![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben blij dat ik meer zelfdiscipline heb dan dit, zeg. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb hier ook last van maar hé! Het is bijna kerst ![]() Tip voor na de kerstdagen: Gewoon tijdig opstaan iedere dag van de week weer (klinkt misschien stom, maar je moet jezelf dat een gewoonte maken) daarna lukt het je gewoon iedere dag. En ook iedere morgen bij jezelf denken: "Ik ben niet moe, dus waarom blijf ik liggen?" Ik heb overigens last van oververmoeidheid dus ok, niet hetzelfde als jij ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En dat terwijl ik voorheen niet zoveel moeite had met opstaan. Nu ben ik van de week zelfs te laat gekomen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() heb inmiddels 3 wekkers, een echte wekker, radio en telefoon. en nóg is het elke morgen kielekiele. Heeft sowieso met de winter te maken.. iemand daar specifieke oplossingen voor (naast warmte)? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat heeft toch alles te maken met instelling? iedereen wil liever blijven liggen als het buiten nog donker en -10 hoe je het ook bekijkt, het is gewoon zwak als je dingen mist omdat je liever in je bed blijft liggen meuren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
-Dus wees vereerd!- ![]() Maar aangezien ik mijn geweldig werkende oplossing er nog niet tussen heb zien staan voel ik mij verplicht van me te laten horen. Om de spanning op te bouwen, eerst een stukje voorgeschiedenis. Ik heb dus ook al mn hele leven erg veel moeite met opstaan en kom daardoor regelmatig te laat. Vroeger op de middelbare school had ik mijn radiowekker 20 minuten voor staan. Iedere ochtend was ik te duf om me te herinneren dat de wekker voorstond, zodat ik mij toch uit bed haastte. Wanneer ik dan onder de douche vandaan kwam wist ik weer dat ik 20 minuten extra had. Later werd ik niet meer wakker van de radio en zette ik hem op de zoemer. Dit is echt een keihard geluid en daar waren mn huisgenoten dan ook niet blij mee, aangezien zij er ook allemaal wakker van werden. (zelfs de buren(!)) ![]() Omdat de zoemer dus niet meer kon ging ik weer terug naar gewone wekkers, maar helaas werd ik niet genoeg wakker van wekkers om ook echt op te staan. Op een gegeven moment had ik zelfs 3 wekkers. Hier werd ik dan ook meestal wel wakker van, maar bij ernstig slaaptekort (wat nogal eens voorkomt in het studentenleven) sliep ik lekker door of zette ik in mijn half slapende toestand de wekkers toch uit. En opeens heb je het. (vreemd dat 'ie er nog niet tussenstaat, excuses als dat wel zo is) *trommelgeroffel* Je doet de lamp aan! Nou gaat dat niet zo goed als je slaapt, dus heb je daar hulpmiddelen voor. Ik gebruik een timer die je tussen het stopcontact en de lamp plaatst, een zoals mensen gebruiken als ze op vakantie gaan en de indruk willen wekken nog thuis te zijn. Zo heb ik niet eens geluid nodig om wakker te worden. Het werkt echt geweldig! Dit heeft het bijkomende voordeel dat je via een splitter er ook een koffiezetapparaat op aan kan sluiten ![]() Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat staat wel in de planning. Ik zou zeggen: Probeer het eens! Succes! ps. eerder naar bed gaan helpt natuurlijk ook, iets dat mij vandaag niet meer gaat lukken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Nu, jouw oplossing, gebruik ik zelf al jaren.. alleen werkt het nooit. Het is trouwens de standaard-procedure voor de opvoeders van ons internaat als ze ons wekken gedurende vele deccenia. Ik moet dus echt iets anders zoeken. Die zoemer/bieper van je wekker die andere mensen ook wekt tot zelfs de buren heb ik dus ook, na verschillende bedreigingen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb van die spotjes van de ikea. Je kent ze wel, 2 draden waartussen 3 spotjes hangen. Het voordeel is dat je die spotjes redelijk goed kan richten. Dus ik mik ze alledrie op mn hoofd, dan is er geen ontsnappen aan. Alleen een algemeen lichtje is voor mij inmiddels ook niet meer genoeg. Aan al mijn oplossingen tot nu toe zit een houdbaarheidsdatum. Ben benieuwd hoelang deze oplossing bij mij werkt.. ![]() Een persoonlijke wekdienst werkt bij mij alleen als deze ZEER diplomatisch te werk gaat.. ik vrees dat water in mn gezicht gooien een oorlogsverklaring zal zijn ![]() En niet slapen gebruik ik ongeveer 1 keer per jaar als mn dag/nacht ritme te veel is verschoven. (of als ik nog erg veel moet leren ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
eerste joint Martijne | 165 | 20-08-2007 20:22 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
verloren in een droom Kanya | 2 | 28-06-2005 22:22 | |