Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2006, 21:49
reine claude
reine claude is offline
Wat vinden jullie ervan? Doen jullie het weleens? Wat zijn voor jou de voor- / nadelen eraan? Koop je meer als je alleen winkelt of juist minder? Koop je andere dingen dan als je met meerderen winkelt?

Vertel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2006, 21:53
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik koop meer als ik alleen winkel omdat ik dan alle tijd heb voor mezelf, ipv steeds te moeten wachten hoe iemand iets past in de ene winkel waar jij toch allang al hebt gezien dat je daar niets vandaan wilt hebben.

Alleen vind ik relaxter, tenzij de persoon die met je meegaat voor je betaald.
Oud 04-01-2006, 21:56
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik winkel wel eens alleen en ik denk dat ik dan juist meer koop. Ik voel me als er iemand bij is, vaak weleens gehaast ofzo.

De voordelen van alleen winkelen vindt ik:
Dat je meer op je gemak kunt doen, er is niemand die achter je aan zeult of waarmee je rekening moet houden.

De nadelen: Het is minder gezellig, en er is niemand die (eventueel) iets kan dragen voor je
Of in een kledingwinkel een andere maat kan halen. Ook is het misschien wel eens handig om de mening te horen van iemand anders over hoe iets je staat, of juist niet staat.

Tot zover mijn bijdrage
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 21:58
grandmommy
grandmommy is offline
ik winkel bijna altijd alleen want dan ben ik lekker snel klaar en hoef ik me niets aan te trekken van de mening van de persoon die met me mee is. een nadeel is dat het misschien iets ongezelliger is, maar de voordelen zijn vele malen groter dan dat nadeel. Ik geef niet meer/minder geld uit. Alleen kleren kopen is gewoon een stuk relaxter.

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:10
hmhm
hmhm is offline
Ik winkel eigenlijk liever alleen, maar samen kan ook leuk zijn.
Als ik alleen winkel koop ik eigenlijk nauwelijks wat.
Oud 04-01-2006, 22:13
Verwijderd
ik winkel altijd alleen, dan hoef ik nergens rekening mee te houden en heb ik geen gezeik
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik winkel liever samen, maar het voordeel van alleen winkelen is dat niemand zit te zeuren dat het te lang duurt en dat je rustig dingen kan gaan passen.
Oud 04-01-2006, 22:19
grandmommy
grandmommy is offline
als ik alleen winkel loop ik ook niet het risico dat ik mensen kwets. Ik heb al veel te vaak gezeik naar mijn kop gehad omdat ik eerlijk zei dat ik het een lelijke broek vond, of dat ik het niet mooi vond staan.
Oud 04-01-2006, 23:03
Verwijderd
Ik vind samen winkelen gezelliger, maar alleen winkelen wel praktischer. Kortom het heeft allebei z'n voordelen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 23:09
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 05-01-2006 @ 00:03 :
Ik vind samen winkelen gezelliger, maar alleen winkelen wel praktischer. Kortom het heeft allebei z'n voordelen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 23:33
grandmommy
grandmommy is offline
als ik alleen winkel kan ik mezelf tenminste ook gewoon op een lekker vet kaasbroodje of een doosje bonbons trakteren, als ik dat doe waar vriendinnen bij zijn krijg ik weer zo'n zure kop naar me toe van ' ja zij wel, zij wordt niet dik, de trut'
Oud 04-01-2006, 23:37
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 05-01-2006 @ 00:33 :
als ik alleen winkel kan ik mezelf tenminste ook gewoon op een lekker vet kaasbroodje of een doosje bonbons trakteren, als ik dat doe waar vriendinnen bij zijn krijg ik weer zo'n zure kop naar me toe van ' ja zij wel, zij wordt niet dik, de trut'
oneee ik durf alleen juist nooit wat te eten omg, dan sta je daar zo alleen te eten net als dikke eenzame mensen in de mac
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 23:49
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 05-01-2006 @ 00:37 :
oneee ik durf alleen juist nooit wat te eten omg, dan sta je daar zo alleen te eten net als dikke eenzame mensen in de mac
Jaa, ik durf het ook niet!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 00:12
FabDisaster
FabDisaster is offline
ik winkel weleens alleen. maar dat is meestal meer voor losse (kleine) dingen/kledingstukken dan voor meteen een hele nieuwe outfit.
voordelen van alleen winkelen is dat je precies weet naar welke winkels je moet gaan en je daarbij geen rekening hoeft te houden met iemand anders.
maar samen winkelen vind ik toch gezelliger, dan kan je na het winkelen ook nog ergens gezellig wat gaan drinken of eten.
gelukkig hoef ik meestal ook niet superlang te wachten op mijn shopmaatjes want we zijn best snel met omkleden enzo.
ik koop geloof ik minder als ik alleen winkel omdat het dan vooral gericht winkelen is.
verder zit ik midden in het centrum op school dus dan ga je sowieso vaak nog even de stad in, meestal alleen omdat de rest van de mensen op school de trein moet halen.
Oud 05-01-2006, 03:05
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
FabDisaster schreef op 05-01-2006 @ 01:12 :

verder zit ik midden in het centrum op school dus dan ga je sowieso vaak nog even de stad in
Same here. Ging vroegah meestal elke dag wel ff de stad in.

Vind alleen winkelen ongezellig. Kadootjes halen kan ik prima alleen, maar kleren kopen is leuker met z'n tweeen!
Oud 05-01-2006, 06:14
kuik
kuik is offline
ik winkel graag alleen, want dan kan ik stomme winkels overslaan en opschieten en je hoeft niet te wachten op andere mensen. alleen met vriendinnen winkelen heeft weer als voordeel dat ze hun mening kunnen geven, dat het heel gezellig is, dus doe eigenlijk liever. nu ik in amsterdam studeer ga ik ook veel te vaak de stad in en het liefst ook nog eens onder college of werkgroep
Oud 05-01-2006, 07:24
Verwijderd
winkelen is voor vrouwen en homo's.

als ik iets nodig heb dan ga ik naar de winkel en dan KOOP ik dat gewoon
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 08:12
Dexter_M
Dexter_M is offline
Winkel graag met andere mensen is gewoon lekker gezellig met ze 2n of meerderen.
Alleen mensen gaan nooit zo graag met me mee, omdat ik eerste alle winkels gezien moet hebben voordat ik wat kan kopen.
Dus dan ga ik vaak alleen, kan ik lekker op me eigen tempo en niet van die mensen naast me heb staand, met schiet nou is op
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 08:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik winkel liever alleen. Dan koop ik wel meer, maar dan kan ik ook alleen ff langs bij de winkels die ik leuk vind in plaats van alle winkels inmoeten, wachten tot de ander daar klaar is en weer verder gaan. Winkelen als je snel klaar moet zijn of je weet precies wat je allemaal moet hebben, niets meer en niets minder doe ik liever alleen. Maar als je gewoon je verveelt, geen geld bij je hebt () of je hebt behoefte aan gezelligheid ofzo, dan doe ik het liever met z'n tweeën. Nooit met een grote groep. In sommige winkels kijken ze een puber alleen al aan alsof het een crimineel is, laat staan als ze met zijn zessen zijn. De ouderen van tegenwoordig.
Oud 05-01-2006, 08:56
Broeder
Broeder is offline
NOU met z'n tweeën is wel gezellig MAAR NIET MEER DAN TWEE, maar ik ga eigenlijk alleen met iemand anders naar de stad om naar platen/boeken/cadeaus te zoeken. Kleding kopen doe ik liever sowieso niet want ik keur toch alles af maar als het dan toch moet het liefst alleen .
Oud 05-01-2006, 10:30
Sjoerd
Sjoerd is offline
nee bah, ik winkel meestal met zijn 2en. Kan je ander ook de mening vragen die dan misschien met dingen komt wat jij niet ziet enzo. en ik vind het gezelliger enzo
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 10:34
$omeone
$omeone is offline
Heerlijk, geen gezeik aan je hoofd en kopen wat je wil kopen, niet nutteloze winkels in hoeven, ik winkel met plezier alleen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 10:45
Verwijderd
Ik woon in de stad dus ga ik sowieso vaak na stage of werk of school even snel de stad in. Echt gepland winkelen doe ik nooit, alleen soms met mijn moeder. Dus vaak is het zo dat ik in de stad ben & iemand tegenkom, of 's ochtends met iemand bespreek dat we even gaan winkelen. Ik geloof dat ik meer koop wanneer ik alleen ben, of wanneer ik met mama ga. (a) Met vriendinnetjes is het toch sneller, maar gelukkig heb ik leuke schoolvriendinnetjes die zo ongeveer dezelfde smaak zijn en lekker eerlijk zijn over of ze iets leuk vinden of niet. Ik kan sowieso niet met iedereen winkelen, dat is maar een select gezelschap.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 10:57
merels
merels is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 05-01-2006 @ 00:03 :
, klinkt als een reclame.
Oud 05-01-2006, 11:03
11568
11568 is offline
Ik winkel altijd alleen, lekker rustig en hoef geen winkels in waar ik geen zin in heb. Ben ook vrij snel klaar dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2006, 11:15
da leentjuh
da leentjuh is offline
Alleen winkelen vind ik niks, ik woon niet in de stad, dus moet er ook helemaal alleen heen enzo. Ik heb ook hulp nodig met het nemen van beslissingen, anders twijfel ik veel te lang. Bovendien is het veel gezelliger met zn tweeen.
Maar dan niet met mensen die zeuren dat ze haast hebben en dat ik gericht moet zoeken enz. Dat is nog veel irritanter dan in je eentje.
Oud 05-01-2006, 11:31
Kryptonite
Kryptonite is offline
In mijn eentje vind ik heerlijk. Lekker precies doen waar je zelf zin in hebt. Ik koop ook wel eens een ijsje of zo, maar in je eentje een halve maaltijd zitten eten of koffie gaan drinken, dat durf ik ook niet Dat vind ik er bij anderen ook vaak zo wanhopig uit zien.
Ik heb alleen wel een hekel aan van die zeurderige verkopers, die dan denken dat je in je eentje makkelijk beïnvloedbaar bent of gezelschap zoekt of zo...
Mensen zeuren wel heel vaak als je zegt dat je in je eentje shoppen leuk vind. Denken ze dat je gewoon niemand kunt vinden die naar de stad wil of zo. Normaal gesproken hang ik het dan ook niet aan de grote klok. Ik vind het daarom wel leuk dat er zoveel anderen zijn die er hetzelfde over denken!
Oud 05-01-2006, 11:37
Verwijderd
In mijn eentje vind ik het heerlijk, lekker 10 minuten doen over het kiezen van het juiste potje cremè door alle verpakkingen te gaan lezen. En drie keer een broek terug hangen en hem dan uiteindelijk toch kopen.

In mijn eentje twijfel ik wel meer, maar ik doe ook geen onverwachte onnodige aankopen dan
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:14
botulismf
botulismf is offline
Alleen met mijn blik op oneindig en mijn discman op mijn kop zodat de verkopers me tenminste met rust laten.

Voor zover ik weet heeft het alleen maar voordelen:
- Het schiet tenminste op.
- Je komt waar je wilt komen.
- Je koopt wat je wilt kopen.

Soms ga ik wel samen met mijn broer winkelen, maar dat is vrijwel alleen in vreemde steden of cd-zaken of als we een plant of vis gaan kopen.
Oud 05-01-2006, 13:23
Glory
Glory is offline
toen ik 15 was ofzo vond ik het altijd heel eng om in mijn eentje te gaan winkelen ik werd er echt zo zenuwachtig van. tegenwoordig vind ik het wel okay, want het schiet op en je hoeft niet eerst dingen af te spreken enzo.
Oud 05-01-2006, 14:30
grandmommy
grandmommy is offline
oja dat doe ik ook wel vaak, met een dikke koptelefoon op. het is leuker als er leuke muziek bij zit en als die verkopers bij je komen kun je gewoon doen alsof je ze niet hoort.
Oud 05-01-2006, 15:34
Juuls
Juuls is offline
Ik ga best vaak alleen winkelen, vind het wel lekker rustig en ik ben vaak veel sneller klaar. Samen winkelen is wel gezellig, maar meestal wordt dat dan gelijk alweer zo'n dagje uit ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 15:38
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
ik vind alleen winkelen saai, dus dat doe ik alleen als ik echt iets nodig heb, en als ik cd's/lp's ga kopen, want niemand die ik ken heeft het geduld om lang in een platenzaak rond te lopen
Oud 05-01-2006, 15:43
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 05-01-2006 @ 16:38 :
ik vind alleen winkelen saai, dus dat doe ik alleen als ik echt iets nodig heb, en als ik cd's/lp's ga kopen, want niemand die ik ken heeft het geduld om lang in een platenzaak rond te lopen
heidenen!
Oud 05-01-2006, 15:50
mcflem
mcflem is offline
Ik winkel ook wel alleen. Ik vind het minder gezellig maar wel makkelijker. Je hoeft niet op iemand anders te wachten en je kan gewoon naar alle winkels die je leuk vindt. En het is voor vrienden enzo ook niet leuk om met mij mee te gaan als ik mijn lenzen of bril moet laten checken of als ik nieuwe onderbroeken moet kopen ofzo.
Ik koop wel meer denk ik omdat ik ook veel meer tijd heb, ik hoef dan namelijk niet op iemand anders te wachten en ik hoef alleen naar mijn eigen winkels. En ik koop wel andere dingen.. Als ik met anderen winkel dan koop ik minder snel van die saaie dingen die je wel nodig hebt maar die saai zijn om te kopen. En ik ga geen kleren/schoenen passen als ik met een grote groep vrienden ben. Heb dat één keer gedaan met 7 meisjes en er waren er nog een paar die dingen gingen passen en de rest van de middag was iedereen chagrijnig
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 16:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
In m'n eentje vind ik best fijn op z'n tijd. Met nog iemand is vaak wel handig als je meningen wilt weten, maar voor sommige dingen moet je gewoon dezelfde interesses hebben, anders zit je maar op elkaar te wachten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 16:43
Jolene
Jolene is offline
Ik winkel of met mn broer of met een vriendin en dan meestal in amsterdam.Voor de rest ga ik alleen maar met jongens om die niet van winkelen houden.In je eentje winkelen vind ik zo saai want dan moet je in jezelf lachen om mensen, want hardop staat zo suf als je alleen loopt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 16:44
idontcare
idontcare is offline
ik vind alleen winkelen juist hartstikke chill. lekker je eigen muziek luisteren de hele dag en naar winkels die je zelf leuk vind.
Oud 06-01-2006, 23:00
niña
niña is offline
Ik winkel graag alleen. Ik neem alleen iemand mee als ik iets gezien heb waar ik over twijfel, en er advies over wil.
Oud 06-01-2006, 23:08
Gary X
Gary X is offline
ik platenshop alleen, als iemand met me mee is moet ik me inhouden en hoef ik tenminste niet jaloers te worden op wat m'n winkelkameraad voor mijn neus weg snaait.
Oud 06-01-2006, 23:11
*oma*
*oma* is offline
Ik ga heel vaak alleen winkelen, maar dan meestal omdat ik er toch langs fiets, dan kan ik net zo goed naar binnen denk ik dan. Ik ga niet vaak alleen speciaal het centrum in om te winkelen. Soms wel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 00:16
Roslyn
Roslyn is offline
Heerlijk alleen winkelen, alles lekker op m'n gemakje. Niemand die zeurt wanneer we nou eindelijk eens naar een andere winkel gaan
Oud 07-01-2006, 00:19
Quay
Quay is offline
als je alleen winkelt is het voordeel dat het rustig is en dat je koopt wat je echt zélf mooi vindt, als er een ander bij is kan diegene je beinvloeden
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 10:20
ZerO
ZerO is offline
Als ik op zoek ben naar bepaalde dingen dan winkel ik liever in mijn eentje omdat ik dan rustig de tijd kan nemen om dingen te passen en dan hoef ik met niemand anders rekening te houden
Soms is het leuk om nog met iemand anders naar de stad te gaan en gewoon wat dingen te passen dan is het meer voor de gezelligheid en mocht ik dan iets vinden dan is dat mooi meegenomen.
Oud 07-01-2006, 10:25
ZerO
ZerO is offline
Wat een nadeel kan zijn als je sament met iemand winkelt is dat degene iets tofs eerder ziet hangen waar jij op zoek naar was en dat je stiekem hoopt dat het niet goed staat en het ergste is als het degen wel goed staat boehoe
Oud 07-01-2006, 12:35
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik winkel meestal alleen als ik nieuwe kleren nodig heb, omdat ik dan m'n tijd kan nemen en niet hoef te wachten of iemand hoef laten te wachten. Ik koop dan ook meer in mn eentje, omdat ik meer tijd heb om naar leuke dingen te zoeken.
Vind het helemaal fijn om 's ochtends vroeg in m'n eentje te winkelen. Super als je bij de H&M een keer niet in de rij hoeft te staan bij de pashokjes en de kassa.
Oud 07-01-2006, 15:07
Gadje
Gadje is offline
Alleen winkelen is gewoon praktisch, je beslist waar je zelf heen wilt en hoe lang je daar wilt blijven. Laatst alleen een dagje amsterdam gedaan (niet gepland), en ik kocht nog best veel.
Samen winkelen is gezellig, met vriendinnen, maar samen werken met mn vriendje is een ramp want die wordt gek van mij.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 15:14
botulismf
botulismf is offline
Ik moet een kadootje kopen voor een vriend nu en ik wilde dat ik niet alleen hoefde.
Oud 07-01-2006, 15:29
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik winkel eigenlijk het liefst alleen.
als ik met een ander winkel erger ik me alleen maar aan die persoon.
en dan kan ik me niet concentreren op het kopen.
en tja, als je dat niet kan, dan heeft het geen enkel nut om te gáán winkelen.

dus ik winkel liever alleen..
Oud 07-01-2006, 20:42
Meadow
Meadow is offline
Doe ik vaak als ik echt iets nodig heb, of als het iets frustrerend is (zoals een bh , daar doe ik eeuwen over, en word ik heel chaggie van, dan doe je niemand aan). Je kunt dan lekker doorlopen, en alleen de winkels in die je zelf kiest, heel erg prettig. Nadeel is wel dat het de gezelligheid mist.

Fijn half om half!
Reageren

Regels voor berichten