Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2005, 21:26
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ga dit topic niet helemaal doorlezen, maar ik heb een vraag. Misschien dat iemand het antwoord weet.

Mijn huidige verzekeraar is Menzis en zij gingen er dus vanuit dat ik bij hen zou blijven. Maar nu heb ik me vorige week aangemeld bij een andere verzekeraar. Alleen, nu vraag ik me af hoe dat precies zit. Ik wil per 1 januari bij die andere verzekerd zijn, maar lukt dat ook? Ik bedoel, hoef ik Menzis niks meer te betalen? Als ik op 2 januari iets krijg, wie moet dat dan betalen?

Ik heb nog niks ontvangen van die andere verzekeraar, maar dat lijkt me vrij logisch (kerstdrukte enzo).
__________________
Advertentie
Oud 29-12-2005, 22:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-12-2005 @ 22:26 :
Ik ga dit topic niet helemaal doorlezen, maar ik heb een vraag. Misschien dat iemand het antwoord weet.

Mijn huidige verzekeraar is Menzis en zij gingen er dus vanuit dat ik bij hen zou blijven. Maar nu heb ik me vorige week aangemeld bij een andere verzekeraar. Alleen, nu vraag ik me af hoe dat precies zit. Ik wil per 1 januari bij die andere verzekerd zijn, maar lukt dat ook? Ik bedoel, hoef ik Menzis niks meer te betalen? Als ik op 2 januari iets krijg, wie moet dat dan betalen?

Ik heb nog niks ontvangen van die andere verzekeraar, maar dat lijkt me vrij logisch (kerstdrukte enzo).
Dat zul je toch echt bij je verzekeraar moeten vragen. Het is een beetje lastig dat je nog niets gehoord hebt, maar je moet Menzis er wel van op de hoogte stellen dat je gaat switchen of bent geswitcht. Hoe snel dat doorgevoerd is, kan je nieuwe verzekeraar je vast wel vertellen. Bel ze anders op 2 januari. Maar zolang jij niet bij de ander verzekerd bent, kun je sowieso bij Menzis terecht
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 30-12-2005, 09:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-12-2005 @ 23:06 :
Dat zul je toch echt bij je verzekeraar moeten vragen. Het is een beetje lastig dat je nog niets gehoord hebt, maar je moet Menzis er wel van op de hoogte stellen dat je gaat switchen of bent geswitcht. Hoe snel dat doorgevoerd is, kan je nieuwe verzekeraar je vast wel vertellen. Bel ze anders op 2 januari. Maar zolang jij niet bij de ander verzekerd bent, kun je sowieso bij Menzis terecht
Mijn nieuwe verzekeraar zegt mijn oude verzekering op. Ik hoop dat ik vandaag of morgen iets van hen krijg met de post, maar die kans is niet zo heel groot geloof ik....
Ik ga zondag een weekje weg (buitenland), dus het vanuit daar regelen is ook niet echt handig. Ik neem gewoon m'n zorgpas van Menzis mee, dus mocht daar wat gebeuren, dan doe ik net of ik bij hen verzekerd ben. Dan regelen ze het in Nederland maar verder.
__________________
Oud 30-12-2005, 09:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-12-2005 @ 10:23 :
Mijn nieuwe verzekeraar zegt mijn oude verzekering op. Ik hoop dat ik vandaag of morgen iets van hen krijg met de post, maar die kans is niet zo heel groot geloof ik....
Ik ga zondag een weekje weg (buitenland), dus het vanuit daar regelen is ook niet echt handig. Ik neem gewoon m'n zorgpas van Menzis mee, dus mocht daar wat gebeuren, dan doe ik net of ik bij hen verzekerd ben. Dan regelen ze het in Nederland maar verder.
Zodra je nieuwe verzekeraar je oude heeft opgezegt gaat je nieuwe dus in Je bent iig niet onverzekerd
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 30-12-2005, 10:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 30-12-2005 @ 10:28 :
Zodra je nieuwe verzekeraar je oude heeft opgezegt gaat je nieuwe dus in Je bent iig niet onverzekerd
Moet je nieuwe verzekeraar je oude opzeggen? Dat moet je dus niet zelf doen?
Oud 30-12-2005, 10:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 30-12-2005 @ 10:28 :
Zodra je nieuwe verzekeraar je oude heeft opgezegt gaat je nieuwe dus in Je bent iig niet onverzekerd
Maar, moet ik dan Menzis wel gaan betalen of niet? Stel dat ik daar een paar dagen verzekerd ben...
__________________
Oud 30-12-2005, 10:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-12-2005 @ 11:06 :
Moet je nieuwe verzekeraar je oude opzeggen? Dat moet je dus niet zelf doen?
De meeste zorgverzekeraars hebben een opzegservice. Je geeft ze ff je gegevens en ze zeggen je oude op.
__________________
Oud 30-12-2005, 11:31
Verwijderd
Ik heb vandaag m'n eerste zorgtoeslag ontvangen: € 34,00. Daar moet dus nog € 74,50 bij. Wel een flink verschil met het ziekenfonds, waar ik vroeger € 49,90 per maand kwijt was. Hufters.
Oud 30-12-2005, 12:07
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Sylph schreef op 30-12-2005 @ 12:31 :
Ik heb vandaag m'n eerste zorgtoeslag ontvangen: € 34,00. Daar moet dus nog € 74,50 bij. Wel een flink verschil met het ziekenfonds, waar ik vroeger € 49,90 per maand kwijt was. Hufters.
Voor €108,50 ben je dan ook behoorlijk uitgebreid verzekerd, of niet?
Oud 30-12-2005, 12:12
Verwijderd
Was het maar waar. Basisverzekering, tandarts en nog een paar dingetjes waar ik nooit van m'n leven gebruik van ga maken.
Oud 30-12-2005, 12:36
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Sylph schreef op 30-12-2005 @ 13:12 :
Was het maar waar. Basisverzekering, tandarts en nog een paar dingetjes waar ik nooit van m'n leven gebruik van ga maken.
En waarom kies je dan niet alleen voor basis + aanvullende tandverzekering en laat je die 'dingetjes waar ik nooit van m'n leven gebruik van ga maken' dan niet weg?
Oud 30-12-2005, 12:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sylph schreef op 30-12-2005 @ 13:12 :
Was het maar waar. Basisverzekering, tandarts en nog een paar dingetjes waar ik nooit van m'n leven gebruik van ga maken.
Dan zou ik eens verder kijken, want dat moet veel goedkopen kunnen, tenzij je een ontzettend uitgebreide tandartsverzekering hebt.
Oud 30-12-2005, 13:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hmm, € 130 per maand, inclusief uitgebreide aanvullende verzekering. (moest per definitie betablokkers erin hebben zitten, just in case)

Geen slechte deal, eerst was het € 172 per maand, en dan krijg ik nu nog zorgtoeslag ook.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-12-2005, 17:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-12-2005 @ 11:13 :
Maar, moet ik dan Menzis wel gaan betalen of niet? Stel dat ik daar een paar dagen verzekerd ben...
Je verzekeringen verrekenen het onderling dus volgens mij maakt het niet uit aan welke je het betaald
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-12-2005, 18:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-12-2005 @ 18:37 :
Je verzekeringen verrekenen het onderling dus volgens mij maakt het niet uit aan welke je het betaald
Dankjewel

@Sylph: Check of je niet ergens collectief verzekerd kan worden. Ik heb voor 96 euro per maand echt een super verzekering! Dat scheelt toch al 10 euro per maand. €120 per jaar.
__________________
Oud 30-12-2005, 19:20
LB06
LB06 is offline
Ik heb een aanbieding gekregen voor een collectieve zorgverzekering bij CZ. €102 pm met een eigen risico van €200 en een no claim van €255. CZ Top + Tandarts

Laatst gewijzigd op 30-12-2005 om 19:54.
Oud 30-12-2005, 20:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga me denk ik bij avero achmea laten verzekeren. Ze vergoeden mn nachtlenzen ieder jaar volledig Is dus wel echt zo. 350 euro per maand En verder vergoeden ze andere dingen ook heel royaal. Zeker in vergelijking met agis, wat ik eerst had.
Mn tandarts gaat er wel uit, althans, ik neem het laagste (225 euro per jaar geloof ik). Ik heb tot nu toe toch helemaal niets aan mn gebit.

Maar goed, ik kom op 117 euro pm uit.
Oud 30-12-2005, 20:38
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik ga bij VGZ via de universiteit denk ik, voor 90 euro per maand basisverzekering plus aanvullend verzekerd!
Oud 30-12-2005, 21:16
LB06
LB06 is offline
O ja, vraagje: als er bij de vergoedingen staat dat een bril volledig worden vergoed bij een bepaalde opticien (bijvoorbeeld de Jongeren Xtra van VGZ bij Hans Anders), betekent dat dan dat ik bij wijze van spreke elke dag een nieuwe bril kan gaan halen met titanium montuur en varifocus (niet dat ik dat nodig heb)?

Of zitten er haken en ogen aan, zoals maximaal 1 bril per 2 jaar, of alleen een bril uit dat en dat hoekje ofzo?
Oud 30-12-2005, 21:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja er is volgens mij wel een bepaald bedrag bij Hans Anders dus uit dat ene hoekje ja. Weet ik niet zeker.
Verder was het bij mij 1 keer in de 3 jaar. Sommige hebben 1 keer in de 2 jaar maar er is wel een maximum als t goed is.
Oud 30-12-2005, 22:05
PV
PV is offline
Citaat:
LB06 schreef op 30-12-2005 @ 22:16 :
O ja, vraagje: als er bij de vergoedingen staat dat een bril volledig worden vergoed bij een bepaalde opticien (bijvoorbeeld de Jongeren Xtra van VGZ bij Hans Anders), betekent dat dan dat ik bij wijze van spreke elke dag een nieuwe bril kan gaan halen met titanium montuur en varifocus (niet dat ik dat nodig heb)?

Of zitten er haken en ogen aan, zoals maximaal 1 bril per 2 jaar, of alleen een bril uit dat en dat hoekje ofzo?
Jup. VGZ Jongeren Xtra:
keuze uit een van de volgende vergoedingen in een periode van 2 kalenderjaren:
- Indien geleverd door Hans Anders Opticiens; een volledige vergoeding van een brilmontuur en corrigerende brillenglazen uit de VGZ-collectie
- Indien geleverd door Hans Anders Opticiens; een volledige vergoeding van maand/halfjaarlensen uit de VGZ collectie
- Een tegemoetkoming in de kosten van brillenglazen of contactlenzen tot ten hoogste 70,- per gecorrigeerd oog.
Oud 30-12-2005, 22:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
PV schreef op 30-12-2005 @ 23:05 :
Jup. VGZ Jongeren Xtra:
keuze uit een van de volgende vergoedingen in een periode van 2 kalenderjaren:
- Indien geleverd door Hans Anders Opticiens; een volledige vergoeding van een brilmontuur en corrigerende brillenglazen uit de VGZ-collectie
- Indien geleverd door Hans Anders Opticiens; een volledige vergoeding van maand/halfjaarlensen uit de VGZ collectie
- Een tegemoetkoming in de kosten van brillenglazen of contactlenzen tot ten hoogste 70,- per gecorrigeerd oog.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dit zegt toch nog steeds niets?
Oud 30-12-2005, 22:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-12-2005 @ 23:10 :
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dit zegt toch nog steeds niets?
Jawel? Dat je 1 keer per 2 jaar uit die dingen kan kiezen.
Oud 30-12-2005, 23:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik kan voor 80 euro bij mijn moeder in de collectieve verzekering, met volledige aanvulling (en dus ook tot 200 euro lenzenvergoeding per 2 jaar). Ik ben er dus definitief uit Zo ga ik er ten opzichte van dit jaar op vooruit en ben ik nog beter verzekerd (nu geen aanvulling, dan compleet met de beste tandartsverzekering).
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 31-12-2005, 13:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-12-2005 @ 23:21 :
Jawel? Dat je 1 keer per 2 jaar uit die dingen kan kiezen.
Ow dat bovendste zinnetje niet goed gelezen
Oud 31-12-2005, 13:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kan me omdat ik HBO doe goedkoop verzekeren bij Zilveren Kruis maar ik ben niet zo kapot van hun aanvullende verzekeringen, terwijl ik het aanbod van mijn huidige verzekeraar wel goed vindt. Kan ik dan mijn basisverzekering bij Zilveren Kruis nemen en mijn aanvullende verzekering bij de IZA houden? Hoe zit dat dan met rekeningen enzo? Moet je die dan naar allebei opsturen ofzo? Ik vind het maar vaag.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-12-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 30-12-2005 @ 13:36 :
En waarom kies je dan niet alleen voor basis + aanvullende tandverzekering en laat je die 'dingetjes waar ik nooit van m'n leven gebruik van ga maken' dan niet weg?
Dat kan niet bij DSW, maar m'n vader wil niet dat ik overstap.
Oud 31-12-2005, 13:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-12-2005 @ 14:34 :
Hmm, € 130 per maand, inclusief uitgebreide aanvullende verzekering. (moest per definitie betablokkers erin hebben zitten, just in case
Hehe op je 20ste? Wel heel pessimistisch...
(of heb je misschien al een voorgeschiedenis van je hart en bloedvaten..)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 31-12-2005, 14:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-12-2005 @ 14:22 :
Ik kan me omdat ik HBO doe goedkoop verzekeren bij Zilveren Kruis maar ik ben niet zo kapot van hun aanvullende verzekeringen, terwijl ik het aanbod van mijn huidige verzekeraar wel goed vindt. Kan ik dan mijn basisverzekering bij Zilveren Kruis nemen en mijn aanvullende verzekering bij de IZA houden? Hoe zit dat dan met rekeningen enzo? Moet je die dan naar allebei opsturen ofzo? Ik vind het maar vaag.
Kan dat? Ik kan me niet voorstellen nml.
Oud 31-12-2005, 14:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-12-2005 @ 15:35 :
Kan dat? Ik kan me niet voorstellen nml.
Ja kan dus wel, zie:

Maar ik zou niet weten hoe je dat zou moeten regelen
Oud 31-12-2005, 14:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-12-2005 @ 14:38 :
Hehe op je 20ste? Wel heel pessimistisch...
(of heb je misschien al een voorgeschiedenis van je hart en bloedvaten..)
Lichte vorm van syndroom van Marfan, vanaf je 25e kan er al verwijding van de aorta optreden, waarvan in mijn familie al twee gevallen rondlopen.

Uberhaupt wil ik niet dat ik later moet gaan wisselen van aanvullende verzekering, omdat de prijsstijgingen daar in zullen zitten, verder is Marfan chronisch (niet echt ernstig op zich, maar het gaat om de term), en met een chronische ziekte vliegt over het algemeen de premie omhoog, dus ik wil in een keer geramt zitten.


Ik kan trouwens afraden basis- en aanvullende verzekering bij aparte verzekeraars te regelen, vaak wordt de aanvullende polis duurder als je geen basisverzekering bij diezelfde verzekeraar hebt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-12-2005, 14:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-12-2005 @ 15:53 :
Ik kan trouwens afraden basis- en aanvullende verzekering bij aparte verzekeraars te regelen, vaak wordt de aanvullende polis duurder als je geen basisverzekering bij diezelfde verzekeraar hebt.
Daar was ik dus ook bang voor maar ik krijg wel 10 euro per maand korting op mijn basisverzekering bij zilveren kruis door die HBO-regeling dus dan valt het misschien nog mee.

Volgens kiesbeter.nl zitten er bij zilveren kruis ook dingen in de basisverzekering bij zilveren kruis en niet bij iza maar dat kan toch niet eigenlijk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-12-2005, 15:55
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Bloem schreef op 31-12-2005 @ 15:39 :
Ja kan dus wel, zie:



Maar ik zou niet weten hoe je dat zou moeten regelen
De meeste zorgverzekeraars zijn op dit moment telefonische niet te bereiken; ik heb dan ook een e-mailtje gestuurd. Kijken wat het antwoord is, wat betreft eventuele verschillen in premies, mogelijke bijzondere voorwaarden e.d.
Oud 31-12-2005, 15:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 31-12-2005 @ 16:55 :
De meeste zorgverzekeraars zijn op dit moment telefonische niet te bereiken; ik heb dan ook een e-mailtje gestuurd. Kijken wat het antwoord is, wat betreft eventuele verschillen in premies, mogelijke bijzondere voorwaarden e.d.
Als je wat weet, laat je het dan ff weten? Ik ben wel erg benieuwd namelijk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-12-2005, 16:19
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 31-12-2005 @ 16:59 :
Als je wat weet, laat je het dan ff weten? Ik ben wel erg benieuwd namelijk
Zal ik doen . Ik heb mijn vraag naar FBTO gestuurd.
Oud 31-12-2005, 16:26
Verwijderd
Ik heb al een beetje zitten kijken. En zoals het er nu uitziet is het een groot voordeel dat ik een 0 uren werkcontract heb. Daardoor kan ik in de aanvullende verzekering van mn moeder blijven en dus heel uitgebreid verzekerd zijn.
Oud 31-12-2005, 21:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 31-12-2005 @ 17:26 :
Ik heb al een beetje zitten kijken. En zoals het er nu uitziet is het een groot voordeel dat ik een 0 uren werkcontract heb. Daardoor kan ik in de aanvullende verzekering van mn moeder blijven en dus heel uitgebreid verzekerd zijn.
dat maakt niks uit, je bent 17 dus betaal je zelf geen premies en ontvang je geen toeslag zodra je 18 word moet je dat wel betalen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 01-01-2006, 11:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anneka schreef op 31-12-2005 @ 17:26 :
Ik heb al een beetje zitten kijken. En zoals het er nu uitziet is het een groot voordeel dat ik een 0 uren werkcontract heb. Daardoor kan ik in de aanvullende verzekering van mn moeder blijven en dus heel uitgebreid verzekerd zijn.
...



hoe kom je daarbij, als ik vragen mag ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 01-01-2006, 13:27
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 31-12-2005 @ 22:19 :
dat maakt niks uit, je bent 17 dus betaal je zelf geen premies en ontvang je geen toeslag zodra je 18 word moet je dat wel betalen
ik bedoelde het ook voor als ik 18 ben..
En ik heb uit benieuwdheid al is zitten kijken voor als ik 18 zou worden naar en verzekering.


@marcel
Mijn moeder heeft een aanvullende verzekering (IZZ geloof ik). Ben ik nu natuurlijk in meeverzekerd, volgend jaar als ik 18 ben en mijn 0-uren contract blijf houden blijf ik gratis aanvullend meeverzekerd tot mn 30e bij haar erin. Heb dus alleen een basisverzekering dan die ik moet betalen.
Oud 01-01-2006, 13:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-01-2006 @ 12:49 :
...



hoe kom je daarbij, als ik vragen mag ?
Bij sommige collectieve verzekeringen zijn kinderen tot 27/30 gratis aanvullend meeverzekerd, als ze studeren.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 01-01-2006, 16:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-01-2006 @ 14:58 :
Bij sommige collectieve verzekeringen zijn kinderen tot 27/30 gratis aanvullend meeverzekerd, als ze studeren.
maar ze zegt iets over haar 0-uren contract, en daar had ik het over.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 01-01-2006, 16:24
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-01-2006 @ 17:23 :
maar ze zegt iets over haar 0-uren contract, en daar had ik het over.
Zolang de kinderen die studeren geen vast werk hebben (o-uren contract mag wel) blijf ik meeverzekerd in die aanvullende verzekering.
Oud 01-01-2006, 16:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anneka schreef op 01-01-2006 @ 17:24 :
Zolang de kinderen die studeren geen vast werk hebben (o-uren contract mag wel) blijf ik meeverzekerd in die aanvullende verzekering.
kinderen onder de 18 zijn gratis meeverzekerd wat betreft de basisverzekering hoor, ongeacht werk of studie.

das nou net het hele punt van het nieuwe stelsel, dat er niet zoveel onderscheid meer gemaakt wordt.

die aanvullende verzekering, beetje vaag dat dat niet mag als je wel werk hebt. Zeker als het bij een 0-uren contract wel mag, want feitelijk heb je WEL werk.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 01-01-2006, 17:38
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-01-2006 @ 17:49 :
kinderen onder de 18 zijn gratis meeverzekerd wat betreft de basisverzekering hoor, ongeacht werk of studie.

das nou net het hele punt van het nieuwe stelsel, dat er niet zoveel onderscheid meer gemaakt wordt.

die aanvullende verzekering, beetje vaag dat dat niet mag als je wel werk hebt. Zeker als het bij een 0-uren contract wel mag, want feitelijk heb je WEL werk.
Al je goed leest weet je dat dit gaat om het feit wanneer ik 18 ben.

Het is misschien wel vaag ja. Maar de ene maand heb ik door mijn 0 uren contract een inkomen van 400 euro, de andere maand maar 30. Er is dus geen zekerheid van inkomen. Dat zal de reden wel zjin.
Oud 01-01-2006, 18:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-01-2006 @ 17:49 :
Zeker als het bij een 0-uren contract wel mag, want feitelijk heb je WEL werk.
Ik denk dat ze het erop baseren dat je voor het betalen van een eigen polis een inkomen moet hebben, en je bij een nulurencontract geen gegarandeerde inkomsten hebt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-01-2006, 11:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-01-2006 @ 17:49 :
die aanvullende verzekering, beetje vaag dat dat niet mag als je wel werk hebt. Zeker als het bij een 0-uren contract wel mag, want feitelijk heb je WEL werk.
Zo zit het dus niet.

Het onderscheid tussen ziekenfonds en particulier zit er verhuld nog wel een beetje in. Met een vast contract kun je niet meer bij je ouders in het pakket, zo is het altijd geweest en daar verandert niets meer aan. Dan moet je dus via je werkgever verzekerd zijn. Er zijn wel wat wijzigingen aangebracht om die eis wat te verlichten, maar je kunt als kind boven 18 absoluut niet per definitie bij je ouders in het pakket.

Ik wel en ik heb vanaf februari omgerekend een volledig aangevulde verzekering voor iets meer dan 30 euro per maand
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 02-01-2006, 12:04
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb nog geen zorgtoeslag gezien
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 02-01-2006, 13:36
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-01-2006 @ 12:20 :
Zo zit het dus niet.

Het onderscheid tussen ziekenfonds en particulier zit er verhuld nog wel een beetje in. Met een vast contract kun je niet meer bij je ouders in het pakket, zo is het altijd geweest en daar verandert niets meer aan. Dan moet je dus via je werkgever verzekerd zijn. Er zijn wel wat wijzigingen aangebracht om die eis wat te verlichten, maar je kunt als kind boven 18 absoluut niet per definitie bij je ouders in het pakket.

Ik wel en ik heb vanaf februari omgerekend een volledig aangevulde verzekering voor iets meer dan 30 euro per maand
het gaat hier om iemand <18, toch ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 02-01-2006, 14:14
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-01-2006 @ 14:36 :
het gaat hier om iemand <18, toch ?
Jezus, dat kind heeft toch al drie keer gezegd dat ze het alvast uitgezocht had voor als ze 18 werd
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 02-01-2006, 14:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-01-2006 @ 14:36 :
het gaat hier om iemand <18, toch ?
Wat Briseïs zegt. Blijven opletten hè.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.