Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 22:01
T-Mug
T-Mug is offline
Hey,

Surf hiero wat langs enzo, nu vraag ik me af... Wat vinden jullie scholieren/studenten van blowen... Ik doe het zelf wel eens, maar dan word ik niet lijp ofzo ik ga gewoon tot zo'n hoeveelheid dat ik relaxt ben en niet knetter stoned ben oid...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2002, 22:25
qghp
qghp is offline
ik zou zeggen , surf nog ff door en dan kom je nog ongeveer 50 topics over dit onderwerp tegen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 18:20
Yamyam
Yamyam is offline
Slecht, nooit aan beginnen en onmiddelijk mee stoppen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:00
Verwijderd
Mij boeit het weinig, zolang ik er maar geen last van heb.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:53
Griller
Griller is offline
ik vind het prima , leuk , ontspannend en af en toe ook nog eens lache. ALs mensen het voor de eerste keer doen .. moeten ze wel goed uitkijken dat ze het niet te vaak gaan doen .. en aangezien dat voor sommige mensen heel moeilijk raad ik het eigenlijk alle mensen af om het ooit te proberen of het te doen. Want het is nou een maal niet gezond voor je. En zoiezo je kunt door blowen een heel stuk van je sociale jeugde verkloten. Terwijl jij ergens super stoned op een bank ligt staan andere leeftijds genoten te praten, flirten enz.(en dat van een 15 jarige)
Oud 18-08-2002, 21:33
Verwijderd
ALS je er goed mee om kan gaan (alleen in het weekend bijv.) en je je sociale leven er niet door verwaarloost is het niet goed. maar sommige mensen kunnen geen maat houden.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 07:35
qghp
qghp is offline
Citaat:
snees schreef:
ALS je er goed mee om kan gaan (alleen in het weekend bijv.) en je je sociale leven er niet door verwaarloost is het niet goed. maar sommige mensen kunnen geen maat houden.
ben ik nou dom>>??
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 11:00
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Niet aan beginnen!
Oud 19-08-2002, 12:55
purple
purple is offline
heerlijk, maar het wende een beetje bij mij dus ik ben ff flink geminderd. dus zo vind ik het goed.

en als je gewoon doet wat je moet doen, en je doet het goed dan mag je van mij blowen zo vaak je wilt. en zo blow ik... en als ik het idee krijg dat het ff een foute richting in gaat dan stop ik meteen een tijdje.
dus een beetje met pieken en dalen en in de dalen wil ik weer omhoog maar de pieken zijn wel horizontaal en lang eigenlijk...
xm
Oud 19-08-2002, 15:52
M@rco
M@rco is offline
Als iemand wil blowen moet 'ie dat vooral doen... is iig een stuk beter dan jezelf helemaal klem zuipen
Oud 19-08-2002, 20:46
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Als iemand wil blowen moet 'ie dat vooral doen... is iig een stuk beter dan jezelf helemaal klem zuipen
maar van drinken gaan jouw longetjes niet naar de klote....
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:25
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
wouszer schreef:
en van blowen sterven er geen hersencellen af ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:37
Griller
Griller is offline
Citaat:
wouszer schreef:
en van blowen je lever, darmstelsel en alle andere cellen , alcohol vernietigd namelijk alles in je lichaam
Oud 20-08-2002, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Griller schreef:
en van blowen je lever, darmstelsel en alle andere cellen , alcohol vernietigd namelijk alles in je lichaam
was alleen maar om duidelijk te maken dat blowen ook schade aanbrengt in je lichaam. ik weet ook dat drinken veel slechter voor je is.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 09:59
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
wouszer schreef:
was alleen maar om duidelijk te maken dat blowen ook schade aanbrengt in je lichaam. ik weet ook dat drinken veel slechter voor je is.
Als je het af en toe doet is blowen echt niet zo schadelijk...
Oud 20-08-2002, 10:28
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Als je het af en toe doet is blowen echt niet zo schadelijk...
dat geldt ook voor alcohol.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 11:52
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ken iemand die is met een blowtje begonnen en heeft flink onder de pillen gezeten. nu gelukkig niet meer.

maar mij niet gezien.

*heeft wel ooit n peukje gerookt maja pubertijd he
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 12:47
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
snees schreef:
dat geldt ook voor alcohol.
Dat weet ik maar daar had ik het ook niet over... het ging over de vergelijking tussen 1 blowtje roken of dronken zijn...

En alcohol is sowieso schadelijker dan THC.
Oud 20-08-2002, 13:12
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Dat weet ik maar daar had ik het ook niet over... het ging over de vergelijking tussen 1 blowtje roken of dronken zijn...

En alcohol is sowieso schadelijker dan THC.
bij blowen is thc niet schadelijk (?), maar teer.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 13:30
Locke
Locke is offline
Ik ben verslaaft
Oud 20-08-2002, 16:33
PiNoW
PiNoW is offline
blowen vind ik uitermate stoer en koel enzow
maart is wel lekker
Oud 20-08-2002, 16:38
DEChengst
DEChengst is offline
Saai en een enorme tijdsverspilling.

-Desecrator
Oud 20-08-2002, 18:37
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik doe er niet aan en zo lang mensen me het niet opdringen of de rook in mijn gezicht blazen hebben ze van mij geen last.
Oud 20-08-2002, 18:50
Cyph0n
Cyph0n is offline
Ik vind het wel relaxed, gewoon ff in et weekend een joint om ff die stress van de vorige week te vergeten en ff te ontspannen en relaxen.

maar..
weet wel hoe ver je ermee gaat en hoeveel je het doet.
Ik doe et alleen in et weekend, zodat me schoolprestaties e.d er niet onder lijden.
Oud 20-08-2002, 18:56
Miracle
Miracle is offline
Het lijkt me super om het eens te doen

maarja het komt er binnenkort waarschijnlijk van duzzz.
afwachten hé

kuzzz
Oud 20-08-2002, 19:05
blasty
blasty is offline
Nix mis mee.
je kan er iig niet lichamelijk versaafd aan raken.
en weed is niet slecht voor je.
Tabak is slechter
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 16:17
Verwijderd
Citaat:
blasty schreef:
Nix mis mee.
je kan er iig niet lichamelijk versaafd aan raken.
en weed is niet slecht voor je.
Tabak is slechter
als tabak slechter is, zegt dat dan dat wiet niet slecht is?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 23:04
Stff
Stff is offline
k vind het nie erg, als ze mij maar niet gaan overhalen om het ook te doen
Oud 23-08-2002, 13:25
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
T-Mug schreef:
Hey,

Surf hiero wat langs enzo, nu vraag ik me af... Wat vinden jullie scholieren/studenten van blowen... Ik doe het zelf wel eens, maar dan word ik niet lijp ofzo ik ga gewoon tot zo'n hoeveelheid dat ik relaxt ben en niet knetter stoned ben oid...
ik heb het een tijdje vrij fanatiek gedaan, maar nu zie ik er de lol niet meer van in
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 23:25
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Ik steek er nu eentje op Blowen is ok, zolang jij je verantwoordelijkheden weet te nemen.. En je moet je sociale contacten er idd niet onder laten lijden.. Van blowen kan je namelijk erg op jezelf raken, iets wat trouwens zeker niet slecht is zolang dit in de juiste mate gebeurd.. Hier bedoel ik mee dat mensen in gedachten verslingerd raken en meer gaan nadenken over het leven.. Tenminste dit was bij mij het geval.. Maar het moet niet zo zijn dat jij een geeltje op een dag weg rookt, 7 dagen in de week, 52 weken in een jaar.. Want dan ga je in een roes leven en begin je overal schijt aan te hebben en das niet goed..

Volgens mij heb ik een hoop onzin getypt, maar ik hoop dat mn boodschap een beetje overkomt.. Zo niet? Volgende keer beter..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:17
Andretjuh
Andretjuh is offline
Ik vind dat je er nooit aan moet beginnen en als je het wel doet moet je er meteen mee stoppen, maar dat moet iedereen zelf weten. Het is niet voor niets in de meeste landen illegaal!!!
Oud 26-08-2002, 09:23
legatus
legatus is offline
Citaat:
Het is niet voor niets in de meeste landen illegaal!!!
Het word niet voor niets door doktoren voorgeschreven!!

Het komt van planten, het is natuurlijk.

Het probleem ligt niet in de joint, of andere drugs. Het ligt in de samenleving. (Dan negeer ik even geesteszieken of personen met astma -- uiteindelijk ligt het probleem in het lichaam). Maar we praten over excessief gebruik en de reden wáárom je gebruikt.
Oud 26-08-2002, 09:44
Andretjuh
Andretjuh is offline
Daar heb je idd groot gelijk in. Maar toch voor mij is het drugs en daar begin ik niet aan.
Oud 26-08-2002, 20:19
basje!
basje! is offline
liever blowen dan drinken....

oja en weed wordt nog soms als geneesmiddel voorgeschreven, drank niet...trek je conclusies!
Oud 27-08-2002, 20:29
Günther
Günther is offline
ik heb het een tijdje TE intensief gedaan maar nu realiseer ik me dat ik het met mae moet doen dat je dan ten 1e veel meer geniet en ten 2e meer geld/gezondheid/goede cijfers enzo overhoudt

dus sinds vorige zondag alleen nog maar in het weekend! (lowlands was de afsluiter van het overmatig blowen) maar zoals in vakanties & weekenden vind ik het , maar zoals eerder door iemand anders vermeld het gaat met pieken en dalen bij mij
Oud 29-08-2002, 17:08
mainsupreme
mainsupreme is offline
Citaat:
Griller schreef:

\m/ yeah \m/
kortom alcohol is beter
Oud 29-08-2002, 17:17
muckymouse
muckymouse is offline
mijn ex vriendje blowde heel erg veel, hij werd dan erg irritant

door die reden is t uitgegaan( oa)

kut dus
Oud 29-08-2002, 20:28
AtHell
AtHell is offline
k vind het zeer naar dat er zown vervelent vooroordeel over bestaat.. k bedoel het is toch beter voor je als je dat met gepaste mate doet dan dat je ieder weekeind uitgaat en dan 10 bier drinkt.

k ben dus pro blowen mits het met mate gebeurt en je ook gewoon nog kan zeggen dat je ff niet meer wil blowen oid, en het ook niet dagelijks doet. tis net als andere genots middelen (en dan doel ik dus niet op hard drugs of zo iets) met mate is het goed.
Oud 31-08-2002, 21:59
tacidvs
tacidvs is offline
Roken, blowen, alcohol, allemaal surrogaat.
Oud 01-09-2002, 14:28
Griller
Griller is offline
Citaat:
mainsupreme schreef:

\m/ yeah \m/
kortom alcohol is beter
nee..
Oud 02-09-2002, 18:15
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
AtHell schreef:
k vind het zeer naar dat er zown vervelent vooroordeel over bestaat.. k bedoel het is toch beter voor je als je dat met gepaste mate doet dan dat je ieder weekeind uitgaat en dan 10 bier drinkt.

k ben dus pro blowen mits het met mate gebeurt en je ook gewoon nog kan zeggen dat je ff niet meer wil blowen oid, en het ook niet dagelijks doet. tis net als andere genots middelen (en dan doel ik dus niet op hard drugs of zo iets) met mate is het goed.
Waarom nou weer niet bij hard drugs of zo iets?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 19:30
Griller
Griller is offline
Citaat:
Mafheid schreef:

nou waarschijnlijk omdat je dat wat moeilijker met mate doet maar ook hard drugs is met maten niet zo schadelijk voor het lichaam...
Oud 02-09-2002, 22:38
Vice
Vice is offline
liever blowen dan zuipen
Oud 04-09-2002, 16:41
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Mafheid schreef:

omdat hoewel soft drugs vrij verslavent kan werken is dat enkel psychisch, hard drugs zorgen voor een lichamelijke verslaving..

(hoewel ik dit alles ook stiekem fout zou kunnen hebben en fijn redeneer vanuit een lekker hypocriet denkbeeld waarin wiet, hasj en drank wel "goed" zijn :])
Oud 04-09-2002, 20:59
Xellent
Xellent is offline
Iedereen schijnt tegenwoordig te vergeten dat je de gevaarlijkste drugs gewoon bij de apotheker kan gaan kopen met een simpel doktersvoorschrift ! (vb: rohypnol => de zogenaamde rape-drug, rilatine=> zelfde effect als xtc maar wel volkomen legaal!!!, valium, en ga zo maar door)
btw: cafeine (koffie dus) is net als de meeste harddrugs verslavend, hoeveel mensen in je omgeving zeggen wel niet dat ze zonder een kopje in de morgen geen mens zijn. De vooroordelen rond wiet en hasj zijn ontstaan toen ze na wo1 bij wet verboden werden (inderdaad!= > net als koffie in die tijd)
Overigens is geen enkele stof per definitie giftig, alles hangt af van de hoeveel die je binnen krijgt (btw: als je op een dag meer dan 40 liter water drinkt kan je sterven aan een overdosis)
Ikzelf blow trouwens alleen in het weekend en steeds met vrienden, das veel gezelliger dan alleen. Een pintje drinken kan volgens mij ook geen kwaad zolang het in de juiste mate gebeurd (lees: zorg dat je nog fatsoenlijk kan fietsen als de flikke in de buurt zijn).

Zo, weer een hoop gezever die niemand leest maja,

groetjes!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 07:32
LISM
LISM is offline
Blowen,, tja, ik heb er een goede ervaring mee gehad maar ook een zeer slechte, ik begon ermee omdat m'n broer het ook deed dus wou ik het ook weten,, de 1ste paar keer is het lekker & je voelt je goed eronder, zelf-verzekerder etc, maar ja, ik had probs met dingen uit mijn omgeving & hield snel vast aan dingen, zoals blowen omdat het mij zekerder maakte, dit ging goed voor een tij d& toen kwam er een nare onzekere periode, ik bleef maar op m'n kamer & deed weinig maar toch blowen, het is zelf zo erg geworden in dat hok dat ik er een lichte psyghose aan heb overgehouden, een psyghose is iets dat je denkt dat er is terwijl dat niet zo is, als je onder de douche staat & je hoort mensen praten terwijl wat je echt hoort is het geluid van de douche druppels op de badkuip :? , raar maar waar, ik doe het al een lange tijd niet meer & ben er tevreden mee, af & toe in een ruimte zitten waar geblowd wordt is ook wel prettig, zo vermijd ik mezelf van een 2de psygose & toch een lekker avondje hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 11:30
TECHNique
TECHNique is offline
Ik blow af en toe maar het geeft toch niet het gewenste effect wat ik er van verwacht had, dus vind het niet echt spectaculair.
Toch word wiet in de maatschappij al "bij" zo normaal als alcohol..
Reageren

Regels voor berichten