Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2005, 18:17
Love & Peace
Love & Peace is offline
*ahum*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-12-2005 @ 19:17 :
*ahum*
Wat?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:20
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Hehe, achja, je zou kunnen zeggen dat ik keer op keer de plank mis sla.

Ik denk het niet. Ik denk simpel weg dat jullie geen flauw idee hebben wat een burka is en waar het vandaan komt. Doe me een lol en ga dat alsjeblieft even opzoeken oid, zal je zien dat ik geen mening gepresenteerd heb in mijn definitie van de burka maar feiten.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:21
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 18:59 :
Als een vrouw zich prettiger voelt in burqa, wie ben jij dan om haar dat te verbieden omdat JIJ je er niet prettig bij voelt?! Het maakt jou iig niet belangrijker. Helemaal niet zelfs.
Zoals nare man al aangaf, wat vind je van nudisme in een openbare gelegenheid?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:22
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 21-12-2005 @ 19:21 :
Dat heb ik ookal 12 keer als argument aangehaald, maar je verwacht toch niet dat ze ingaan op logica?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:23
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 18:59 :
Haha, je draaft door. Waarom kiezen, zelfstandige jonge, ongetrouwde moslima's dan steeds vaker voor de burqa?
Jouw feit is zeer zeker de mijne niet. Wanneer een vrouw vrijwillig voor de burqa kiest en de overheid haar daarin wil belemmeren, ben je domweg aan het discrimineren. Je legt haar immers beperkingen op. je tast haar vrijheid van expressie aan. Als een vrouw zich prettiger voelt in burqa, wie ben jij dan om haar dat te verbieden omdat JIJ je er niet prettig bij voelt?! Het maakt jou iig niet belangrijker. Helemaal niet zelfs.
Je trekt snelle conclusies en doet foute aanames. Hoeveel vrouwen dragen burwa zodat ze anderen kunnen laten zien dat ze 'eigendom' zijn van hun man. Kom op zeg, doe niet zo kortzichtig.
Ik vind niet dat omdat er aan allerlei objecten veiligheid wordt ontleend, ze daarom niet verboden moeten worden. Zou mooi zijn, mag dadelijk iedereen met zichtbaar een pistool op zak rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-12-2005 @ 19:20 :
Hehe, achja, je zou kunnen zeggen dat ik keer op keer de plank mis sla.

Ik denk het niet. Ik denk simpel weg dat jullie geen flauw idee hebben wat een burka is en waar het vandaan komt. Doe me een lol en ga dat alsjeblieft even opzoeken oid, zal je zien dat ik geen mening gepresenteerd heb in mijn definitie van de burka maar feiten.
Hijaab in de Islam
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Vrijheid van expressie gaat voor wat ik persoonlijk vind van nudisme. Ik vind het een erg belangrijke regel in ons wetboek. Ik hoop dat we het zullen blijven waarborgen. Ten alle tijden.

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 18:32.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:28
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 19:26 :
Hijaab in de Islam
Zoals ik al eerder heb aangegeven is een hijaab iets anders dan een burka.
Een hijaab is een sluier die niet het complete gezicht bedekt, een burka is een compleet verhullende hijaab.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:29
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
In Engeland is er een dorpje waarin alleen nudisten leven.
Een land waar nudisme wordt toegestaan is consequent voor vrijheid en laat alle morele lessen die afstammen van het geloof varen. Aangezien in Nederland kerk en staat gescheiden zijn en Nederland zich voordoet als liberaal vrij land, zie ik geen reden waarom nudisme verboden zou moeten zijn. Jij?

Citaat:
Wat?
never mind
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-12-2005 @ 19:28 :
Zoals ik al eerder heb aangegeven is een hijaab iets anders dan een burka.
Een hijaab is een sluier die niet het complete gezicht bedekt, een burka is een compleet verhullende hijaab.
Dat heeft alles met interpretatie te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Nephtys schreef op 21-12-2005 @ 19:23 :
Ik vind niet dat omdat er aan allerlei objecten veiligheid wordt ontleend, ze daarom niet verboden moeten worden. Zou mooi zijn, mag dadelijk iedereen met zichtbaar een pistool op zak rondlopen.
Pistool is verboden?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:32
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 19:27 :
Vrijheid van expressie gaat voor wat ik zeg vind van nudisme. Ik vind het een erg belangrijke regel in ons wetboek. Ik hoop dat we het zullen blijven waarborgen. Ten alle tijden.
Nudisme is volgens de wet al tijden niet meer strafbaar. Het word maatschappelijk niet geaccepteerd in openbare kringen en daarom noemen we dat verstoring van de openbare orde. Nudisme zelf is sinds een jaar of 30 niet meer strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-12-2005 @ 19:32 :
Nudisme is volgens de wet al tijden niet meer strafbaar. Het word maatschappelijk niet geaccepteerd in openbare kringen en daarom noemen we dat verstoring van de openbare orde. Nudisme zelf is sinds een jaar of 30 niet meer strafbaar.
Mooi toch? Waar zeur je nu om. Was niet o.a jij degene die het aanhaalde?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:33
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 19:31 :
Pistool is verboden?
Uh, ben je dom ofzo? Lees mijn post. Ik wijs er op dat het een onzinargument is om te zeggen dat burqa's niet moeten worden verboden omdat moslima's er veiligheid aan ontlenen. Dan zou zichtbaar pistool dragen ook niet verboden moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:35
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 19:29 :
Dat heeft alles met interpretatie te maken.
Nee. Het is een feit dat een burka en een hijaab wat anders zijn.

Zie je het verschil? Dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:36
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 19:33 :
Mooi toch? Waar zeur je nu om. Was niet o.a jij degene die het aanhaalde?
Jazeker, ik haalde dat aan in de maatschappelijke context waarin nudisme verboden is, dat in diezelfde context een burka ook verboden zou mogen zijn wat mij betreft.

Lees eens wat beter meisje.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:36
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Verbieden: nee.
Ontmoedigen: ja.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Nephtys schreef op 21-12-2005 @ 19:33 :
Uh, ben je dom ofzo? Lees mijn post. Ik wijs er op dat het een onzinargument is om te zeggen dat burqa's niet moeten worden verboden omdat moslima's er veiligheid aan ontlenen. Dan zou zichtbaar pistool dragen ook niet verboden moeten zijn.
Ah zo. Houd die roloog eens bij je.

Ik had het over vrouwen die zich prettiger voelen met burqa, als weerwoord op de ander die beweerde dat hij zich niet prettig voelt met een vrouw in burqa in zijn buurt.

Onzinargument verdient een onzinargument.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Waarom doen jullie zo bot ? Het lijkt wel of jullie voor jullie leven discussieren..., terwijl dit maar een forum is, waar je vrijwillig op zit en waar je ook - indien het niveau je niet bevalt, of om wat voor reden dan ook - even zo gemakkelijk kunt weggaan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-12-2005 @ 19:36 :
Ontmoedigen: ja.
Op welke manieren ?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-12-2005 @ 19:35 :
Nee. Het is een feit dat een burka en een hijaab wat anders zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zie je het verschil? Dankjewel.
Jongeman, je hoeft mij echt niet uit te leggen wat het verschil is, daar ik op de eerste pagina al foto's heb geplaats van de hijaab, burqa én ghimaar. Het zou je sieren niet in te gaan op zaken waar je geen bal van snapt. Hijaab betekent letterlijk, een gewaad, (wordt ook wel eens vertaald met gordijn) dat over de boezem en gezicht valt. Dat sommigen van mening zijn dat het gezicht niet hoeft, heeft met INTERPRETATIE te maken.

Je bent wel hardleers zeg.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-12-2005 @ 19:38 :
Waarom doen jullie zo bot ? Het lijkt wel of jullie voor jullie leven discussieren..., terwijl dit maar een forum is, waar je vrijwillig op zit en waar je ook - indien het niveau je niet bevalt, of om wat voor reden dan ook - even zo gemakkelijk kunt weggaan.
Ik bedoel maar.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:42
Levitating Nun
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-12-2005 @ 19:39 :
Op welke manieren ?
Ja, dat is een goede vraag. Ik zou het niet weten.

Trouwens @ S.: jij verklaarde op pagina 1 nooit een burqa met zo'n venstertje te hebben gezien in Nederland. Ik wel (in de tram; 5 stuks ), dus ze zijn er wel.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:42
Levitating Nun
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 19:40 :
Ik bedoel maar.
Oh komop, het siert je niet schijnheilig te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-12-2005 @ 19:42 :
Ja, dat is een goede vraag. Ik zou het niet weten.

Trouwens @ S.: jij verklaarde op pagina 1 nooit een burqa met zo'n venstertje te hebben gezien in Nederland. Ik wel (in de tram; 5 stuks ), dus ze zijn er wel.

Nee, ik niet met gaasje. Wel een paar waarbij de ogen gewoon te zien zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-12-2005 @ 19:42 :
Oh komop, het siert je niet schijnheilig te doen.
<33

Hij heeft wel een punt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-12-2005 @ 19:38 :
Maar voor sommigen mensen *ahum* is het forum ook het hun hele leven
Met citaat reageren
Levitating Nun
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 19:43 :
<33

Hij heeft wel een punt.
Zeker, maar doe niet of je neus bloedt
Met citaat reageren
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 19:40 :
Jongeman, je hoeft mij echt niet uit te leggen wat het verschil is, daar ik op de eerste pagina al foto's heb geplaats van de hijaab, burqa én ghimaar. Het zou je sieren niet in te gaan op zaken waar je geen bal van snapt. Hijaab betekent letterlijk, een gewaad, (wordt ook wel eens vertaald met gordijn) dat over de boezem en gezicht valt. Dat sommigen van mening zijn dat het gezicht niet hoeft, heeft met INTERPRETATIE te maken.

Je bent wel hardleers zeg.
Inderdaad, een burka is een vorm van hijaab, een hijaab is GEEN burka.

Dat heeft NIETS met intepretatie te maken, dat zijn klinkklare feiten.

Een neger is een mens, een blanke is een mens, is een neger een blanke? Neen. (om even een heel simpel voorbeeldje te stellen).
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-12-2005 @ 19:44 :
Zeker, maar doe niet of je neus bloedt
Nee, daar houd ik niet van.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-12-2005 @ 19:44 :
Inderdaad, een burka is een vorm van hijaab, een hijaab is GEEN burka.

Dat heeft NIETS met intepretatie te maken, dat zijn klinkklare feiten.
Ha ha. Je bent hardleers.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:52
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 19:46 :
Ha ha. Je bent hardleers.
En jij simpel weg ignorant doordat je feiten blijft ontkennen. Mij aanvallen terwijl ik herhaaldelijke keren al te kennen heb gegeven dat je je erin moet verdiepen, dat hijaab's en burka's weldegelijk een groot verschil herbergen en dat de burka maar om een reden bestaat die je zelfs nog ontkent.

Persoonlijk vind ik je niet al te snugger door je constante verdraaingen van waarheden en extreme hypocretie.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:55
Boebsie
Boebsie is offline
Je hebt zoiets als geluidsoverlast, ik vind een burqa-drager "visueleoverlast" .
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:55
Uice
Uice is offline
Jullie zouden ook gewoon ontopic kunnen gaan i.p.v. door te blijven zeuren over definities.
Oud 21-12-2005, 18:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 21-12-2005 @ 19:55 :
Je hebt zoiets als geluidsoverlast, ik vind een burqa-drager "visueleoverlast" .
Ik vindt jouw nick visuele overlast. Non-argument.
Oud 21-12-2005, 18:58
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-12-2005 @ 19:56 :
Ik vindt jouw nick visuele overlast. Non-argument.
Nee hoor, we kunnen wel degelijk een maat vaststellen voor stank overlast, waarom dan niet voor "visuele overlast"?

Er zullen vast individuen zijn die sommige merken parfum vinden stinken, maar dat is een kwestie van smaak. Je hebt ook zoiets als een collectieve mening, bijna een ieder is het er over eens dat berg stront stinkt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-12-2005 @ 19:52 :
En jij simpel weg ignorant doordat je feiten blijft ontkennen.
Welke feiten> Wanneer ga jij in op mijn serieuze posts?
Citaat:

Mij aanvallen terwijl ik herhaaldelijke keren al te kennen heb gegeven dat je je erin moet verdiepen, dat hijaab's en burka's weldegelijk een groot verschil herbergen en dat de burka maar om een reden bestaat die je zelfs nog ontkent.
Nogmaals: De vrouwen die voor een burwa hebben gekozen is niet omdat ze zich ondergeschikt voelen aan de man. Zij hebben daarvoor gekozen omdat, volgens hun interpretatie aan Koran en Hadieth (He, je wist vast niet dat moslims niet alleen de Koran volgen, maar ook Hadieth) de hijaab op een burqa neerkomt. Ga jij eens de letterlijke betekenissen ervan leren, kom dan de betweter uithangen. Hijaab is, zoals ik eerder aangaf, een groot gewaad. De meningen over hoe dat hoort te lopen over de vrouw is verschillend. Een aantal Islaamgeleerden verschillen hierover van mening, wie ben jij, of ik, dan om te zeggen dat er maar een interpretatie is van al die teksten in Koran en Haditeh? Dat is natuurlijk van je reinste bullshit. Een ieder bepaalt maar zelf hoe diegene het interpretreet. Dat jij koste wat kost het toe wil schrijven aan 'de onderdrukking' van de vrouw in de Islam, zegt meer over jou als persoon. Leer te relativeren.
Citaat:

Persoonlijk vind ik je niet al te snugger door je constante verdraaingen van waarheden.
Kijk eens in de spiegel.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:01
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Gaan we dan ook alle lelijke altokleding verbieden?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 21-12-2005 @ 19:58 :
Nee hoor, we kunnen wel degelijk een maat vaststellen voor stank overlast, waarom dan niet voor "visuele overlast"?

Er zullen vast individuen zijn die sommige merken parfum vinden stinken, maar dat is een kwestie van smaak. Je hebt ook zoiets als een collectieve mening, bijna een ieder is het er over eens dat berg stront stinkt.
Maar lang niet iedereen is het erover eens dat een burka lelijk is. Daarbij, geluidsoverlast kan gehoorbeschadiging veroorzaken en in de stank zitten is gewoon onaangenaam. Naar lelijke dingen kijken veroorzaakt geen oogschade, en je kunt gewoon wegkijken wanneer je maar wil.

Daar komt nog bij dat je dan consequent moet zijn en als alle lelijke mensen een zak over hun hoofd gaan dragen zijn we toch weer terug bij het burka-probleem. Vicieuze cirkel.
Oud 21-12-2005, 19:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Toch heeft ze gelijk als ze zegt dat zo'n 6-persoons vouwwagentent geen porum is.
Oud 21-12-2005, 19:03
Makaveli
Makaveli is offline
Ik vind dat de Burqa, waarbij het gehele gezicht bedenkt is en je door een gaas kijkt verboden moet worden in openbare ruimten. Het belemmerd de communicatie tussen mensen, waardoor je je buiten de samenleving plaatst. Bovendien zou een bivakmuts die ook het gehele gezicht bedekt ook verboden moeten worden.

In de gevallen waarbij je het gezicht (ogen, neus en mond iig) kan zien, vind ik dat dit moet kunnen. Zowel een burqa als bivakmuts.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-12-2005 @ 20:02 :
Toch heeft ze gelijk als ze zegt dat zo'n 6-persoons vouwwagentent geen porum is.
En ik heb gelijk als ik zeg dat dat geen geldig argument is.
Oud 21-12-2005, 19:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-12-2005 @ 20:02 :
de kleding van sommige kk alto's is ook geen porum en toch lopen ze er zo bij
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is wél een goed argument om het dragen van die vuilniszakken te ontmoedigen. Niet dat ik vind dat we dat ook daadwerkelijk moeten gaan doen ofzo, maar toch
Oud 21-12-2005, 19:08
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-12-2005 @ 20:01 :
Maar lang niet iedereen is het erover eens dat een burka lelijk is. Daarbij, geluidsoverlast kan gehoorbeschadiging veroorzaken en in de stank zitten is gewoon onaangenaam. Naar lelijke dingen kijken veroorzaakt geen oogschade, en je kunt gewoon wegkijken wanneer je maar wil.

Daar komt nog bij dat je dan consequent moet zijn en als alle lelijke mensen een zak over hun hoofd gaan dragen zijn we toch weer terug bij het burka-probleem. Vicieuze cirkel.
haha,

Met visuele overlast doel ik niet op de "lelijkheid" van een burqa.
Visuele overlast is idd misschien niet een gepaste term, laten we het maar houden op overlast . Wat ik wil aangeven is dat als we voor stank, geluid etc etc een maat kunnen vastellen, waarom zou dat niet kunnen voor het dragen van een burqa. Er zijn genoeg aannemelijke redenen om het als storend te ervaren, net zoals bijvoorbeeld stank dat evengoed onaangenaam is.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:10
Verwijderd
Ik vind een gifgroene broek ook storend. Verbod op gifgroene broeken?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:11
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 20:10 :
Ik vind een gifgroene broek ook storend. Verbod op gifgroene broeken?
naja, een verbod in welke openbare ruimtes, ligt eraan welke openbare ruimtes. Als je de Nederlandse bank inloopt met een zwarte motorhelm op je hoofd word je er ook uitgegooid.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-12-2005 @ 20:11 :
naja, een verbod in welke openbare ruimtes, ligt eraan welke openbare ruimtes. Als je de Nederlandse bank inloopt met een zwarte motorhelm op je hoofd word je er ook uitgegooid.
Daar moeten we vanaf.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 19:12
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
S. schreef op 21-12-2005 @ 20:12 :
Daar moeten we vanaf.
van wat? het verbod op zwarte motorhelmen in de Nederlandse bank, of van de burqa's in openbare ruimtes?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten