Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2006, 17:00
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Howdy, wat ik met dus afvraag he, links naar illegale content mag niet, ed2k links mogen niet, links naar torrents mogen niet, mogen verwijzingen naar IRC kanalen en bots wel dan?

En kan iemand misschien de humor van Ufke (riekt naar forumfuhrer humor iig) even uit t muziek beleid halen? Dr is al zoveel bullshit op muziek, t beleid tot onzin omtoveren lijkt me niet de bedoeling:

(Verder dient er Duits gesproken te worden.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2006, 17:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 04-01-2006 @ 18:00 :
Howdy, wat ik met dus afvraag he, links naar illegale content mag niet, ed2k links mogen niet, links naar torrents mogen niet, mogen verwijzingen naar IRC kanalen en bots wel dan?
Dat ligt eraan in wat voor context je dat doet.

Citaat:
En kan iemand misschien de humor van Ufke (riekt naar forumfuhrer humor iig) even uit t muziek beleid halen? Dr is al zoveel bullshit op muziek, t beleid tot onzin omtoveren lijkt me niet de bedoeling:

(Verder dient er Duits gesproken te worden.)
Stel je niet aan
Oud 04-01-2006, 17:12
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2006 @ 18:06 :
Dat ligt eraan in wat voor context je dat doet.

Stel je niet aan
"De nieuwe promo is gelekt, *irc kanaal*"

Zie je vaak zat. Vraag me af of dat nou een gat is in t beleid of niet, aangezien er neit daadwerkelijk gelinkt word maar wel eevrwezen word, doch een stuk gerichter dan zeggen, valt op soulseek te vinden.

En 2: humor hoort niet in een beleid naar mijn weten.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 17:31
Gimme more beer
Citaat:
Pruttelpot schreef op 04-01-2006 @ 18:12 :
"De nieuwe promo is gelekt, *irc kanaal*"

Zie je vaak zat. Vraag me af of dat nou een gat is in t beleid of niet, aangezien er neit daadwerkelijk gelinkt word maar wel eevrwezen word, doch een stuk gerichter dan zeggen, valt op soulseek te vinden.
De soulseek topics zijn in mijn optiek ook een beetje twijfelachtig, dat heb ik me inderdaad wel eens afgevraagd.

Citaat:
En 2: humor hoort niet in een beleid naar mijn weten.
Het is een forum, een scholierenforum. Daar zou ik me niet al te druk om maken.

http://forum.scholieren.com/showthre...13#post9251713
Oud 04-01-2006, 17:47
Metal
Metal is offline
Je bent een fucking dooddoener pruttelpot.
Ga aub ergens anders de moraalridder uithangen.
Oud 04-01-2006, 17:48
Verwijderd
Ja, ik zal me er eens over buigen en het gaan bespreken met de andere fb's.

En over de announcement:
Cool, wist niet dat die ook echt gelezen werd.
Aan de andere kant, dat staat er al heel erg lang in:

Joch9m zegt:
mijn announcementhumor is uitgelekt
cha0s - name and address NOT withheld. zegt:
hahahah
cha0s - name and address NOT withheld. zegt:
heeft lang geduurd

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 17:51
cha0s
cha0s is offline
Oud 04-01-2006, 18:23
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Metal schreef op 04-01-2006 @ 18:47 :
Je bent een fucking dooddoener pruttelpot.
Ga aub ergens anders de moraalridder uithangen.
http://forum.scholieren.com/member2....e&userid=30151

Speciaal voor jou.

Je bent een fucking zeikerd metal.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 18:37
Verwijderd
Ik geloof niet dat ik die veel heb gezien op hardware en software, maar het lijkt me duidelijk dat een link naar een irc-kanaal waar bots te vinden zijn net zo goed niet mag. Waar het om gaat is dat we via dit forum geen illegale shizzle willen bevorderen of eraan willen meehelpen, of dat nu met p2p-programma's, nieuwsgroepen, torrents of whatever binnenkomt, dus ook geen irc-kanalen. Ik zou zeggen weghalen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 19:02
T_ID
T_ID is offline
Een IRC kanaal met illegale rotzooi erop is toch net zo goed als een torrent een middel om illegale software te bemachtigen?

Nou dan, dat kan iedereen bedenken, waarom dit topic?
Oud 04-01-2006, 19:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2006 @ 20:02 :
Omdat het beleid op Muziek niet klopte, directe links werden wel verwijderd maar IRC locaties niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 19:12
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2006 @ 20:02 :
Een IRC kanaal met illegale rotzooi erop is toch net zo goed als een torrent een middel om illegale software te bemachtigen?

Omdat het beleid anders blijkt.

Maargoed, dit mag dus gewoon niet, da's dus duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 20:22
Metal
Metal is offline
Vind je dat nou leuk pruttelpot, je eigen ruiten ingooien?

Ik kan serieus geen respect opbrengen voor mensen die maar een beetje van dit soort topics gaan openen om maar een wit voetje te halen bij de beheerders. Dat is precies hetzelfde als een topic op M&M openen omdat iemand een topic heeft geupt. Ik bedoel, come on. Dit hoeft niet altijd hun intentie te zijn, maar ik heb vaker wel het gevoel dat dat de bedoeling is.

Misschien moet je je beschikbaar stellen voor de functie van minister-president, die is als het goed is toch binnekort vrij.
Oud 04-01-2006, 20:30
Metal
Metal is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-01-2006 @ 19:37 :
Ik geloof niet dat ik die veel heb gezien op hardware en software, maar het lijkt me duidelijk dat een link naar een irc-kanaal waar bots te vinden zijn net zo goed niet mag. Waar het om gaat is dat we via dit forum geen illegale shizzle willen bevorderen of eraan willen meehelpen, of dat nu met p2p-programma's, nieuwsgroepen, torrents of whatever binnenkomt, dus ook geen irc-kanalen. Ik zou zeggen weghalen.
Dit valt me toch erg van je tegen Nare.
Dat wil dus evengoed zeggen dat ze de filessharing/p2p topics ook maar weg moeten halen?

S.com spoort niet aan tot downloaden. Integendeel. Als er een link staat om te downloaden is dat heel wat anders. Het is vrij normaal om hem dan weg te halen, ben ik het totaal mee eens.

Maar een post verwijderen met de inhoud 'het kreng is gelekt @ channel (...) -' gaat toch wel erg ver. Het doet me een beetje denken aan de censuur praktijken van een niet nader te noemen regime zo'n 65 jaar geleden.

Vrij jammer, bovendien wekken dit soort dingen alleen maar irritatie op, wat weer een averecht effect zal hebben, maargoed.
Oud 04-01-2006, 20:30
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Metal schreef op 04-01-2006 @ 21:22 :
Vind je dat nou leuk pruttelpot, je eigen ruiten ingooien?

Ik kan serieus geen respect opbrengen voor mensen die maar een beetje van dit soort topics gaan openen om maar een wit voetje te halen bij de beheerders. Dat is precies hetzelfde als een topic op M&M openen omdat iemand een topic heeft geupt. Ik bedoel, come on. Dit hoeft niet altijd hun intentie te zijn, maar ik heb vaker wel het gevoel dat dat de bedoeling is.

Misschien moet je je beschikbaar stellen voor de functie van minister-president, die is als het goed is toch binnekort vrij.
Mijn eigen ruiten ingooien? Nah, beetje duur (dubbel glas).

Ik stel een vraag waar een forumbaas me geen antwoord op kon geven, over een onderwerp wat niet in de verschillende beleids stukken staat aangegeven voor zover ik weet. Het gaat over de vraag mag je iemand verwijzen ergens naar zonder een directe link te geven. Dit mag dus niet blijkt, wist ik niet, wat betekend dus ook dat de befaamde soulseek topics eigenlijk niet mogen, wat weer aanleiding geeft tot een discussie cq een taak voor de beleidsbepalers om dit eens nader te belichten.

Dat het jou niet zint zoals zovaak kan me (zoals al zovaak vermeld) erg weinig schelen, dat jij je niet intresseert in beleidszaken is niet mijn probleem, ik wel en ik zat met een vraag.

maar jongen, waarom druk je niet gewoon even iop mn profiel knopje en dan op dat mooie negeer linkje, heb je van mij geen last meer, zullen je teentjes fijn vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 20:38
Gimme more beer
Kinders!
Oud 04-01-2006, 20:43
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Metal schreef op 04-01-2006 @ 21:30 :

S.com spoort niet aan tot downloaden. Integendeel. Als er een link staat om te downloaden is dat heel wat anders. Het is vrij normaal om hem dan weg te halen, ben ik het totaal mee eens.

Maar een post verwijderen met de inhoud 'het kreng is gelekt @ channel (...) -' gaat toch wel erg ver. Het doet me een beetje denken aan de censuur praktijken van een niet nader te noemen regime zo'n 65 jaar geleden.
.
Kan je mij eens het verschil uitleggen tussen de gemiddelde torrent link en iemand die zegt: efnet #altrock bot11?

Volgens mij is de drempel tot illegaal downloaden bij beide hetzelfde, nu kan je wel aanvoeren, maar het is geen directe link, well, een torrent in principe ook niet (een torrent zelf is niks anders dan een ebstandje waarin een aantal checksums staan en een tracker ip), voor de nederlandse wetgeving is beide dan ook legaal, hier niet tho.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 21:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 04-01-2006 @ 20:12 :
Omdat het beleid anders blijkt.

Maargoed, dit mag dus gewoon niet, da's dus duidelijk.
Dan had een PM aan betreffende FB's beter gewerkt dan een topic op beleidszaken waarin je een zwaar nutteloos iets overbelicht, en vervolgens nog mensen gaat afzeiken ook.
Oud 04-01-2006, 21:27
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-01-2006 @ 22:08 :
Dan had een PM aan betreffende FB's beter gewerkt dan een topic op beleidszaken waarin je een zwaar nutteloos iets overbelicht, en vervolgens nog mensen gaat afzeiken ook.
Lezen is een kunst he. Ik heb een forumbaas gevraagd, die wist het
niet, dus vandaar op deze manier. Als je nou wel had gelezen had je niet alleen voorgaande gezien, ook gezien dat ik niemand afzeik, alleen op nette manier reageer op metal's niet zo nette reactie.

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 21:47
T_ID
T_ID is offline
FB's schijnen menselijke wezens te zijn.

Menselijke wezens kunnen overleggen.

Ingaan op provocaties is... [vul zelf in]

Oud 04-01-2006, 21:54
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
En zoals je had kunnen lezen gaat Ufke t in de spreekwoordelijke groep gooien.

En ingaan op provocaties is leuk.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 04-01-2006 @ 21:30 :
Dit valt me toch erg van je tegen Nare.
Dat wil dus evengoed zeggen dat ze de filessharing/p2p topics ook maar weg moeten halen?
Kijk, er is een verschil tussen algemene discussie over p2p- en andere filesharing-methodes, en een letterlijke vraag: 'waar kan ik [illegaal programma] vandaan halen' met als antwoord 'zoeken via Kazaa op [bestandsnaam illegaal zipje]' ofzoiets.

Het is niet de software die illegaal of fout is, er wordt bijv. via bittorrent heel veel niet auteursrechtelijk beschermd materiaal verspreid. Daarover kun je prima praten. Dat er in sommige IRC-kanalen bots zitten waar je shit vanaf kunt halen wil ook niet zeggen dat we dan discussie over mIRC gaan verbieden.

Citaat:
Nou, dat is toch ook het enige dat ik zeg? Als er concrete aanwijzingen worden gegeven over hoe illegale software binnen te hengelen, dan treed ik daar tegenop. Als iemand een algemene uitspraak doet 'het is bekend dat Kazaa je een stuk op weg helpt' dan kan ik, en wil ik, daar natuurlijk niets tegen doen. Het moet wel leuk blijven.

Citaat:
Laten we het even bij het heden houden, dat praat wat makkelijker. Ik neem aan dat je met dit citaat op Muziek doelt. Ik ken de situatie daar niet. Ik praat even alleen over software/hardware. En het hangt natuurlijk van de post in kwestie af, ook of ik bijv. in de toon van de poster bespeur of hij met opzet die instructies geeft of niet.

Citaat:
Vrij jammer, bovendien wekken dit soort dingen alleen maar irritatie op, wat weer een averecht effect zal hebben, maargoed.
Nouja kijk, het feit dat onze acties onder sommige leden irritaties opwekken is werkelijk wel het laatste waar we ons iets van aantrekken, tenminste als wij zelf die acties noodzakelijk achten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 11:41
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 04-01-2006 @ 22:27 :
Lezen is een kunst he. Ik heb een forumbaas gevraagd, die wist het
niet, dus vandaar op deze manier. Als je nou wel had gelezen had je niet alleen voorgaande gezien, ook gezien dat ik niemand afzeik, alleen op nette manier reageer op metal's niet zo nette reactie.
hey hey, wist het niet, ik had gewoon geen tijd dus zei dat je maar hier een topic moest openen als je het belangrijk vond.
irc bots kunnen wmb inderdaad wel weg. roel zn humor heb ik minder moeite mee.
Oud 05-01-2006, 13:20
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Roxy schreef op 05-01-2006 @ 12:41 :
hey hey, wist het niet, ik had gewoon geen tijd dus zei dat je maar hier een topic moest openen als je het belangrijk vond.
irc bots kunnen wmb inderdaad wel weg. roel zn humor heb ik minder moeite mee.
Prrrr
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:37
Sperziekoe
Sperziekoe is offline
lol @ Metal en Pruttelpot
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten