![]() |
||
Citaat:
Als je boeken leest die beter bij je interessen passen dan is lezen ook een stuk leuker!
|
![]() |
||
Citaat:
prima idee hoor, trouwens, maakt het zoeken van een boek natuurlijk wel makkelijker, maar hoe zorg je ervoor dat jongeren uberhaupt de neiging krijgen naar een boek op zoek te gaan?
|
ik heb even gezocht naar een site als voorbeeld en dit lijkt wel een beetje op wat ik bedoel:
http://www.griezel.net/?pid=3000 qua vormgeving enz natuurlijk niet... en ik zou zelf de zoekmogelijkheden iets duidelijker en specefieker maken, maar t lijkt wel een beetje op wat ik bedoel
||
Citaat:
want mijn idee kan ook prima op middelbare scholen inderdaad. maak er een project maand van. laat schrijvers langskomen op school (zoals jaques vriens doet voor kinderboeken). knal (en dan niet van die duffe) posters door de hele school, promoot de mediatheek, maak éen systeem (als dat ik voorstelde) landelijk. schaf de boekenlijst af en laat mensen eerst maar is lezen wat ze leuk vinden. dan komt de echte literatuur vanzelf... of niet... (maargoed alsof je van echte literatuur zo intiligent wordt, zolang je maar aangezet wordt tot lezen is 't toch al zwaar ok dacht ik zo ![]()
|
![]() |
|
|