Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik weet dat het voor een deel ook aanstellerij is. Hij wil enorm graag veel aandacht. Dat vind ik prima, maar niet de manier waarop hij het vraagt. Nooi zegt hij: 'goh mir, ik zou eens met je willen praten' of 'ik wil even wat kwijt' of een ander soortig serieus gesprek. Het is alleen maar terwijl ik druk bezig ben verzuchten 'ik kan niet meer', 'het is toch wat'... ..terwijl ik dit typ komt hij hier net binnenlopen (hij sliep voor de variatie), hij had hier (huiskamer) wat laten liggen.. en das ALTIJD zo als ik hier nog zit.. hij loopt de hele tijd in en uit zonder reden :/ Citaat:
GODVERDOMME. Hij staat hier dus nu weer voor de deur te hoesten.. en weer weg.. en weer terug.. ik word dus nu echt even schijtziek van die man.. ![]() ik typ morgen wel weer wat.. welkom thuis hoor cat.. ik ga slapen ![]()
|
Verwijderd
|
![]() Ik wou echt dat ik iets zinnigs toe te voegen had, maarjah ![]() Mijn vader heeft al jaren last van zijn rug en soms heb ik het gevoel dat hij ook naar aandacht zoekt. Het valt vaak genoeg op dat hij echt overdreven zit te kreunen en al, maar als hij iets leuk vindt gewoon snel opstaat of bijv. urenlang met mij kan darten ![]() Niet dat de pijn helemaal nep is ofzo, want vroeger op de werkvloer vertilde hij echt zijn rug (die stond toen helemaal scheef), maar ik denk wel dat hij 'zijn pijn' extra benadrukt. Maar ja, bij hem weet ik ook niet wat eraan te doen valt. Hij is ontzettend koppig.. |
![]() |
|||
![]() |
Dankjewel sowieso voor jullie reakties..
Ik ga weer even verder waar ik gisteravond gebleven was. Citaat:
Maar ik hoop dat mijn moeder het trekt.. Citaat:
Ik heb meer chronisch zieken in mijn familie/omgeving, en juist die mensen hebben een schijthekel aan mijn vader. Zij vechten, zij overleven, en zien hoe zielig zeikend mijn vader erbij zit op verjaardagen. Mijn oom kan hem niet uitstaan. Enneuh om even een zinnetje af te maken wat ik gister schreef: als hij blijft roken dan gaan zijn longen er in een redelijk snel tempo aan, totdat hij gewoon geen lucht meer kan krijgen. Mijn buurvrouw deed exact hetzelfde. Die rookte gewoon door, zat aan een zuurstofapparaat, kon nergens meer heen. Die is dan ook onlangs overleden.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Zulk gedrag komt wel wel bekend voor... m'n oma bijv., doet precies hetzelfde. Heeft een poosje geleden een lichte hersenbloeding gehad en loopt sindsdien alleen nog maar te zuchten, steunen en klagen (hoewel ze dat daarvoor ook deed, maar 't is alleen maar erger geworden).
Ze roept ook steeds dat ze niets meer kan onthouden terwijl ze dat best nog wel kan. Voorbeeldje van gisteravond, belde ze op omdat ze hierheen komt: < "Ik weet niet meer welke bus ik moet nemen hoor... kan ik echt niet meer onthouden!" > "Ehh... ik eigenlijk ook niet. Lijn 5 misschien?" < "Nee, die gaat naar Stadspolders!" ![]() ![]() Ook dat constant aandacht trekken, bijv. door in felpaarse kleren te gaan lopen... en dan zegt ze ook nog met een trots gezicht: "Je moet het toch maar durven!". Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe je zulk gedrag kunt veranderen, heb ook weinig hoop dat je het wel kán veranderen. Zoiets zit gewoon in iemands karakter... misschien dat je vader vroeger aandacht te kort is gekomen? Dat hoor je wel 'ns, dat mensen het dan op latere leeftijd proberen te compenseren door voortdurend proberen de aandacht naar zich toe te trekken. Het enige wat (bij mij dan toch) helpt, is dat gedrag gewoon compleet negren (dwz, gewoon niet antwoorden als je voor de zoveelste keer dezelfde vraag krijgt, niet reageren op het zoveelste "Och och, wat doet mijn [willekeurig lichaamsdeel] pijn!"... maar ja, kan me voorstellen dat dat bij sommige mensen juist weer averrechts werkt. :/
||
![]() |
Citaat:
Wat ik weet is dat mijn vader als kind al is begonnen met werken, roken, etc.. dus een vrij volwassen, harde jeugd. Vervolgens is hij op zichzelf gaan wonen, maar dat kon hij niet. Hij hing aan zijn moeder. Dus vrat hij zichzelf vol uit eenzaamheid, waardoor hij 1.60 - 100kg was. Vrouwen belazerden hem, hij had een minderwaardigheidscomplex van hier tot tokio. Toen ontmoette hij mn moeder, ze werden verliefd dus bleef hij als een plakbandje aan haar kleven. En als ik zie zoals ze hem behandeld heeft, is dat gewoon zielig. Het verhaal is nog veel langer en ingewikkelder.. maarja.
|
![]() |
Harde dobber als je net thuis komt van zo'n geweldig festival. Ik weet het niet. Ik weet niet wat precies je intenties zijn. Gewoon dat hij vredig sterft en dat jullie een goede relatie hebben? Het lastige is dat hij niet zo lang meer te leven heeft, lijkt mij. Een soort tijdbominwelke jij iets gedaan wilt hebben.
Persoonlijk zie ik 2 mogelijkheden: je laat het hangen, zorgt dat hij nog een zo prettig mogelijk leven hebt. Dat geeft jullie allebei een goed gevoel. Dus dat jij er voor hem bent. Wat denk je daar van? Dit zie ik als de korte weg. Je bent dan minder jezelf maar geeft hem een zo prettig mogelijk leven. Lange weg is wat minder vriendelijk. Je geeft niet toe. Bent bikkelhard. Speelt het oorlogje door. Gaat confronterend doen. Zegt hem midden in z'n gezicht dat hij professionele hulp nodig heeft. En misschien nog wel hardere confrontaties, kan zelf even niet zo gauw erop komen. Om hem te veranderen zul jij ook moeten veranderen en je houding ook. Daar gaat tijd en moeite inzitten. Als ik het zo lees is het allemaal niet niks en gaat er behoorlijk wat tijden moeite in zitten. Weet waar je aan begint Ga er zelf niet aan onderdoor! Combinatie van die 2 zou ik niet doen, dat is verwarrend voor jullie beiden. Sterkte Mirjam.. en als er iets is...
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Dankjewel voor je reaktie.. geeft weer stof tot nadenken ![]()
|
![]() |
|
|