijk toch al rot dat ik dood ben... dan kan dit er nog wel bij ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De wereld is hard, iedereen denkt tegenwoordig aan zijn portemonnee. Ik denk niet dat artsen daar anders in zijn. Het zijn ook geen heiligen. Het is makkelijk zat om te zeggen dat iemand niet meer te redden was. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||