Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 04:30
Mindfields
Mindfields is offline
Waar is webstage gebleven? De log van Bianca was vermakelijk.
Oud 05-01-2006, 09:54
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Aurora schreef op 04-01-2006 @ 22:37 :
Verder is Serge echt ZO slecht, ik snap echt neit dat iedereen zo lyrisch over hem is? Hij kan totaal niet zingen! Zelfde geldt voor Christon. Bah.
.
Oudejaarsavond had hij inderdaad een slecht optreden. Maar de vorige twee keer heeft hij echt laten zien dat hij wel degelijk goed kan zingen. Iedereen heeft wel eens een slechte dag!
Oud 05-01-2006, 10:42
Verwijderd
ach man ze zijn allemaal ruk.

oja nog een vraagje:
is dit drie keer achter elkaar idols of is er nog 1 jaar geen idols geweest?
Oud 05-01-2006, 10:43
Verwijderd
Citaat:
0oFZo0 schreef op 05-01-2006 @ 10:54 :
Oudejaarsavond had hij inderdaad een slecht optreden. Maar de vorige twee keer heeft hij echt laten zien dat hij wel degelijk goed kan zingen. Iedereen heeft wel eens een slechte dag!
Eens.
Oud 05-01-2006, 11:57
geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 05-01-2006 @ 11:42 :
ach man ze zijn allemaal ruk.

oja nog een vraagje:
is dit drie keer achter elkaar idols of is er nog 1 jaar geen idols geweest?
Er is één jaar geen idols weest. Het jaar tussen Idols 2 en Idols 3.
Oud 05-01-2006, 12:02
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 05-01-2006 @ 10:54 :

Ik vond hem tijdens de workshopronde en de wildcard-aflevering ook niet goed.
Oud 05-01-2006, 19:37
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Aurora schreef op 05-01-2006 @ 13:02 :
Ik vond hem tijdens de workshopronde en de wildcard-aflevering ook niet goed.
argumenten?
Oud 05-01-2006, 20:04
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 05-01-2006 @ 20:37 :
argumenten?
Ik ga mijn mening niet verdedigen.
Oud 05-01-2006, 20:29
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Aurora schreef op 05-01-2006 @ 21:04 :
Ik ga mijn mening niet verdedigen.
tja
Oud 05-01-2006, 20:50
Balance
Balance is offline
Ik vind Serge vooral heel erg onopvallend. Na de audities had niemand het over hem, na de theaterronde niet en zelfs na de workshopronde niet. Pas toen hij in de Wildcardshow zat viel hij een beetje op.
Lijkt me een behoorlijk slechte eigenschap voor een idool.

Daarnaast heeft hij afgelopen week dus ook nog slecht gezongen.
Wat mij betreft mag ie er dus uit.
Oud 05-01-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Röps schreef op 05-01-2006 @ 12:57 :
Er is één jaar geen idols weest. Het jaar tussen Idols 2 en Idols 3.
wow is dat al twee jaar geleden van boris etc.
Oud 05-01-2006, 21:32
THE OBSESSIVE
THE OBSESSIVE is offline
uhuh
Oud 06-01-2006, 09:38
Tsu
Tsu is offline
Waarom vind iedereen Ellen nou zo goed? Ze heeft wel een goede techniek, zeker weten. Maar ze heeft een jazz stem, geen pop stem.
Oud 06-01-2006, 10:44
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 10:38 :
Waarom vind iedereen Ellen nou zo goed? Ze heeft wel een goede techniek, zeker weten. Maar ze heeft een jazz stem, geen pop stem.
Idd. Daarbij was ze inderdaad de hele tijd buiten adem zaterdag, vind ik toch wel een beetje raar van iemand die conservatorium zang doet. Maar goed. Dat zal wel weer aan mij liggen.
Oud 06-01-2006, 10:54
Subject
Subject is offline
Daarbij is het ook een arrogant lomp wijf.

Ik ben voor Floortje.
Oud 06-01-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 10:38 :
Ja... en wat is het probleem van een jazz-stem?
Oud 06-01-2006, 11:56
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-01-2006 @ 12:41 :
Ja... en wat is het probleem van een jazz-stem?
Jazz is over het algemeen wel vrij eentonig en relax om naar te luisteren evenals de stem in jazz. Het verschil tussen pop zingen en jazz zingen is wel een groot verschil, ik vind dat zij veel mooier jazz kan zingen dan popliedjes.

Overigens heb ik nooit gezegd dat een jazz stem een probleem is.
Oud 06-01-2006, 11:59
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Aurora schreef op 06-01-2006 @ 11:44 :
Idd. Daarbij was ze inderdaad de hele tijd buiten adem zaterdag, vind ik toch wel een beetje raar van iemand die conservatorium zang doet. Maar goed. Dat zal wel weer aan mij liggen.
Ik heb het optreden van haar zaterdag niet gezien, maar ik kan me wel goed voorstellen dat ze conservatorium Jazz doet hoor. Ze heeft echt een hele goede zangtechniek. Alleen is jazz wel heel erg anders dan pop.

Ik heb auditie gedaan voor het conservatorium in Amsterdam, omdat daar een popacademie startte (dat is trouwens alweer een tijd geleden), maar ze hebben me niet doorgelaten omdat ze me te jong vonden . Ik heb expliciet toen gekozen voor pop, omdat ik dan wat meer kon met mijn stem. Jazz leek me heel moeilijk en moet je echt de goede stem voor hebben.
Oud 06-01-2006, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 12:59 :
Ik heb het optreden van haar zaterdag niet gezien, maar ik kan me wel goed voorstellen dat ze conservatorium Jazz doet hoor. Ze heeft echt een hele goede zangtechniek.
Uit nieuwsgierigheid:
Wat IS eigenlijk een goede zangtechniek, vraag ik me eigenlijk af. Hoe moet je uberhaupt ademhalen om goed te kunnen presteren qua zang?
Oud 06-01-2006, 12:46
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-01-2006 @ 13:19 :
Uit nieuwsgierigheid:
Wat IS eigenlijk een goede zangtechniek, vraag ik me eigenlijk af. Hoe moet je uberhaupt ademhalen om goed te kunnen presteren qua zang?
Je moet sowieso vanuit je buik zingen, je spant je buikspieren dan aan en vanuit daar zing je. Zodat je stem niet overbelast raakt. Techniek gaat bijvoorbeeld om toonladders zingen (hoe je van een c naar een f kan zingen en hoe je dat "goed" kan laten klinken) en hoe je die onder de knie hebt.
Het komt er eigenlijk op neer dat een goede zangtechniek inhoudt; dat je je stem niet overbelast en dat je toch goed kan zingen.
Oud 06-01-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 12:56 :
Jazz is over het algemeen wel vrij eentonig en relax om naar te luisteren evenals de stem in jazz. Het verschil tussen pop zingen en jazz zingen is wel een groot verschil, ik vind dat zij veel mooier jazz kan zingen dan popliedjes.

Overigens heb ik nooit gezegd dat een jazz stem een probleem is.
Het wordt wel gesteld alsof je het een probleem vindt. 'Waarom vind iedereen Ellen nou zo goed? Ze heeft wel een goede techniek, zeker weten. Maar ze heeft een jazz stem, geen pop stem.'
Maargoed, dat zal wel aan mij liggen.
Ik luister graag naar jazz, en waarschijnlijk zijn er wel meer Idols-kijkers die daar van houden.
Oud 06-01-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 13:46 :
Je moet sowieso vanuit je buik zingen, je spant je buikspieren dan aan en vanuit daar zing je. Zodat je stem niet overbelast raakt. Techniek gaat bijvoorbeeld om toonladders zingen (hoe je van een c naar een f kan zingen en hoe je dat "goed" kan laten klinken) en hoe je die onder de knie hebt.
Het komt er eigenlijk op neer dat een goede zangtechniek inhoudt; dat je je stem niet overbelast en dat je toch goed kan zingen.
Ah ok. En hoe zit dat nu met ademhalen?
Oud 06-01-2006, 14:09
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-01-2006 @ 13:50 :
Het wordt wel gesteld alsof je het een probleem vindt. 'Waarom vind iedereen Ellen nou zo goed? Ze heeft wel een goede techniek, zeker weten. Maar ze heeft een jazz stem, geen pop stem.'
Maargoed, dat zal wel aan mij liggen.
Ik luister graag naar jazz, en waarschijnlijk zijn er wel meer Idols-kijkers die daar van houden.
Ik zelf ben niet zo onder de indruk van Ellen nee, maar ik vind wel dat ze kan zingen.

Maar er wordt niet gezocht naar een Jazz-Idol he?
Oud 06-01-2006, 14:10
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-01-2006 @ 13:51 :
Ik heb mezelf aangeleerd hoe ik moet ademen, maar hoe ik dat heb gedaan... geen idee Ik zing al iets van 13 jaar en heb in die 13 jaar de goede ademhaling ontwikkeld.
Maar hoe de ademhaling nou helemaal in elkaar steekt, weet ik ook niet precies
Oud 06-01-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 15:09 :
Maar er wordt niet gezocht naar een Jazz-Idol he?
Waarom niet?
Een 'soul'- idol vorig jaar was toch ook goed?
Kijk, dat je niet op zoek gaat naar een operazanger snap ik, maar ik vind iemand met een jazz-stem best bij populaire idolsmuziek passen. Bovendien kan Ellen ook popliedjes zingen, met haar eigen jazz-stem, zonder dat het een totáál ander nummer wordt.
Nouja, in elk geval, ik denk dat als ze geen jazz-idol wilden, dat Ellen dan niet gekozen was door de jury.
Oud 06-01-2006, 16:07
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-01-2006 @ 16:44 :
Waarom niet?
Een 'soul'- idol vorig jaar was toch ook goed?
Kijk, dat je niet op zoek gaat naar een operazanger snap ik, maar ik vind iemand met een jazz-stem best bij populaire idolsmuziek passen. Bovendien kan Ellen ook popliedjes zingen, met haar eigen jazz-stem, zonder dat het een totáál ander nummer wordt.
Nouja, in elk geval, ik denk dat als ze geen jazz-idol wilden, dat Ellen dan niet gekozen was door de jury.
Gek dat ze het dan toch pop-idols noemen. Ik vind namelijk Harm ook niet echt een pop-idol, die zingt ook weer op een eigen manier.
Maar ik vind de manier waarop Ellen zingt niet echt bijster bijzonder (haar stemgeluid spreekt me niet echt aan) en jij wel. Daar kunnen we nog wel uren over doorpraten, maar dat is nogal nutteloos omdat het een kwestie van smaak is
Oud 06-01-2006, 16:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 12:56 :
Jazz is over het algemeen wel vrij eentonig
Zo, een kenner!
Oud 06-01-2006, 17:42
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-01-2006 @ 17:28 :
Zo, een kenner!
Dat is wel een beetje lomp om alleen dat stuk te quoten, want ik was iets aan het uitleggen.
Oud 06-01-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 17:07 :
Gek dat ze het dan toch pop-idols noemen. Ik vind namelijk Harm ook niet echt een pop-idol, die zingt ook weer op een eigen manier.
Maar ik vind de manier waarop Ellen zingt niet echt bijster bijzonder (haar stemgeluid spreekt me niet echt aan) en jij wel. Daar kunnen we nog wel uren over doorpraten, maar dat is nogal nutteloos omdat het een kwestie van smaak is
Het heet 'Idols', Pop-idol is de Engelse versie. Dan wordt het wel héél beperkt als er alleen maar pop-idols geproduceerd mogen worden. Soul valt af, rock, r&b, jazz dus, blues etc. etc.
Over eentonig gesproken.
Oud 06-01-2006, 18:15
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-01-2006 @ 19:08 :
Het heet 'Idols', Pop-idol is de Engelse versie. Dan wordt het wel héél beperkt als er alleen maar pop-idols geproduceerd mogen worden. Soul valt af, rock, r&b, jazz dus, blues etc. etc.
Over eentonig gesproken.
Waarom heeft Henk Jan het dan altijd over een pop idool? Maar sowieso zijn de nummers die worden uitgebracht over het algemeen onder te brengen in de popmuziek en dan eventueel met een invloedje van een andere stijl.
Oud 06-01-2006, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 19:15 :
Waarom heeft Henk Jan het dan altijd over een pop idool? Maar sowieso zijn de nummers die worden uitgebracht over het algemeen onder te brengen in de popmuziek en dan eventueel met een invloedje van een andere stijl.
Omdat hij het niet zo beperkt ziet als jij het nu ziet. Een popidool kan voor hem volgens mij ook iemand zijn met een jazz-stem. En ik zou dus ook echt niet weten waarom niet.
Nou, prima toch? Ellen zou (als ze Idol wordt, en dat zie ik niet gebeuren, maar ok...) ze zou popliedjes met jazz-invloeden met een jazz-stem kunnen zingen. Ik zie nog steeds het probleem van haar jazz-stem niet.
Oud 06-01-2006, 22:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-01-2006 @ 13:51 :
Je moet dus adem halen vanuit je buik.
Leg je hand eens op je buik en probeer eens daartegen aan te ademen. Dat betekent dat je buik groter wordt (tegen je hand aandrukt) bij het inademen (er moet lucht in) en kleiner wordt bij het uitademen. Dát is hoe je moet ademen. Het betekent dat je borstbeen dus niet omhoog gaat bij het ademen; iets wat bij veel mensen wel gebeurt.

En verder zie ik Ellen ook zo snel geen liedjes zingen die gericht zijn op het Idols publiek. Want je kan wel zeggen dat Pop nummers ook best wat jazz-achtigs hebben en met een jazz-stem gezongen kunnen worden, maar ik zie het 14, 15 en 16-jarige meisjes nog niet kopen.
Oud 07-01-2006, 12:13
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-01-2006 @ 19:20 :
Omdat hij het niet zo beperkt ziet als jij het nu ziet. Een popidool kan voor hem volgens mij ook iemand zijn met een jazz-stem. En ik zou dus ook echt niet weten waarom niet.
Nou, prima toch? Ellen zou (als ze Idol wordt, en dat zie ik niet gebeuren, maar ok...) ze zou popliedjes met jazz-invloeden met een jazz-stem kunnen zingen. Ik zie nog steeds het probleem van haar jazz-stem niet.
Ik vind haar stem niet echt passen in het genre van de nummers die worden uitgebracht door de producers. En nogmaals ik vind niet dat haar stem een probleem is, ik vind dat haar stem niet bij dit soort nummers past.

Overigens vind ik het jammer dat Raffaëla zo overdreven doet altijd... ze heeft wel een goede stem, maar ik vind haar houding een beetje lomp
Ik ben ook niet voor een van de kandidaten die moet winnen, ik vind het talent minimaal en er zit nou niet echt iemand speciaal tussen.
Oud 07-01-2006, 12:37
geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik hoop dat vanavond die vieze Charissa naar huis mag, maar ik denk dat het Ellen of Serge wordt.
Oud 07-01-2006, 12:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Tsu schreef op 06-01-2006 @ 18:42 :
Dat is wel een beetje lomp om alleen dat stuk te quoten, want ik was iets aan het uitleggen.
Dat stuk stak mij. De rest niet.
Oud 07-01-2006, 13:21
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Röps schreef op 07-01-2006 @ 13:37 :
Ik hoop dat vanavond die vieze Charissa naar huis mag, maar ik denk dat het Ellen of Serge wordt.
ik vind rafaelle ook vies
Oud 07-01-2006, 13:53
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-01-2006 @ 13:40 :
Dat stuk stak mij. De rest niet.
Als je dat stuk "los" ziet van de rest, interpreteren mensen alleen dat stuk als mijn uitleg, wat dus niet alleen daarover ging.
Oud 07-01-2006, 13:54
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Röps schreef op 07-01-2006 @ 13:37 :
Van mij mag Serge weg
Oud 07-01-2006, 14:14
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Tsu schreef op 07-01-2006 @ 14:54 :
Van mij mag Serge weg
argumenten?
Oud 07-01-2006, 15:27
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 07-01-2006 @ 15:14 :
argumenten?
Jezus man, ben je stiekem zelf Serge ofzo?
Oud 07-01-2006, 15:29
Balance
Balance is offline
Hij zei toch dat ie één van de kandidaten kent? Dat zal dan dus die Serge wel zijn. Helemaal aangezien ie uit Maastricht komt.
Oud 07-01-2006, 15:31
Aurora
Aurora is offline
Ah, oké. Vandaar.
Oud 07-01-2006, 15:45
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Aurora schreef op 07-01-2006 @ 16:27 :
Jezus man, ben je stiekem zelf Serge ofzo?

Argument: Ik vind niet dat Serge goed kan zingen, hij heeft niet echt iets speciaals (maar ja, wie in deze Idols wel )
Oud 07-01-2006, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 07-01-2006 @ 13:13 :
Ik vind haar stem niet echt passen in het genre van de nummers die worden uitgebracht door de producers. En nogmaals ik vind niet dat haar stem een probleem is, ik vind dat haar stem niet bij dit soort nummers past.
Ok Maar ik had een beetje het idee alsof je stelde dat het simpelweg niet mógelijk was dat een jazz-zangeres Idols kan winnen. En daar staat Ellen verder los van, wat je van haar stem vindt, is gewoon een kwestie van smaak natuurlijk.

Citaat:
Ik ben ook niet voor een van de kandidaten die moet winnen, ik vind het talent minimaal en er zit nou niet echt iemand speciaal tussen.
Eens. Ik ga vanuit mijn gevoel voor Harm, omdat ik die zo grappig vind. Wat betreft talent zou ik gaan voor Angelique of Marescha, maar op beiden heb ik ook wel echt dingen aan te merken.
Oud 07-01-2006, 20:18
kiek
kiek is offline
Bahbahbah ik hoop dat I-jay eruit gaat

Tot zover mijn inbreng in dit topic
Oud 07-01-2006, 20:51
Tink*
Tink* is offline
I-Jay of Charissa eruit, hoop ik
Oud 07-01-2006, 20:55
Maharani
Maharani is offline
I-jay lijkt op een Uruk-hai.
Oud 07-01-2006, 21:12
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
"zucht"

Ik ben fan van Rafaella maar ze MOET gewoon eens echt super goed gaan zingen!!!!!

"zucht"
Oud 07-01-2006, 21:15
Balance
Balance is offline
Ik vond Harm weer echt verschrikkelijk. D'r uit en wel zo snel mogelijk!
Oud 07-01-2006, 21:18
heavinly
heavinly is offline
Ik vind Maresha en Ellen echt zo vervelend. Bahhh. Maar ja, aangezien ze goed zingen, blijven ze wel.
Christon.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten