Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2006, 17:53
Shox
Shox is offline
Dees wil jullie niet onthouden

Hoge boetes na televisiegrap

Een Belgische rechtbank heeft twee makers van een televisieprogramma met een verborgen camera in hoger beroep veroordeeld tot forse boetes.

Voor het VTM-programma 'Kan Dit'?! werden 3 schoonmakers besteld om schoon te maken iin een mortuarium in de Belgische stad Genk. Tijdens hun werkzaamheden kwam er in eens een 'lijk' tot leven.

Dit zorgde voor grote paniek. Alle slachtoffers raakten in schock en zijn blijvend arbeidsongeschikt. Volgens de rechter gingen de opnamen te lang door voor 'goed en pakkend beeldmateriaal'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2006, 17:55
colL
colL is offline
haha nou ik kan me dr iets bijvoorstellen ja...daar haal je toch ook geen grappen uit op zo'n plaats! arbeidsongeschikt das wel zielig he
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:02
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik ben wel benieuwd naar de beelden eigenlijk
Oud 06-01-2006, 18:25
LeAdErRrR
LeAdErRrR is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 06-01-2006 @ 19:02 :
Ik ben wel benieuwd naar de beelden eigenlijk

hehe inderdaad ja
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:44
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Reamonn schreef op 06-01-2006 @ 18:55 :
haha nou ik kan me dr iets bijvoorstellen ja...daar haal je toch ook geen grappen uit op zo'n plaats! arbeidsongeschikt das wel zielig he
My ass, als je pijn in je kleine teen hebt ben je tegenwoordig al arbeidsongeschikt.
Oud 06-01-2006, 19:08
Verwijderd
hoe kunnen ze nu al weten dat ze blijvend arbeidsongeschikt zijn
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 19:33
Verwijderd
Al net zulke geslaagde televisiemakers als die lui die een Hitler-imitator door Wenen lieten marcheren...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 20:59
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 22:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-01-2006 @ 20:08 :
hoe kunnen ze nu al weten dat ze blijvend arbeidsongeschikt zijn
Je weet toch niet wanneer die opnames zijn geweest?
Misschien was het al 2 jaar terug en is inmiddels uit psychologisch rapport gebleken dat de betrokkenen niet meer in hun huidige functie (of andere) zullen kunnen werken.
Oud 07-01-2006, 00:16
Shox
Shox is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-01-2006 @ 23:30 :
Je weet toch niet wanneer die opnames zijn geweest?
Misschien was het al 2 jaar terug en is inmiddels uit psychologisch rapport gebleken dat de betrokkenen niet meer in hun huidige functie (of andere) zullen kunnen werken.

tja da weet ik ook niet, vondt het berichtje vanmiddag op teletekst en vondt het wel grappig om ff te vermelden. vast nog niet zolang geleden gebeurd, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 09:15
Kali
Kali is offline
Volgens mij is Kan Dit een programma dat toch tussen de 10 à 5 jaar geleden speelde...
Het is al een tijdje oud
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 10:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Shox schreef op 07-01-2006 @ 01:16 :
tja da weet ik ook niet, vondt het berichtje vanmiddag op teletekst en vondt het wel grappig om ff te vermelden. vast nog niet zolang geleden gebeurd, lijkt mij.
De uitkomst van de rechtzaak misschien wel, maar dan kan de gebeurtenis wel al jaren terug hebben plaats gevonden.
Oud 07-01-2006, 11:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Die aflevering wil ik weleens zien. Al is het wel nogal lullig voor die mensen..
Oud 07-01-2006, 12:59
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Wie kan er nou blijvend arbeidsongeschikt worden van een hevige schrikreactie??
Allemaal bullshit wat mij betreft. Dat soort profiteurs hebben we hier in Nederland ook.....
Oud 07-01-2006, 14:03
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 07-01-2006 @ 13:59 :
Wie kan er nou blijvend arbeidsongeschikt worden van een hevige schrikreactie??
Allemaal bullshit wat mij betreft. Dat soort profiteurs hebben we hier in Nederland ook.....
precies
En nog effe lekker die gasten aanklagen als het effe kan ook.
Oud 07-01-2006, 14:11
Verwijderd
Ik vind dat de poetsdames in kwestie absoluut gelijk hebben, en dat klein kletske geld dat ze krijgen vind ik nog te weinig ook nog.

Schandalig gewoon, een lijk uit een kist laten wandelen om iemand te doen schrikken ...
U in een wieg verstoppen en een huilende baby nadoen, waarop de mensen naar dat kindje komen kijken en een volwassen man zien, dàt zou éventuéél nog grappig kunnen zijn, maar een LIJK... mensen, wie verzint het?!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 15:27
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 07-01-2006 @ 15:11 :
U in een wieg verstoppen en een huilende baby nadoen, waarop de mensen naar dat kindje komen kijken en een volwassen man zien, dàt zou éventuéél nog grappig kunnen zijn,
uhh, nee hoor...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 07-01-2006 @ 16:27 :
uhh, nee hoor...
sommige mensen vinden dat blijkbaar wel grappig, want da's toch één van de 'pranks' die ze al hebben uitgehaald.
zelf vind ik dit soort "humor" ( ) zowiezo absoluut slecht, maar grappen uithalen met mensen mbv lijken is gewoon ronduit smakeloos en mag mijns inziens zwaar gestraft worden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 16:58
Verwijderd
Pff.. ik zou me ook echt doodgeschrokken zijn Ik ben in series en films op tv als ik dode mensen zie sowieso al altijd bang dat ze ineens toch nog zullen bewegen En als ze dat dan toevallig eens doen, schrik ik ook altijd

Maar was dit dan ook meteen voor het eerst en laatst dat zo'n soort grap is uitgehaald? Kan ik me bijna niet voorstellen namelijk..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 17:23
Rioto
Citaat:
Shox schreef op 06-01-2006 @ 18:53 :
Dees wil jullie niet onthouden

Dit zorgde voor grote paniek. Alle slachtoffers raakten in schock en zijn blijvend arbeidsongeschikt. .
hoe bedoel je ik sla er ff een slaatje uit de tering
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 18:28
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 07-01-2006 @ 12:08 :
Die aflevering wil ik weleens zien.

Een madam die aan het poetsen is in een mortuarium. Een lijk komt ineens rechtop te zitten en roept boe. Mja, ieder zijn soort humor natuurlijk. Volgens mij bestaan er toch wel heel wat betere humor met verborgen camera op tv
Oud 07-01-2006, 18:45
geen punt :|
geen punt :| is offline
Humorrrrrr
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:56
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
haha... die had ik ook al gezien, maar die schoonmakers.. als die nou trauma's hebben gekregen van die lijken kan ik me voorstellen maar dat betekent toch niet dat je niet meer kan werken?! ik zie niet in waarom zij niet ander werk (ver van lijken) kunnen doen.... of durven ze geen wc meer schoon te maken o.i.d.
Oud 08-01-2006, 14:18
lodemai
lodemai is offline
in amerika hebben ze het een keer exact hetzelfde geflikt bij een schoonmaker, en die kerel is ook weer gewoon aan het werk gegaan.
in de VS flikken ze continu dat soort onmetelijk slechte practical jokes voor vreselijk slechte programma's en ondanks 'the nation of lawsuits' heb ik nog nooit gehoord dat zo'n 'slachtoffer' een schadevergoeding heeft ontvangen.
Reageren

Regels voor berichten