Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2005, 11:37
DarkeyeTR
DarkeyeTR is offline
Doden bij hevige rellen in Caïro
In de Egyptische hoofdstad Caïro zijn tijdens ongeregeldheden tien Soedanese asielzoekers doodgeschoten door de politie. Onder de doden is een meisje van vier jaar.

Park
30 Soedanezen, vooral ouderen en kinderen, raakten gewond. In Caïro verblijven sinds september enkele honderden Soedanezen in een klein stadspark. Eerdere pogingen om het park te ontruimen, bleven zonder resultaat. De politie besloot daarop de groep met geweld te verdrijven.

Rellen
Er ontstonden hevige rellen en in de daaropvolgende chaos werden mensen onder de voet gelopen. Zeker 23 agenten raakten ook gewond.

Darfur
De vluchtelingen komen uit de onrustige provincie Darfur, dat verscheurd wordt door een bloedige burgeroorlog. Ze eisen dat ze Egypte mogen verlaten om in het Westen een veilig heenkomen te zoeken. Maar de VN-vluchtelingenorganisatie Unhcr in Caïro weigert hen te erkennen als politieke vluchtelingen.
Oud 30-12-2005, 11:54
Verwijderd
Tja, het is een gegeven dat de politie en de autoriteiten in landen als Egypte het niet zo nauw nemen met zaken als burgerrechten en bovenal rechten van vluchtelingen. Die arme mensen komen tussen het wal en het schip vrees ik. Ik vind dat Egypte hierover best op de vingers mag worden getikt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 11:57
T_ID
T_ID is offline
Afrikanen in het Midden-Oosten hebben geen rechten, what else is new?
Oud 30-12-2005, 11:59
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-12-2005 @ 12:57 :
Afrikanen in het Midden-Oosten hebben geen rechten, what else is new?
Asielzoekers hebben in de meeste landen minder rechten. Google eens maar naar Nederland, brand en asielzoekers
Oud 30-12-2005, 12:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rohit schreef op 30-12-2005 @ 12:59 :
Asielzoekers hebben in de meeste landen minder rechten. Google eens maar naar Nederland, brand en asielzoekers
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat het "zij doen het dus ik mag het ook" van kleuterschool-niveau was, misschien heb ik me vergist.

Verder uiteraard niet te vergelijken, asielzoekers in Nederland verrichten geen slavenarbeid.
Oud 30-12-2005, 12:04
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-12-2005 @ 13:02 :
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat het "zij doen het dus ik mag het ook" van kleuterschool-niveau was, misschien heb ik me vergist.

Verder uiteraard niet te vergelijken, asielzoekers in Nederland verrichten geen slavenarbeid.
Tss, iets wat ik altijd bij jou opmerk, denk je nu bij mij op te kunnen merken

Jij gebruikt het argument dat ze rot behandeld worden, omdat ze afrikaans zijn, ipv dat ze asielzoekers zijn. Dat is ronduit hypocriet, want zo zouden we ook in Nederland om racisme kunnen schreeuwen.
Oud 30-12-2005, 12:13
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rohit schreef op 30-12-2005 @ 12:59 :
Citaat:
Rohit schreef op 04-11-2005 @ 17:11 :

Ik word echt spuugziek van het argument: 'ja maar zij doen het ook' . Daar wordt nu echt constant mee gegooid.
Oud 30-12-2005, 12:39
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-12-2005 @ 13:13 :
Citaat:
Rohit schreef op 30-12-2005 @ 13:04 :
Jij gebruikt het argument dat ze rot behandeld worden, omdat ze afrikaans zijn, ipv dat ze asielzoekers zijn. Dat is ronduit hypocriet, want zo zouden we ook in Nederland om racisme kunnen schreeuwen.
Oud 30-12-2005, 13:20
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rohit schreef op 30-12-2005 @ 13:39 :
Ja, bij kritiek naar de ander wijzen is natuurlijk wel de gemakkelijkste uitweg.
Oud 30-12-2005, 13:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rohit schreef op 30-12-2005 @ 13:04 :
Jij gebruikt het argument dat ze rot behandeld worden, omdat ze afrikaans zijn, ipv dat ze asielzoekers zijn.

Dat is ronduit hypocriet, want zo zouden we ook in Nederland om racisme kunnen schreeuwen.
Nee, want in Nederland wordt onderscheid gemaakt tussen mensen met een tijdelijke arbeidscontract uit het buitenland, expats, en asielzoekers. De vergelijking slaat nergens op.

Bovendien zijn noch expats noch asielzoekers in Nederland rechtenloos, iets waar het in het Midden-Oosten vaak wel op neer komt.

Lees Human Rights Watch er eens op na, over Saoudi-Arabië bijvoorbeeld.
http://www.hrw.org/worldreport99/mideast/saudi.html

"Labor laws banned the right to organize and bargain collectively and gave employers control over foreign workers’ freedom of movement. Many foreign workers were denied promised wages and benefits and suffered under oppressive labor conditions."

Het lijkt me duidelijk dat het bij wet geregelde racisme daar onmogelijk te vergelijken is met de arbowetgeving in Nederland, dus wees aub even zo vriendelijk om gewoon te zeggen dat de staten in het Midden-Oosten simpelweg nog steeds in termen van volk&vaderland denken, dat is veel eerlijker dan zielige beschuldigingen aan het adres van anderen.
Oud 30-12-2005, 13:48
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-12-2005 @ 14:20 :
Ja, bij kritiek naar de ander wijzen is natuurlijk wel de gemakkelijkste uitweg.
Nee, ik leg uit dat ik niet het 'ja maar zij doen het ook' argument gebruikte (of in ieder geval de intentie had)
Oud 30-12-2005, 13:50
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-12-2005 @ 14:29 :
Nee, want in Nederland wordt onderscheid gemaakt tussen mensen met een tijdelijke arbeidscontract uit het buitenland, expats, en asielzoekers. De vergelijking slaat nergens op.

Bovendien zijn noch expats noch asielzoekers in Nederland rechtenloos, iets waar het in het Midden-Oosten vaak wel op neer komt.

Lees Human Rights Watch er eens op na, over Saoudi-Arabië bijvoorbeeld.
http://www.hrw.org/worldreport99/mideast/saudi.html

"Labor laws banned the right to organize and bargain collectively and gave employers control over foreign workers’ freedom of movement. Many foreign workers were denied promised wages and benefits and suffered under oppressive labor conditions."

Het lijkt me duidelijk dat het bij wet geregelde racisme daar onmogelijk te vergelijken is met de arbowetgeving in Nederland, dus wees aub even zo vriendelijk om gewoon te zeggen dat de staten in het Midden-Oosten simpelweg nog steeds in termen van volk&vaderland denken, dat is veel eerlijker dan zielige beschuldigingen aan het adres van anderen.
Het enige waar ik jou op wijs is dat je niet zomaar even kan bepalen dat er in Egypte sprake is van racisme, omdat de politie mot heeft met asielzoekers. Dat zou wel heel erg een-dimensionaal zijn.
Oud 30-12-2005, 13:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rohit schreef op 30-12-2005 @ 14:48 :
Nee, ik leg uit dat ik niet het 'ja maar zij doen het ook' argument gebruikte (of in ieder geval de intentie had)
Tja, dan is het wat vreemd om meteen over "de meeste landen" te beginnen. Maar goed, laat maar.
Oud 30-12-2005, 14:00
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-12-2005 @ 14:57 :
Tja, dan is het wat vreemd om meteen over "de meeste landen" te beginnen. Maar goed, laat maar.
Lees mijn reply dan in de juiste context of reageer niet . Om nu nog te replyen met laat maar, is wel heel erg kinderachtig. Wil je zo graag het laatste woord hebben?
Oud 30-12-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
DarkeyeTR schreef op 30-12-2005 @ 12:37 :
Ze eisen dat ze Egypte mogen verlaten om in het Westen een veilig heenkomen te zoeken.
Mogen ze Egypte niet uit dan?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 15:47
Frostbite
Frostbite is offline
Het is dat ze hier ook totaal niet welkom zijn, anders zouden we Egypte hierover op de vingers kunnen tikken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:03
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Raar land, dat Egypte!
Oud 30-12-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 30-12-2005 @ 17:03 :
Raar land, dat Egypte!
Inderdaad. Straks zul je nog zien dat er een brand komt in een opvangkamp door slechte veiligheidsmaatregelen en dat daarbij dan 14 doden vallen, ofzo. Zoiets zou hier niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 20:24
Verwijderd
Bewust besluiten om geweld toe te passen en mensen dood te schieten is natuurlijk zonder meer op één lijn te stellen met slechte brandveiligheid.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 20:37
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-12-2005 @ 17:15 :
Inderdaad. Straks zul je nog zien dat er een brand komt in een opvangkamp door slechte veiligheidsmaatregelen en dat daarbij dan 14 doden vallen, ofzo. Zoiets zou hier niet gebeuren.
Ha, ha, ha...

Ik vind dit eigenlijk meer een Thiswat topic.

Dat mensen in dat soort landen een stuk minder rechten krijgen dan waar ze recht op hebben dat lijkt me ondertussen algemeen bekend.

Nu kunnen we met z'n allen gaan roepen dat het vreselijk slecht is wat daar gebeurd maar dan mis ik toch echt de discussiewaarde of ligt dat aan mij?
Oud 30-12-2005, 23:58
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rohit schreef op 30-12-2005 @ 15:00 :
Lees mijn reply dan in de juiste context of reageer niet . Om nu nog te replyen met laat maar, is wel heel erg kinderachtig. Wil je zo graag het laatste woord hebben?
Nou, dat ligt dan aan jou. Met "laat maar" bedoel ik precies dat: laat maar, het heeft weinig zin om er nog over door te gaan.
Oud 31-12-2005, 00:17
Verwijderd
wat achterlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten