![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (eigenlijk is het niet echt allergisch, maar intolerant. Doordat intolerante mensen geen lactase aanmaken kunnen ze lactose niet verteren en dat zorgt voor darmstoornissen) Laatst gewijzigd op 23-12-2005 om 18:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat zijn dus 5 boyerhammen ipv 7 Ontbijt: 2 sneden bruin of volkorenbrood royaal besmeren met margarine (5gr) beleg: 1x hartig en 1x zoet beleg 1 glas karnemelk of melk 1 glas thee, evt. met suiker 10.15: 1 glas koffie, evt. met suiker en melk 1 snee knäckebröd met margarine en hartig beleg 1 glas karnemelk, melk of yoghurt warme maaltijd: 1 kop soep (indien op menu) 1 portie aardappelen 1 portie vlees, vis, kip of vervanging 1 portie jus 1 portie groente eventueel 2 eetlepels rauwkost 1 schaaltje melknagerecht 14.30: 1 glas thee, evt. met suiker 1 portie fruit 16.30: 1 glas koffie, evt. met suiker en melk 1 snee roggebrood met margarine en hartig beleg broodmaaltijd: 2 sneden bruin of volkorenbrood 1 knäckebröd royaal besmeren met margarine beleg: 1x kaas, 1x vleeswaren, 1x zoet beleg 1 glas karnemelk of melk 1 glas thee,evt met suiker 19.30: 1 glas koffie, evt. met suiker en melk 1 portie fruit of 1 glas vruchtensap 21.30: 1 glas karnemelk, melk of yoghurt 1 snee roggebrood met margarine en hartig beleg. hartig beleg= kaas, pindakaas of vleeswaren sandwichspread is zoet beleg. Standaard Eetlijst Ontbijt: 2 x volkoren boterham besmeerd met margarine belegd naar keuze thee of koffie tussendoor (ca. 10:30 uur): 1 snee volkorenbrood besmeerd met margarine belegd naar keuze ķf 1 pakje Evergreen ķf 1 pakje Sultana thee/koffie lunch: 3 x volkoren boterham besmeerd met margarine beleg naar keuze 1 glas melk/yoghurt ķf karnemelk 1 stuk fruit tussendoor (ca 15:30 uur): 1 stuk fruit avondeten: 1 kop soep 4 opscheplepels (200 gram groente, waarvan eventueel een gedeelte rauwkost) 4 aardappels ter grootte van een ei 75 100 gram vlees(vervanging) 1 schaaltje yoghurt/vla tussendoor (ca 21:00 uur): 1 snee knäckebröd besmeerd met margarine beleg naar keuze én 1 glas melk ķf yoghurt ķf karnemelk. ******************************************* Variaties wat betreft avondeten: macaroni/bami/nasi (450 gram) = 8 aardappellepels stampot/ovenschotel (450-500 gram) = 5 aardappellepels soep als maaltijd = 2 diepe borden of 1 bord met daarnaast twee boterhammen (én bij alles de vla/yoghurt) In plaats van 200 gram aardappelen kun je ook nemen: - 200 gram puree (4 aardappellepels) - 150 gram rijst (3 aardappellepels) - patat 150 gram (3 aardappellepels) - pasta 200 gram (4 aardappellepels) - aardappelkroketjes (vijf stuks) 75 ā 100 gram vlees(vervanger) = 100 ā 125 gram vis (ķf 3 vissticks) |
![]() |
||
Citaat:
ben 4 kilo afgevallen in een maand. maar nu sta ik even stil want was begin van deze week in londen en straks kerst enzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ooooh London! Daar had ik ook zo graag willen zijn. Starbucks *hartje*. Maar dan schiet het inderdaad niet zo op met die leuke plannen. ![]() Maar als jij op een goed gewicht zit heb je misschien inmiddels ook wel gewoon echt een andere levensstijl. Mijn ervaring is wel dat als je eenmaal gewend bent aan een levensstijl, die niet heel moeilijk vol te houden is. Totdat je op vakantie gaat, that is. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar pff die feestdagen zijn echt vreselijk. Ik ben mn rem totaal verloren. Het goede nieuws is wel dat ik nog geen gram ben aangekomen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben afgelopen maanden zelfs afgevallen, terwijl ik alleen maar meer ben gaan eten (bijna het dubbele)...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weeg me volgende week nog wel een keer, en kijk dan wel of het er nog steeds af is. Want ik heb de laatste weken met gezond eten ook regelmatig 2000 kcal gegeten, en daar kwam ik wel van aan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Je moet natuurlijk wel regelmatig 2000 eten, anders kom je er idd van aan ![]()
||
Citaat:
![]() Ben inmiddels een paar dagen in de week een beetje actiever dan dat, maar goed, ik eet ook weer wat meer inmiddels ![]() |
![]() |
||
Citaat:
zie je trouwens ook al echt verschil?
||
![]() |
Citaat:
Ze hebben ook een 1 of ander iets dat zorgt voor een betere doorbloeding in je bloedvaten. Dat is voor alles goed. De bazin heeft bijv. een spierziekte waardoor ze heel moeilijk ter been was en sinds ze dit doet kan ze weer hele afstanden lopen! (geen idee hoe het dus heet ![]() Ik hoor alleen maar positieve verhalen hierover in ieder geval ![]() En ik stond vanochtend op de weegschaal en ben zelfs een halve kilo lichter. Ik snap er niets van want ik heb echt aso veel gegeten ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en hoeveel heb je nodig op een dag?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() moet je 2000 Kcal of 2000 KJ want hoeveel KJ of Kcal is dat anders?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog ff vraagje; ik heb dus een es en nou word binnenkort mn bloed nagekeken. Heeft iemand een idee waar ze dan op prikken? En welk bmi hanteren jullie voor jezelf als minimum gewicht? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat ze dus naar de waarde van deze stoffen kijken. Veelvoorkomend is ook een verstoorde hormoonbalans en een hoge bloedsuikerspiegel door een lage productie van insuline, wellicht kijken ze hier ook naar. Over dat minimum BMI kan ik niet zo goed een uitspraak doen, dat verschilt per persoon. Een BMI van 19 ziet er bij mij bijv. heel anders uit dan bij andere personen die ik ken. Ik denk dat een BMI van 19-20 een goed streven is als je eerst ondergewicht had. Een veel hoger gewicht is in feite niet nodig, zolang je dat gewicht maar vast kunt houden en er niet meer onder gaat. Edit: Nog even over dat kilocalorie en kilojoule verhaal. Een volwassen vrouw heeft gemiddeld 2000 kcal per dag nodig en aangezien 1 kcal gelijk is aan 4,187 kJ is dat omgerekend 8374 kJ. Is dat een beetje duidelijk? Heel simpel dus: 1 kcal = 4,187 kJ Laatst gewijzigd op 28-12-2005 om 17:39. |
![]() |
||
Citaat:
Ik hanteer voor mezelf denk ik 19 als echte minimum. Ik denk dat ik daaronder er namelijk ongezond uit ga zien... Met een eetstoornis, kun je denk ik safe voor 20 gaan... Omdat jij niet realistisch naar jezelf kunt kijken.
||
Citaat:
Ik heb een redelijk laag gewicht, maar ik zie er niet uit alsof ik ondergewicht heb, ook niet toen ik het wel had, maar dat betekende niet dat het gezond was, ik menstrueerde bv niet. Vetpercentage is eigenlijk beter, althans in sommige gevallen. Want met bmi zit je ook met spiermassa wat 2x zoveel weegt als vet. Dit kan dus een verkeerd beeld geven. Begin met 20. Zorg dat je op dat punt gelukkig kunt zijn en normaal kun eten. Als je dan echt na een tijd weer gezond gegeten te hebben het toch teveel vindt, dan kun je MET HULP (een dietiste bv) misschien iets afvallen... Maar eerst moet je gezond worden, een gezond gewicht en leef/eetpatroon.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Thanks! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Het werkt wel. Het is wel zo dat je het daarna goed moet bijhouden met gezond eten en veel beweging omdat je snel weer terugvalt. Eigenlijk zou je het apparaat moeten blijven gebruiken. Het is wel een fijne opstap om makkelijker te kunnen afvallen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #10 Verwijderd | 351 | 30-01-2006 07:44 |