Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 12:13
Verwijderd
Ik heb totaal geen verstand van welke computer nou goed en snel is. weet iemand waar je het beste een computer kan kopen,(alleen maar die doos zeg maar) m;n vader zegt dat een pentium vier wel goed is. Is ie ook goed als je hem 2e hands bestelt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2006, 12:20
T_ID
T_ID is offline
Ik pluk de spellen vaak van Alternate.

www.alternate.nl

Goedkoper dan de winkel, maar de klantenservice is om te huilen. Als je geen gezeik wil kun je naar Dell toe stappen, ze leveren een geheel pakket en klaar.

Nadeel is dat er weinig tot niks zelf aan te sleutelen of samen te stellen is.

Zelf kiezen dus.
Oud 05-01-2006, 12:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mijn ervaringen met Alternate (levering, prijs en klantenservice) zijn erg slecht. De website is eigenlijk het enige voordeel dat ze hebben. Als ik eerlijk ben zou ik, als je een leek bent en graag een Pentium systeem wilt nemen, gewoon voor Dell gaan. Dan ben je goedkoop uit en heb je een best okee systeem.

Anders kun je de shopsurvey op http://www.tweakers.net eens doornemen. En de winkel is natuurlijk ook altijd een optie.
Oud 05-01-2006, 13:57
Verwijderd
oke bedankt ik heb nu een super oude computer van packard bell kun je die daar dan wel op aansluiten, het beeldscherm het toetsenbord
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:01
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 05-01-2006 @ 14:57 :
oke bedankt ik heb nu een super oude computer van packard bell kun je die daar dan wel op aansluiten, het beeldscherm het toetsenbord
Ja dat kan of hij moet wel héél oud zijn. Beeldscherm past altijd en een nieuw toetsenbord kost misschien 2 tientjes (mocht dat al nodig zijn)

Maar als je even precies zegt wat je allemaal met je computer wil doen dan kunnen we je beter adviseren.
Oud 05-01-2006, 14:04
Verwijderd
nou ik wil er spelletjes op kunnen spelen zoals de sims
en ik wil er huiswerk opmaken, want dat gaat nu amper (internet)omdat ie sloom is en omdat ie geen word heeft.
(hij komt uit 98)
en muziek downloaden als het kan
maar ik moet eerst sparen hoor
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:16
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Dan zou ik ongeveer het volgende aanraden:

AMD Sempron 2800 of 3000
512mb DDR ram (dual channel)
9600 PRO (videokaart)
120GB Harde schijf

en dan weet ik niet of je ook nog een dvd brander wil (rond de 50 euro heb je een goede). En als je hem samen met een nieuwe systeemkast koopt is hij vaker nog een stuk goedkoper.

kost exclusief monitor en muis/toetsenbord denk ik rond de 400 euro.

www.paradigit.nl
www.gistron.nl
www.alternate.nl
Oud 05-01-2006, 14:28
M@rco
M@rco is offline
Gistron?

Leuke winkel maar ik zou er maar geen systeem kopen...
Oud 05-01-2006, 14:31
Verwijderd
als i khet zo hoor ga ik hem bij dell kopen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:36
M@rco
M@rco is offline
Die hebben wel mooie complete systeempjes ja Bijvoorbeeld zo'n Dimension 3100, compleet met 15 inch TFT en Windows erbij, €599.
Oud 05-01-2006, 14:37
Verwijderd
en is dat pentium 4 ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:38
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-01-2006 @ 15:28 :
Gistron?

Leuke winkel maar ik zou er maar geen systeem kopen...
ik heb er geen slechte ervaringen mee?
Oud 05-01-2006, 14:39
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-01-2006 @ 15:36 :
Die hebben wel mooie complete systeempjes ja Bijvoorbeeld zo'n Dimension 3100, compleet met 15 inch TFT en Windows erbij, €599.

maar ze heeft nog een monitor
Oud 05-01-2006, 14:39
Verwijderd
joah een koelkast
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:41
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 05-01-2006 @ 15:37 :
en is dat pentium 4 ofzo
Nee, een Celeron D processor. Presteert iets minder, maar als je er gewoon "normale" dingen mee doet boeit dat niet zo.

Ik zie trouwens dat je er spelletjes op wilt spelen, dan is dat Dell-ding niet zo heel geschikt omdat 'ie een geïntegreerde videokaart heeft. Dan kun je beter voor een andere kijken Bijv. de middelste hier.

Laatst gewijzigd op 05-01-2006 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:53
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-01-2006 @ 15:41 :
Nee, een Celeron D processor. Presteert iets minder, maar als je er gewoon "normale" dingen mee doet boeit dat niet zo.

Ik zie trouwens dat je er spelletjes op wilt spelen, dan is dat Dell-ding niet zo heel geschikt omdat 'ie een geïntegreerde videokaart heeft. Dan kun je beter voor een andere kijken Bijv. de middelste hier.
Dat is denk ik de beste keus in jou geval als je voor een Dell wilt gaan. Al is die Pentium4 630 onnodig voor wat jij er mee wil.

+ hier zit Windows Media Edition op en niet Windows XP, dat kost nog eens 30,- extra.
Oud 05-01-2006, 21:31
Verwijderd
waarom kun je met een geintregreerde videocamera dan geen spelletjes spelen??
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 22:41
CrazY G
CrazY G is offline
omdat die niet krachtig genoeg is. Dan lopen je spellen die je speelt heel traag of doen ze het helemaal niet.
Oud 06-01-2006, 20:47
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 05-01-2006 @ 22:31 :
waarom kun je met een geintregreerde videocamera dan geen spelletjes spelen??
Omdat een videocamera alleen geschikt is om op te nemen en niet om graphics mee te renderen.

Wat er bedoeld wordt is dat je met een onboard grafische chip (deze zit dus ingebouwd op je moederbord) over het algemeen zeer slechte prestaties haalt in videogames.

Dit houd dus in dat je:

Of hele slechte graphics hebt wat dus betekend dat het spel er niet heel mooi uitziet.

Of wel mooie graphics hebt wat betekend dat het spel er wel mooi uitziet maar dit gaat ten koste van de snelheid waarop je grafische chip werkt. Dit zou kunnen betekenen dat je merkbare vertragingen krijgt in het spel wat je spelplezier over het algemeen zeer ernstig bederft.

Ik zou voor de 2e genoemde optie gaan. Let er dan wel op dat je de versie met Windows XP home edition neemt en niet met de Media Centre edition want ik denk niet dat je hier heel erg veel aan hebt.

De Media Centre edition is het meest geschikt als je je pc voor het merendeel voor multimedia toepassingen gaat gebruiken. Hiermee kun je denken aan: Televisie kijken, radio luisteren dat soort dingen. Spelletjes spelen valt hier bij mijn weten niet onder maar dit weet ik eigenlijk niet helemaal zeker.
Oud 09-01-2006, 18:51
J-roenn
J-roenn is offline
anders post je je budget, stel ik wel wat samen en kan je met dat lijstje naar de pc boer op de hoek
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 20:16
Verwijderd
omfg ik heb prongelijk camera ingetypt hahaah dom,
ongeveer 500 euro maar dat heb ik nu nog niet dan moet ik eerst sparen dus dan heeft het dan pas nut?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 12:21
J-roenn
J-roenn is offline
dan kan je beter tegen die tijd kijken, dan is de hardware waarschijnlijk weer stukje omlaag in prijs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten