Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2005, 15:50
Preaper
Preaper is offline
Dag mensen,

Ik zit met een fiks probleem. Ik heb onderhoud uitgevoerd op de pc van iemand. Bij dat onderhoudt heb ik de volgende stappen uitgevoerd:
- Alles backupen
- Alle partities verwijderd
- Één grote nieuwe partitie aangemaakt
- Backup teruggezet
- Gedefragmenteerd

Nu is dus gebleken dat er tijdens de backup een zeer belangrijke map is overgeslagen.

Hoeveel hoop heb ik nog om deze gegevens terug te kunnen krijgen? En welke programma's raden jullie daar voor aan?
Oud 30-12-2005, 16:00
Verwijderd
Die kans is vrijwel nihil. Als je had geformatteerd en daarna niets meer had gedaan was de kans nog vrij groot geweest, maar als je daarna nieuwe partities hebt aangemaakt en bovendien daar alweer alle data in hebt geschreven dan is die data zo goed als verloren te beschouwen. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat die nog teruggehaald kan worden.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:21
dafelix
dafelix is offline
er was onlangs een topic over data recovery, maar ik geef je net als nare man weinig kans op succes; veel suc6 evengoed en hopen dat we ongelijk hebben

*edit*

hm, ik kan 't topic zo 1-2-3 niet vinden, maar ook google zou wel antwoord hebben. kanttekening: meeste recovery programma's duur

Laatst gewijzigd op 30-12-2005 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:22
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Preaper schreef op 30-12-2005 @ 16:50 :
- Alles backupen
ligt eraan welk programma je daarvoor gebruikt; soms moet je dat restore programma even duidelijk maken dat je ook je verborgen mapjes terug wilt enzovoort
Oud 30-12-2005, 17:42
Preaper
Preaper is offline
Ik vreesde al dat ik er niets aan kon doen. He verdorie, als het nou mijn eigen data was gewees, dan ok. Maar dit is lullig.
Nu weet ik ook meteen weer waarom ik eigenlijk mensen nooit help met dergelijke dingen. Ik ben nu natuurlijk degene die hier voor aangekeken gaat worden.
Oud 02-01-2006, 14:30
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-12-2005 @ 17:00 :
Die kans is vrijwel nihil. Als je had geformatteerd en daarna niets meer had gedaan was de kans nog vrij groot geweest, maar als je daarna nieuwe partities hebt aangemaakt en bovendien daar alweer alle data in hebt geschreven dan is die data zo goed als verloren te beschouwen. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat die nog teruggehaald kan worden.
Tenzij je duizenden euro's over hebt zijn er bedrijven die dat voor je kunnen doen, maar dan betaal je per MB echt gigantisch veel geld, voor een normale consument dus onbetaalbaar.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:41
Maradinus
Maradinus is offline
ook wel eens gehad al mijn mp3's kwijt

dikke vette fuck is dat
Oud 03-01-2006, 22:51
Preaper
Preaper is offline
Nou mensen, ik had zelf al het idee dat het nooit meer ging lukken. Toch ben ik eens achter die PC gekropen en heb er de cd "ERD Commander 2005" in gestopt. Dat is een bootup disk met vanallerlij handige recovery tools.
Vervolgens ben ik met Disk Commander aan de slag gegaan en waarempel! Hij kon de oude partities vinden. En de betreffende map die niet goed gebackupped was bleek nog volledig te herstellen zijn.

Ik blij, iedereen blij. Ik besef wel dat ik veel geluk heb, want na een herpartitionering, terugplaatsing van GB's aan data en ook nog eens een defragmentatie is de kans op herstel aanzienlijk klein.

Ik heb nu wel geleerd om niet te snel de hoop op te geven.
Oud 04-01-2006, 00:16
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Preaper schreef op 03-01-2006 @ 23:51 :
Nou mensen, ik had zelf al het idee dat het nooit meer ging lukken. Toch ben ik eens achter die PC gekropen en heb er de cd "ERD Commander 2005" in gestopt. Dat is een bootup disk met vanallerlij handige recovery tools.
Vervolgens ben ik met Disk Commander aan de slag gegaan en waarempel! Hij kon de oude partities vinden. En de betreffende map die niet goed gebackupped was bleek nog volledig te herstellen zijn.

Ik blij, iedereen blij. Ik besef wel dat ik veel geluk heb, want na een herpartitionering, terugplaatsing van GB's aan data en ook nog eens een defragmentatie is de kans op herstel aanzienlijk klein.

Ik heb nu wel geleerd om niet te snel de hoop op te geven.

wow wtf weet je hoeveel fucking mazzel jij hebt gehad
echt waar

magoed, kben blij voor je da thet lukte
Oud 04-01-2006, 12:55
Preaper
Preaper is offline
Uhu, ik voel me ook erg lucky.
Reageren

Regels voor berichten