Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2005, 09:52
blurred
blurred is offline
Wat ging er goed in 2005?
Het is heel goed dat ik gestopt ben met kcal tellen, en erop hopen dat ik zou kunnen overleven op een dieet van heel weinig voedsel op een dag. Ik eet nu normaal, gezond, niet te veel, maar met wel af en toe gewoon iets heel lekkers tussendoor. En dat werkt goed. Ook ben ik dit jaar begonnen met sit-ups en rennen in het park, terwijl ik daarvoor nooit sportte.

Wat ging er niet zo goed in 2005?
Dat ik na een paar maanden alweer gestopt ben met dat rennen en de sit-ups Ook eet ik niet constant heel gezond, maar neem ik (zoals ik al zei) nog wel ongezonde, lekkere dingen tussendoor. Ik weet niet of dat heel slecht is trouwens. Ik denk niet dat ik het vol zou houden als ik nooit meer iets mocht snoepen van mezelf.

Wat wil ik veranderen in 2006:
Weer gaan sporten. Alleen dan niet rennen en sit-ups, maar zwemmen. Ik wandel al heel veel, en daar ga ik ook zeker mee door. Als ik daarnaast 2 keer per week ga zwemmen vind ik dat goed genoeg qua sport. Als ik ook nog zo met eten om kan blijven gaan zoals ik nu doe, ben ik tevreden
Oud 23-12-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-12-2005 @ 07:24 :
Hoe heet het stofje dan wat mensen niet goed kunnen verteren en waar een hoop mensen allergisch voor zijn?
Dat is dus lactose, maar dat kunnen mensen dus wel goed verteren, behalve dan de mensen die er allergisch voor zijn . Wel is ongeveer 90 % van de mensen uit afrika en zo'n 60 % van de mensen uit azie er allergisch voor. En dat is inderdaad best veel.

(eigenlijk is het niet echt allergisch, maar intolerant. Doordat intolerante mensen geen lactase aanmaken kunnen ze lactose niet verteren en dat zorgt voor darmstoornissen)

Laatst gewijzigd op 23-12-2005 om 18:32.
Oud 23-12-2005, 18:22
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-12-2005 @ 20:42 :
Je moet 2000 cal per dag eten om niet aan te komen, die 2000 cal is wat een gemiddelde vrouw verbruikt op een dag waarop ze niet sport.

Als jij mij een eetschema kan laten zien met veel minder boterhammen, maar wel genoeg vezels en cal, ben ik erg benieuwd...

Er staat wel aankomschema boven, dat klopt, maar vergeet niet dat het hier gaat om mensen met een eetprobleem die hiervoor veel te weinig aten. En als je ondergewicht hebt, zul je hier best van aankomen, maar als je op een gezond gewicht hebt, kom je hier echt niet van aan...
Je gewicht stabiliseert zich, dit is een schema wat je je hele leven kan blijven eten.
Deze lijsten vond ik op www.eetstoornis.org als normale eetlijst...:
En dat zijn dus 5 boyerhammen ipv 7
Ontbijt:
2 sneden bruin of volkorenbrood
royaal besmeren met margarine (5gr)
beleg: 1x hartig en 1x zoet beleg
1 glas karnemelk of melk
1 glas thee, evt. met suiker

10.15:
1 glas koffie, evt. met suiker en melk
1 snee knäckebröd met margarine en hartig beleg
1 glas karnemelk, melk of yoghurt

warme maaltijd:
1 kop soep (indien op menu)
1 portie aardappelen
1 portie vlees, vis, kip of vervanging
1 portie jus
1 portie groente
eventueel 2 eetlepels rauwkost
1 schaaltje melknagerecht

14.30:
1 glas thee, evt. met suiker
1 portie fruit

16.30:
1 snee roggebrood met margarine en hartig beleg

broodmaaltijd:
2 sneden bruin of volkorenbrood
1 knäckebröd
royaal besmeren met margarine
beleg: 1x kaas, 1x vleeswaren, 1x zoet beleg
1 glas karnemelk of melk
1 glas thee,evt met suiker

19.30:
1 portie fruit of 1 glas vruchtensap

21.30:
1 glas karnemelk, melk of yoghurt
1 snee roggebrood met margarine en hartig beleg.

hartig beleg= kaas, pindakaas of vleeswaren
sandwichspread is zoet beleg.

Standaard Eetlijst

Ontbijt:
2 x volkoren boterham
besmeerd met margarine
belegd naar keuze
thee of koffie

tussendoor (ca. 10:30 uur):
1 snee volkorenbrood
besmeerd met margarine
belegd naar keuze
ķf 1 pakje Evergreen
ķf 1 pakje Sultana
thee/koffie

lunch:
3 x volkoren boterham
besmeerd met margarine
beleg naar keuze
1 glas melk/yoghurt ķf karnemelk
1 stuk fruit

tussendoor (ca 15:30 uur):
1 stuk fruit

avondeten:
1 kop soep
4 opscheplepels (200 gram groente, waarvan eventueel een gedeelte rauwkost)
4 aardappels ter grootte van een ei
75 – 100 gram vlees(vervanging)
1 schaaltje yoghurt/vla

tussendoor (ca 21:00 uur):
1 snee knäckebröd
besmeerd met margarine
beleg naar keuze
én 1 glas melk ķf yoghurt ķf karnemelk.

Variaties wat betreft avondeten:
macaroni/bami/nasi (450 gram) = 8 aardappellepels
stampot/ovenschotel (450-500 gram) = 5 aardappellepels
soep als maaltijd = 2 diepe borden of 1 bord met daarnaast twee boterhammen
(én bij alles de vla/yoghurt)

In plaats van 200 gram aardappelen kun je ook nemen:
- 200 gram puree (4 aardappellepels)
- 150 gram rijst (3 aardappellepels)
- patat 150 gram (3 aardappellepels)
- pasta 200 gram (4 aardappellepels)
- aardappelkroketjes (vijf stuks)

75 ā 100 gram vlees(vervanger) = 100 ā 125 gram vis (ķf 3 vissticks)
Oud 23-12-2005, 18:40
Maresha
Maresha is offline
standaart eetlijst van mijn kliniek

ONTBIJT;
2 x bruinbrood + margarine
1 x met kaas
1 x met zoet
1 beker halfvolle melk of karnemelk
eventueel 1-2 koppen thee of koffie

TUSSENDOOR;
1-2 koppen thee of koffie (of ranja, of wat je maar wil, zolang het maar geen light is, daar zijn ze niet zo dol op ;-))
tussendoortje* (daar hadden we een heel grappig lijstje voor, ik zal 'm zo ff opzoeken)

WARME MAALTIJD;
eventueel soep
100 gram vlees/vis/vegetarisch
1 portie jus of saus
3 opscheplepels groente
2 opscheplepels aardappelen of 3 opscheplepels rijst/pasta
1 schaaltje nagerecht

TUSSENDOOR;
1-2 koppen thee of koffie
1 tussendoortje*
1 x fruit

BROODMAALTIJD:
3 x bruinbrood + margarine
1 x met kaas
1 x met vlees
1 x zoet
1 beker melk/karnemelk
eventueel 1-2 koppen thee/koffie

AVOND;
1-2 koppen thee of koffie (of wat je maar wil drinken)
1 x fruit
1 x tussendoortje*

TUSSENDOORTJES kunnen zijn..
1 x brood met kaas (+ margarine)
2 crackers met zoet beleg (+ margarine)
2 plakken koek met margarine
1 luxe koek
2 ligakoeken met margarine ertussen
1 schaaltje vla of vruchtenyoghurt
1 zakje chips
1 roomijsje
1 candybar zoals mars, nuts, blablabla
2 eetlepels pinda's
10 engelse dropjes
Oud 23-12-2005, 20:44
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 20-12-2005 @ 10:11 :

@Lieke: 1050 is wel heel weinig naar mijn idee Maar goed van je dat je het volhoudt. Gaat het nog steeds goed?
Ja het gaat wel okee, maar begin er wel wat meer last van te krijgen. Heb met Sinterklaas echt totaal geen behoefte gehad aan pepernoten of chocola ofzo, alleen nu kerst....

ben 4 kilo afgevallen in een maand. maar nu sta ik even stil want was begin van deze week in londen en straks kerst enzo
Oud 23-12-2005, 20:48
WishfulDreaming
Citaat:
miekmuis schreef op 20-12-2005 @ 10:28 :

Wat ik nu eet is ook niet echt uitgebalanseerd ofzo, ik doe maar wat. Ik heb nog geen zin gehad om echt een heel voedingsschema op te stellen Maar Lieke heeft dit schema van een diëtiste mee gekregen en dat vind ik raar. Ik vraag me af of ze dan over een tijdje wel meer calorieën mag ofzo, want als ze in een keer stopt met dit dieet als ze haar doel bereikt heeft zit alles er in mum van tijd weer aan.
Ik word natuurlijk wel begeleid als ik klaar ben. en ga ook sporten (in het nieuwe jaar). nouja we zien wel hoe het loopt, ik vraag me inderdaad ook af hoe lang ik op een goed gewicht blijf
Oud 24-12-2005, 21:22
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-12-2005 @ 21:44 :
Ja het gaat wel okee, maar begin er wel wat meer last van te krijgen. Heb met Sinterklaas echt totaal geen behoefte gehad aan pepernoten of chocola ofzo, alleen nu kerst....

ben 4 kilo afgevallen in een maand. maar nu sta ik even stil want was begin van deze week in londen en straks kerst enzo

Ooooh London! Daar had ik ook zo graag willen zijn. Starbucks *hartje*. Maar dan schiet het inderdaad niet zo op met die leuke
plannen.

Maar als jij op een goed gewicht zit heb je misschien inmiddels ook wel gewoon echt een andere levensstijl. Mijn ervaring is wel dat als je eenmaal gewend bent aan een levensstijl, die niet heel moeilijk vol te houden is. Totdat je op vakantie gaat, that is.
Oud 26-12-2005, 11:50
kellytje
kellytje is offline
Zo raar na 3 dagen feesten (veel eten en veel alcohol) ben ik zelf afgevallen
Kan het zijn dat mijn metabolisme een 'boost' heeft gekregen door het meer eten (en dan bedoel ik echt wel vettig en veel).
Niet dat ik ervoor te weinig at (maar wel minder)
Oud 26-12-2005, 13:38
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 26-12-2005 @ 12:50 :
Zo raar na 3 dagen feesten (veel eten en veel alcohol) ben ik zelf afgevallen
Kan het zijn dat mijn metabolisme een 'boost' heeft gekregen door het meer eten (en dan bedoel ik echt wel vettig en veel).
Niet dat ik ervoor te weinig at (maar wel minder)
Je kunt in 3 dagen tijd geen (of iig bijna geen) vet verliezen (of erbij krijgen). Het heeft met vocht verliezen te maken. (Denk ik).
Oud 26-12-2005, 17:26
Verwijderd
Alchol drijft vocht af. Na een avond stappen waar ik ong. 8 standaardglazen alchol drink weeg ik tot 2 kg minder. Dus als je 3 dagen lang vet eet maar ook flink wat alchol drinkt kan je gewicht (tijdelijk) een duik maken door het vochtverlies.
Oud 27-12-2005, 00:31
kellytje
kellytje is offline
Dat zou het idd kunnen verklaren
Wat is bij jullie eigelijk zowat de standaardprijs voor fitness (ik vrees dat ik met gewoon lopen ofzo nooit echt slank zal worden aangezien ik vooral vet op buik en heupen heb). Ik vind het echt vaak schandalig duur.
Oud 27-12-2005, 08:54
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
kellytje schreef op 27-12-2005 @ 01:31 :
Wat is bij jullie eigelijk zowat de standaardprijs voor fitness (ik vrees dat ik met gewoon lopen ofzo nooit echt slank zal worden aangezien ik vooral vet op buik en heupen heb). Ik vind het echt vaak schandalig duur.
Achmea Health centre met korting: +/- €41,- per maand + eenmalige inschrijfkosten €50,-..
Oud 27-12-2005, 10:08
Maija
Maija is offline
JA, veel te veel kost het sporten, gelukkig heb ik lieve ouders
Oud 27-12-2005, 11:16
Siren
Siren is offline
Ik betaal 105 euro per 3 maanden aan fitness en ik had geen inschrijfkosten. Dus dat zou per maand 35 euro zijn.
Oud 27-12-2005, 13:47
Bloem
Bloem is offline
Met fitnessen alleen ga je het vet op je buik en heupen ook niet kwijtraken, dan moet je toch een combinatie van verschillende dingen gaan doen, en dan raak je nog niet alléén op je buik en heupen het vet kwijt
Oud 27-12-2005, 13:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Siren schreef op 27-12-2005 @ 12:16 :
Ik betaal 105 euro per 3 maanden aan fitness en ik had geen inschrijfkosten. Dus dat zou per maand 35 euro zijn.
Hier kost het 33 euro En het is nog een hele goede fitnesscentrum ook.

Maar pff die feestdagen zijn echt vreselijk. Ik ben mn rem totaal verloren. Het goede nieuws is wel dat ik nog geen gram ben aangekomen En daar snap ik dus werkelijk helemaal niets van omdat ik echt wel het dubbele heb gegeten van wat ik normaal eet.
Oud 27-12-2005, 14:10
J3s
J3s is offline
Kun je niet fitnessen via een of ander sportcentrum vd hogeschool/uni? Is hier uiteraard een stuk goedkoper in vergelijking met de reguliere fitnesscentra..!!
Oud 27-12-2005, 16:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-12-2005 @ 14:55 :
Hier kost het 33 euro En het is nog een hele goede fitnesscentrum ook.

Maar pff die feestdagen zijn echt vreselijk. Ik ben mn rem totaal verloren. Het goede nieuws is wel dat ik nog geen gram ben aangekomen En daar snap ik dus werkelijk helemaal niets van omdat ik echt wel het dubbele heb gegeten van wat ik normaal eet.
een vrouw heeft 2000 cal nodig, dat haal jij sowieso niet. Daarnaast sport je ook... en als je meer eet, gaat ook je stofwisseling omhoog.

Ik ben afgelopen maanden zelfs afgevallen, terwijl ik alleen maar meer ben gaan eten (bijna het dubbele)...
Oud 27-12-2005, 17:38
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 27-12-2005 @ 01:31 :
Ik betaal 29 euro per maand. En dat is dan voor onbeperkt fitness
Oud 27-12-2005, 18:41
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-12-2005 @ 17:19 :
een vrouw heeft 2000 cal nodig, dat haal jij sowieso niet. Daarnaast sport je ook... en als je meer eet, gaat ook je stofwisseling omhoog.

Ik ben afgelopen maanden zelfs afgevallen, terwijl ik alleen maar meer ben gaan eten (bijna het dubbele)...
*Kuch* Ik ben ook afgevallen met kerst, en geloof me, ik zat echt vér over de 2000 heen. (Niet dat dat erg is hoor, het was hartstikke lekker allemaal )

Ik weeg me volgende week nog wel een keer, en kijk dan wel of het er nog steeds af is. Want ik heb de laatste weken met gezond eten ook regelmatig 2000 kcal gegeten, en daar kwam ik wel van aan
Oud 27-12-2005, 19:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-12-2005 @ 19:41 :
*Kuch* Ik ben ook afgevallen met kerst, en geloof me, ik zat echt vér over de 2000 heen. (Niet dat dat erg is hoor, het was hartstikke lekker allemaal )

Ik weeg me volgende week nog wel een keer, en kijk dan wel of het er nog steeds af is. Want ik heb de laatste weken met gezond eten ook regelmatig 2000 kcal gegeten, en daar kwam ik wel van aan
dat mensen met kerst de 2000 halen geloof ik graag ... alleen al een zak kerstkransjes en je bent er

Je moet natuurlijk wel regelmatig 2000 eten, anders kom je er idd van aan . Maar voor jou is dat anders, want jij ligt hele dag in bed zover ik het weet...
Oud 27-12-2005, 19:34
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-12-2005 @ 20:21 :
dat mensen met kerst de 2000 halen geloof ik graag ... alleen al een zak kerstkransjes en je bent er

Je moet natuurlijk wel regelmatig 2000 eten, anders kom je er idd van aan . Maar voor jou is dat anders, want jij ligt hele dag in bed zover ik het weet...
Ghehe ja, ik dacht dat je bedoelde dat je dan nog niet aan 2000 kwam

Ben inmiddels een paar dagen in de week een beetje actiever dan dat, maar goed, ik eet ook weer wat meer inmiddels
Oud 27-12-2005, 20:12
kellytje
kellytje is offline
Hier zijn 2 fitnesscentra , in het ene is het 75 euro per drie maand (maar ik kom hier echt niet graag) en de andere (veel gezelliger enzo) is al meteen 50 euro in de maand en je zit er voor een jaar aan vast.
Nu had ik laatst van een nichtje heel positieve dingen gehoord over bodystyling. Het kost ook wel veel ( 250-350 euro)maar je krijgt een cm garantie (als je die niet haalt wordt dus een evenredig deel terugbetaald) en je krijgt er ook persoonlijk advies van een dietiste. Misschien hier dan maar eens naar uitkijken ipv een digitale camera kopen
Bij een oefensessie van een uur zou je volgens hen rodn de 1200 kcal verbruiken, je doet alle oefeningen in een soort cabine waardoor je geen spierpijn krijgt en je krijgt ook een behandeling om je huid enzo strakker te maken.
Iemand ervaring mee ?
Oud 27-12-2005, 20:22
WishfulDreaming
ben ook afgevallen met kerst

sta nu op -5 kilo
Oud 28-12-2005, 10:18
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 27-12-2005 @ 21:22 :
ben ook afgevallen met kerst

sta nu op -5 kilo
ik zou het bij mij ook graag zo snel zien gaan, maar ik vind 1050 kc erg weinig, geef ook eerlijk toe dat k dat gewoon niet zou halen. ben voor de kerst een tijdje rond de 1500 gaan zitten, en dat ging best goed, begin er na nieuwjaar maar weer mee (nee, niet alleen een goed voornemen ;p)

zie je trouwens ook al echt verschil?
Oud 28-12-2005, 10:48
WishfulDreaming
mn ouders zeggen van wel, ik zie het zelf niet maargoed ik heb ook een beetje een vertekend zelfbeeld geloof ik

en die 1050, heb je dat schema gezien van me? Ik zag pas later het getal, en nouja ik had het vantevoren niet gezegd denk ik dat het zo weinig was, het valt echt heel erg mee.

en met kerst heb ik denk ik per dag wel gewoon 2000 kcal gehad..
Oud 28-12-2005, 10:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kellytje schreef op 27-12-2005 @ 21:12 :
Hier zijn 2 fitnesscentra , in het ene is het 75 euro per drie maand (maar ik kom hier echt niet graag) en de andere (veel gezelliger enzo) is al meteen 50 euro in de maand en je zit er voor een jaar aan vast.
Nu had ik laatst van een nichtje heel positieve dingen gehoord over bodystyling. Het kost ook wel veel ( 250-350 euro)maar je krijgt een cm garantie (als je die niet haalt wordt dus een evenredig deel terugbetaald) en je krijgt er ook persoonlijk advies van een dietiste. Misschien hier dan maar eens naar uitkijken ipv een digitale camera kopen
Bij een oefensessie van een uur zou je volgens hen rodn de 1200 kcal verbruiken, je doet alle oefeningen in een soort cabine waardoor je geen spierpijn krijgt en je krijgt ook een behandeling om je huid enzo strakker te maken.
Iemand ervaring mee ?
Mijn moeder heeft er gewerkt en de fitnesscentrum waar ik werk heeft ook zo'n bedrijf geopend in mijn dorp sinds kort. De zus van mijn vriend zit er en is er heel positief over! Zij is met behulp van dit al bijna 10 kilo afgevallen.

Ze hebben ook een 1 of ander iets dat zorgt voor een betere doorbloeding in je bloedvaten. Dat is voor alles goed. De bazin heeft bijv. een spierziekte waardoor ze heel moeilijk ter been was en sinds ze dit doet kan ze weer hele afstanden lopen! (geen idee hoe het dus heet Het is ook in zo'n cabine).

Ik hoor alleen maar positieve verhalen hierover in ieder geval

En ik stond vanochtend op de weegschaal en ben zelfs een halve kilo lichter. Ik snap er niets van want ik heb echt aso veel gegeten En daarbij heb ik ook geen last van mn darmen terwijl die normaal ontzettend spastisch reageren...
Oud 28-12-2005, 13:39
Verwijderd
Ik ben helaas toch echt niet afgevallen. Ik zie mijn buikje weer groeien, hoewel de weegschaal nog niet veel meer aangeeft. En het snoepen is nog niet afgelopen . We hebben nog zo veel lekkers over van kerst, van de verjaardag van mijn broer, dat ik voorlopig nog wel even aan het vreten ben vrees ik, en dan komen de oliebollen er ook weer aan *zucht*. Maar, zodra de oliebollen op zijn ga ik weer verder met mijn dieet!
Oud 28-12-2005, 16:06
love-THE-world
love-THE-world is offline
wat is eigenlijk het verschil tussen
KJ en Kcal ?
Oud 28-12-2005, 16:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 28-12-2005 @ 17:06 :
wat is eigenlijk het verschil tussen
KJ en Kcal ?
Eigenlijk niks. Het zijn alleen verschillene maten voor hetzelfde (energie) zoals je bijvoorbeeld centimeters en inches hebt
Oud 28-12-2005, 16:44
love-THE-world
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-12-2005 @ 17:30 :
Eigenlijk niks. Het zijn alleen verschillene maten voor hetzelfde (energie) zoals je bijvoorbeeld centimeters en inches hebt
oke
en hoeveel heb je nodig op een dag?
Oud 28-12-2005, 16:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 28-12-2005 @ 17:44 :
oke
en hoeveel heb je nodig op een dag?
2000 op een sportloze dag
Oud 28-12-2005, 16:59
love-THE-world
Citaat:
Gothic schreef op 28-12-2005 @ 17:49 :
2000 op een sportloze dag
ja, maar kijk nu komt een vraag
moet je 2000 Kcal
of 2000 KJ
want hoeveel KJ of Kcal is dat anders?
Oud 28-12-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 28-12-2005 @ 17:59 :
ja, maar kijk nu komt een vraag
moet je 2000 Kcal
of 2000 KJ
want hoeveel KJ of Kcal is dat anders?
2000kcal.

Nog ff vraagje; ik heb dus een es en nou word binnenkort mn bloed nagekeken. Heeft iemand een idee waar ze dan op prikken? En welk bmi hanteren jullie voor jezelf als minimum gewicht?
Oud 28-12-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 28-12-2005 @ 18:05 :
2000kcal.

Nog ff vraagje; ik heb dus een es en nou word binnenkort mn bloed nagekeken. Heeft iemand een idee waar ze dan op prikken? En welk bmi hanteren jullie voor jezelf als minimum gewicht?
Ik weet niet wat voor soort eetstoornis je hebt maar veel voorkomende tekorten mbt tot voedingsstoffen bij Anorexia Nervosa en Boulimia Nervosa zijn: Vitamine A, Vitamine B12, Vitamine D, Foliumzuur, IJzer, Jodium, Kalium, Calcium.

Ik denk dat ze dus naar de waarde van deze stoffen kijken. Veelvoorkomend is ook een verstoorde hormoonbalans en een hoge bloedsuikerspiegel door een lage productie van insuline, wellicht kijken ze hier ook naar.

Over dat minimum BMI kan ik niet zo goed een uitspraak doen, dat verschilt per persoon. Een BMI van 19 ziet er bij mij bijv. heel anders uit dan bij andere personen die ik ken. Ik denk dat een BMI van 19-20 een goed streven is als je eerst ondergewicht had. Een veel hoger gewicht is in feite niet nodig, zolang je dat gewicht maar vast kunt houden en er niet meer onder gaat.

Edit: Nog even over dat kilocalorie en kilojoule verhaal. Een volwassen vrouw heeft gemiddeld 2000 kcal per dag nodig en aangezien 1 kcal gelijk is aan 4,187 kJ is dat omgerekend 8374 kJ.

Is dat een beetje duidelijk? Heel simpel dus: 1 kcal = 4,187 kJ

Laatst gewijzigd op 28-12-2005 om 17:39.
Oud 28-12-2005, 17:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sonho schreef op 28-12-2005 @ 18:05 :
2000kcal.

Meestal hanteren ze bmi 20 in de medische wereld als gezond gewicht en daaronder ondergewicht...

Ik hanteer voor mezelf denk ik 19 als echte minimum. Ik denk dat ik daaronder er namelijk ongezond uit ga zien...

Met een eetstoornis, kun je denk ik safe voor 20 gaan... Omdat jij niet realistisch naar jezelf kunt kijken.
Oud 28-12-2005, 18:03
Verwijderd
@Sneeuwvlokje: dankjewel!

Mja ik denk dat ik dan maar van 20 uit moet gaan. Vind die bmi maar raar. De ene site zegt 18 de ander 18.5.. Tja en heb nu bmi 17.6 maar niemand zegt nog tegen me dat ik er dun of ongezond dun uitzie... Maar goed dat zegt natuurlijk ook niet alles...
Oud 28-12-2005, 18:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sonho schreef op 28-12-2005 @ 19:03 :
@Sneeuwvlokje: dankjewel!

Mja ik denk dat ik dan maar van 20 uit moet gaan. Vind die bmi maar raar. De ene site zegt 18 de ander 18.5.. Tja en heb nu bmi 17.6 maar niemand zegt nog tegen me dat ik er dun of ongezond dun uitzie... Maar goed dat zegt natuurlijk ook niet alles...
Ik zou zoiets ook nooit zomaar tegen iemand zeggen, tenzij ze het me zouden vragen...

Ik heb een redelijk laag gewicht, maar ik zie er niet uit alsof ik ondergewicht heb, ook niet toen ik het wel had, maar dat betekende niet dat het gezond was, ik menstrueerde bv niet. Vetpercentage is eigenlijk beter, althans in sommige gevallen. Want met bmi zit je ook met spiermassa wat 2x zoveel weegt als vet. Dit kan dus een verkeerd beeld geven.

Begin met 20. Zorg dat je op dat punt gelukkig kunt zijn en normaal kun eten. Als je dan echt na een tijd weer gezond gegeten te hebben het toch teveel vindt, dan kun je MET HULP (een dietiste bv) misschien iets afvallen... Maar eerst moet je gezond worden, een gezond gewicht en leef/eetpatroon.
Oud 28-12-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-12-2005 @ 19:19 :
Ik zou zoiets ook nooit zomaar tegen iemand zeggen, tenzij ze het me zouden vragen...

Ik heb een redelijk laag gewicht, maar ik zie er niet uit alsof ik ondergewicht heb, ook niet toen ik het wel had, maar dat betekende niet dat het gezond was, ik menstrueerde bv niet. Vetpercentage is eigenlijk beter, althans in sommige gevallen. Want met bmi zit je ook met spiermassa wat 2x zoveel weegt als vet. Dit kan dus een verkeerd beeld geven.

Begin met 20. Zorg dat je op dat punt gelukkig kunt zijn en normaal kun eten. Als je dan echt na een tijd weer gezond gegeten te hebben het toch teveel vindt, dan kun je MET HULP (een dietiste bv) misschien iets afvallen... Maar eerst moet je gezond worden, een gezond gewicht en leef/eetpatroon.
Hmm ja je hebt gelijk. En aan dat laatste wat idd eerst moet, wordt gewerkt...
Thanks!
Oud 28-12-2005, 22:25
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-12-2005 @ 11:58 :
Mijn moeder heeft er gewerkt en de fitnesscentrum waar ik werk heeft ook zo'n bedrijf geopend in mijn dorp sinds kort. De zus van mijn vriend zit er en is er heel positief over! Zij is met behulp van dit al bijna 10 kilo afgevallen.

Ze hebben ook een 1 of ander iets dat zorgt voor een betere doorbloeding in je bloedvaten. Dat is voor alles goed. De bazin heeft bijv. een spierziekte waardoor ze heel moeilijk ter been was en sinds ze dit doet kan ze weer hele afstanden lopen! (geen idee hoe het dus heet Het is ook in zo'n cabine).
Die cabine is dacht ik die ozoncabine, daardoor wordt volgens hen je huis ook veel strakker en zo. Ik ga morgen op (gratis) figuuranalyse, hierna zouden ze mij zeggen hoeveel ik minimum in cm (gegarandeerd) zou verliezen. Ik laat wel iets weten , ben eigenlijk erg nieuwschierig
Oud 29-12-2005, 10:46
kellytje
kellytje is offline
Ik ben dus daarstraks op consultatie geweest. Ze beloven in totaal (ben op 9 plaatsen gemeten) -23 cm (volgens hun haal je als je het voedingsadvies ook opvolgt zeker de 35). Ik zou een 5 tal kilo afvallen (tot rond de 60 voor 1m70). Ik denk dat ik het maar ga doen, het kost verschrikkelijk veel maar dan koop ik maar gene digitale camera en kleren. Ik zou uiteindelijk 1 tot 2 kledingmaten minder hebben.
Oud 29-12-2005, 10:58
Mara
Mara is offline
Ik geloof persoonlijk daar niet in. Het kan wel helpen, daar niet van, daar zal ik niet over oordelen. Ik heb alleen 't geld er niet voor over, ik zie 't als pure geldklopperij.
Oud 29-12-2005, 11:00
kellytje
kellytje is offline
Wat geloof je daar dan niet in ? Het is eigelijk gewoon sport (grondoefeningen) + voedinsadvies/opvolging (dietist). Het werkt (weet ik van een nicht) , ok je moet daarna niet trug gaan slecht eten en stoppen met sport (ik ga ook dansen vanaf maandag)
Oud 29-12-2005, 11:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-12-2005 @ 11:58 :
Ik geloof persoonlijk daar niet in. Het kan wel helpen, daar niet van, daar zal ik niet over oordelen. Ik heb alleen 't geld er niet voor over, ik zie 't als pure geldklopperij.
Als het geldklopperij zou zijn, zouden zulke dingen ook niet zo goed lopen. Het bestaat al een aantal jaar en nog steeds zijn mensen enthousiast. Daarbij weet ik zeker dat mijn baas het ook niet gegokt had in zo'n klein dorp als het niet zou werken.
Oud 29-12-2005, 11:23
Mara
Mara is offline
Dat zulke dingen lopen zegt niks, er zullen altijd nieuwe mensen komen die wanhopig af willen vallen en alles zullen proberen.
Daar komt bij dat mensen zich graag voor de gek willen laten houden, dat zit gewoon in de mens.

Leg mij eens uit waarom 't in een 'ozon-cabine' beter zou moeten werken? De essentie is volgens mij gewoon een goed dieet met beweging. Daar bereik je het sowieso wel mee, of je nu in een cabine zit of niet.
Oud 29-12-2005, 11:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-12-2005 @ 12:23 :
Dat zulke dingen lopen zegt niks, er zullen altijd nieuwe mensen komen die wanhopig af willen vallen en alles zullen proberen.
Daar komt bij dat mensen zich graag voor de gek willen laten houden, dat zit gewoon in de mens.

Leg mij eens uit waarom 't in een 'ozon-cabine' beter zou moeten werken? De essentie is volgens mij gewoon een goed dieet met beweging. Daar bereik je het sowieso wel mee, of je nu in een cabine zit of niet.
Als mensen geen goede resultaten zien, zullen ze ook niet zo enthousiast zijn. Het kost veel en zoveel risico wordt er momenteel niet genomen. Wij wonen in een dorp met 6000 inwoners Je moet wel van heel veel risico houden als zoiets flauwekul zou zijn. Daarbij heb ik toch dat voorbeeld verteld van de bazin die een spierziekte heeft en nu weer normaal kan lopen? Ik ken haar goed en ze lult echt niet uit haar nek hoor
Het werkt wel. Het is wel zo dat je het daarna goed moet bijhouden met gezond eten en veel beweging omdat je snel weer terugvalt. Eigenlijk zou je het apparaat moeten blijven gebruiken. Het is wel een fijne opstap om makkelijker te kunnen afvallen.
Oud 29-12-2005, 11:39
Mara
Mara is offline
Ik zeg ook niet dat dat ding volledig nutteloos is. Zoals bij die vrouw waarover jij 't hebt, dan heeft 't dus wel nut.

Ik zie alleen niet in waarom je 't zou gebruiken om af te vallen als het gigantisch veel geld kost, als er zat andere alternatieven zijn die veel goedkoper zijn?
Oud 29-12-2005, 11:56
kellytje
kellytje is offline
Die ozoncabine is eigelijk niet om af te vallen , eerder om je huid te helpen zich aan te passen/op te spannen en cellulitis te verminderen.
Ik weet dat dit op hetzelfde neerkomt dan sporten en goed eten maar het lukt mij op de andere manier gewoon niet.
Toen ik 2 maal in de week tae bo deed viel ik niet af, idem met fitness + ik hou het nooit lang vol , hier moet je elke keer een afspraak maken + het is duur dus ik voel mezelf meer verplicht om te gaan.
Oud 29-12-2005, 13:09
Bloem
Bloem is offline
Wij krijgen ook altijd van die reclame folders bij de post, waar ze met dit soort methodes aan komen zetten. Ik heb er hetzelfde gevoel bij als MeelFriek, het zal voor mensen met reumatische aandoeningen/ spierziektes/ enz. best goed werken (warmte werkt daar bijna altijd goed op tenslotte) maar ik geloof niet zo dat het voor het afvallen echt veel uit maakt. Kun je imo beter gewoon zelf gaan sporten en gezond eten, en af en toe een dagje naar de sauna gaan. Maar hee, als jij denkt dat het voor jou beter werkt dan wanneer je het zelf gaat proberen, vooral doen.

Ik vind het alleen vreselijk veel geld voor 1 kledingmaat verschil
Oud 29-12-2005, 14:45
-(L)-
Wat kost 't dan?
Topic gesloten

Regels voor berichten