Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2005, 21:24
Krekker
Krekker is offline
Ik heb mijn laptop zo ingesteld dat als ik de klep dicht doe hij vanzelf gaat hibernaten. Ik vind het erg handig om niet al mijn programma's af te hoeven sluiten als ik mijn laptop wil vervoeren en ook dat hij dan weer snel aangaat.

Het probleem is alleen dat hij telkens vastloopt bij het hervatten als er nog geopende vensters waren. Je krijgt een dos-achtig schermpje met windows is resuming en zo'n progressbar. Als die progressbar vol is doet hij niks meer. De harddisk ratelt nog even door, maar daarna is helemaal afgelopen. De enige manier om hem dan nog aan de gang te krijgen is om hem via de aan/uit knop uit en weer aan te zetten. Vervolgens kan ik kiezen uit nog een keer proberen te hervatten, of alle data wissen en gewoon opstarten.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? En wat is de mogelijke oplossing voor dit probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2005, 01:21
phoxetis
phoxetis is offline
trek voor de gein al je PCMCIA en USB enzovoort apparaten eens eruit, zou een gare driver kunnen zijn.

of, wat ik vroeger met mijn windows'98 laptopje deed (zelfde probleem), eerst uitloggen, naarna klep dicht. Dat ging 9 van de 10 keer wel goed.

't is even wennen dat laatste, maar gek genoeg doe ik het nu nog steeds ook al hoeft het met mijn huidige laptopje helemaal niet meer. scheelt in ieder geval een boel starttijd
Oud 02-01-2006, 15:37
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 31-12-2005 @ 02:21 :
trek voor de gein al je PCMCIA en USB enzovoort apparaten eens eruit, zou een gare driver kunnen zijn.

of, wat ik vroeger met mijn windows'98 laptopje deed (zelfde probleem), eerst uitloggen, naarna klep dicht. Dat ging 9 van de 10 keer wel goed.

't is even wennen dat laatste, maar gek genoeg doe ik het nu nog steeds ook al hoeft het met mijn huidige laptopje helemaal niet meer. scheelt in ieder geval een boel starttijd
Maar dan kan ik nog steeds niet even snel m'n laptop dichtklappen en ergens anders verder werken. Bovendien is het niet echt een oplossing, maar een workaround.

Het gaat de laatste tijd trouwens wel steeds vaker gewoon goed. Misschien dat het probleem zichzelf oplost.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:13
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Krekker schreef op 02-01-2006 @ 16:37 :
Maar dan kan ik nog steeds niet even snel m'n laptop dichtklappen en ergens anders verder werken. Bovendien is het niet echt een oplossing, maar een workaround.

Het gaat de laatste tijd trouwens wel steeds vaker gewoon goed. Misschien dat het probleem zichzelf oplost.
sja, zet je alles gewoon uit. dan loopt je laptop gewoon door als je het scherm dicht doet. ik vind het persoonlijk vreselijk als dat ding gaat slapen; netwerkverbindingen weg, enzovoort
Oud 02-01-2006, 20:16
Wammus
Wammus is offline
Ik heb een soortgelijk probleem maar dan met m'n Windows XP desktop. Als ik m laat hybernaten dan blijft m'n pc de volgende keer als ik hem weer aan zet ook hangen op hetzelfde punt als wat de TS beschrijft ^. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik gebruik Windows XP profesional.
Oud 03-01-2006, 12:39
Krekker
Krekker is offline
Ik had hem gisteren op hibernate gezet terwijl er programma's aan stonden. Toen tijdje later weer aangezet en even door het huis gewandeld. Ik verwachtte hem weer vastgelopen te hebben gevonden, maar hij stond gewoon aan.

Gisteren voordat ik naar bed ging heb ik hem ook weer dichtgeklapt met allerlei programma's op de achtergrond. Ik had een vermoeden dat hij eigenlijk nooit vastliep, maar dat hij er gewoon lang over deed om te hervatten. Vandaag bleef hij weer hangen en het leek alsof hij niks deed, maar de hdd ratelde nog steeds (zoals elke keer dat dit gebeurd) en ongeveer een minuut later kreeg ik gewoon mijn windows omgeving te zien, met alle programma's die ik aan had laten staan etc.

Dus de mensen die ook dit probleem hebben moeten denk ik gewoon wat geduldiger zijn en wat langer wachten. Misschien zijn onze systemen niet krachtig genoeg om zo snel alles terug te zetten.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 23:35
Wammus
Wammus is offline
Bij mij ligt het absoluut niet aan mijn systeem. Het heeft altijd probleemloos gewerkt en ineens niet meer. Ik heb laatst nog een volledige scan gedaan met Hitman pro en ik heb gister mijn virusscanner (Antivir personal edition) geupgrade.

Mocht iemand er aan twijfelen of het aan mijn systeem ligt hierbij mijn system specs:

Mobo: Gigabyte GA-K8NF-9
Procesor: AMD Athlon 64 3500+ Venice
1024 MB ram
2 x 200 Gig SATA HDD (Maxtor Diamondmax 10)
1 x 120 Gig IDE HDD (ook Maxtor Diamondmax 10)

Naja en Windows XP Profesional.

Heeft er iemand enig idee waar het probleem kan zitten en heeft diegene er ook een oplossing voor? Ik vind die hybernate functie namelijk zeer handig maarja als het niet werkt schiet het natuurlijk niet op.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten