Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2005, 12:32
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Konijn schreef op 21-12-2005 @ 13:28 :
Dat dacht ik dus inderdaad al.

Maar ik vraag me dus af wat de compensatie van de StuFi is, om eventueel iets te regelen met mn ouders of mn oma ofzo (als in dat zij die compensatie aan mij betalen).
Misschien heb je aan de volgende link wat: http://www.ib-groep.nl/particulier/N...keringswet.asp
Advertentie
Oud 21-12-2005, 12:39
PV
PV is offline
Citaat:
Konijn schreef op 21-12-2005 @ 13:28 :
Dat dacht ik dus inderdaad al.

Maar ik vraag me dus af wat de compensatie van de StuFi is, om eventueel iets te regelen met mn ouders of mn oma ofzo (als in dat zij die compensatie aan mij betalen).
D'r was ergens een site die liet zien hoeveel geld je waarvandaan krijgt en hoeveel dat dan uiteindelijk scheelt met wat je nu betaalt. Daar kwam uit dat je geld over zou houden. Kan alleen die site niet meer vinden
Iig een deel zorgtoeslag en een deel studiefinanciering (basis + aanvullende beurs). En je krijgt aan het eind van het jaar 255 euro no-claim terug.

Citaat:
Er wordt met ingang van 2006 een aantal maatregelen in de studiefinanciering genomen om studenten te compenseren voor het nieuwe zorgstelsel. De basisbeurs wordt met € 150 per jaar verhoogd. De Tweede Kamer heeft hiertoe een motie van D66 aangenomen. De aanvullende beurs wordt in 2006 in totaal verhoogd met € 250 per jaar. Daarvan is € 180 een structurele verhoging en € 70 een eenmalige verhoging in 2006.
Oud 21-12-2005, 13:08
PV
PV is offline
Ha, gevonden 't is wel niet dezelfde site, maar de berekening is wel hetzelfde (onderaan).
http://www.nibud.nl/consumenten/cons...gstelsel&id=11
Via de link zorgstelsel 2006 kun je evt voor een andere berekening kiezen.
Oud 21-12-2005, 13:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 21-12-2005 @ 13:39 :
D'r was ergens een site die liet zien hoeveel geld je waarvandaan krijgt en hoeveel dat dan uiteindelijk scheelt met wat je nu betaalt. Daar kwam uit dat je geld over zou houden. Kan alleen die site niet meer vinden
Iig een deel zorgtoeslag en een deel studiefinanciering (basis + aanvullende beurs). En je krijgt aan het eind van het jaar 255 euro no-claim terug.
Wat ik me dan afvraag: waarom wordt de aanvullende beurs met meer verhoogd dan de basisbeurs? Waar gaan mensen met een aanvullende beurs er meer op achteruit dan mensen met een basisbeurs?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-12-2005, 13:33
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
PV schreef op 21-12-2005 @ 13:39 :
D'r was ergens een site die liet zien hoeveel geld je waarvandaan krijgt en hoeveel dat dan uiteindelijk scheelt met wat je nu betaalt. Daar kwam uit dat je geld over zou houden. Kan alleen die site niet meer vinden
Iig een deel zorgtoeslag en een deel studiefinanciering (basis + aanvullende beurs). En je krijgt aan het eind van het jaar 255 euro no-claim terug.
Ja, alleen die stufi krijg ik dus niet. Daarom ga ik er dus wel degelijk een eind op achteruit. (En no-claim terugkrijgen als je chronisch ziek bent lukt ook niet).

Ik ga die links even bekijken, iig bedankt.

[edit] Zoals ik het zie in die link zou ik dus ongeveer 40 euro extra stufi hebben gekregen (uitwonend, basis + aanvullend) [/edit]
__________________
Keep on rockin'

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 13:36.
Oud 21-12-2005, 16:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Inderdaad, op papier staat het zo mooi dat de meeste mensen er op vooruit gaan, maar als je chronisch ziek bent krijg je die no-claim natuurlijk nooit terug.

@Konijn, ik krijg ook 34 euro per maand, en moet (zonder tandarts) 106 euro per maand betalen, maakt dus dat ik 72 euro per maand kwijt ben. Dat was 55 euro, nou ja, en ik vind het nogal wat om er 17 euro per maand op achteruit te gaan, ik denk niet dat het UWV dat gaat compenseren

Anyway, ik denk dat ik ga overstappen naar het Zilveren Kruis, dan betaal ik voor vrijwel dezelfde verzekering 100,40 euro per maand, en met een gedeelte tandarts erbij 108,95. Scheelt toch weer ruim 7 euro in vergelijk met het Geove, waar ik 116,50 oid zou gaan betalen als ik er een gedeelte tandarts bij zou nemen. (Nu nog hopen dat ze me accepteren, heb de afgelopen jaren genoeg kosten gemaakt waardoor ze me zouden kunnen weigeren, vrees ik )
Oud 21-12-2005, 16:19
PV
PV is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-12-2005 @ 14:15 :
Wat ik me dan afvraag: waarom wordt de aanvullende beurs met meer verhoogd dan de basisbeurs? Waar gaan mensen met een aanvullende beurs er meer op achteruit dan mensen met een basisbeurs?
Dat weet ik niet Aanvullende beurs wordt gegeven op basis van het inkomen van je ouders, misschien verwachten ze dat je ouders bijspringen als je alleen een basisbeurs hebt en je het niet kan betalen.
Ik heb zelf mijn stufi al verspeeld dus ik krijg ook geen cent extra, maarja, dan maar extra lenen.
Oud 21-12-2005, 18:13
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-12-2005 @ 17:02 :
Inderdaad, op papier staat het zo mooi dat de meeste mensen er op vooruit gaan, maar als je chronisch ziek bent krijg je die no-claim natuurlijk nooit terug.

@Konijn, ik krijg ook 34 euro per maand, en moet (zonder tandarts) 106 euro per maand betalen, maakt dus dat ik 72 euro per maand kwijt ben. Dat was 55 euro, nou ja, en ik vind het nogal wat om er 17 euro per maand op achteruit te gaan, ik denk niet dat het UWV dat gaat compenseren

Anyway, ik denk dat ik ga overstappen naar het Zilveren Kruis, dan betaal ik voor vrijwel dezelfde verzekering 100,40 euro per maand, en met een gedeelte tandarts erbij 108,95. Scheelt toch weer ruim 7 euro in vergelijk met het Geove, waar ik 116,50 oid zou gaan betalen als ik er een gedeelte tandarts bij zou nemen. (Nu nog hopen dat ze me accepteren, heb de afgelopen jaren genoeg kosten gemaakt waardoor ze me zouden kunnen weigeren, vrees ik )
De verzekeraars hebben afgesproken iedereen ook voor de aanvullende verzekeringen te zullen accepteren, in ieder geval tot maart 2006.
Oud 21-12-2005, 19:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
gerwin schreef op 21-12-2005 @ 19:13 :
De verzekeraars hebben afgesproken iedereen ook voor de aanvullende verzekeringen te zullen accepteren, in ieder geval tot maart 2006.
Is dat zo? Overal waar ik lees staat dat ze je alleen maar voor aanvullende verzekeringen hoeven te accepteren, en als ik dat ding van trosradar invul komen er ook verzekeringen uit waarbij staat dat de acceptatie niet direct is...

Het zou wel fijn zijn als het echt waar is
Oud 21-12-2005, 20:22
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik ben sinds kort verzekerd bij vgz. nu kreeg ik een brief, dat ze mij geen aanbod doen voor 2006, omdat ik dus pas net daar verzekerd ben. mijn vorige verzekeraar zou mij dan een aanbod doen. maar mijn vorige verzekeraar was in belgie... als ik nu bij vgz verzekerd ben, betekent dat dan niet dat dat gewoon doorloopt, dat ik in 2006 ook gewoon bij vgz verzekerd ben? of moet dat nog precies geregeld worden?
Oud 21-12-2005, 20:25
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-12-2005 @ 20:46 :
Is dat zo? Overal waar ik lees staat dat ze je alleen maar voor aanvullende verzekeringen hoeven te accepteren, en als ik dat ding van trosradar invul komen er ook verzekeringen uit waarbij staat dat de acceptatie niet direct is...

Het zou wel fijn zijn als het echt waar is
Je mag éénmaal switchen naar elke verzekering en ze mogen jou niet weigeren voor aanvullend, noch voor het basisdeel. Dat is echter eenmalig en het zou dus kunnen betekenen dat je in 2007 de lul bent, als de prijzen omhoog gaan. Dat is in ieder geval wel wat ik verwacht.

Overigens gaan veel jonge mensen die niet studeren of mensen die chronisch ziek zijn er ernstig op achteruit.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 21-12-2005, 20:49
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-12-2005 @ 20:46 :
Is dat zo? Overal waar ik lees staat dat ze je alleen maar voor aanvullende verzekeringen hoeven te accepteren, en als ik dat ding van trosradar invul komen er ook verzekeringen uit waarbij staat dat de acceptatie niet direct is...

Het zou wel fijn zijn als het echt waar is
Je bedoelt vast dat je gelezen hebt dat ze verplicht zijn je voor de basisverzekering moeten accepteren. Voor de aanvullende verzekeringen die je af wilt sluiten hoeven de verzekeringmaatschappijen je in principe niet te accepteren, maar ze hebben de afspraak gemaakt je voor maart 2006 sowiezo te zullen accepteren. Als je daarna swicht (je hebt volgens mij wel een minimale contractsduur van één jaar, maar dat terzijde) mag de verzekeringmaatschappij je wél weigeren voor een aanvullende verzekering, uiteraard niet voor de basisverzekering.
Oud 21-12-2005, 22:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-12-2005 @ 21:25 :
Dat is echter eenmalig en het zou dus kunnen betekenen dat je in 2007 de lul bent, als de prijzen omhoog gaan. Dat is in ieder geval wel wat ik verwacht.
Dat wordt idd nu ook in de verschillende media gezegd: sommige zorgverzekeraars bieden hun diensten nu dusdanig goedkoop aan in vergelijking met wat ze bieden, dat ze onmogelijk lang op die prijs kunnen blijven zitten en dat er volgend jaar dus flinke prijsstijgingen kunnen worden verwacht. Wat dat betreft is het zo gek nog niet om bij een iets duurdere, maar betrouwbare verzekering te blijven ipv zo één die patst met het feit dat ie de allergoedkoopste is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-12-2005, 23:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-12-2005 @ 23:11 :
Dat wordt idd nu ook in de verschillende media gezegd: sommige zorgverzekeraars bieden hun diensten nu dusdanig goedkoop aan in vergelijking met wat ze bieden, dat ze onmogelijk lang op die prijs kunnen blijven zitten en dat er volgend jaar dus flinke prijsstijgingen kunnen worden verwacht. Wat dat betreft is het zo gek nog niet om bij een iets duurdere, maar betrouwbare verzekering te blijven ipv zo één die patst met het feit dat ie de allergoedkoopste is.
Dat is natuurlijk bovenal waar. Het is wel zo dat wij best voor zo'n goedkope zorgverzekeraar kunnen gaan, als gezonde mensen. Mochten de prijzen dan omhoog gaan, dan switchen we gewoon. Geen probleem.

Mijn vader echter heeft reuma, is zeer slechtziend en heeft daardoor dus erg veel medische kosten. Hij kan zich volledig gedekt aansluiten bij een maatschappij voor belachelijk lage bedragen zoals bijvoorbeeld 120 euro per maand. Het probleem is, na dit jaar kan elke verzekeraar zijn specifieke verzekering enorm omhoog gooien, met het oog op zijn verleden en medische status en dan is hij de lul. Geen enkele andere zorgverzekeraar die er dus ook maar aan denkt om hem volledig aanvullend te verzekeren en ja, kan hij gewoon niet anders. Want de ziektekosten die hij heeft zijn echt gruwelijk hoog. Hij heeft bijvoorbeeld een "spuit" die hij elke twee weken moet krijgen en één zo'n spuit kost 600 euro.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 22-12-2005, 16:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-12-2005 @ 00:05 :
Dat is natuurlijk bovenal waar. Het is wel zo dat wij best voor zo'n goedkope zorgverzekeraar kunnen gaan, als gezonde mensen. Mochten de prijzen dan omhoog gaan, dan switchen we gewoon. Geen probleem.
Oh uiteraard. Maar voor mensen met een te grote medische geschiedenis die een aanvullende verzekering moeten hebben is dat natuurlijk onmogelijk. Die worden dan nergens meer aangenomen. Maar goed, eigenlijk is dat wat jij daarna ook al zegt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 23-12-2005, 10:10
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
misschien is dit al eens gevraagd, maar wanneer word de eerste premie voor de ziektekosten afgeschreven? van januari dus..?
Oud 23-12-2005, 10:11
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
oeps
Oud 23-12-2005, 18:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh, dat is wel mooi waardeloos inderdaad, als die premies ineens omhoog zouden gaan Nah ja, ik denk er sterk over om over te stappen naar Groeneland Achmea, en die is niet superduur, maar ook niet supergoedkoop, volgens mij. En een redelijke 'grote' naam, dus misschien dat dat ze ervan weerhoudt om ineens de premie heel erg omhoog te doen

Wel fijn dat ze je tot maart iig ook accepteren voor een aanvullende verzekering. Nou ja, mijn fysio en ergotherapie valt nu toch onder revalidatie en dat wordt in de basisverzekering 100% vergoed, maar voor de toekomst is het toch wel fijn.
Oud 25-12-2005, 23:15
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Mijn ouders werken allebei in de zorg en kunnen zich dus bij IZZ verzekeren (wat ze hoogstwaarschijnlijk gaan doen), waar studerende kinderen tot 30 jaar gratis zijn meeverzekerd. Dat ben ik dus. Maar hoe zit het dan met mn zorgtoeslag? Lijkt me sterk dat ik geld krijg als ik helemaal niets hoef te betalen

Iemand een idee?
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 25-12-2005, 23:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 26-12-2005 @ 00:15 :
Mijn ouders werken allebei in de zorg en kunnen zich dus bij IZZ verzekeren (wat ze hoogstwaarschijnlijk gaan doen), waar studerende kinderen tot 30 jaar gratis zijn meeverzekerd. Dat ben ik dus. Maar hoe zit het dan met mn zorgtoeslag? Lijkt me sterk dat ik geld krijg als ik helemaal niets hoef te betalen

Iemand een idee?
Je krijgt gewoon geld hoor. het gaat om je inkomen niet om wat je betaald (netjes misschien om het dan aan je ouders te geven :$)

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-12-2005, 23:22
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-12-2005 @ 00:20 :
Je krijgt gewoon geld hoor. het gaat om je inkomen niet om wat je betaald (netjes misschien om het dan aan je ouders te geven :$)

grtz
ivo
Dat zou wel vet zijn. Maar aan mn ouders geven?!?! Ik ben toch niet voor niets een arme student!
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 25-12-2005, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 26-12-2005 @ 00:15 :
Mijn ouders werken allebei in de zorg en kunnen zich dus bij IZZ verzekeren (wat ze hoogstwaarschijnlijk gaan doen), waar studerende kinderen tot 30 jaar gratis zijn meeverzekerd. Dat ben ik dus. Maar hoe zit het dan met mn zorgtoeslag? Lijkt me sterk dat ik geld krijg als ik helemaal niets hoef te betalen

Iemand een idee?
Je basispakket is toch niet gratis meeverzekerd? Ik ben ook via mijn ouders bij IZZ verzekerd maar krijg alleen de aanvullende pakketten gratis.
Oud 25-12-2005, 23:28
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 26-12-2005 @ 00:25 :
Je basispakket is toch niet gratis meeverzekerd? Ik ben ook via mijn ouders bij IZZ verzekerd maar krijg alleen de aanvullende pakketten gratis.
Grrrr, heeft mn moeder me zeker weer wat op de mouw gespeld

Ja hoor, waarschijnlijk heb je gelijk
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 26-12-2005, 08:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 26-12-2005 @ 00:28 :
Grrrr, heeft mn moeder me zeker weer wat op de mouw gespeld

Ja hoor, waarschijnlijk heb je gelijk
Ja ze heeft gelijk. Mijn moeder is ook via de zorg bij IZZ verzekerd en ik hoef inderdaad alleen de basisverzekering te betalen en krijg dan alle aanvullende verzekeringen er gratis bij.
Oud 26-12-2005, 12:41
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
ik heb nog steeds geen zorgtoeslag
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 26-12-2005, 13:07
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
dReZ schreef op 26-12-2005 @ 13:41 :
ik heb nog steeds geen zorgtoeslag
Ook geen bericht gehad over het mogelijk foutief/onvolledig invullen van het aanvraagformulier?
Oud 26-12-2005, 14:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
dReZ schreef op 26-12-2005 @ 13:41 :
ik heb nog steeds geen zorgtoeslag
heb je bericht gehad hoevel je zorgtoeslag gaat bedragen?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 27-12-2005, 13:05
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
ik krijg gewoon maar fucking 37 euro per maand. Betaal in nog de helf meer dan wat ik eerst eraan kwijt was.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 27-12-2005, 13:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-12-2005 @ 14:05 :
ik krijg gewoon maar fucking 37 euro per maand. Betaal in nog de helf meer dan wat ik eerst eraan kwijt was.
hoe kun jij nou weer 37 euro per maand krijgen, als het maximum maar 403 euro per jaar is (en dus 34 euro per maand) ?

die bedragen zijn echt al maaaaaanden bekend overigens, dus dit had je kunnen weten.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 27-12-2005, 14:47
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-12-2005 @ 14:05 :
ik krijg gewoon maar fucking 37 euro per maand. Betaal in nog de helf meer dan wat ik eerst eraan kwijt was.
Zorg is duur
Oud 27-12-2005, 14:53
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-12-2005 @ 14:59 :
hoe kun jij nou weer 37 euro per maand krijgen, als het maximum maar 403 euro per jaar is (en dus 34 euro per maand) ?

die bedragen zijn echt al maaaaaanden bekend overigens, dus dit had je kunnen weten.
jah het maakt mij niet zoveel uit, betalen moet ik toch, dus of dan was het 34 euro.

Maja, bagger zooi, ik ga me mooi in Belgie voor een jaar laten verzekeren, dat kost me dan gewoon 150 euro per jaar
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 27-12-2005, 15:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-12-2005 @ 15:53 :
jah het maakt mij niet zoveel uit, betalen moet ik toch, dus of dan was het 34 euro.

Maja, bagger zooi, ik ga me mooi in Belgie voor een jaar laten verzekeren, dat kost me dan gewoon 150 euro per jaar
Dan krijg je geen toeslag hoor.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-12-2005, 16:01
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nee maar kost het me ook niet 1100 euro
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 27-12-2005, 16:08
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-12-2005 @ 16:03 :
Dan krijg je geen toeslag hoor.
Mag dat überhaupt wel, je in België i.p.v. in Nederland verzekeren? Als men in België een dergelijk laag bedrag kan vragen zal dat waarschijnlijk betekenen dat men aan prijsdiscriminatie doet, iets wat in de Nederlandse basisverzekering niet het geval is. Als je de plicht om een basisverzekering af te sluiten kunt ontlopen door je in bijv. België te verzekeren, ondermijnt dat het Nederlandse systeem. Het lijkt mij dan ook dat het niet toegestaan is de Nederlandse basisverzekering te ontlopen door zo'n truc.
Oud 27-12-2005, 16:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
gerwin schreef op 27-12-2005 @ 17:08 :
Mag dat überhaupt wel, je in België i.p.v. in Nederland verzekeren? Als men in België een dergelijk laag bedrag kan vragen zal dat waarschijnlijk betekenen dat men aan prijsdiscriminatie doet, iets wat in de Nederlandse basisverzekering niet het geval is. Als je de plicht om een basisverzekering af te sluiten kunt ontlopen door je in bijv. België te verzekeren, ondermijnt dat het Nederlandse systeem. Het lijkt mij dan ook dat het niet toegestaan is de Nederlandse basisverzekering te ontlopen door zo'n truc.
Nee, het kan niet, tenzij je als burger van België bent ingeschreven.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-12-2005, 21:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je in België verzekert bent moet je ook nog héél veel dingen zelf betalen, dat is ook een waardeloos systeem. Zelfs als je iets als leukemie hebt moet je nog heel veel dingen zelf bijbetalen, en die bedragen liegen er niet om.

Dan toch maar een duurdere verzekering, als je dan iets hebt hoef je iig geen lening af te sluiten om je rekeningen te kunnen betalen.
Oud 27-12-2005, 21:41
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-12-2005 @ 15:31 :
heb je bericht gehad hoevel je zorgtoeslag gaat bedragen?
nee.
ik ga morgen maar eens bellen.
aargh aargh
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 27-12-2005, 21:42
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
gerwin schreef op 26-12-2005 @ 14:07 :
Ook geen bericht gehad over het mogelijk foutief/onvolledig invullen van het aanvraagformulier?
oh en dit heb ik dus ook niet gehad.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 28-12-2005, 09:56
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
dReZ schreef op 27-12-2005 @ 22:42 :
oh en dit heb ik dus ook niet gehad.
Heb je het zelf ingevuld of heeft een ander het voor jou gedaan, bijvoorbeeld je ouders? Hebben zij niet toevallig (omdat zij misschien jou premie ook betalen) hun rekeningnummer ingevuld en zij zo de toeslag ontvangen?
Oud 28-12-2005, 10:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook nog steeds geen brief gehad en ook geen geld. Ik heb het via internet aangevraagd omdat ik geen aanvraagformulier opgestuurd had gekregen maar mijn moeder had wel zo'n formulier en die heeft ook nog niets gehoord. Dat is toch wel heel erg laat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-12-2005, 11:31
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Voor 31 december moet je die brief ontvangen hebben (en het geld geloof ik ook). Dus het kan deze week nog.
__________________
Keep on rockin'
Oud 28-12-2005, 16:46
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben per januari voordeliger uit! Daar waar ik werk is een collectieve verzekering: 14,-- retour van de werkgever.
34,-- euro van de belastingdienst
zelf te betalen 65,-- euro
Valt me reuze mee
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-12-2005, 16:57
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-12-2005 @ 10:56 :
Heb je het zelf ingevuld of heeft een ander het voor jou gedaan, bijvoorbeeld je ouders? Hebben zij niet toevallig (omdat zij misschien jou premie ook betalen) hun rekeningnummer ingevuld en zij zo de toeslag ontvangen?
ik heb het zelf gedaan, ik woon op mezelf en ben al 3 jaar zelf verzekerd.
maargoed, ik wacht 31dec wel af...
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 28-12-2005, 20:24
Paniccore
Avatar van Paniccore
Paniccore is offline
kan je bijv een basisverzekering bij Unive nemen en een aanvullende verzekering bij bijv. CZ??
__________________
'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich
Oud 28-12-2005, 20:28
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Paranoid Android schreef op 28-12-2005 @ 21:24 :
kan je bijv een basisverzekering bij Unive nemen en een aanvullende verzekering bij bijv. CZ??
Volgens mij niet.
Oud 28-12-2005, 21:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Paranoid Android schreef op 28-12-2005 @ 21:24 :
kan je bijv een basisverzekering bij Unive nemen en een aanvullende verzekering bij bijv. CZ??
Jah dit kan je hoeft je basis niet bij dezelfde te nemen als je aanvullende verzekering
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-12-2005, 22:14
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-12-2005 @ 21:28 :
Volgens mij niet.
Sorry

ikbenschipper1 heeft toch gelijk .

Citaat:
De aanvullende verzekering en de nieuwe zorgverzekering hoeft u niet bij dezelfde zorgverzekeraar af te sluiten.
http://www.denieuwezorgverzekering.n...erzekering.htm
Oud 29-12-2005, 19:19
Paniccore
Avatar van Paniccore
Paniccore is offline
mja, maar ik heb verschillende mailtjes naar verzekeraars gestuurd en die zeggen allemaal van niet.
Heb ondertussen maar een gewone basis+aanvullende verzekering genomen.
__________________
'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich
Oud 29-12-2005, 19:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het niet zo dat als je je aanvullende verzekering ergens anders afsluit dan je basisverzekering dat dan veel duurder wordt als wanneer je er beide afsluit? Daar ben ik een beetje bang voor namelijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-12-2005, 20:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Paranoid Android schreef op 29-12-2005 @ 20:19 :
mja, maar ik heb verschillende mailtjes naar verzekeraars gestuurd en die zeggen allemaal van niet.
Heb ondertussen maar een gewone basis+aanvullende verzekering genomen.
logisch he ze willen allemaal dat je alles bij hun afsluit
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.