Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2005, 14:32
*[FairyGirl]*
*[FairyGirl]* is offline
De tijd is weer aangebroken voor de eindejaarsklassen.. Het grote profielwerkstuk..
Ook ik ben er mee bezig en wel met het onderwerp Spelletjes & Opvoeding.
Nu ben ik benieuwd wat jullie te zeggen hebben over mijn volgende deelvraag:
Waarom zijn agressieve computerspelletjes zo populair?

Ik hoop dat mensen even hun mening willen achterlaten, dan kan ik die gebruiken in mijn werkstuk.

Groetjes
Advertentie
Oud 20-12-2005, 22:15
Verwijderd
Ik denk dat het iets heeft te maken met de dingen die je doet in het spelletje. In de echte wereld mag je niemand neerknallen of monsters doden. Die vorm van aggresiviteit kunnen mensen wel beleven door middel van een computerspelletje.
Daarnaast kan je je erin afreageren. Rotdag gehad? Lekker even schieten en je voelt je een stuk beter.
Oud 26-12-2005, 15:18
Rodion
Rodion is offline
Omdat de wereld er onder een dun laagje beschaving ook zo uitziet.
Oud 03-01-2006, 15:55
Tejay
Tejay is offline
Mja, ik volg nogal wat Anneka zei.
Het zijn vooral die activiteiten die in real life wel voorkomen, maar te veraf zijn (of onmogelijk zijn) om ze ook in real life te gaan uitvoeren. Oorlog voeren, gangstertje spelen, streetracen, maffia leiden... om maar een paar voorbeelden te noemen. We zien en horen er overal over, het spreekt enorm tot de verbeelding, en het is in veel gevallen strafbaar en gevaarlijk.
Eigenaardig hoe de mens in elkaar zit, maar het zijn net die eigenschappen die ons enorm aantrekken en fascineren tot die dingen.
En als je dan oorlogje kan spelen of huurmoordenaar kan zijn door simpelweg achter je computertje te kruipen, dan kan je heel makkelijk het succes van dergelijke games begrijpen natuurlijk.

Kies zelf:

Molokai: kruip in de huid van pater Damiaan en probeer zoveel mogelijk mensen een leefbaar bestaan te geven door zorgzaamheid en liefde te verspreiden op het eiland waar Lepra het leven verwoest

of

GTA: race, moord, versier en verdien koffers met geld!

Regels voor berichten