Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 16:02
alpha
alpha is offline
wie weet er goede boeken over wicca? Ik bedoel, wat ik hier allemaal lees is erg interessant en iedereen heeft het telkens over hun wicca-boeken.
dus vertel me welke boeken zijn goed/interesant en voor beginners? en waar kan ik ze vinden?
Oud 24-08-2002, 17:18
Nefiâth
Nefiâth is offline
Eerst gewoon in de bieb kijken, zo ben ik ook begonnen . Daar vind je er wel een aantal, het beste boek dat ik had was er eentje over de moderne hekserij. Zo heette hij geloof ik ook (weet trouwens wel bijna helemaal zeker); moderne hekserij. Groen achtig boekje, in een reeks over godsdiensten uitgebracht.
Die was heel goed en niet zo zweefachtig. Als ik de schrijver weer weet zal ik het zeggen.
Oud 24-08-2002, 19:03
Morphia
Morphia is offline
Ik heb er verschillende gelezen en ik kan niet beoordelen wat jou aan zal spreken of niet. Waar ik me alleen erg aan stoor, zijn de 'populaire' wicca boeken, je herkent ze aan een kleurige kaft en de hippe titel. Er zit nog net geen pentagram-navelpiercing bij, bij wijze van spreken. Ik heb er daar ook een aantal van gelezen en ik vind ze gevaarlijk, omdat ze heel gedetailleerd beschrijven wat je allemaal zou moeten doen als je een heks wil zijn, compleet met vaste rituelen en weet ik wat allemaal. Terwijl het om het gevoel gaat, om het geloof in bijvoorbeeld de polariteit van alles. Dat je vanbinnen voelt dat het voor jou zo in elkaar zit. Dan voel je ook hoe je bijvoorbeeld energie kan sturen en hoe je met visualisatie dingen kunt veranderen.

Als voorbeeld noem ik het trekken van de cirkel. Daar staan dan hele verhalen bij, wat je allemaal moet doen, wat je moet zeggen, en dat moet je dan uit je hoofd leren. Werkt niet. Als je God (in dit geval de God-in) voelt, dan kun je hem/haar/het/wat dan ook op jouw manier aanspreken.

Ik geloof eigenlijk: als je echt een heks bent, voel je het allemaal wel. Als je het jezelf toestaat om je eigen dingen te voelen. Probeer niet te hard een heks te zijn volgens het boekje, wees een heks vanuit je hart. Pas dan zal je kracht volledig tot zijn recht komen.

Het is natuurlijk wel goed om de boeken die je aanspreken in ieder geval door te lezen. Voor inspiratie. En ze spreken je ook niet voor niets aan. Dan trekken ze jou, passen ze bij jou.

Veel succes.
Oud 25-08-2002, 14:17
Verwijderd
heks - susan smit

to stir a magick cauldron, to ride a silver broomstick & to light a sacred flame - silver ravenwolf (3 verschillende boeken) (eng)

hekserij - vivianne crowley

wicca - vivianne crowley (eng) (en dan bedoel ik niet gewoon de engelse versie van 'hekserij' maar een dun klein boekje uit een serie, met ook boeken over druids, chakra's, astrology enzp)

dat was ut wel ongeveer... misschien hebben anderen nog meer

koop iig niet van die boeken met kant en klare spreukeen erin, niet: 'heksen bestaan ' van melkor (veel te veel eiegn mening),
'magie en rituelen'van cassandra eason en dat soort flufbunny boeken... is echt onzin
Oud 25-08-2002, 21:18
alpha
alpha is offline
Iemand ervaring met de volgende twee boeken?

Het boek der schaduwen - Phyllis Curott
Heksen en witte magie: ontdek de kracht van een natuurreligie - Lucy Summers
Oud 25-08-2002, 21:38
wicce
wicce is offline
Citaat:
alpha schreef:

het 1e heb ik niet gelezen, het 2e wel. Ik heb het eens van mijn moeder gekregen. erg mooi illustraties, verder weinig aan vind ik persoonlijk..

Ik raad iedereen nog altijd de boeken van laurie cabot aan, die vind ik echt geweldig!
Oud 26-08-2002, 06:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Bezems en pentagrammen - minerva

morphia vindt dat waarschijnlijk zo'n kleurrijk boek
Oud 26-08-2002, 08:14
Tio
Tio is offline
Onze bieb had idd wel boeken erover. Helaas waren ze allemaal uitgeleend
Oud 26-08-2002, 11:00
alpha
alpha is offline
Heks van Susan Smit hebben ze niet bij ons in de bieb. Ik heb al gezocht, die anderen wel dus vandaar.
Oud 26-08-2002, 13:03
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
Citaat:
alpha schreef:

Het boek der Schaduwen van Phyllis Curott is best een goed boek alleen af en toe beetje saai het is een boek in de stijl van Susan Smit alleen vond ik het boek van Susan Smit leuker.
(haar nieuwe boek Heksenkunsten schijnt goed te zijn)

en het boek van Lucy Summers is een beetje hetzelfde als ieder standaard Wiccainfoboek maar wel goedkoper dan ieder standaard Wiccainfoboek, ook wel een aanrader, simpel utgelegd, makkelijk te lezen, aantal doedingetjes erin, mooie foto's.
Oud 26-08-2002, 17:16
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

Moehaha.

Maar even serieus: daar moet je echt mee uitkijken. Probeer eerst echt te voelen waar ze het over hebben voordat je van alles gaat uitproberen.
Oud 29-08-2002, 15:30
Black Bird
Black Bird is offline
Dat is inderdaad een stom boek.
Oud 29-08-2002, 17:14
Verwijderd
dat boek van susan smit is hartstikke nieuw, vandaar dat ze ut niet hebben ws
Oud 29-08-2002, 19:12
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

ik ben da boek nu aant lezen... theeft wat tips hoeje het je ouders kunt vertellen ofzo... nja... kweenie maar kvinnut niet echt een leuk boek ofzo... tis handig om een beetje idee te krijgen wat bij de feesten hoort (kbedoel welke sorrten kruiden ofzo, wat nou echt een geschikt iets is voor speciaal die dag) maar voor de rest maak ik toch liever mijn eigen versjes en ik voel gewoon wat ik moet doen, dat hoeft ze niet voor me op te schrijven, dat verzin ik zelf wel.
Oud 29-08-2002, 19:27
Morphia
Morphia is offline
Hmm.. Misschien moet ik maar eens een boek van Susan Smith lezen.
Oud 02-09-2002, 20:43
halve gare
halve gare is offline
ga binnen kort ook een de bieb onderzoeken op interessante boeken over dit onderwerp! zal de titel van jullie onthouden..
Oud 02-09-2002, 21:16
pinkelotje
pinkelotje is offline
Citaat:
alpha schreef:
wie weet er goede boeken over wicca? Ik bedoel, wat ik hier allemaal lees is erg interessant en iedereen heeft het telkens over hun wicca-boeken.
dus vertel me welke boeken zijn goed/interesant en voor beginners? en waar kan ik ze vinden?
magie en rituelen - cassandra eason
vind ik persoonlijk een hele goede boek voor beginners!
en zeker weten een aanrader.

en deze site http://www.hekserij.tk is ook een hele goeie site voor beginners ofcourse een kijkje waard.
Oud 12-09-2002, 13:51
Blair Witch
Blair Witch is offline
Ik heb heel wat boeken gevonden bij boekenvoordeel (raar maar waar)
vb;
heksen en witte magie WICCA
handboek der magie

en dat soort boeken....
Oud 12-09-2002, 14:13
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
Blair Witch schreef:

heksen en witte magie WICCA

en dat soort boeken....
heeft m ook, maar er staan wel een beetje de basic dingen in, en leuk...maar als je al veel weet denk ik ni...
Oud 17-09-2002, 18:47
CryperA
CryperA is offline
De beste boeken die ik tot nu toe gelezen heb zijn die van Joke & Ko Lankester en Laurie Cabot, en Susan Smith is inderdaad leuk. Het boek van Claudia van der Sluis heb ik ook gekocht maar dat vind ik eerlijk gezegd zonde van mijn geld.
Phyliss Curot's boek vond ik ook het leukste boek, het eerste ook die ik gelezen had over hekserij.

Het boek van Cassandra Eason heb ik ook, en die vind ik eerlijk gezegd wel handig

Ik heb nu een boek van Starhawk besteld, The Spiral Dance maar ik zit er al langer dan een maand op te wachten...iemand gelezen?
Oud 17-09-2002, 19:00
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
hier heb je der nog een paar:

Spirituele reizen tussen leven en dood (niet echt Wicca maar het is echt interessant)

Spiritueel en magie
Oud 21-09-2002, 10:30
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Ik heb er verschillende gelezen en ik kan niet beoordelen wat jou aan zal spreken of niet. Waar ik me alleen erg aan stoor, zijn de 'populaire' wicca boeken, je herkent ze aan een kleurige kaft en de hippe titel. Er zit nog net geen pentagram-navelpiercing bij, bij wijze van spreken.
laatst was ik in wat boekenwinkels naar een goed wicca boek aan het zoeken, en kwam dus ook zulke boekjes tegen. Vooral een mooi uitziend boekej heksen en witte magie ofzo. Dat stond me al meteen tegen want het is zo leuk geschreven, leuke plaatjes bij verschillende rituelen. Alsof het één of ander spelletje is dat je op verjaardags feestjes doet.

Maar ja dat hou je toch niet tegen...
Oud 21-09-2002, 11:44
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Sysy schreef:
laatst was ik in wat boekenwinkels naar een goed wicca boek aan het zoeken, en kwam dus ook zulke boekjes tegen. Vooral een mooi uitziend boekej heksen en witte magie ofzo. Dat stond me al meteen tegen want het is zo leuk geschreven, leuke plaatjes bij verschillende rituelen. Alsof het één of ander spelletje is dat je op verjaardags feestjes doet.

Maar ja dat hou je toch niet tegen...
Nee, maar het is wel zonde.

Regels voor berichten