Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
![]() Zonder driver werkte dus niet...tig keer geprobeerd. Btw, die NForce drivers wil hij dus niet installeren....heb t van de site gedownload(en ook van de moederbord-cd) en telkens geeft ie dan aan dat t bestand beschadigd is ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 23-12-2005 om 10:22. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Hm, volgens mij heb je hem dan wel op de goede poorten aangesloten. Maar dat type moederbord heeft toch echt 8 SATA-poorten (4 zwarte en 4 rode). Maar als je 'm dus op de zwarte hebt aangesloten heb je niets aan die Silicon Image driver, want die is voor de _andere_ SATA-poorten. Je zou helemaal geen driver nodig moeten hebben.
Is die schijf niet gewoon stuk? Heb je misschien een andere die je kunt proberen, of een ander systeem waar je die schijf in kunt proberen?
|
![]() |
Jep, hij zit op de zwarte....heb geen 4 rode gezien, misschien zit t er wel op, geen idee. Er zaten iig 4 zwarte bij elkaar, waar je de HD op moet aansluiten volgens de handleiding.
Nou, volgens de service-desk van de zaak (informatique) en diverse computerforums hoor je dus wel zo een driver(silicon én nforce nogwat) te installeren, wil hij je HD herkennen... maar goed, die silicon lukte wel, maar bij de andere drivers gaf ie steeds aan dat het bestand op de diskette beschadigd was... Maar hij doet t nu wel weer.....HD staat gewoon goed in de BIOS enzo ook...volgens mij deed hij t net niet, omdat ik de diskettestation eruit had gehaald(nadat ik WinXP erop had gezet) icm boot-up volgorde maybe...nou staat alles goed en hij doet t perfect. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() Veel mensen denken "hee mn BIOS ziet mn nieuwe SATA schijf niet!", terwijl pas na het gewone BIOS een schermpje voorbij flitst van de onboard SATA RAID controller, die overigens ook uit te schakelen is in het gewone BIOS. Dus "mijn BIOS ziet hem niet" kan ook betekenen dat iemand gewoon bij het moederbord BIOS kijkt, terwijl de losse controller hem prima herkent. Dit heb ik laatst nog gehad bij iemand. Veel mensen zijn namelijk (P)ATA schijven gewend: primary master, etc. Als hun schijf in dat lijstje niet voorkomt, denken ze dat hij niet herkend wordt. Die fout wordt volgens mij best vaak gemaakt.
||
![]() |
Citaat:
![]() Na het gewone schermpje van de BIOS, kreeg ik dus de melding, no harddisk found ofzoiets...... Maarre alles werkt nu, er was een probleem met de stroomkabel van de HD waardoor ie bij een kleine beweging aan/uitging.. Alleen een ander vraagje dan maar: hij ziet de HD van 160GB, maar als 130GB(bij partitie aanmaken), en in Verkenner maar als 127GB....30gb minder klopt toch niet? ![]() Laatst gewijzigd op 23-12-2005 om 22:59. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Herkent je BIOS 'm niet groter? -> biosupdate uitvoeren Probeer je tijdens de windowsinstallatie een partitie te maken van meer dan 128GB? -> seagate programmatje downloaden en een 160GB NTFS partitie maken, en daar windows op installeren. Windows 2000 heeft minstens SP2 nodig voor partities van meer dan 128GB, maar je hele installatieCD slipstreamen naar SP4 (+ andere updates) is sowieso geen gek idee.
||
Citaat:
Slipstreamen kun je mooi doen met nLite: http://www.nliteos.com Overigens is het wel aan te bevelen om een aparte partitie te maken voor je OS + programma's van 20/30GB ofzo, en dan de rest voor data. Is een stuk makkelijker als je ooit Windows opnieuw wilt installeren ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Wat stom zeg dat ze daar geen rekening mee houden bij het maken van zo een cd...magoed, bedankt voor de site. Maar wat moet ik daar precies downloaden? |
![]() |
|
Volgensmij moest je de key LargeLBADisk in je geugen op on zetten ofzo en dan werkt het gewoon (als je bios wel grote schijven ondersteund). En misschien wil je niet 1 grote partitie mar liever 2 of 3 kleinere
||
Ik snap ook niet waarom sommige mensen tig partities maken. De prestaties gaan erdoor achteruit, en om dingen overzichtelijk te houden hebben we toch van die dingen die we "mappen" noemen?
![]() Citaat:
http://www.planet.nl/planet/show/id=...8636/sc=ef8a17 Offtopic: WTF! "Voor degene die niet wil slipstreamen, biedt BitTorrent uitkomst. Daarmee kun je WinXP SP2 in zijn geheel downloaden. BitTorrent is een P2P-systeem, vergelijkbaar met Edonkey. Om een BitTorrent-bestand te downloaden heb je een BitTorrent client nodig. Eén daarvan is ABC. Op deze site vind je een overzicht van BitTorrent Windows XP-applicaties. De Custom.Retestrak.XP.Pro.SP2.Unattended.DVD File bevat naast Windows XP SP2 veel standaardsoftware zoals Office 2003 en allerlei handige tools zoals Nero 6. Vergis je niet in de omvang, die is meer dan 2,5 GB!" Gelukkig heb ik geen Planet... welke ISP zet er nou weer zoiets op zijn website? Nou ja...
||
Citaat:
verder kan ik me voorstellen dat mensen graag een aparte partitie hebben voor hun OS, en eventueel nog eentje voor andere filesystem overigens, is het slipstreamen van SP2 in WinXP CD wel zo legaal/toegestaan?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
met het oog op fragmentatie en organisatie kan ik me wel voorstellen dat iemand een sys en een data partitie neemt.
||
![]() |
Citaat:
Komt t omdat de Windows XP die erop staat niet van een officiele CD is? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je gewoon één grote partitie wilt dan zul je Service Pack 2 in je Windows XP CD moeten integreren (kan met een progje genaamd nLite, ff Googlen als je het witl hebben) en opnieuw moeten installeren.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|