![]() |
||
Citaat:
![]() Je kunt verder lastig ontkennen dat er mensen zijn die bij elk neergeknald stenengooiertje en elke liqudiatie weer moord en brand schreeuwen, maar in geen velden of wegen te bekennen zijn wanneer het over Palestijnse wandaden of wanbestuur gaat.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En wacht alsjeblieft even, voor je me voor anti-semiet uitmaakt. Ik vind dat de staat Israel ook door iedereen erkend moet worden (sommige landen doen dit nog niet). Hadden we in de jaren 50 geleefd, dan had ik gezegd: stuur ze allemaal terug naar waar ze vandaan komen (de joden), dit land is van de Palestijnen. Maar we leven nu in 2005. Die mensen wonen er nu al zo lang, en er is ook al een derde of vierde generatie, die kun je nu niet meer wegsturen (ik weet dat er al eerder joden woonden, maar het grootste gedeelte is er na de 2e wereldoorlog gekomen). Daarom vind ik dus dat de staat Israel ook gerespecteerd moet worden. De Palestijnen hebben ook recht op een eigen land. Mijn sympathien gaan uit naar de Palestijnen die hier via de politiek voor strijden. Ik kan me voorstellen, dat wanneer je dierbaren zijn vermoord, en je huizen vernietigd door het Israelische leger, dat je dan gek wordt, en met een bom om je lijf een Israelische legerbasis oploopt. Maar wat ik nooit, maar dan ook nooit goed zal keuren zijn aanslagen op onschuldige Israelische burgers. Gewetenloze barbaren die een schoolbus laten ontploffen moeten levenslang achter de tralies.
||
Citaat:
Zijn Appingedammers dan ook een volk? Calcutters? Of Parijzers? Waar hebben we het over? 'Raciale' afkomst? Religie? Cultuur? Taal? Het simpele idee een volk te zijn?
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
'Holocaust is een mythe'
Uitgegeven: 14 december 2005 10:01 Laatst gewijzigd: 14 december 2005 10:08 TEHERAN/STRAATSBURG - De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft verbaal opnieuw de aanval geopend op Israël en de joden. De holocaust (jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog) is een "mythe" en de joodse staat moet maar worden verplaatst naar Europa of Noord-Amerika, aldus de ultraconservatief . "Ze hebben hebben een verhaal verzonnen onder de naam 'Slachting van de Joden' en ze hebben dat boven God, religie en de profeten zelf geplaatst", zei Ahmadinejad woensdag ten overstaan van een grote mensenmenigte in de zuidoostelijke stad Zahedan. De toespraak werd rechtstreeks op de Iraanse staatstelevisie uitgezonden. Israël heeft snel en scherp gereageerd op de uitlatingen van het Iraanse staatshoofd. De wereld moet de "ogen openen" voor de "perverse zienswijze van dit regime", zei een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken. Tumor Sinds zijn aantreden in augustus heeft Ahmadinejad al een paar keer een internationale rel veroorzaakt door omstreden uitlatingen. In oktober noemde hij Israël een "tumor" dat "van de kaart geveegd moet worden". Eerder deze maand zei hij dat er maar een joodse staat op het grondgebied van Oostenrijk of Duitsland moet komen als deze landen zich verantwoordelijk voelen voor genocide op de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Woensdag opteerde hij voor het nog veel verder weg gelegen Canada of Alaska. Onaanvaardbaar Ahmadinejad trok de holocaust eerder al openlijk in twijfel. Maar de uitlatingen daarover van woensdag zijn het meest uitgesproken tot nu toe. Het Britse voorzitterschap van de Europese Unie noemde bij monde van minister van Europese Zaken Alexander de uitspraken van de Iraanse president "onaanvaardbaar. Dit zijn woorden die geen plaats hebben in een geciviliseerd politiek debat", zei Alexander woensdagochtend in het Europees Parlement in Straatsburg. http://www.nu.nl/news/641829/20/%27H..._mythe%27.html --------------------------------------------- Ik mag deze Sji'iet wel! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ach, jou nam ik ook al een hele tijd niet serieus meer. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bewijs aub niet hogere niveaus van irrelevantie door er nu andere landen bij te halen, aangezien dat een struisvogel-argument zou zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daarmee bedoel ik: Gekke Sji'iet, die alleen nog maar meer olie op het vuur gooit, terwijl het allemaal op een rustigere manier kan. Hij wéét dat er internationaal op zijn uitlatingen gereageerd gaat worden (het is immers niet zijn eerste omstreden uitspraak). Maar aan de andere kant vind ik het geweldig om te zien hoe hij alle kritiek van de afgelopen tijd naast zich neerlegt en gewoon doet of z'n neus bloed. Hij laat zien dat-ie ballen heeft. Dat maakt hem in mijn ogen een geloofwaardige president. Kijk, ik kan nu wel dramatisch gaan lopen doen, omdat jullie hoogstwaarschijnlijk dachten dat ik het voor hem op zou nemen qua standpunten, omdat hij het over Israel heeft. Maar weetje, I don't care. Jullie denken maar. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En voor de rest, een joodse staat in Afrika zou op dezelfde problemen stuiten als een joodse staat in Palestina, alleen dan zonder de politieke beladenheid of de religieuze problemen. Hmm, misschien was het wel een betere oplossing dan de huidige geweest (hoewel het beter was geweest als ze gewoon naar west Europa/ de VS waren gekomen).
||
Citaat:
Speciaal voor jou, uit de officiele Van Dale: VOLK: 1 de gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben Duidelijk genoeg? Appingedammers zijn dus geen volk, zij behoren tot het Nederlandse volk. Alle groepen die je in de 1e alinea gaf, zijn idd volken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, met dat laatste ben ik het eens. Maar goed, de tijd kunnen we helaas niet terugdraaien en we kunnen die Israeliers niet meer wegsturen. Wat we wel kunnen doen is dat land zoveel mogelijk boycotten en andere politieke en economische sancties opleggen zodat ze Palestijns grondgebied ('67) teruggeven en een Palestijns onafhankelijke staat laten uitroepen. Ook zouden de grenzen voor de miljoenen Palestijnse vluchtelingen open moeten staan, en niet meer voor alles wat joods is. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Het probleem van de vluchtelingen van '67 dient natuurlijk ook te worden aangekaart; ik vraag me echter af of massale immigratie de beste oplossing is, ook voor de plestijnse vluchtelingen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens ben ik het met je vorige post niet helemaal eens. Israel is een democratie. Haar beleid wordt dus door de meerderheid van de bevolking gesteund. Wanneer je indivudele bedrijven gaat boycotten krijg je nooit het gewenste resultaat.
||
Citaat:
||
Citaat:
1) het beleid niet alleen via verkiezingen wordt bepaald 2) de burgers niet allemaal ansprakelijk zijn voor het gevoerde beleid. He is dus ethisch onverantwoord om alle israeliers de dupe te laten zijn van het regeringsbeleid. Daarnaast heeft het verleden uitgewezen dat invloed van grote bedrijven wel degelijk invloed kan hebben op het beleid ( Bijvoorbeeld The European Round Table).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VS: Israël schond waarschijnlijk wapenafspraken MoHaMeDJaLaL | 138 | 11-02-2007 10:31 | |
Geheim akkoord tussen Syrie en Israel??? Gatara | 10 | 17-01-2007 10:33 | |
Het grote Israel/PA topic mét poll Vlaamse | 500 | 07-02-2004 21:45 | |
Het grote Israel topic, nr. zoveel Gatara | 411 | 28-01-2004 20:57 | |
Israël, Israël en nog eens Israël! e r t a njunior | 4 | 20-01-2004 12:05 | |
Israel vs Pallestina bratislava | 3 | 30-09-2002 09:01 |