Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2005, 14:53
Rufes
Rufes is offline
Hey,

Ik moet dinsdag een drama les geven aan de mensen uit m`n klas.. Heeft iemand een leuk idee om te doen?

Rufes
Advertentie
Oud 17-12-2005, 14:57
Faerie
Faerie is offline
In ieder geval niet dat mensen een groepje van 2 ofzo moeten maken en Appel of Peer of een andere fruitsoort tegen elkaar moeten zeggen. Dat moesten wij eerst, en dat was echt duf.
Oud 17-12-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 17-12-2005 @ 15:57 :
In ieder geval niet dat mensen een groepje van 2 ofzo moeten maken en Appel of Peer of een andere fruitsoort tegen elkaar moeten zeggen. Dat moesten wij eerst, en dat was echt duf.
Dat is anders een hele goede leerzame oefening, als er maar duidelijk gemaakt wordt waarom die oefening gegeven moet. (incasseren - reageren)
Oud 17-12-2005, 15:02
Faerie
Faerie is offline
We moesten in ieder geval proberen om elkaar uit te schelden, maar niet met echte scheldwoorden. Het idee was op zich wel leuk, maar ik heb er niks van geleerd. Het was overigens wel best grappig om elkaar uit te schelden met 'banaan' ofzo...
Oud 17-12-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 17-12-2005 @ 16:02 :
We moesten in ieder geval proberen om elkaar uit te schelden, maar niet met echte scheldwoorden. Het idee was op zich wel leuk, maar ik heb er niks van geleerd. Het was overigens wel best grappig om elkaar uit te schelden met 'banaan' ofzo...
Dan heb je er inderdaad het verkeerde van geleerd.
Het gaat er puur om dat de scheldwoorden die je naar je hoofd geslingerd krijgt, dat die verschrikkelijk zijn. "Een appel?! Noem je mij een appel???!!!!" om vervolgens een nog erger scheldwoord terug te roepen, banaan etc.
Maar het gaat er dus over dat je het laat aankomen, gaat huilen ofzo, en dat dan gebruikt om weer te reageren op de ander.
Oud 18-12-2005, 21:11
Verwijderd
Ik weet wel een moeilijk concentratiespelletje wat wij wel eens doen.

Allemaal in een kring gaan staan. 1 begint en wijst naar een ander en zegt zijn eigen naam. De volgende wijst weer iemand anders aan en zegt ook zijn eigen naam. Dit door laten gaan tot een heel rondje. Om te voorkomen dat mensen twee keer aan de beurt komen kun je als je geweest bent je hand opsteken of je hand op je hoofd leggen zoiets. Als dat eerste rondje goed gaat, doe je er een rondje 'bij'. Dus iemand anders begint wijst iemand aan en zegt een kleur of boom of wat je wil. En dan weer een rondje en dan die twee rondjes door elkaar laten lopen.

Ik weet niet precies hoe oud dat groepje is? Als je dat even verteld kan ik nog wel een aantal dingetjs bedenken, maar sommige zijn kinderachtig of juist te ingewikkeld voor bepaalde leeftijdscategorie.
Oud 02-01-2006, 21:25
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
WOESJ BOING PAUW is een geweldige warming up .

Lesje theatersport/improvisatie is altijd leuk.
Of elementair spel: met zijn allen om een kist gaan staan en ontzettend bang ervoor of boos erop worden, maar zonder van je plek te komen of te gebaren. Of iemand op een krukje zetten en een ander anderhalve minuut geven om dit personage met alle mogelijke middelen van het krukje te krijgen.
Etc, etc..
Oud 03-01-2006, 10:51
flyaway
flyaway is offline
Of alleen met stilte werken, krijg je vaak mooiere dingen dan met tekst.
Oud 04-01-2006, 20:17
Verwijderd
Levend cluedo,
misschien wel een gezien bij de lama's ?
Advertentie

Regels voor berichten