Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 20:38
rodina
rodina is offline
Tja vraag lijkt me duidelijk eigenlijk.. Dus heeft het werk van jouw ouders invloedt op je, of totaal niet?
Oud 25-08-2002, 20:43
UnUsual
UnUsual is offline
nouu ehh neej
mijn moeder heeft gewoon een 9 tot 5 kantoorbaan en me pa is bijna nooit thuis, en die traint mensen ofzo blablabla..
niks waardoor ik anders zou zijn dan als ze putjesschepper waren..
misschien probeer ik wel vaker rare dingen uit als zij er niet zijn, en dat gebeurt wel vaak, maar voor de rest absoluut niet

Bij jou wel dan?
Oud 25-08-2002, 20:44
Verwijderd
Weinig, misschien wel door het feit dat je ouders meer geld te besteden hebben en/of minder thuis zijn etcetera, maar niet door het soort werk volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:49
rodina
rodina is offline
Bij mij wel denk ik, m'n ouders zijn beide huisarts, ik denk dat je via je ouders toch wel een bepaalde kijk op mensen mee krijgt, goed naar ze te luisteren, enzo.
Wat Alex al zei over geld, ja dat geld bij mij ook. Het geld is er, dus inprincipe hoeft er nooit echt moeilijk te worden gedaan om wat aan te schaffen..
Oud 25-08-2002, 20:52
UnUsual
UnUsual is offline
mja nou dat ligt denk ik ook aan de persoon zelf
mijn ouders hebben ook gewoon wel veel geld, maar ik heb mezelf altijd bescheiden opgesteld. als ze me iets leuks en duurs wilden geven, een paar goede hakschoenen ofzo, dan vond ik het eigenlijk niet nodig. mn ouders geven verder ook niet echt meer geld aan mij uit dan andere ouders met een redelijk normaal inkomen zouden doen. ben ik ook wel blij mee eigenlijk
Oud 25-08-2002, 20:56
maar
maar is offline
Ik denk het wel. In ieder geval in die zin dat ze ten eerste hard werken en daardoor vaak weg zijn, daar ben ik wel wat zelfstandiger door geworden. Ten tweede hebben we dankzij hun werk nooit echt financiele beperkingen gehad, dan leef je toch anders denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:19
Bor
Bor is offline
nope, helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:26
a new noise
a new noise is offline
pa is ict-beheerder
en ik ben een nerd

dus ja
Oud 25-08-2002, 21:40
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Hm, nee...
Mijn vader werkt bij Essent (dus als er een stroomstoring is moet je bij hem zijn ), en mijn moeder werkt normaal gesproken als secretaresse.
Maar dat heeft weinig invloed op mij.
Misschien alleen vroeger toen ik ook iets met techniek wou gaan doen.
Maar dat is nu niet meer het geval.
Tja, en geld.
Mijn ouders verdienen goed, dus ik ben best een verwend nest.
Nouja, ben, word...
Ik vraag nergens om, maar ik krijg best wel veel van mijn ouders.
Oud 25-08-2002, 21:46
Rhinus
Rhinus is offline
Ja, bij mij wel. We hebben niet zo veel geld. Dus van jongs af aan heb ik goedkope kleren. Nu nogsteeds en dat ga ik zo houden.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:52
]{ing
]{ing is offline
nee.. mijn vader is gezondheidsethicus, mijn moeder is secretaresse.. de enige invloed op mijn lifestyle is dat ik als ik 's middags thuiskom van school zelf kan bepalen wat ik doe..

ik denk ook niet dat het veel invloed op mijn lifestyle zouden hebben als ze ander werk zouden hebben..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:55
Verwijderd
Ehm
Nee.

WEet eigenlijk niet hoe ik dat moet gaan onderbouwen ;-)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:58
J-roen
J-roen is offline
soort werk niet.
geld wel.
en eventueel de opleiding(en) die je ouders gedaan hebben.

imo
Oud 25-08-2002, 23:31
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
me pa werkt voor de maffia dus ja heeft wel zijn relatie met hiphop...

nee hoor maar ik vind het eigenlijk niet,

het is meer de invloed van muziek/smaak/karakter e.d. en niet zozeer het werk wat mijn ouders doen

misschien is dat bij anderen anders. Ik kan me voorstellen dat iemand met ouders die veel geld verdienen en echt een beroep hebben andere manier van kleden en voorkeuren hebben als ik

Rat
Oud 26-08-2002, 02:17
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Nee niet, ik kan iig geen enkele invloed ervan verzinnen, ja misschien alleen geld.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 08:24
Verwijderd
M'n moeder is activiteiten begeleidster, m'n vader landenreferent (en nee, ik ga niet uitleggen wat dat is ). Ik denk wel dat het me gedeeltelijk invloed heeft, van m'n moeder iig, maar dat zal ook komen omdat ik meer 'zo'n soort mens ben'. Met 'zo'n soort mens' bedoel ik dat zowel zij als ik altijd mensen willen helpen ed. Ze zou graag met kinderen willen werken, ik ook. Enz. En het geld idd, als er weinig geld is groei je heel anders op (en wordt je misschien ook wel anders) dan wanneer er meer of veel geld is. Dat lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:34
Black Sugar
Black Sugar is offline
Nee niet echt.
Mijn moeder werkt met geestelijk en lichamelijk gehandicapte jongeren, en mijn vader zit momenteel in de ziektewet.
Het enige is dat we vaak op verschillende tijden eten omdat mijn moeder onregelmatige diensten draait.

Owja, nog even over geld.
We hebben thuis een normaal inkomen denk ik. We hebben het dus niet krap maar het is ook niet zo dat alles maar gekocht kan worden. Wat kleding aan betrefd kan ik eigenlijk altijd wle krijgen wat ik hebben wil, dat geld ook voor andere zaken als waneer ik jarig ben ofzow. Toen ik 15 werd kreeg ik bijvoorbeeld een nieuwe computer voor mijn verjaardag, kan me voorstellen dat niet iedereen dat zomaar kan krijgen van zijn ouders.
Laat ik het zo stellen, als ik iets nodig heb is het geld er wel voor, maar overbodige luxe doen we niet aan. Denk aan: een gewoon simpel autootje, een keer per jaar op vakantie e.d.
Maar het licht er eigenlijk ook maar net aan waar je ouders geld aan uit willen geven. Zo hebben wij geen abonnement op de krant en ook geen tv gids, maar allemaal ons eigen blad. Dat soort dingen.

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 09:40.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 12:01
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:
me pa werkt voor de maffia dus ja heeft wel zijn relatie met hiphop...

Rat
Oud 26-08-2002, 15:30
Esmée
Esmée is offline
Ik ga mijn moeder achterna (Groningen > Vindicat > rechten > advocaat ) dus wat dat betreft heeft het wel invloed gehad ja...
En mn ouders hebben allebei een vrij groot inkomen dus ja daar wordt je lifestyle natuurlijk ook door bepaald.
Oud 26-08-2002, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:
nope, helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 17:29
Verwijderd
Nee hoor..Hoogstens staat er een crimineel middenin de nacht op de stoep..Naja, zal wel niet gebeuren, maar de mogelijkheid is er
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:47
Nuck
Nuck is offline
Nee, geen invloed, op geld na dan.
Oud 26-08-2002, 21:15
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:

Laat ik het zo stellen, als ik iets nodig heb is het geld er wel voor, maar overbodige luxe doen we niet aan.
Het ligt er maar net aan welke luxe jij overbodig vindt.....

Ik denk dat het opleidingsniveau, en daar aan gekoppeld dus ook vaak het beroep en het inkomen, invloed kàn hebben op je lifestyle....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 21:58
Shock
Shock is offline
neuh, wrom zou het? ik neem een totaal andere stijl aan dan m'n ouders, dus ik zie niet echt in waarom m'n vaders werk er invloed op zou hebben... misschien dat ik me wat duurder zou kleden als ik 2 keer zoveel geld ter beschikking had, maar dan nog zou ik dezelfde soort kleding dragen
Oud 26-08-2002, 22:03
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
SpiritX schreef:

Het ligt er maar net aan welke luxe jij overbodig vindt.....

Ik denk dat het opleidingsniveau, en daar aan gekoppeld dus ook vaak het beroep en het inkomen, invloed kàn hebben op je lifestyle....
Overbodige Luxe: meerdere auto's, 5 keer per jaar op vakantie, te groot huis, dure merkkleding omdat het dure merkkleding is enzow.
Oud 27-08-2002, 00:42
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:

Overbodige Luxe: meerdere auto's,

wij hebben niet eens een

Rat
Oud 27-08-2002, 00:45
Verwijderd
Mijn pa is directeur van een justitiële jeugdinrichting en mijn ma heeft Engels gestudeerd. Dat heeft totaal geen invloed gehad op mijn beslissing rechten te gaan studeren of mijn goede kennis van de Engelse taal. Voor de rest...het enige wat ik echt van ze heb overgenomen is een kritische houding, ruimdenkendheid en een gezonde afkeer van oppervlakkigheid, maar dat kun je niet echt een lifestyle noemen geloof ik....
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 01:06
the exploding boy
the exploding boy is offline
M'n vader is directeur van een bepaalde uitgeverij, en ja we krijgen dus alle boeken gratis en ik lees dus nogal veel (Mocht je dat bij lifestyle vinden passen)

Mijn moeder is doktersassistente in een homeopatische praktijk, en ja ... ik krijg toch wel vaak dingen te horen waar ik wat mee doe (dingen die je niet samen moet eten of iets dergelijks)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 09:37
Secreet
Secreet is offline
Ja absoluut.,...Mijn moeder is huisvrouw en ik loop met een schort

Ik denk het niet...persoonlijke smaak is niet erfelijk...
Oud 27-08-2002, 09:49
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
rodina schreef:
Tja vraag lijkt me duidelijk eigenlijk.. Dus heeft het werk van jouw ouders invloedt op je, of totaal niet?
absoluut.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 12:15
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
hmm mn moeder werkt niet ik ook niet ik ga naar school ^^
Oud 27-08-2002, 12:59
punkyfish
punkyfish is offline
Pa is tennisleraar ook al zou je dat absoluut niet zeggen, omdat zijn buik zeg maar zo groot als een tennisbaan is (ik overdrijf) en hij voor de rest alleen maar ligt te stinken op de bank.
Mijn moeder ligt in een hobbyzaak met heel veel kraaltjes en andere lieve dingetjes.

Maar voor de rest heeft het totaal geen invloed op mij.
Oud 27-08-2002, 13:37
dystopia
dystopia is offline
Ja. Me vader is audiobiel en techneut.. ik ook wel. In wording, that is maar qua kleding niet!
Oud 29-08-2002, 21:37
FullMoon
FullMoon is offline
nee. zoek het verband.
Oud 29-08-2002, 21:54
Verwijderd
Op mn lifestyle..? Dat zou ik niet echt een verband tussen weten..

Wel met geld en zo, vroeger zaten we in de bijstand (met 4 kinderen), haast geen eten, twaalfdehands kleding, ouders allebei geen werk.

Nu hebben allebei mn ouders werk, mn moeder begeleidster van geestelijk gehandicapten (samen potten bakken en beschilderen en zo), mn vader iets in de richting van ICT (consultancy of iets wat net zo turks klinkt als dat)..
Dat heeft wel invloed op het huishouden, we kunnen nu veel meer kopen, ook nieuwe kleren, en genoeg (teveel) eten.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 23:08
GRRR
GRRR is offline
ja mijn vader is werkloos en ik ook
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 09:20
Roos
Roos is offline
Mijn moeder heeft in het totaal meer invloed op m'n lifestyle, maar haar werk niet echt. Ze werkte vroeger op een basisschool en werkt nu in een soort laboratorium waar ze dingen doen met planten klonen etc.

Van m'n pa's werk denk ik meer, die is heel lang directeur geweest van een scholengemeenschap van 5/6 scholen ofzo, en heeft Nederlands/communicatie gestudeerd. Ik merk dat ik ook goed kan schrijven, mensen overtuigen, dingen uitleggen etc.

Nu werkt hij op de Ichtus hogeschool en schrijft voor een business magazine, waar ik 'm vaak bij help (dat is zoooo makkelijk en het verdient zooo lekker ) en geeft cursussen.

M'n pa is vaak weg, tegenwoordig kook ik daardoor wat vaker. Vind ik wel leuk, het is goed voor me
Oud 30-08-2002, 09:53
Verwijderd
Mijn vader is informatica leraar. Het enigste wat ik daarmee gemeen heb is dat ik ook wel eens op de computer zit.
Mijn moeder is verpleegster/ ziekenverzorgster. Daar heb ik dus helemaal niets mee.
En qua kleding tja d'r zit een behoorlijke tijd tussen ons in dus geen wonder dat ik alles wat hun leuk vinden niet leuk vind
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 13:51
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
GRRR schreef:
ja mijn vader is werkloos en ik ook
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 14:37
Verwijderd
Ja geld, en m'n pa is vaak weg...verder niet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 15:02
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
MåBøQ schreef:

Oud 30-08-2002, 15:08
Verwijderd
Vaders werk niet, heeft 1 of ander bedrijf waar ik niet veel van af weet, en ook niet wil weten. Moeder meer, heeft jaren niet gewerkt maar heeft nu weer haar Fotografie opgepikt, en ik merk dat ik net als haar heel veel in beelden denk, alles in me op wil slaan en er foto's van wil maken, redelijk kunstzinnig ingesteld ben en daar later ook zeker iets mee wil doen. Qua geld.. Hmja, ik ben (te) makkelijk daarin, ik geef te snel te veel uit aan te onzinnige dingen, en dat zie ik ook best terug in mijn ouders hun koopgedrag, ze doen veel impulsuitgaven, letten niet op geld waardoor ze opeens in de problemen komen ofzo, of zijn vergeten de energie- of telefoonrekening te betalen. :/
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 18:35
feline
feline is offline
Mijn vader is de exportmanager van een bedrijf in zeefdrukinkten. Mijn moeder is bibliothecaresse. Samen verdienen ze goed. Niet buitengewoon veel, maar toch lekker. Ik denk dat ik daarom wel gewend ben dat er altijd geld is voor de dingen die ik nodig heb, maar ik word denk ik niet verwend.
Ik houd zelf erg van lezen, en mn moeder neemt regelmatig boeken voor me mee van de bieb. Ik denk dat ik die liefde voor boeken van jongs af aan al heb meegekregen van mn moeder.
Oud 31-08-2002, 11:29
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Not really

me vader heeft een bedrijf in de zakelijke hulpverlening, en ziet er vaak netjes en zakelijk uit...

m'n moeder is afdelingsmanager van de thuiszorg en moet er oowk nogal representatief uitzien en dat doet zow oowk...

en ik zie er niet bepaald zakelijk uit
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 12:31
Roozie
Roozie is offline
Alleen op mijn houding en taalgebruik maar ik neem aan dat de meeste forummers van hun ouders netjes moeten praten en rechtop moeten lopen. Maar kleding absoluut niet!
Oud 31-08-2002, 19:05
Bl@Bl@
Bl@Bl@ is offline
M'n vader is agrarier (met een mooi woord en heeft dus z'n eigen bedrijf. Daarnaast issie ook nog commissionair (wat dat ook maar mag zijn) in uien.. m'n vader heeft weinig invloed op m'n lifestyle. M'n moeder is lerares in het basisonderwijs en die heeft eigenlijk ook weinig invloed op mijn lifestyle. Conclusie: een beetje dus...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 12:58
Suicidial_Freak
Suicidial_Freak is offline
nee absoluut niet!
Mijn mams kleed gothic en paps ook zwart (niet per sé goth).
Mn mamsje werkt in een bejaarden tehuis en daar hebben ze geen moeite met de jurken (zolang de decolleté ofzoiets maar niet te laag is ) en mn pa is een kantoormeneertje en dus vaak int pak en zoniet dan gewoon int zwart, nu ik dat zo zeg bedenk ik me ineens dat zn pakken ook allemaal zwart zijn
Nee, ik heb daar gelukkig geen problemen mee (en mn ouders ook niet)
Toedeloew,
Mriej
Oud 01-09-2002, 15:11
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
mijn beide ouders zijn leraar/lerares
en nouja, ze geven les op een basisschool, waardoor ik het idee heb dat ze nogal eens vergeten dat ik de grapjes voor die leeftijd niet meer grappig vind, en de kleren die ze daar dragen niet meer mooi vind en ondertussen wel op een iets hoger niveau zit dan die kinderen daar enz enz enz..
en ik word er ook gek van dat het thuis dus ALTIJD over school gaat, zelfs in de vakantie, en dat vind ik dus echt vreselijk, dat het nooit over iets anders dan school kan gaan..
en mijn vader loopt altijd op te scheppen hoe aardig alle kinderen hem wel niet vinden en hoe goed hij volgens anderen wel niet lesgeeft, terwijl ondertussen ik bijna alleen maar ruzie met hem heb..
en mijn moeder heeft het altijd over "haar lieve kindertjes" (haar klas dus) en "haar roelof" (een jongen uit die klas) en en en nouja omdat ik dus totaal niet met mijn ouders overweg kan steekt dat wel eens..

maar nouja het is niet dat het me vreselijk beinvloed ofzo hoor, ik kan ook overdrijven
Oud 01-09-2002, 15:46
RuffThugg
RuffThugg is offline
M'n vader werkt bij de Euronext(voorheen AEX) Effectenclearing.
M'n moeder parttime bij de Gamma.

We hebben het goed.

Invloed op m'n lifestyle, niet qua werk, eerder werkinstelling.

-Nog 3 posts en dan zit ik op de 1000, jeej!-
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:19
Li
Li is offline
Geld heeft wel invloed op mijn lifestyle (luxe, dure kleding) en het feit dat mijn vader weinig thuis is.. Andere gezinnen vinden het soms raar dat we in het weekend alleen gezamenlijk eten enz...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten